برترین های کسب و کارپزشکی

روش قطعی لاغری شکم

راههای ساده برای در 20 روز

یکی از دغدغه های خانم ها و آقایانی که دوستدار هستند ، شکم و پهلو و سوزاندن چربی های آن است . و پرهیز از دریافت چربی ها و چاق کننده و انجام برخی از ورزش ها به شما کمک می کند دچار چاقی موضعی به خصوص نشوید . برای رسیدن به شکم اصول و توصیه های وجود دارد که با رعایت کردن این اصول می توانید خیلی زود و راحت از خلاص شوید و وزن کم کنید. در این بخش از تناسب اندام نکات مهم برای لاغری شکم و سریع را برای شما آورده ایم .

سایز گن بسیار موضوع مهمی است و هنگام خرید گن لاغری زنانه ارزان باید بسیار به آن توجه داشت تا هنگام مصرف فرد احساس راحتی داشته باشد.

نکات مهم برای لاغری شکم و کاهش وزن سریع

هدف خود را از کم کردن وزن بنویسید

هدفتان از کاهش وزن چیست ؟ آیا می خواهید به طور کلی وزن کم کنید یا تنها شکمتان برای شما مهم است ؟ به شما پیشنهاد می کنیم اهداف خود را در برگه ای بنویسید تا با دیدن هدف های خود انگیزه کافی برای کاهش وزن را داشته باشید .

بیشتر از میزان مصرف خود کالری بسوزانید

برای لاغر شدن شما باید کالری مصرفی خود را کاهش داده و با انجام ورزش و پیاده روی کالری بسوزانید تا لاغر شوید . با دریافت کالری کمتر و استفاده بیشتر از انرژی، چربی های ذخیره شده را بسوزانید.یک ساعت در روز با سرعت 5 کیلومتر در ساعت حدود 145 کالری می سوزاند .

مقدار غذایتان را کاهش دهید.

برای اینکه لاغر تر شوید و از شر چربی های دور شکم خلاص شوید باید مقدار غذایتان را کاهش داده و در ظرف های کوچک غذا بخورید . روغن و چربی را از غذای خود حذف کرده و هنگام خوردن سالاد از سس استفاده نکنید .

همچنین بهتر است به آهستگی غذا بخورید و تا 20 دقیقه بعد از غذا خوردن صبر کنید تا مطمئن شوید سیر شدید. اگر در رستوران غذا می خورید نیمی از غذای خود را به خانه ببرید و هیچ گاه  پرخوری نکنید.

برای لاغری این کارهای ساده را انجام دهید

  • برای لاغر شدن ، از محل مورد نظرتان دورتر پارک کنید و پیاده روی کنید .
  • برای تردد در سطح شهر از بهره ببرید .
  • از پله ها به جای آسانسور یا پله برقی استفاده کنید.
  • پس از وعده های غذایی پیاده روی کنید.
  • از پشت میز کارتان ، از جا بلند شوید تا کمی فعالیت کنید.
  • فعالیت های لذت بخش مانند پیاده روی در طبیعت، رقص و بازی با فرزندتان را انجام دهید .

فیبر بیشتری بخورید

مصرف غذاهایی که فیبر بیشتری دارند ، موجب خواهند شد که برای طولانی مدت احساس سیری داشته باشیم . این مواد غذایی سبب پاکسازی بدن ، پایین آمدن سطح کلسترون خون می شود.

آهسته غذا بخورید

هرگز با عجله غذا نخورید زیر آهسته غذا خوردن سبب می شود مغزتان پیام سیری را زودتر دریافت کند و تمایلی به خوردن بیش از حد غذا نداشته باشید.

غذایتان را خوب بجوید

جویدن بیشتر غذا ها سبب بهبود فرآیند هضم و جذب مواد مغذی در بدنتان می شود . سبب خواهد شد طعم و مزه غذا را بهتر درک نمایید.

غذاهای تند بخورید

مصرف غذاهای تند سبب افزایش سوخت و ساز بدن شده و موجب می شود چربی و کالری بیشتری سوزانده و لاغرتر شوید .

گرسنگی نکشید

یک رژیم غذایی اصولی رژیمی است که در آن فرد گرسنه نمی ماند . اگر شما برنامه غذایی داشته باشید که در آن مدت زمان طولانی چیزی نخورید و گرسنه بمانید ، بدنتان فکر می کند در زمان قحطی است بنابراین کالری ها را ذخیره کرده و نمی سوزاند .

غذایتان را تا ساعت 7:30 شب بخورید

ساعات غذا خوردن در تناسب اندام نقش فراوانی دارد . اگر شامتان را دیر وقت بخورید و بلافاصله پس از آن بخوابید ، دچار مشکلات گوارشی شده و غذایتان هضم نمی شود بنابراین در برنامه ی کاهش وزنتان اختلال ایجاد خواهد شد .

خود را کاهش دهید

استرس باعث افزایش ترشح هورمون هایی در بدن می شود که سبب برهم خوردن عادات غذایی و افزایش میل به غذاهای شیرین یا شور خواهد شد .

خواب کافی داشته باشید

کم خوابی سبب افزایش در بدن و تجمع و کاهش میزان هورمون لپتین (کنترل اشتها) می شود و موجب خواهد شد فرد به مصرف مواد غذایی ناسالم مثل کیک، شیرینی، و … تمایل پیدا کند.

رازهای تغذیه و رژیم غذایی برای لاغری شکم

قند مصرف نکنید

برای کنترل و کاهش خود به جای قند از شکر برگ استفاده کنید ، این مواد طبیعی که کالریشان صفر است در فروشگاه گن لاغری وجود دارد .

از مصرف غذاهای سرخ کردنی اجتناب کنید

به جای خوردن غذاهای سرخ کردنی که کالری و چربی فراوانی دارند و بسیار چاق کننده هستند از غذاهای آب پز شده و یا بخار پز استفاده کنید تا به کاهش وزن چشمگیری دست یابید.

الکل مصرف نکنید

مصرف الکل به دلیل قند بالای آن باعث اضافه شدن کالری های غیرضروری به بدن  و مختل شدن برنامه ی ورزشی شما بعد از مصرف می شود.

میوه و سبزیجات به اندازه کافی بخورید

یک برنامه غذایی اصولی برای کاهش وزن برنامه ای است که در آن میوه و سبزیجات وجود داشته باشند . میوه و سبزیجات علاوه بر ویتامین ها فراوانی که دارند ، فیبر فراوانی دارند و کم کالری هستند بنابراین برای کاهش وزن بسیار مفیدند .

سعی کنید قبل از ناهار یا شام سالاد بخورید تا گرسنگی شما برطرف شده و کمتر غذا بخورید . شب ها برای شام یک ظرف بزرگ سالاد سبزیجات با یک غذای کم کالری میل کنید و در طول روز حتما میوه مصرف کنید.

غذاهای نمکی را کم کنید

نمک سبب می شود آب در بدن حفظ شود و شکمتان کند بنابراین در خود مصرف نمک و مواد غذایی پر نمک مانند ، نان های عدسی و اسنک و… را کنار بگذارید .

مصرف نمایید

برنج قهوه ای دارای فیبر بیشتر و کالری کمتری است که با خوردن آن طولانی مدت احساس سیری و اشباع بودن می کنید . برنج ای سرشار از سبوس است و سبب کاهش میزان کلسترول خواهد شد .

جودوسر

مصرف جوی دوسر در صبحانه سبب می شود انرژی تان تا زمان ناهار تامین شود و تمایلی به خوردن مواد غذایی پر کالری نداشته باشید . در نتیجه سرعت سوختاگر در اینترنت عبارت چربی سوزی شکم را جستجو کنید با بسیاری از روش‌ها، حقه‌های تبلیغاتی و ترفندها درباره اینکه «چطور چربی‌های شکم را برای همیشه آب کنیم» روبرو خواهید شد. این را باید بدانید که هیچ چوب جادویی و راه حل سریعی برای چربی سوزی شکم وجود ندارد.

ما در این مطلب از فیتامین توضیح می‌دهیم که چه چیزی باعث چربی سوزی بیشتر شکم می‌شود و چطور می‌توانیم از شرّ این چربی‌های سمج خلاص شویم.

چرا با وجود اینکه لاغرم شکم هم دارم؟

حتما شما هم افراد لاغر و (حتی خیلی لاغر) را دیده‌اید، که در عین حال که وزن‌شان پایین است؛ اما یک توده چربی قابل توجه در ناحیه شکم دارند. چربی شکم لاغرها می‌تواند دلایل متعددی مانند ژنتیک، رژیم غذایی نامناسب و بی‌تحرکی داشته باشد.

ژنتیک نقش زیادی در تعیین محل ذخیره چربی در بدن ایفا می‌کند، بنابراین برخی از افراد، مستعد ذخیره چربی در ناحیه شکم هستند، حتی بااینکه وزن‌شان زیاد نیست. علاوه بر این، رژیم غذایی سرشار از غذاهای فرآوری شده، چربی‌های اشباع شده و قندها می‌تواند به تجمع چربی در “ناحیه شکم” کمک کند.

دلیل مهم دیگر، بی‌تحرکی و دوری از ورزش و فعالیت بدنی است؛ چرا که ورزش نکردن توده عضلانی شما را تحلیل می‌برد و بدن‌تان را کند می‌کند؛ و در نتیجه توده چربی در بدن به وجود می‌آید.

چربی‌های شکم چگونه به وجود می‌آیند؟

چربی شکم زمانی تشکیل می‌شود که بدن کالری بیشتری از آنچه برای مصرف نیاز دارد، دریافت کند. این کالری‌های اضافی لاجرم به چربی تبدیل می‌شوند و در سلول‌های چربی در سراسر بدن از جمله ناحیه شکم ذخیره خواهند شد.

با گذشت زمان، از آنجایی که این سلول‌های چربی بیشتر و بیشتر کالری اضافی را جمع می‌کنند، بزرگتر می‌شوند و باعث برجستگی بیشتر شکم‌تان خواهد شد.

همان‌طور که در بالا گفتیم عواملی که می‌توانند در ایجاد چربی شکم نقش داشته باشند، عبارتند از رژیم غذایی سرشار از غذاهای فرآوری شده و قندی، سبک زندگی کم تحرک، استرس، کمبود خواب و ژنتیک.

چربی سوزی شکم چگونه امکان پذیر است؟

سوزاندن چربی شکمی و به دست آوردن شکمی صاف از طریق رعایت اصل “کالری نقصان” و “ورزش مقاومتی” امکان پذیر است و اگر این دو اصل را رعایت کنید حداقل ۶ تا ۱۲ هفته زمان لازم است. هر چه چربی‌های شکم شما بیشتر و سرسخت‌تر باشد، باید در آن دوره رژیم غذایی و برنامه ورزشی خود را جدی‌تر دنبال کنید.

برای موفقیت در چربی سوزی شکم نیاز به یک برنامه غذایی ورزشی اختصاصی و اصولی دارید. برای گرفتن برنامه خودتان، می‌توانید با مربیان فیتامین مشورت کنید و بدن دلخواه‌تان را بسازید.

نقش عضلات شکم در چربی سوزی

ماهیچه‌های شکم شما که به نام عضلات شکم یا ماهیچه‌های میا‌ن‌تنه شناخته می‌شوند، نقش مهمی در سوزاندن چربی‌های ناحیه شکمی دارند. تقویت این عضلات با تمرینات موضعی، می‌تواند به طور غیر مستقیم کمک کند تا شما چربی کلی بدن را به طور موثرتری بسوزانید.

این اتفاق به این دلیل است که عضلات شکم شما مسئول تثبیت میان بدن و حفظ وضعیت مناسب بدن‌تان در طول تمرین هستند. همین موضوع می‌تواند عملکرد کلی شما را در تمرین بهبود بخشد. علاوه بر این، داشتن توده عضلانی بیشتر می‌تواند میزان متابولیسم در حالت استراحت را افزایش دهد، به این معنی که حتی در حالت استراحت هم کالری بیشتری می‌سوزانید.

نکته: توجه کنید چربی سوزی شکمی و موضعی تنها از طریق ورزش برای مردان امکان‌پذیر نیست؛ برای از بین بردن موثر چربی شکم، باید یک گن لاغری برای مردان داشته باشید.

برای چربی سوزی شکم چه بخوریم؟

همان‌طور که گفتیم داشتن رژیم غذایی و رعایت کالری نقصان برای چربی سوزی شکم ضروری است. برای اینکه به چربی سوزی شکم برسید، کالری دریافتی بدن‌تان را باید به صورت اصولی کاهش دهید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا