صنعت و تجارت

راهبرد اصلی ایرنا مصالح نظام و منافع ملی است


“در پی انتشار خبری با عنوان” واکنش عضو هیئت مدیره به خبرگزاری خبرگزاری دولتی / مهلت اعلام قوانین 5 روز است نه 15 روز / بهتر است ایرنا مشاور حقوقی بگیرد! “در خروجی خبرگزاری وابسته به مجلس شورای اسلامی ، معاون خبر خبرگزاری جمهوری اسلامی شنبه گذشته پاسخی منتشر کرد.
پس از انتشار پاسخ ایرنا در تاریخ 13 دسامبر سال جاری در خبرگزاری مجلس شورای اسلامی ، مسئولان آن خبرگزاری در انتهای پاسخ با عنوان “توضیحات” مطالبی را درج کرده اند که ایرنا پاسخ و توضیح آنها را ضروری دانست. وی به منظور تنویر و ترغیب افکار عمومی به تبادل نظر پرداخت و از خبرگزاری خانه ملت خواست تا این توضیحات را مطابق قانون مطبوعات در آن خبرگزاری وزین منتشر کند.
در پاسخ خبرگزاری جمهوری اسلامی آمده است: ایرنا همانطور که بارها تأکید کرده است ، به عنوان خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی و نه تنها دولت ، همیشه سعی در اطلاع رسانی به همه ارکان نظام و دستگاههای مسئول ، یک متخصص و حرفه ای داشته است. رویکرد عادلانه در مواجهه با وقایع و اتفاقاتی و همانطور که از بایگانی روزانه ایرنا دیده می شود ، اخبار و رویدادهای همه نیروها و نهادهای کشور به طور مداوم در خبرهای مختلف این سازمان منتشر می شود. با توجه به موضع ایرنا ، بخش مهمی از استنادات رسانه های داخلی و خارجی به وقایع ایران ، منطقه و حتی جهان ، بر اخبار و گزارش های خبرگزاری جمهوری اسلامی متمرکز شده است.
این پاسخ یادآور شد که هیچ مسئولی نمی تواند نقش و جایگاه برجسته این رسانه را انکار کند: البته در میان انبوه اخبار و رویدادها و ماهیت فعالیت خبری ، برخی اشتباهات سهوی اجتناب ناپذیر است. در چنین شرایطی ، رسانه های رسمی قانونگذار انتظار دارند تعامل ، همدلی و همکاری حرفه ای باشد ، نه تحریک یک اشتباه ناخواسته ، نه در سایت ملی ، بلکه در کانال تلگرامی ایرنا ، که بلافاصله پیام مربوطه حذف شد.
در بخشی دیگر از این پاسخ آمده است: مقایسه مختصر رویکرد ایرنا در دولت آقای روحانی و دولتهای گذشته به خوبی نشان می دهد که تمام تلاش های این رسانه ، پرهیز از جهت گیری های جناحی و پرهیز از فدای حقیقت اخبار در کشتارگاه فراکسیون این یک بازی و سیاست است و در دوره مدیریت فعلی ایرنا بیش از پیش بر این دیدگاه تأکید می شود. استراتژی اصلی ما در این مسیر منافع نظام و منافع ملی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی چارچوب آن را به طور واضح در سخنان خود برای همه ترسیم می کنند.


لینک منبع

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا