صنعت و تجارت

درخشش خبرنگاران ایرنا در نخستین جشنواره ملی تالاب


به گزارش ایرنا ، نخستین جشنواره آثار خبری تالاب ها برای بهبود سواد رسانه ای شهروندان و تأکید بر موضوعات تالاب تحت همکاری پروژه حفاظت از تالاب ایران ، دفتر روابط عمومی و امور رسانه های سازمان حفاظت محیط زیست و مدیر سازمان آب ایران برگزار شد.

این جشنواره با معرفی افراد برگزیده در بخش های “اخبار و گزارش ها” ، “عکس ها و نمودارها” و “فیلم و حرکت گرافیک” در تاریخ 20 دسامبر کار خود را به پایان رساند.

به منظور انتخاب بهترین آثار ، 392 اثر شامل 205 اثر در بخش اخبار و گزارش ها ، 140 اثر در بخش عکس و اینفوگرافی و 47 اثر در بخش فیلم و فیلم از 15 استان و در هر بخش انتخاب شده است. سه اثر برتر در انتخاب انتخاب شدند. برندگان نقدی ، مجسمه های تعطیلات و مدال دریافت می کنند. .

تالاب Marah (تالاب Marah) در کویر مرکزی کشور و در 50 کیلومتری بزرگراه قم – گرمسار واقع شده است و مساحت آن بیش از 33000 هکتار است ، اما به دلیل خشکسالی گسترده و از بین رفتن آب محیط زیست ، در حال حاضر در وضعیت بسیار شکننده ای قرار دارد.

عبدالله رحمانی ، خبرنگار دفتر ایرنا در مهاباد ، همچنین مقام دوم گروه خبری مهاباد را با نام کوپی بابا علی ، “روح تالاب بین المللی” بدست آورد.

در این خبر به این نکته اشاره شده است که: در حال حاضر قسمتهای زیادی از تالاب بین المللی کوپی بابا علی در شهر مهاباد خشک شده است که برای احیای مجدد این تالاب باید از منبع آب حقوق آب گرفته شود.

علاوه بر این گزارش “ماهی اردک که تهدیدی برای اکوسیستم زریبار است” توسط روزنامه نگار آزاد ایرنا “چنور صادقی” واقع در مرکز سنندج مقام سوم بخش گزارش اخبار جشنواره را از آن خود کرد.

در این گزارش می خوانیم: اردک ها گونه ای غیربومی از گونه های درنده و مهاجم هستند که حدود سه سال پیش در تالاب بین المللی زریبار منتشر شده اند. تولید مثل آن برای 2 سال افزایش یافته و زیست محیطی دریاچه را به خطر می اندازد سیستم.


لینک منبع

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا