صنعت و تجارت

خطرات زیست محیطی در آفریقا – جامعه آفریقایی ما را نجات دهید

خطرات زیست محیطی در آفریقا – جامعه آفریقایی ما را نجات دهید

جامعه ناسالم و محیط زیست: جامعه ما آفریقا را نجات داد

شکی نیست که بشر از زمان صدها هزار سال پیش به عنوان یک گونه متمایز در صحنه ، محلات محلی خود را تغییر داده است. اولین حضور ما به عنوان بازیگران اصلی در صحنه جهانی – بازیگران قابل مقایسه با نقش های کلاسیک بازی شده توسط فرسایش ، آتشفشان ، انتخاب طبیعی و موارد مشابه – یک پدیده بسیار اخیر است. این قدمت به چندین هزار سال پیش برمی گردد ، اما از نظر دامنه و اثر طی چند قرن گذشته بسیار تسریع شده است. طبق گفته Crutzen (2002) ، “ما امروز در روشی زندگی می كنیم كه می توان آن را” آنتروپوسن “نامید – دوره زمین شناسی جدیدی كه در آن نژاد بشر به عنوان نیرویی با اهمیت جهانی – و احتمالاً هوشمند – كه قادر به تغییر فرم چهره این سیاره است ظهور كرد. آنتونیو استوپانی (1873) زمین شناس ایتالیایی فعالیتهای بشریت را “نیرویی جدید تالوریایی توصیف می کند ، که قدرت و جهانی بودن آن را می توان با نیروهای بزرگ زمین مقایسه کرد”. کنفرانس های بین المللی بسیاری برای رفع مشکلات زیست محیطی برگزار شده است به عنوان مثال می توان به کنفرانس محیط زیست و توسعه سازمان ملل متحد (UNCED) در ریودوژانیرو ، برزیل ، 1992 ، اجلاس جهانی توسعه پایدار که در سال 2002 در ژوهانسبورگ برگزار شد و … اشاره کرد. نیاز به استفاده از علم و فناوری برای حمایت از تلاشها برای دستیابی به یک هدف توسعه انسانی پایدار از نظر محیط زیست به طور کلی در آنتروپوسن در اجلاس ژوهانسبورگ شناخته شد. خطرات زیست محیطی یک مسئله معاصر در آفریقا است ، اما قبل از اینکه به بررسی علت مشکلات و برخی راه حل ها بپردازیم ، من برخی از تعاریف و ویژگی های محیطی را ارائه می دهم. من همچنین به دلیل محدودیت های کاری از نیجریه (کشور آفریقا) به عنوان مطالعه موردی استفاده خواهم کرد.

تعاریف و ویژگیهای محیطی

تعریف قدیمی تر ، غلط و ساده محیط ، این است که منبعی است که برای استفاده انسان ایجاد شده است. این جنبه مکانیکی است که در خدمت به انسان وجود دارد. این تعریف تأسف آور و اشتباه است زیرا محیط را به عنوان چیزی غیر زنده تفسیر می کند. چیزی فقط در آن برای لذت ها و نیازهای انسان وجود دارد. پیشینه این تعریف شامل تعابیر انسان شناختی ، مذهبی ، روانشناختی ، اقتصادی و فلسفی از مبدا و ماهیت محیط است. بوم شناسی نیز به عنوان ماهیتی که در آن مردم ، حیوانات و گیاهان زندگی می کنند تعریف می شود. اوچبو (1998) محیط را به ماده و غیرمادی طبقه بندی کرد. محیط فیزیکی شامل زمین (زمینی) ، هوا و آب (آبزی) و محیط غیر فیزیکی – فرهنگی و اقتصادی – اقتصادی است. بنابراین محیط مطابق با Kankwenda (2001) به شرح زیر عمل می کند:

(1) منبع مواد اولیه و انرژی (منابع تجدیدناپذیر)

(2) یک ارائه دهنده خدمات مانند نگهداری / ثبات سیستم آب و هوا و چرخه محیط زیست (منابع تجدید پذیر) از جمله جنگل ها ، زمین های کشاورزی ، آب و غیره

(3) یک دستشویی زباله.

مشکلات زیست محیطی

مشکلات زیست محیطی حول مسئله اصلی قرن بیستم و بیست و یکم (21-20) می چرخد. این بدان دلیل است که خطرات موجود در آن به همان اندازه عمیق و خطرناک است که در تأثیر آن بر روی انسان و خود اکوسیستم نیز طولانی مدت است. طبق مجله “بیدار” ، بشریت در حال حاضر بر روی یک بمب ساعتی نشسته است که به صورت سلاح و / یا آلودگی و خطراتی مانند سیل ، خشکسالی ، فرسایش خاک ، جنگل زدایی ، آتشفشان ، زمین لرزه ، رادیو شیمیایی و غیره است.

نیجریه به عنوان یک کشور دارای چند آب و هوا است که به واحدهای مختلف فیزیوگرافی احتیاج دارد. مناطق مختلف اکولوژیکی از سواحل ساوانا ، دشت های سودان و گینه ساوانا از طریق جنگل های بارانی گرفته تا جنگل های حرا و باتلاق ها وجود دارد. مناطق مختلف بر اثر ظرفیت های طبیعی خود برای پاسخگویی به تنش و ظرفیت های ذاتی واکنش متفاوتی به تأثیر فعالیت های انسانی نشان می دهند. دشت های ساحلی در برابر بیابان زایی بسیار آسیب پذیر هستند. ساوانای سودان به سختی می تواند فشارهای انسانی ناشی از رشد سریع جمعیت ، هیزم سوخت ، برداشت و چرای دام را تحمل کند. منطقه گینه معمولاً به عنوان یک بافر طبیعی بین صحرای خزنده و کمربند جنگل تحت فشار قرار می گیرد. کمربند جنگل بارانی از طریق تنظیم ضعیف و بهره برداری بیش از حد از محصولات جنگلی و سایر فعالیت های اقتصادی که منجر به پاکسازی یک منطقه وسیع از زمین می شود ، تحت فشار بیش از حد است. برای بدتر کردن وضعیت ، به ویژه در منطقه دلتا نیجر ، فعالیت های اکتشاف ، بهره برداری و فرآوری توسط صنعت نفت ، که تأثیر خود را از طریق نفت خام و نشت مواد نفتی ، مشکلات مربوط به سوزاندن گاز ، تخریب زمین و تخریب مزارع ، آلودگی آب و تخریب زیستگاه های مهم برای ذخایر ماهی بر جای گذاشت. . وقوع فرسایش خاک و رودخانه ، به ویژه در قسمت شرقی نیجریه ، جاری شدن سیل در کمربند کم درختان حرا و باتلاق های آب شیرین و قطع درختان غیرقابل کنترل با مشکلات ذاتی تخریب و از بین رفتن تنوع زیستی ، به تشدید بیشتر سناریوی تخریب شده زیست محیطی کمک بسیاری کرده است.

موارد فوق علل و پیامدهای مختلف خطرات زیست محیطی در نیجریه است. با این حال ، در نتیجه فشار انسان بر آن ، تغییرات قابل توجهی در محیط مشاهده می شود. این شامل

(1) از بین رفتن تنوع زیستی و در نتیجه کاهش تنوع سویه های ژنتیکی ، گونه ها و اکوسیستم ها ، تخریب و انقراض گونه ها و غیره.

(2) افزایش میزان تخریب خاک ، بیابان زایی و آلودگی هوا و آب.

(3) افزایش گازهای گلخانه ای که انتظار می رود میانگین دمای جهانی را از 200 به 500 درجه سانتیگراد افزایش دهد (گرم شدن کره زمین)

(4) انتشار گسترده کلروفلوئورکربن ها (CFC) به استراتوسفر منجر به افزایش اشعه ماورا بنفش از خورشید به دلیل تخریب لایه ازن

پیش بینی آینده

پیش بینی پیشرفت مستمر و پایدار در بهزیستی انسان در یک محیط در حال تغییر در بهترین حالت محافظت می شود. دو علت اصلی خطرات زیست محیطی آلودگی محیط زیست ناشی از صنعت و مصرف بی رویه خصوصی توسط کلیه ساکنان ساکن در شرایط مدرن شهری است. در حالی که شر اول توسط تعداد بسیار کمی از انسان ها انجام می شود ، آخرین شر توسط همه بشریت مرتکب می شود که طمع آنها با اعلامیه پس از صنعتی شدن برای خواستن هرچه بیشتر چیزها و هدر دادن منابع طبیعی است. بنابراین ، در حالی که سیستم های سیاسی ، قوانین و جنبش های مدنی / جنبش های فشار می توانند صنایع را مجبور به محافظت از محیط زیست کنند. چنین اقدامات قهری و نهادی نمی تواند همه شهروندان را آلوده کند. در عوض ، تغییر نگرش و اقدام در مورد پایداری محیط زیست به کار داوطلبانه افراد بستگی دارد. زیرا هر آنچه محیط را تحت تأثیر قرار داده و آلوده می کند ، بر ما نیز تأثیر دارد. بنابراین من به دنبال رویکرد یا رابطه ای بین انسان و محیط هستم که “خارج از مرکز” نامیده می شود. اخلاق پشت این رویکرد این فرض است که محیط در واقع از نظر زنده بودن پویاست. بنابراین تفسیر محیط به عنوان بی اثر یا بی روح اشتباه است.

از این رو ، یک روش عملی برای انسان برای بررسی آلودگی محیط زیست و خطرات مطابق با Chigbo Joseph است

کاهش مصرف منابع به حداقل و ابداع روشهای استفاده از مواد زائد در تولید.

برای حفظ سلامتی انسان از انرژی فیزیکی بدن انسان نهایت استفاده را ببرید.

مراقب باشید که از مواد افزودنی مصنوعی به مواد غذایی و سایر محصولات شیمیایی استفاده نکنید و توجه داشته باشید که این آسیب تقریباً همیشه با آنچه این مواد انجام می دهند همراه است.

این که دانشمندان و تکنسین ها از نظر اخلاقی / متوسط ​​در تحقیق و تولید خود تمرکز دارند

– رهبران می توانند با آگاهی از صرفه جویی در مردم و کره زمین در تصمیم گیری های خود ، از این امر آگاه باشند.

علاوه بر موارد فوق ، نهادهای نظارتی با اختیارات مختلف باید برای نظارت و کنترل موثر منابع آلاینده ها ایجاد شوند. مثال FEPA – آژانس حفاظت از محیط زیست فدرال / وزارت محیط زیست فدرال.

به طور خلاصه ، محیط یک سیستم پیچیده و ظریف است (1) اگر به درستی مدیریت شود ، در صورت عدم مدیریت ضعیف ، می توان آن را به الزامات زیبایی شناختی تولیدی ، محلی و حتی معنوی هدایت کرد (2) ، محیط به راحتی خطرناک شده و بقای انسان را تهدید می کند.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا