خانواده

سریال کره ای دوبله فارسی

بهترین سریال های کره ای کمدی ؛ فهرست خنده دار ترین K-drama کره ای

سریال‌های کمدی کره‌ای همیشه بین کیدرامایی‌ها محبوب بوده است. اما بهترین سریال های کره ای کمدی کدامند؟ در ادامه برترین‌های این ژانر را معرفی می‌کنیم.

دیگر به لطف شبکه‌های داخلی کشور هم که شده بیشتر ایرانیان با سریال‌های کره جنوبی آشنایی دارند؛ اما طرفداران کیدراما بهتر می‌دانند که سریال‌های کره‌ای همگی مانند جومونگ و دونگی در ژانر تاریخی نیستند و صنعت فیلم و سریال کره در ژانرهای دیگر نیز بسیار محبوب بوده و در سراسر جهان طرفدار دارند. از این رو در ادامه این گفتار، بهترین سریال های کره ای کمدی را به شما معرفی می‌کنیم. با تکراتو همراه باشید!

بهترین سریال های کره ای کمدی

صنعت سینمای کره از دیرباز در کشورهای خاورمیانه مورد استقبال افراد قرار گرفته بود و روز به روز نیز در حال پیشرفت کردن است. برای مثال در سال 2020 دیدیم که فیلم انگل، یکی از بهترین فیلم های کره ای، جوایز اسکار زیادی را بدست آورد و سر بسیاری از فیلم‌های هالیوودی بی‌کلاه ماند.

مدتی پیش نیز شاهد پخش سریال وینچنزو، یکی از بهترین سریال های کره ای 2021 بودیم که نه تنها در ایران و کشورهای خاورمیانه، بلکه در کشورهای اروپایی نیز طرفداران بسیاری پیدا کرد.

حال از این‌ها که بگذریم، سریال های کمدی عاشقانه کشور کره نیز توانسته‌اند بسیار بین مردم محبوب شوند و از این رو، در ادامه خنده دار ترین سریال های کره ای در طول تاریخ و همینطور بهترین سریال های کمدی عاشقانه کره ای را به شما معرفی می‌کنیم.

آقای ملکه (Mr. Queen)

  • محصول سال: 2020
  • ژانر: عاشقانه، تاریخی، درام، فانتزی
  • بازیگران: شین هه سان (Shin Hye Sun)، کیم جونگ هیون (Kim Jung Hyun)

آفای ملکه اثری از کارگردان سریال هوارانگ یکی از خنده دار ترین سریال های کره ای است که دیدن آن برای تمامی افرادی که طرفدار ژانر کمدی هستند، واجب است. این سریال صحنه‌های کمدی زیادی دارد و می‌تواند شما را حسابی سرگرم کند. بنابراین حتی اگر از طرفداران بهترین سریال های کره ای تاریخی نیستید، این سریال را امتحان کنید.

داستان این سریال کره ای جدید کمدی درباره مرد سرآشپزی به نام جانگ بونگ هوان است که در کاخ آبی رئیس جمهور کار می‌کند. اما طی اتفاقاتی وی به داخل یک استخر میفتد و با هویت ملکه چوسان به نام کیم سو یونگ (Shin Hye-Sun) از خواب بیدار می‌شود. او تمام تلاشش را می‌کند تا به زندگی واقعی خود برگردد اما در نهایت موفق نمی‌شود و تصمیم می‌گیرد سرنوشت خود را بپذیرد و به عنوان ملکه زمان چوسان زندگی کند.

وینچنزو (Vincenzo)

  • محصول سال: 2021
  • ژانر: حقوقی، عاشقانه، درام، جنایی
  • بازیگران: سونگ جونگ کی (Song Joong Ki)، تکیون (Ok Taec Yeon)، جون یوبین (Jun Yeo Bin)

وینچنزو اثری از سازندگان سریال‌های کشیش بی اعصاب و دلقک تاجدار یکی از موفق‌ترین سریال‌های کره‌ای است که جزو بهترین سریال های کمدی عاشقانه کره ای به حساب می‌آید. داستان این سریال کره ای جدید کمدی درباره پسربچه‌ای است که در 8 سالگی به فرزندخواندگی گرفته می‌شود و به همراه خانواده جدید خود به ایتالیا می‌رود.

در آنجا نام این پسر را وینچنزو کازانو می‌گذارند و او تبدیل به یک وکیل و مشاور مافیا می‌شود. اما در این میان جنگی بین گروه‌های مافیایی شکل می‌گیرد و او مجبور می‌شود که به کره فرار کند. در کره، با یک وکیل سخت کوش آشنا می‌شود و ماجراهای جالبی بین این دو رقم می‌خورد.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های لی جونگ سوک

بهترین کانال تلگرام فیلم و سریال کره ای

یک گومیهو هم اتاقی منه (My Roommate Is a Gumiho)

  • محصول سال: 2021
  • ژانر: عاشقانه، کمدی، فانتزی
  • بازیگران: جونگ کی یونگ (Jang Ki Yong) و هه ری (Lee Hye Ri)

یک گومیهو هم اتاقی منه یک سریال کمدی رمانتیک کره ای به شمار آمده که داستان آن می‌تواند شما را جذب کند. در این سریال کره ای جدید کمدی شین وو یو (Jang Ki Yong) یک گومیهو 999 ساله است و می‌خواهد تبدیل به انسان شود اما مهره‌ی لازم برای اینکار به طور اتفاقی توسط لی دام (Lee Hye Ri) بلعیده می‌شود. مهره بلعیده شده تا یکسال می‌تواند در بدن فرد بماند اما بعد از آن از بین می‌رود. به همین خاطر شین وو یو به لی دام پیشنهاد می‌دهد تا با او زندگی کند تا راه حلی پیدا کنند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های عاشقانه 2021

بهترین فیلم های کمدی 2021

زیبای حقیقی (True Beauty)

  • محصول سال: 2020
  • ژانر: عاشقانه، کمدی، درام، مدرسه‌ای
  • بازیگران: مون گا یونگ (Moon Ga Young)، چا اون وو (Cha Eun Woo)

زیبای حقیقی جزو بهترین سریال های کره ای مدرسه ای  به شمار آمده و می‌توان آن را در لیست بهترین سریال های کره ای کمدی نیز قرار داد. کارگردان این سریال کیم سانگ هیوب (Kim Sang Hyub) بوده که قبلا سریال‌های دونگی و تو فوق العاده ای را کارگردانی کرده است.

داستان این سریال درباره یک دختر دبیرستانیست که نسبت به همه چیز به جز ظاهر خود خوش بین و مثبت است. او از اینکه در فضای عمومی بدون آرایش دیده شود متنفر است، اما خوشبختانه به کمک اینترنت، به یک میکاپر حرفه‌ای تبدیل شده است. آنچه او به صورت آنلاین یاد گرفته زندگی‌اش را متحول کرده و در مدرسه، به عنوان یکی از زیباترین دختران کلاس شناخته می‌شود.

اما در این میان، پسری خوشتیپ و جذاب در مدرسه چهره واقعی این دختر را دیده است. این پسر دانش آموزی درجه یک و با مهارت در بسکتبال است و بسیاری از همکلاسی‌هایش بر روی وی کراش دارند. با این حال، او رازهایی دارد که بخاطر آن ها از مورد توجه قرار گرفتن دوری می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین گروه های کیپاپ (K-Pop)

سریال پاچینکو (Pachinko)

سقوط بر روی تو (Crash Landing on You)

  • محصول سال: 2019
  • ژانر: عاشقانه، درام
  • بازیگران: هیون بین (Hyun Bin)، سون یه جین (Son Ye Jin) و کیم جونگ هیون (Kim Jung Hyun)

فضای کمدی و عاشقانه سقوط بر روی تو این سریال را به یکی از بهترین سریال های کمدی عاشقانه کره ای تبدیل کرده است. داستان این سریال درباره یون سه ری (Son Ye-Jin) وارث ثروتمند در کره جنوبیست که در مسیر مسافرت هوایی به طوفان شدیدی برخورد کرده و مجبور می‌شود در کره شمالی فرود اضطراری کند.

در آنجا به طور اتفاقی با لی جونگ هیوک (Hyun-Bin) که افسر ارتش کره شمالی است، آشنا می‌شود و لی جونگ هیوک تصمیم می‌گیرد تا یون سه ری را پنهان و از او محافظت کند. این سریال اثری از سازندگان افسانه دریای آبی و زندگی در مریخ بوده و جزو بهترین سریال های کره ای کمدی به حساب می‌آید.

جن گیری املاک (Sell Your Haunted House)

  • محصول سال: 2021
  • ژانر: فانتزی، ماورا طبیعی
  • بازیگران: بازی جانگ نارا (Jang Na Ra)، جونگ یونگ هوا (Jung Yong Hwa)، کانگ هونگ سوک (Kang Hong Suk)

یکی دیگر از بهترین سریال های کره ای کمدی جن گیری املاک است که می‌تواند حسابی شما را سرگرم کند. این سریال حول محور یک بنگاه املاک و مستغلات میگذرد که کارشان با تمامی املاکی های دیگر متفاوت است. در این سریال دختری جن گیر صاحب املاک و مستغلات تئه باک است و کار وی  بیرون راندن روح افراد مرده از خانه هایشان و پاک کردن ساختمان هایست که به صورت مکرر در آن ها جن و روح پیدا می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های 1400

بهترین سریال های 2021

مشکلی نیست که خوب نباشی (It’s Okay to Not Be Okay)

  • محصول سال: 2020
  • ژانر: روانشناختی، عاشقانه، درام، ملودرام
  • بازیگران: کیم سوهیون (Kim Soo Hyun) و سئو یه جی (Seo Ye Ji)

سریال مشکلی نیست که خوب نباشی با بازی کیم سوهیونگ در فهرست فهرست برترین سریال کره ای طنز قرار می‌گیرد. داستان این سریال درباره پسری جذاب، باهوش و صبور است که به عنوان یک مددکار بهداشت در بخش روانپزشکی مشغول به کار است و با حقوق بسیار کمش، از برادر خود که 8 سال از او بزرگتر و مبتلا به بیماری اوتیسم است نیز مراقبت می‌کند.

از طرفی، دختری به نام گو مون یونگ (Seo Ye-Ji) که نویسنده محبوب داستان های کودکانه است، فردیست بسیار متکبر و خودخواه و بی ادب که از اختلال شخصیت ضد اجتماعی رنج می‌برد. این دو شخصیت اصلی داستان‌های جالبی را رقم می‌زنند. این سریال را جزو بهترین سریال های کره ای نتفلیکس است.

استارت آپ (Start-Up)

  • محصول سال: 2020
  • ژانر: درام، عاشقانه، کسب و کار، جوانان
  • بازیگران: سوزی (Bae Suzy)، نام جو هیوک (Nam Joo Hyuk) و کیم سون هو (Kim Sun Ho)

سریال استارتاپ اثری از سازندگان وقتی که خواب بودی، پینوکیو و هتل دل لونا بوده و در فهرست برترین سریال کره ای طنز قرار دارد. پیشنهاد می‌کنیم اگر از سریال‌های کمدی و ژانر جوانان خوشتان می‌آید، این سریال کره ای جدید کمدی را از دست ندهید.

داستان این سریال درباره دختر سخت کوش و پرتلاشی است که از شیوه زندگی خود متنفر است و برای رسیدن به استقلال و تاسیس شرکت خود و پولدار شدن، کارهای پاره وقت زیادی انجام می‌دهد. وی در نهایت موسس یک شرکت را که یکبار شکست خورده و در نهایت توانست موفق شده است را الگوی خود قرار می‌دهد تا بتواند در کارش موفق شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های نتفلیکس در سال 2021

بهترین سریال های HBO در سال 2021

کشیش بی‌ اعصاب (The Fiery Priest)

  • محصول سال: 2019
  • ژانر: جنایی، معمایی
  • بازیگران: کیم نام گیل (Kim Nam gil) و لی هانی (Lee Hanee)

سریال کشیش بی اعصاب با داشتن دو ستاره کیم نام گیل و لی هانی در دسته بهترین سریال های کره ای کمدی قرار می‌گیرد. داستان این سریال درباره کیم هه ایل، کشیشی است که اختلال خشم و عصبانیت دارد و البته وی گذشته‌ای تاریک دارد که تعداد افراد کمی از آن باخبر هستند.

طی اتفاقاتی کشیش سالمند، دوست صمیمی کیم هه ایل، به قتل می‌رسد و او به همراه و دیونگ که افسر پلیس شهر گودام بوده و پارک کیونگ سون که یک دادستان است، گرد هم جمع می‌شوند تا قاتل را پیدا کنند. هرچند این سریال در ژانر جنایی قرار دارد ولی صحنه‌های فان و جالب‌ آن، این سریال را تبدیل به یکی از خنده دار ترین سریال های کره ای کرده است.

تو فوق العاده ای (Extraordinary You)

  • محصول سال: 2019
  • ژانر: دوستانه، عاشقانه، مدرسه ای، درام، فانتزی
  • بازیگران: کیم هه یون (Kim Hye-Yoon)، لی جه ووک (Lee Jae-Wook)، کیم روون (Kim Ro woon)

تو فوق العاده‌ای نیز در فهرست برترین سریال کره ای طنز قرار دارد. این سریال داستان دختری ثروتمند را روایت می‌کند که از یک بیماری قلبی رنج برده و به زودی می‌میرد. او که می‌داند نامزدش به وی علاقه‌ای ندارد، تصمیم می‌گیرد که عشق واقعی خود را پیدا کند. اما در این میان متوجه حقایقی درباره زندگی خود و اطرافیانش می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های ترکی 2021

بهترین سریال های عاشقانه 2021

فروشگاه ست بیول تازه کار (Backstreet Rookie)

  • محصول سال: 2020
  • ژانر: درام، عاشقانه، اکشن
  • بازیگران: جی چانگ ووک (Ji Chang Wook) و کیم یوجونگ (Kim Yoo Jung)

داستان این سریال که جزو بهترین سریال های کره ای کمدی است، درباره جونگ ست بیول است. وی دختری است که در مبارزه مهارت‌های زیادی دارد و در عین حال به خانواده و دوستان خود اهمیت می‌دهد. چوی ده هیون، صاحب مهربان و خوش قلب یک فروشگاه محلی است که تمام توجهات ست بیول را به خود جلب کرده است.

سه سال پیش آنها با هم ملاقات کوتاهی داشته اند. از همان زمان به بعد این فرد برای ست بیول تبدیل به شخصی فراموش نشدنی می‌شود. بالاخره ست بیول تصمیم میگیرد در فروشگاه چوی ده هیون مشغول به کار شود و ماجراهایی جالب و خنده‌دار بین این دو رقم می‌خورد. این سریال جزو بهترین سریال های کمدی عاشقانه کره ای به حساب می‌آید.

هیلر (healer)

  • محصول سال: 2014
  • ژانر: درام، عاشقانه، اکشن
  • بازیگران: جی چانگ ووک (Ji Chang Wook)، پارک مین یونگ (Park Min Young)

سریال هیلر یکی از خاطره انگیزترین سریال‌های کره‌ای است که در کنار صحنه‌های اکشن و سیاسی که دارد، شامل صحنه‌های رمانتیک و کمدی نیز هست که آن را تبدیل به یکی از بهترین سریال های کمدی عاشقانه کره ای می‌کند. داستان این سریال درباره گزارشگری است که طی اتفاقاتی با خلافکاری به نام هیلر آشنا می‌شود. آنها به کمک یکدیگر رازی بزرگ از گذشته را افشا می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

بهترین انیمیشن های 2021

بهترین فیلم و سریال های دیزنی پلاس 2021

افسانه نوکدو (The Tale of Nokdu)

  • محصول سال: 2019
  • ژانر: عاشقانه، کمدی، تاریخی
  • بازیگران: کیم سوهیون (Kim So Hyun)، جانگ دونگ یون (Jang Dong Yoon)

افسانه نوکدو یکی از بهترین سریال های کره ای کمدی به شمار آمده و داستان آن درباره پسری اشراف زاده است که از گذشته خود خبر ندارد و در یک مکان دور افتاده زندگی می‌کند. طی اتفاقاتی افرادی تلاش می‌کنند که او را بکشند. اما او فرار می‌کند و به روستایی می‌رود که تنها زن‌ها اجازه دارند وارد آن شوند.

به همین خاطر وی با لباس‌های زنانه وارد روستا شده تا یکسال در آنجا زندگی کند. این سریال با داشتن صحنه‌های خنده‌دار و جالب در لیست بهترین سریال های کمدی عاشقانه کره ای قرار می‌گیرد.

خنده در وایکیکی (Laughter in Waikiki)

  • محصول سال: 2018
  • ژانر: کمدی
  • بازیگران: کیم جونگ هیون (Kim Jung Hyun)، لی یی کیونگ (Lee Yi Kyung)

این سریال یکی از خنده دار ترین سریال های کره ای است که دیدن هر دو فصل آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم. داستان این سریال درباره 3 پسر است که هر کدام از آنها با آرزوهایی بزرگ به سئول آمده‌اند و تلاش می‌کنند تا به رویای خود برسند. آنها یک مهمانخانه را نیز در سئول می‌چرخانند تا اینکه سر و کله یه بچه مرموز با مادرش پیدا می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم و سریال های جنایی 2021

بهترین فیلم های چینی

نسل خورشید (Descendants of the Sun)

  • محصول سال: 2016
  • ژانر: عاشقانه، اکشن، ملودرام، نظامی، پزشکی
  • بازیگران: سونگ جونگ کی (Song Joong Ki)، سونگ هه کیو (Song Hye Kyo)، جین گو (Jin Goo)

نسل خورشید یکی از دوست داشتنی‌ترین و خاطره‌انگیزترین سریال‌های کره‌ای به شمار می‌اید که با داشتن صحنه‌های کمدی و عاشقانه‌اش در دسته بهترین سریال های کمدی عاشقانه کره ای قرار گرفته است. داستان این سریال درباره گروهی از نیروی ارتش کشور است که به کشور اوروک اعزام می‌شوند.

کاپیتان یو شین جین (سونگ جونگ کی) رهبر نیروهای ویژه، کانگ مو یون (سونگ هی کیو) را که یک پزشک داوطلب اعزامی است، در آنجا می‌بیند و آنها در طی همکارهایی که دارند، لحظات هیجان انگیزی را رقم می‌زنند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم سریال نسل خورسید که از بهترین سریال های کره ای کمدی است را از دست ندهید!

افسانه دریای آبی (The Legend Of The Blue Sea)

  • محصول سال: 2016
  • ژانر: عاشقانه، فانتزی، درام
  • بازیگران: لی مین هو (Lee Min Ho)، جون جی هیون (Jeon Ji Hyeon)

افسانه دریای آبی با بازی لی مین هو یکی از پرطرفدارترین سریال های کره ای بوده که با داشتن صحنه‌های کمدی در فهرست برترین سریال کره ای طنز نیز قرار می‌گیرد. این سریال فانتزی داستان پری دریایی را بیان می‌کند که عاشق یک انسان کلاهبردار می‌شود. در این میان، اگر پری دریایی نتواند پسر را عاشق خود کند، اتفاقات بدی برای او می‌افتد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم و سریال های IMDb در سال 2021

بهترین انیمه های 2021

منو بکش خلاصم کن (kill me heal me)

  • محصول سال: 2015
  • ژانر: عاشقانه، پزشکی، معمایی
  • بازیگران: پارک سئو جون (Park Seo Joon)، جی سونگ (Ji Sung)، هوانگ جونگ اوم (Hwang Jung Eum)

این سریال با داشتن صحنه‌های کمدی جالب و بازیگرانی همچون پارک سئو جون و جی سونگ یکی از بهترین سریال های کره ای کمدی به حساب آمده که دیدن آن را به تمام طرفداران کیدراما پیشنهاد می‌کنیم. داستان این سریال درباره پسر ثروتمندی است که اختلال چند شخصیتی دارد. او با یک دستیار پزشک آشنا می‌شود و او سعی می‌کند به این پسر کمک کند تا بیماری‌اش را درمان کند.

سیندرلا و چهار شوالیه (Cinderella and four knights)

  • محصول سال: 2016
  • ژانر: عاشقانه، درام، دوستانه
  • بازیگران: جانگ ایل وو (Jung Il woo)، آن جائه هیون (Ahn Jae hyun)، لی جونگ شین (Lee Jung shin)، سون نایون (Son Na eun)

سریال کمدی رمانتیک کره ای سیندرلا و چهار شوالیه درباره دختری است که خانواده‌اش را از دست داده و به همراه خانواده خاله‌اش زندگی می‌کند. اما به دلیل آزار و اذیت‌هایی که می‌بیند، آنجا را ترک می‌کند و طی اتفاقاتی در عمارتی با 4 پسر جوان زندگی خود را ادامه می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2021

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2021

دو بونگ سون قوی (Strong Do Bong Soon)

  • محصول سال: 2017
  • ژانر: عاشقانه، ماورا طبیعی، اکشن، هیجان انگیز، درام
  • بازیگران: پارک بو یونگ (Park Bo Young)، پارک هیونگ شیک (Park Hyung Shik)، جیسو (Ji Soo)

اگر به دنبال سریالی هستید که حال دلتان را خوب کند، حتما دو بونگ سون قوی را تماشا کنید. این سریال فانتزی از جمله بهترین سریال های کره ای کمدی است. داستان این سریال درباره دختری به نام دو بونگ سون بوده که با قدرت مافوق انسانی متولد شده است.

او به هر چیزی دست می‌زند، خرابی به بار می‌آورد. اما در نهایت به خاطر قدرت بی‌نظیرش، توسط یک وارث پولدار به عنوان بادیگارد استخدام می‌شود. او یک دوست کاراگاه نیز دارد و این سه درگیر ماجراهایی می‌شوند.

مبارزه برای راهم (Fight for my way)

  • محصول سال: 2017
  • ژانر: دوستانه، کسب و کار، عاشقانه، درام، ورزشی
  • بازیگران: پارک سئو جون (Park Seo Joon)، کیم جی وون (Kim Ji Won)، سونگ ها یون (Song Ha Yoon)، آن جائه هونگ (Ahn Jae Hong)

سریال کمدی رمانتیک کره ای مبارزه برای راهم درباره کسانی است که به دنبال رویاهای خود هستند. آنها تمام تلاش خود را می‌کنند اما حقیقت آنطور که آنها آرزو دارند نیست. کو دانگ مان قبلا تکواندوکار بوده ولی در حال حاضر یک کارمند معمولی است. وی تصمیم دارد که در مسابقات قهرمان شود.

چوی آ را نیز آرزو دارد که گوینده شود اما او تنها در بخش اطلاعات یک فروشگاه کار می‌کند. این سریال کمدی رمانتیک کره ای می‌تواند در لیست بهترین سریال های کمدی عاشقانه کره ای قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های اکشن 2021

ترسناک ترین فیلم های 2021

هوارانگ (Hwarang)

  • محصول سال: 2017
  • ژانر: اکشن، دوستانه، تاریخی، عاشقانه، جوانان، رزمی
  • بازیگران: پارک سئو جون (Park Seo Joon)، گو آرا (Go Ah Ra)، پارک هیونگ شیک (Park Hyung Shik)

در نهایت به سراغ سریال کمدی هوارانگ می‌رویم. این سریال در فهرست برترین سریال کره ای طنز قرار دارد و داستان آن روایتگر یک گروه شوالیه از مردان جوان است که با شور و نشاط در دوره پادشاهی سیلا زندگی می‌کنند. در این سریال اتفاقات خنده دار زیادی رخ می‌دهد که می‌تواند شما را میخکوب سریال کند.

بیشتر بخوانید:

  • بهترین فیلم های کره ای 2020
  • بهترین سریال های کره ای 2020
  • بهترین فیلم های کره ای تاریخی
  • فصل دوم سریال کره ای سرنوشت (Faith)
  • بیشترین فالوور اینستاگرام کره ای
  • بهترین انیمه های مدرسه ای

.

نظر شما در خصوص بهترین سریال های کره ای کمدی چیست؟ به نظر شما جای چه سریال‌هایی در این لیست خالی است؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

 






سریال های کره ای با شخصیت‌های به‌يادماندنی و قسمت‌های بلند اما کم‌تعدادشان، از مهم‌ترین و جذاب‌ترین تولیدات دنیای فیلم و سریال هستند. اگر تجربه تماشای آنها را داشته باشید، حتما می‌دانید که بعد از به‌پایان‌رسیدن قسمت آخر، برای همیشه در خاطرتان می‌مانند و انگار دلتان را در گوشه‌ای از سکانس‌ها و صحنه‌هایشان جا می‌گذارید. در این مقاله، شما را با بهترین سریال های کره ای آشنا می‌کنیم. اگر با دنیای این سریال‌ها ارتباط برقرار کرده باشید، خواندن این مقاله برایتان حسابی لذت‌بخش خواهد بود و از فهرست پیشنهادی استقبال خواهید کرد. نظرات کاربران سایت IMDb در بخش آخر معرفی سریال هم جالب‌توجه است.

۲۸. عازم جهنم (Hellbound)

سال تولید: ۲۰۲۱
شروع پخش: ۱۹ نوامبر ۲۰۲۱
ژانر: فانتزی‌ تاریک، دلهره‌آور
دوبله فارسی: دارد
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: یون سانگ‌هو (Yeon Sang-ho)
بازیگران اصلی: یو آه‌ این (Yoo Ah-in)، کیم‌ هیون‌جو (Kim Hyun-joo)، پارک جونگ‌مین (Jeong Min Park)
مدت‌زمان: هر قسمت ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه
وضعیت پخش: پایان‌یافته
جوایز و افتخارات: نامزد بهترین مجموعه سال در جشنواره سینه‌۲۱ (Cine21)
رتبه IMDb: امتیاز ۶٫۶ از ۱۰

خلاصه داستان

مردم شایعاتی درباره زمان مرگشان می‌شنوند. با رسیدن زمان مرگ، فرشته‌‌هایی به‌سمتشان می‌آیند و آنها را می‌کُشند. اما این پایان ماجرا نیست؛ فرشته‌های مرگی که به سراغ آدم‌ها می‌آیند در واقع موجوداتی فرازمینی‌اند که انسان‌ها را راهی جهنم می‌کنند.

دلیل انتخاب و معرفی سریال

پایان زندگی ما انسان‌ها روی این کره‌ خاکی چطور رقم خواهد خورد؟ با وجود تمام امکانات و فناوری‌های امروزی، باز هم این پرسش بی‌جواب و ترس از آینده‌ موهوم ذهن را مشغول می‌کند. نگاه جذاب مجموعه «عازم جهنم» به این موضوع آن را دیدنی‌تر می‌کند.

نظرات کاربران

کارگردانی خوب، سناریوی پرکشش و پرسش‌هایی که پس از تماشای هر قسمت از عازم جهنم در ذهن‌ها شکل می‌گیرد آن را در میان بهترین سریال های کره ای این روزها قرار داده است.

۲۷. ثبت جوانی (Record of Youth)

سال تولید: ۲۰۲۰
شروع پخش: ۷ سپتامبر ۲۰۲۰
ژانر: عاشقانه، جوانانه
دوبله فارسی: ندارد – زیرنویس دارد
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: آن گیل-هو (Ahn Gil-ho)
بازیگران اصلی: پارک‌بوگوم (Park Bo-gum)، پارک‌سودام (Park So-dam)، بیون‌وو‌سوک (Byeon Woo-seok)
مدت‌زمان: ۱ ساعت و ۱۰ دقیقه
وضعیت پخش: پایان‌یافته
جوایز و افتخارات:
رتبه IMDb: امتیاز ۷٫۳ از ۱۰

خلاصه داستان

سریال درباره زندگی چند جوان است که در دنیای مد و فشن فعالیت می‌کنند و رؤیاهایی دارند. تلاش و تکاپوی اینها در مسیر رسیدن به خواسته‌هایشان داستان «ثبت جوانی» را می‌سازد.

دلیل انتخاب و معرفی سریال

این مجموعه روایتی از زندگی است؛ پُر از شکست‌های موقتی، موفقیت‌های موقتی، دل‌شکستگی و عشق‌ و عاشقی. دیدن این داستان‌ها در کنار بازی جذاب بازیگران و البته روایتی از پشت‌صحنه دنیای هنر می‌تواند پرکشش و دیدنی باشد.

نظرات کاربران

بینندگان مجموعه «ثبت جوانی» از واقعی‌بودن احساسات نمایش‌ داده‌شده در این اثر لذت برده‌اند. آنها معتقدند که حس‌ و حال شخصیت‌ها برای بینندگان ملموس است و دست‌کم تجربه یکی از احساسات و حالات هریک از شخصیت‌های داستان را داشته‌اند.

۲۶. دکتر غریبه (Doctor Stranger)

سال تولید: ۲۰۱۴
شروع پخش: ۵ مه تا ۸ جولای ۲۰۱۴
ژانر: پزشکی، عاشقانه
دوبله فارسی: ندارد – زیرنویس دارد
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: جین‌هیوک (Jin Hyuk)، هونگ‌جونگ‌چان (Hong Jong-chan)
بازیگران اصلی: لی‌جونگ‌سوک (Lee Jong Suk)، پارک‌هائه‌جین (Park Hae-jin)، کانگ‌سورا (Kang So-ra)
مدت‌زمان: هر قسمت ۶۰ دقیقه
وضعیت پخش: پایان‌یافته
جوایز و افتخارات: برنده جایزه بهترین بازیگر زن از هفتمین جشنواره فیلم کره جنوبی، برنده جایزه بهترین بازیگر زن محبوب از سومین جشنواره APAN، برنده جایزه مخصوص بهترین بازیگر مرد از جشنواره SBS
رتبه IMDb: امتیاز ۷٫۵ از ۱۰

خلاصه داستان

پزشکی از کره جنوبی به همراه پسر کوچکش از سوی نیروهای کره شمالی ربوده می‌شوند. سال‌ها می‌گذرد و پسر هم زیرنظر پدر که پزشکی خبره است به پزشکی ماهر بدل می‌شود. پدر در طول فیلم جانش را از دست می‌دهد و پسر هم عاشق دختری می‌شود که قصد فرار با او به کره جنوبی را دارد، اما آیا فرار عاشقانه‌ای رقم می‌خورد؟

دلیل انتخاب و معرفی سریال

سریال «دکتر غریبه» یکی از بهترین سریال های کره ای در ژانر پزشکی و عاشقانه است. هیجانی جذاب و رازی کِشنده در داستان فیلم وجود دارد که در کنار صحنه‌های جراحی و بیمارستان، مخاطب را با خود همراه می‌کند.

نظرات کاربران

مخاطبان این سریال از داستان قوی، تعلیق‌های به‌موقع و نقش‌آفرینی بازیگران نقش‌های اصلی بسیار راضی بوده‌اند. برخی از کاربران سایت IMDb معتقدند روند داستان در قسمت‌های نخست به گیرایی و جذابیت قسمت‌های بعدی نیست. بخش‌های پزشکی سریال هم خوب از آب درآمده‌اند، اما باید دید پزشکان نیز واقعی‌بودن آنها را تأیید می‌کنند یا خیر. به هر حال جراحی‌ها و بخش‌های پزشکی به‌چشم مخاطب عام که جذاب بوده‌اند.

۲۵. پسران بهتر از گل‌ (Boys Over Flowers)

سال تولید: ۲۰۰۹
شروع پخش: ۵ ژانویه تا ۳۱ مارس ۲۰۰۹
ژانر: درام، عاشقانه، کمدی
دوبله فارسی: دارد
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: جی‌آن‌کی‌سانگ (Jeon Ki-sang)
بازیگران اصلی: کی‌هی‌سون (Ku Hye-sun)، لی‌مین‌هو (Lee Min-ho)، کیم‌هیون‌جونگ (Kim Hyun-joong)
مدت‌زمان: هر قسمت ۷۰ دقیقه
وضعیت پخش: پایان‌یافته
جوایز و افتخارات: برنده جوایز مختلف از چندین جشنواره مانند KBS و بیک‌سانگ
رتبه IMDb: امتیاز ۷٫۹ از ۱۰

خلاصه داستان

این سریال درباره دختر فقیری است که دست سرنوشت او را وارد مدرسه ثروتمندان می‌کند. او با ۴ پسر ثروتمند و معروف مدرسه آشنا می‌شود که همه دانش‌آموزان از آنها اطاعت می‌کنند. ماجراهایی عاشقانه میان دختر و این پسران شکل می‌گیرد و داستان سریال پیش می‌رود.

دلیل انتخاب و معرفی سریال

داستان تغییر آدم‌ها همیشه جذاب است، البته تغییری که سبب بهترشدن فرد شود. ماجراهای عشق‌ و عاشقی نوجوانان و روند رشد و بلوغشان هم همیشه در فیلم‌ها و سریال‌ها پرطرف‌دار بوده است.

نظرات کاربران

نسخه ژاپنی این سریال هم وجود دارد و در واقع این سریال از نسخه ژاپنی آن اقتباس شده است، اما کاربرانی که هر دو نسخه را دیده‌اند این نسخه جدید را هم به‌شدت پسندیده‌اند.

۲۴. بازی مرکب (Squid Game)

سال تولید: ۲۰۲۱
شروع پخش: ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۱
ژانر: درام، دلهره‌آور، ترسناک
دوبله فارسی: دارد
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: هوانگ دونگ-هیوک (Hwang Dong-hyuk)
بازیگران اصلی: لی‌یون‌جائه (Lee Jung-jae)، پارک‌هه‌سو (Park Hae-soo)، وی‌هاجون (Wi Ha-Joon)
مدت‌زمان: هر قسمت ۵۵ دقیقه
وضعیت پخش: پایان‌یافته
جوایز و افتخارات: برنده جایزه بهترین کارگردانی و مجموعه سال از جشنواره سینه‌۲۱ (Cine21)
رتبه IMDb: امتیاز ۸ از ۱۰

خلاصه داستان

تعدادی از افراد بزرگ‌سال در مسابقه‌ای شرکت می‌کنند که جایزه نقدی ارزنده‌ای دارد. این افراد باید بازی‌های کودکانه‌ای را انجام بدهند که نتایج چندان ساده و بی‌دردسری ندارند و حتی می‌توانند به مرگ منجر شوند.

دلیل انتخاب و معرفی سریال

بازی مرکب سریال کره ای جدید و سرگرم‌کننده‌ای است و شما را دنبال خودش می‌کشد. ماجراهای جذاب در کنار مطرح‌کردن مسائلی مانند فقر، استثمار مهاجران، وضعیت ناخوشایند فراریان از کره شمالی و رسوایی‌های سیاسی این مجموعه را به اثری تأمل‌برانگیز تبدیل کرده‌ است که ارزش دیدن را دارد.

نظرات کاربران

کسانی که این مجموعه را تماشا کرده‌اند آن را از جهات مختلفی ارزشمند می‌دانند. برخی معتقدند که داستانش نو و سرگرم‌کننده است و برخی از ارائه مفهوم عمیق بقا در بازی مرکب لذت برده‌اند. در این دنیا، بیشتر آدم‌ها در بازی مرگ‌وزندگی وحشت‌آوری به سر می‌برند که انگار برای عده محدودی ثروتمند سرگرمی خنده‌آوری بیش نیست.

۲۳. استارتاپ (Start-Up)

سال تولید: ۲۰۲۰
شروع پخش: ۱۷ اکتبر ۲۰۲۰
ژانر: درام، عاشقانه
دوبله فارسی: دارد
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: اوه‌چونگ‌هوان (Oh Choong-hwan)
بازیگران اصلی: به‌سوزی (Bae Suzy)، نام‌جوهیوک (Nam Joo-hyuk)، کیم‌سون‌هو (Kim Seon-ho)
مدت‌زمان: ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه
وضعیت پخش: پایان‌یافته
جوایز و افتخارات: برنده جایزه بهترین بازیگر مرد از جشنواره باک‌سانگ آرت اواردز (Baek Sang Art Awards)
رتبه IMDb: امتیاز ۸٫۱ از ۱۰

خلاصه داستان

«استارتاپ» مجموعه‌ای درباره تلاش‌های دختری جوان است که می‌کوشد استارتاپ خود را راه بیندازد. او با خواهر ثروتمندش در رقابت است و در مسیر رشد و تلاش از کمک افراد باتجربه هم بهره می‌برد.

دلیل انتخاب و معرفی سریال

این سریال تلاش و موفقیت را به‌شکل الهام‌بخشی به تصویر می‌کشد. سبک زندگی جذابی که داستان مجموعه به جوان‌ها معرفی می‌کند هم ارزشمند است. البته عشق هم در کنار تلاش در سریال «استارتاپ» حضور پررنگی دارد، همان‌طور که در زندگی هم باید داشته باشد. زندگی پرتلاش و موفقیت بدون عشق بی‌معناست، نه؟

نظرات کاربران

تماشاگران سریال «استارتاپ» از حفظ و یکدستی ریتم آن از آغاز تا پایان رضایت داشته‌اند. ترکیب ماجراهای عاشقانه با تلاش و موفقیت همیشه جذاب است. تنوع شخصیت‌ها و ارتباط مؤثر، گرم و باورپذیر میان آنها هم از دلایل دیگری است که مخاطبان زیادی را به مجموعه «استارتاپ» جذب کرده است.

۲۲. دابلیو؛ دو دنیا (W: Two Worlds)

سال تولید: ۲۰۱۶
شروع پخش: ۲۰ جولای ۲۰۱۶
ژانر: تخیلی، عاشقانه، مهیج
دوبله فارسی: ندارد – زیرنویس دارد
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: جونگ‌دائه‌یون (Jung Dae-yoon)
بازیگران اصلی: کیم‌سول‌آه (Kim Seul-ah)، کانگ‌هی‌جو (Kang Hee-ju)، جونگ‌یوجین (Jung Yoo-jin)
مدت‌زمان: هر قسمت ۷۰ دقیقه
وضعیت پخش: پایان‌یافته
جوایز و افتخارات: برنده جوایز متعدد از جشنواره‌ کانتِنت‌کره، جشنواره بین‌المللی سئول، جشنواره بیک‌سانگ، ام‌بی‌سی (MBC)، جشنواره APAN
رتبه IMDb: امتیاز ۸٫۱ از ۱۰

خلاصه داستان

در این سریال شاهد داستان عشق ۲ نفر در اوایل ۳۰سالگی هستیم که هر دو در دورانی مشترک، اما در ۲ دنیای موازی زندگی می‌کنند. جالب نیست؟

دلیل انتخاب و معرفی سریال

سریالی مفرح که امکان پیش‌بینی داستانش دشوار است دیدن دارد. اگر طرف‌دار ژانر علمی‌تخیلی هستید، به‌احتمال زیاد از این اثر هم خوشتان خواهد آمد. سریال «دو دنیا» فیلم‌نامه‌ای قوی دارد و حدس‌زدن ماجراهای مختلفش کار ساده‌ای نیست.

نظرات کاربران

مخاطبان این سریال خیلی از تعادل بین بخش‌ علمی‌تخیلی و درام راضی بوده‌اند. بازی خوب بازیگران، پیشرفت حساب‌شده فیلم‌نامه و هیجان آن بیننده را با خود همراه می‌کند.

۲۱. من ربات نیستم (I’m Not a Robot)

سال تولید: ۲۰۱۷
شروع پخش: ۶ دسامبر ۲۰۱۷
ژانر: علمی‌تخیلی، کمدی‌رمانتیک
دوبله فارسی: ندارد – زیرنویس دارد
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: جونگ‌دائه‌یون (Jung Dae-yoon)
بازیگران اصلی: یوسونگ‌هو (Yoo Seung-ho)، چائه‌سوبین (Chae Soo-bin)، ام‌کی‌جون (Um Ki-joon)
مدت‌زمان: هر قسمت ۴۸ تا ۶۲ دقیقه
وضعیت پخش: پایان‌یافته
جوایز و افتخارات:
رتبه IMDb: امتیاز ۸٫۱ از ۱۰

خلاصه داستان

داستان درباره مردی است که در کارش موفقیت زیادی کسب کرده و ثروت زیادی هم دارد، اما نمی‌تواند با آدم‌ها ارتباط برقرار کند و به آنها حساسیت دارد. منتها عشق سراغ او هم می‌آید و دختری که وانمود می‌کند ربات است قلبش را پر می‌کند.

دلیل انتخاب و معرفی سریال

این سریال نیز به‌خاطر سادگی و جذابیت داستانش در میان بهترین سریال های کره ای جای گرفته است. دنبال‌کردن ماجرایی عشقی همراه با فرازوفرودهای کمیک باعث می‌شود که در جایگاه مخاطب از سریالی ساده، بی‌دغدغه لذت ببرید.

نظرات کاربران

رابطه میان شخصیت‌های اصلی سریال قوی است و به‌خوبی نقش‌آفرینی کرده‌اند. تماشاگران از صحنه‌های احساسی فیلم استقبال کرده‌اند و اشک و خنده توأمان بخش‌های مختلف داستان دوست‌داشتنی است.

۲۰. منشی کیم‌ چشه؟ (What’s Wrong With Secretary Kim)

سال تولید: ۲۰۱۸
شروع پخش: ۶ ژوئن ۲۰۱۸
ژانر: کمدی‌رمانتیک
دوبله فارسی: دارد
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: پارک‌جون‌هوآ (Park Joon-hwa)
بازیگران اصلی: پارک‌سئوجون (Park Seo-joon)، پارک‌مین‌یونگ (Park Min-young)
مدت‌زمان: هر قسمت ۶۰ دقیقه
وضعیت پخش: پایا‌ن‌یافته
جوایز و افتخارات: برنده جوایز در جشنواره APAN، جشنواره کره، جشنواره سالانه سومپی (Soompi)
رتبه IMDb: امتیاز ۸٫۱ از ۱۰

خلاصه داستان

داستان درباره یک رئیس خودشیفته و موفق در شرکتی بزرگ است که منشی حرفه‌ای و توانمندی دارد، اما منشی تصمیم به ترک شرکت می‌گیرد و آقای رئیس تمام تلاشش را به کار می‌گیرد تا خانم منشی را کنار خود نگه دارد.

دلیل انتخاب و معرفی سریال

رابطه شخصیت‌های اصلی فیلم بسیار خوب به تصویر کشیده شده است. علاوه بر این، همگی بسیار دوست‌داشتنی و جذاب هستند. ماجراهای سریال هم جالب و پرکشش است.

نظرات کاربران

بازی خوب بازیگران و ماجراهای جذاب فیلم تماشاگران را با این سریال همراه کرده‌اند. برخی از کاربران با خواندن خلاصه و دیدن پوستر سریال فکر کرده بودند از این اثر خوششان نمی‌آید، اما در همان قسمت‌های نخست با آن همراه شده‌ بودند.

۱۹. کافه‌پرنس (Coffee Prince)

سال تولید: ۲۰۰۷
شروع پخش: ۲ جولای ۲۰۰۷
ژانر: درام، عاشقانه، کمدی
دوبله فارسی: ندارد – زیرنویس دارد
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: لی‌یون‌جونگ (Lee Yoon-jung)
بازیگران اصلی: یونگ‌اون‌های (Lee Yoon-jung)، یون‌یون‌های (Yoon Eun-hye)، گونگ‌یو (Gong Yoo)
مدت‌زمان: هر قسمت ۶۰ دقیقه
وضعیت پخش: پایان‌یافته
جوایز و افتخارات: برنده جوایز متعدد از جشنواره فیلم کره، جشنواره بیک‌سانگ، جشنواره بین‌المللی سئول و MBC
رتبه IMDb: امتیاز ۸٫۲ از ۱۰

خلاصه داستان

کافه‌پرنس ماجرای دختری است که برای تأمین هزینه‌های زندگی‌اش به‌سختی کار می‌کند. او ظاهری پسرانه دارد و به‌ همین‌ خاطر بسیاری از افراد او را پسر می‌دانند. در مسیر کارهای مختلفی که برای امرار معاش انجام می‌دهد، با پسری پول‌دار آشنا می‌شود. این آشنایی با سوءتفاهم‌ها و ماجراهایی پیش می‌رود که باید خودتان تماشا کنید.

دلیل انتخاب و معرفی سریال

شب‌ها که خسته‌وکوفته کارهایتان تمام می‌شود، یک لیوان چای یا قهوه داغ درست کنید، روی مبل لم بدهید و تنها یا به‌اتفاق خانواده این سریال مفرح را تماشا کنید. این سریال کمدی و عاشقانه می‌تواند برای دقایقی استرس‌ها را از ذهن دور کند. ماجرای قصه بسیار ساده است و پیچیدگی خاصی ندارد، اما سرگرم‌ و شادتان می‌کند.

نظرات کاربران

احساسات پیچیده آدمی و روابط میان افراد دستمایه این سریال کره ای بوده‌اند. دقت در نشان‌دادن موضوعاتی که گفته شد در کنار بازی‌های خوب نقش‌آفرینان کافه‌پرنس باعث شده تا محبوب تماشاگران باشد و در میان بهترین سریال های کره ای جای بگیرد.

۱۸. باغ مخفی (Secret Garden)

سال تولید: ۲۰۱۰
شروع پخش: ۱۳ نوامبر ۲۰۱۰
ژانر: تخیلی، عاشقانه، کمدی
دوبله فارسی: ندارد – زیرنویس دارد
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: شین‌ووچول (Shin Woo-chul)، کوون‌هیوک‌چان (Kwon Hyuk-chan)
بازیگران اصلی: هاجی‌وون ( Ha Ji-won)، هیون‌بین (Hyun Bin)، یون‌سانگ‌هیون (Yoon Sang-hyun)
مدت‌زمان: هر قسمت ۶۰ دقیقه
وضعیت پخش: پایان‌یافته
جوایز و افتخارات: برنده جوایز مختلف از چندین جشنواره مانند SBS و کره‌کانتِنت
رتبه IMDb: امتیاز ۸٫۲ از ۱۰

خلاصه داستان

ماجرا همان قصه همیشگی اما کماکان پرطرف‌دار است؛ مرد ثروتمند قصه عاشق دختری فقیر می‌شود که شغلش بدل‌کاری است. این عشق با تمام اختلافات و البته حضور مادر سخت‌گیر رئیس کذایی ماجراهایی می‌آفریند که سریال را در شمار بهترین سریال های کره ای قرار می‌دهد. البته ماجرا به همین‌جا ختم نمی‌شود. شیوه آشنایی دو شخصیت و عوض‌شدن جسمشان با یکدیگر لحظات مفرحی را برای مخاطب رقم می‌زنند.

دلیل انتخاب و معرفی سریال

اگر فقط می‌خواهید سرگرم شوید و دوست دارید از دغدغه‌های فلسفی پیچیده فیلم‌ها و سریال‌های جدی دور بمانید، این فیلم برایتان لذت‌بخش و جذاب خواهد بود.

نظرات کاربران

مخاطبان از ماجرای عشقی و داستان‌های بامزه فیلم خوششان آمده است. ماجرای دختر فقیر و پسر پول‌دار از نظر بینندگان هیچ‌گاه کهنه نمی‌شود. شاید رؤیای جذابی در این داستان‌ها وجود دارد که در واقعیت به‌ندرت اتفاق می‌افتد.

۱۷. هتل دل‌لونا (Hotel Del Luna)

سال تولید: ۲۰۱۹
شروع پخش: ۱۳ جولای ۲۰۱۹
ژانر: تخیلی سیاه، کمدی‌رمانتیک
دوبله فارسی: دارد
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: اُه‌چونگ‌هوآن (Oh Choong-hwan)
بازیگران اصلی: لی‌جواون (Lee Ji-eun)، یوجین‌گو (Yeo Jin-goo)
مدت‌زمان: هر قسمت ۷۳ تا ۹۴ دقیقه
وضعیت پخش: پایان‌یافته
جوایز و افتخارات: برنده جوایز مختلف از چندین جشنواره مانند فِرست‌ برند کره، آکادمی خلاقیت آسیا و جشنواره کره
رتبه IMDb: امتیاز ۸٫۲

خلاصه داستان

کسانی که به سریال های تخیلی علاقه دارند مشتری سریال هتل دل‌لونا خواهند شد. هتل دل‌لونا هتلی عادی نیست و انگار رابطی میان دنیای مردگان و زندگان است. کارکنان و کسانی که به آن رفت‌وآمد دارند ارواحی از سال‌های دورند. جالب شد، نه؟ اگر به دنبال‌کردن ماجراهای این افراد علاقه دارید، باید حتما این اثر را ببینید که یکی از بهترین سریال های کره ای است.

دلیل انتخاب و معرفی سریال

این سریال اثری شسته‌رفته است که هم داستان‌هایی جالب برایتان تعریف می‌کند و هم از نظر فنی مثلا تصویربرداری و صحنه‌ها عالی است. برخی لحظات عاطفی و احساسیِ اثر هم اثرگذاری زیادی بر شما خواهد داشت. در کل، سریال مفرح و سرگرم‌کننده است.

نظرات کاربران

مخاطبان، شخصیت‌های فیلم و بازی قوی بازیگران را نقطه قوتی جذاب برای این سریال دانسته‌اند. البته برخی هم معتقدند ریتم مجموعه چندان تند نیست. پس اگر دنبال سریالی سریع و مهیج هستید، باید سریالی دیگر را انتخاب کنید.

۱۶. زن قوی بونگ‌سونگ (Strong Woman Bong-Soon)

سال تولید: ۲۰۱۷
شروع پخش: ۲۴ فوریه ۲۰۱۷
ژانر: تخیلی، اکشن، مهیج، کمدی‌رمانتیک
دوبله فارسی: ندارد – زیرنویس دارد
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: لی‌هیونگ‌مین (Lee-Hyung-Min)
بازیگران اصلی: پارک‌بویونگ (Park Bo-young)، پارک‌هیونگ‌سیک (Park Hyung-sik)، جی‌سو (Ji Soo)
مدت‌زمان: هر قسمت ۶۳ تا ۷۰ دقیقه
وضعیت پخش: پایان‌یافته
جوایز و افتخارات: برنده جایزه بهترین بازیگر زن و مرد و بهترین بازیگر مردمی از نخستین جشنواره سئول
رتبه IMDb: امتیاز ۸٫۲ از ۱۰

خلاصه داستان

علاقه‌مندان به ژانر فانتزی از این سریال خوششان خواهد آمد. داستان درباره زندگی زنی به‌نام بونگ‌سونگ است که قدرت بدنی فوق‌العاده‌ای دارد. او از این توانایی‌اش برای اهداف مثبت استفاده می‌کند. شاید این داستان چندان جذاب به نظر نرسد، اما با کمدی‌رمانتیکی جذاب روبه‌رو می‌شوید.

دلیل انتخاب و معرفی سریال

اگر دوست دارید بعد از تحمل فشار و استرس‌های روزانه پای سریالی جذاب و پر از صحنه‌های رمانتیک و بامزه بنشینید، این مجموعه انتخاب خوبی خواهد بود.

نظرات کاربران

مخاطبان این اثر از فضای فانتزی و کمدی آن و بازی بازیگران ابراز رضایت کرده‌اند. فیلم‌ها و سریال‌هایی که درباره قدرت‌های خارق‌العاده‌اند دقایقی بیننده را از دنیای واقعی و معجزه‌های دور از دسترس جدا می‌کنند و لحظاتی شاد به وجود می‌آورند.

۱۵. پینوکیو (Pinnochio)

سال تولید: ۲۰۱۴
شروع پخش: ۱۲ نوامبر ۲۰۱۴
ژانر: عاشقانه، خانوادگی، درام، کمدی
دوبله فارسی: دارد
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: جوسووون (Jo Soo-won)، شین‌سونگ‌وو (Shin Seung-woo)
بازیگران اصلی: لی‌جونگ‌سوک (Lee Jong-suk)، پارک‌شین‌هایه (Park Shin-hye)، کیم‌یونگ‌کیانگ (Kim Young-kwang)
مدت‌زمان: هر قسمت ۶۰ دقیقه
وضعیت پخش: پایان‌یافته
جوایز و افتخارات: برنده جوایز مختلف از چندین جشنواره
رتبه IMDb: امتیاز ۸٫۲

خلاصه داستان

داستان درباره پسری است که خانواده خوبی دارد، اما در حادثه‌ای پدر آتش‌نشانش به‌همراه همکارانش جان می‌بازد. رسانه‌ها تمام تقصیرها را به گردن پدر پسرک می‌اندازند و خانواده او کاملا از هم می‌پاشد. سرپرستی این پسر را هم یک پیرمرد به عهده می‌گیرد. در طول داستان، پسر با دختری آشنا می‌شود که مادرِ گزارشگرش در بزرگ‌نمایی ماجرای آتش‌سوزی و مقصر جلوه‌دادن پدر پسر نقش داشته است. حتما حدس می‌زنید که میان آنها علاقه‌ای به وجود می‌آید. دختر تمایل زیادی به ورود به رسانه و گزارشگرشدن دارد و در این مسیر، پسر آتش‌نشان هم به او کمک زیادی می‌کند، اما متأسفانه دختر دچار سندرم پینوکیوست و در صورت دروغ‌گفتن به سکسکه می‌افتد. چنین چیزی هم در دنیای دروغین رسانه‌ها جایی ندارد. این داستان به کجا ختم می‌شود؟‌ شما چه فکر می‌کنید؟

دلیل انتخاب و معرفی سریال

پیوندخوردن دختری که نمی‌تواند دروغ بگوید و پسری که از دروغ و بی‌صداقتی در رسانه و جامعه ضربه خورده است ماجرای عاشقانه جذابی خواهد بود. علاوه بر موضوع سریال، موسیقی متن آن هم زیبا و گوش‌نواز است.

نظرات کاربران

کاربران از وجود مفاهیم تازه‌ای مانند دروغ‌پردازی رسانه‌ها، انتقام و عشق در کنار هم استقبال کرده‌اند. دیگر فقط پای عشقی فانتزی در میان نیست و در این فیلم نکات آموزنده اجتماعی و سیاسی هم گنجانده شده‌اند.

۱۴. عشقم از ستاره (My Love from the Star)

سال تولید: ۲۰۱۴
شروع پخش: ۱۸ دسامبر ۲۰۱۳
ژانر: عاشقانه، تخیلی، علمی‌تخیلی، درام
دوبله فارسی: دارد
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: جانگ‌ته‌یو (Jang Tae-yoo)
بازیگران اصلی: جون‌جی‌هیون (Jun Ji-hyun)، کیم‌سوهیون (Kim Soo-hyun)، پارک‌هاجین (Park Hae-jin)
مدت‌زمان: هر قسمت ۷۰ دقیقه
وضعیت پخش: پایان‌یافته
جوایز و افتخارات:
رتبه IMDb: امتیاز ۸٫۳ از ۱۰

خلاصه داستان

داستان سریال درباره یک آدم‌فضایی است که عاشق هنرپیشه‌ای می‌شود و با ملاقات او، تمام سال‌هایی که روی زمین زندگی کرده و خود را از آدم‌ها دور نگه‌ داشته است تمام می‌شود. این را هم در نظر بگیرید که آدم‌ فضایی مذکور حدود ۴۰۰ سال روی کره زمین زندگی کرده است.

دلیل انتخاب و معرفی سریال

اگر از داستان‌های عشقی کلیشه‌ای خسته شده‌اید اما همچنان دلتان می‌خواهد ماجرایی رمانتیک و جذاب را دنبال کنید، از این سریال خوشتان خواهد آمد. درام داستان متکی به لحظات طنز جذابی است که سرگرمتان می‌کند.

نظرات کاربران

کاربران سرگرم‌کننده‌بودن این اثر را تأیید می‌کنند و قبول دارند این سریال می‌تواند آنها را بخنداند و لحظاتی مفرح برایشان رقم بزند. بازی‌های خوب بازیگران این مجموعه آن را تازه و پرکشش نگه می‌دارد و از تماشایش خسته نمی‌شوید.

۱۳. نسل خورشید (Descendants of the Sun)

سال تولید: ۲۰۱۶
شروع پخش: ۲۴ فوریه ۲۰۱۶
ژانر: عاشقانه، ملودرام، اکشن
دوبله فارسی : دارد
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: لی‌اونگ‌بوک (Lee Eung-bok)، باک‌سنگ‌هون (Baek Sang-hoon)
بازیگران اصلی: سونگ‌جونگ‌کی (Song Joong-ki)، سونگ‌های‌کیو (Song Hye-kyo)، جین‌گو (Jin Goo)
مدت‌زمان: هر قسمت ۶۰ دقیقه
وضعیت پخش: پایان‌یافته
جوایز و افتخارات: برنده جایزه بزرگ جشنواره روکی (Rookie) در آسیا، برنده جایزه محبوب‌ترین بازیگران از پنجاه‌ودومین جشنواره بِیک‌سانگ
رتبه IMDb: امتیاز ۸٫۳ از ۱۰

خلاصه داستان

سریال درباره سربازان کره‌ای حافظ صلح در سازمان ملل است. در طول داستان، یکی از سربازان با جراحی آشنا می‌شود که پزشکی بدون مرز است و رابطه عاشقانه میانشان شکل می‌گیرد.

دلیل انتخاب و معرفی سریال

درست است که مانند بسیاری از بهترین سریال های کره ای در این مجموعه هم موضوع پیرامون عشق می‌چرخد، اما نگاه متفاوت «نسل خورشید» به مقوله عشق در کنار شخصیت‌های باورپذیر و قوی باعث شده است که مخاطبانی از سراسر دنیا به دیدن آن بنشینند.

نظرات کاربران

مخاطبان «نسل خورشید» از داستان عاشقانه، اکشن و ملودرامش استقبال کرده‌اند و تنوع داستانی و فضای حاکم بر فیلم را به‌شدت پسندیده‌اند. «نسل خورشید» توانسته در جایگاه بهترین سریال های کره ای قرار بگیرد و دیده شود.

۱۲. پری وزنه‌برداری کیم‌بوک‌جو (Weightlifting Fairy Kim Bok-joo)

سال تولید: ۲۰۱۶
شروع پخش: ۱۴ نوامبر ۲۰۱۶
ژانر: ورزشی، کمدی‌رمانتیک
دوبله فارسی: ندارد – زیرنویس فارسی دارد
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: اُه‌هیون‌جونگ (Oh Hyun-jong)
بازیگران اصلی: لی‌سونگ‌کیونگ (Lee Sung-kyung)، نام‌جوهیوک (Nam Joo-hyuk)، لی‌جائه‌یون (Lee Jae-yoon)
مدت‌زمان: هر قسمت ۶۰ دقیقه
وضعیت پخش: پایان‌یافته
جوایز و افتخارات: برنده جایزه بهترین هنرپیشه مرد و زن در سی‌وپنجمین جشنواره MBC
رتبه IMDb: امتیاز ۸٫۴ از ۱۰

خلاصه داستان

داستان این مجموعه که در فهرست یکی از بهترین سریال های کره ای جا دارد، درباره دختر جوانی است که رؤیای موفقیت در تیم وزنه‌برداری دانشگاه را دارد. علاوه بر این دختر، تمام اعضای تیم دانشگاه در سودای رسیدن به موفقیت و رؤیاهای خود هستند. روابطی عاشقانه و عاطفی هم میان شخصیت‌های فیلم شکل می‌گیرد که روند داستان را جذاب‌تر و دوست‌داشتنی‌تر می‌کند.

دلیل انتخاب و معرفی سریال

این سریال دوست‌داشتنی تلاش عده‌ای جوان ورزشکار برای رسیدن به آرزوهایشان را نشان می‌دهد. ۲ شخصیت اصلی نیز با رابطه عاشقانه پرفرازونشیبشان لحظاتی مفرح برای مخاطب ایجاد می‌کنند. روند رشد شخصیت‌ها در خلال داستان بسیار درست و منطقی پیش می‌رود و همه بازی‌ها باورپذیرند. لحظات کمدی فیلم باعث می‌شوند که مخاطب از اثر لذت ببرد و با موضوع انگیزشی آن همراه شود.

نظرات کاربران

به‌تصویرکشیدن طبیعی تلاش ورزشکاران در این سریال در کنار بازی بسیار خوب بازیگران از جمله نقاط قوتی است که مخاطبان برای این سریال برشمرده‌اند. با تماشای این مجموعه، می‌توان برای لحظاتی از استرس روزانه و فشارهای زندگی دور شد.

۱۱. ماشین‌تحریر شیکاگو (Chicago Typewriter)

سال تولید: ۲۰۱۷
شروع پخش: ۷ آوریل ۲۰۱۷
ژانر: عاشقانه، تخیلی
دوبله فارسی: دارد
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: کیم‌‌چئول‌کیو (Kim Cheol-kyu)
بازیگران اصلی: کیونگ‌پیوگو (Kyung-pyo Go)، آه‌این‌یو (Ah-In Yoo)، سویونگ‌لیم (Soo-jung Lim)
مدت‌زمان: هر قسمت ۷۰ دقیقه
وضعیت پخش: پایان‌یافته
جوایز و افتخارات: نامزد بهترین بازیگر نقش اول، بهترین بازیگر نقش مکمل و بهترین فیلم جشنواره فیلم و سریال سئول
رتبه IMDb: امتیاز ۸٫۴ از ۱۰

خلاصه داستان

داستان «ماشین‌تحریر شیکاگو» به دهه ۱۹۳۰ بازمی‌گردد، یعنی زمانی که کره جنوبی در اشغال ژاپن بود و نویسنده‌ها اجازه نشر آثارشان را نداشتند. سریال ماجرای زندگی ۳ نویسنده کره‌ای از دهه ۳۰ را بازگو می‌کند که در زمان حال امکان زندگی دوباره پیدا کرده‌اند و ماجرای زندگی هریک دستمایه ماجراهای سریال شده است. یکی از آنها نویسنده‌ای موفق است، دیگری با افسردگی دست‌وپنجه نرم می‌کند و نویسنده سوم هم ناشناس به فعالیت مشغول است.

دلیل انتخاب و معرفی سریال

این سریال کره ای عاشقانه از آن مجموعه‌های زیبایی است که باید بیشتر از اینها دیده شوند. سریال به‌خوبی از حالت کمدی به درام و از حالت عاشقانه به تاریخی تغییر می‌کند. ابعاد فنی کار مانند فیلم‌برداری آن هم حرف‌ ندارند.

نظرات کاربران

۱۰. دفترچه زندان (Prison Playbook)

سال تولید: ۲۰۱۷
شروع پخش: ۲۲ نوامبر ۲۰۱۷
ژانر: کمدی سیاه
دوبله فارسی: ندارد ـ زیرنویس دارد
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: شین‌وون‌هو (Shin-won-ho)
بازیگران اصلی: پارک‌هائه‌سو (Park Hae-soo)، جونگ‌کیونگ‌هو (Jung Kyung-ho)
مدت‌زمان: هر قسمت ۹۰ دقیقه
وضعیت پخش: پایان‌یافته
جوایز و افتخارات: برنده جایزه بهترین فیلم از دوازدهمین جشنواره تلویزیون کابلی کره، برنده جایزه بهترین بازیگر و محبوب‌ترین بازیگر از پنجاه‌وچهارمین جشنواره بیک‌سانگ، برنده جایزه بهترین بازیگر تازه‌وارد و بهترین بازیگر مکمل از ششمین جشنواره APAN
رتبه IMDb: امتیاز ۸٫۵ از ۱۰

خلاصه داستان

داستان فیلم درباره محکومانی است که پشت میله‌های زندان به سر می‌برند. یکی از شخصیت‌ها بازیکن معروف بیسبالی است که بعد از نجات خواهرش از یک حمله و آزار جنسی، متهم به تجاوز می‌شود. سریال به زندگی زندانی‌ها، مسئولان آنها و البته خانواده‌هایشان می‌پردازد.

دلیل انتخاب و معرفی سریال

فیلم‌ها و سریال‌هایی که مرتبط با زندان و زندانی‌ها هستند معمولا با استقبال زیادی مواجه می‌شوند. به نظر می‌رسد این ژانر هیچ‌وقت بی‌مخاطب نخواهد شد. دفترچه زندان هم از آن مجموعه‌هایی است که از نمونه‌های کلاسیک خود پیروی می‌کند. بازی‌های این سریال بسیار جذاب‌اند و فیلم‌نامه قوی نوشته شده است. تلفیق کمدی و لحظات احساسی جدی در فیلم هم از نقاط قوت اثر به شمار می‌روند.

نظرات کاربران

شیوه روایت داستان در مجموعه دفترچه زندان برای مخاطبان سراسر دنیا سرگرم‌کننده بوده است. کاربرانی که این اثر را دیده‌اند از کمدی جذاب و داستان قوی آن رضایت داشته‌اند.

۹. غریبه/جنگل مخفی (Stranger/Secret Forest)

سال تولید: ۲۰۱۷
شروع پخش: ۱۰ ژوئن ۲۰۱۷
ژانر: جنایی، درام، مهیج
رده سنی: بزرگ‌سال
دوبله فارسی: دارد
کارگردان: آن‌گیل‌هو (Ahn Gil-ho) برای فصل نخست/ یوژُوان (Yoo Je-won) برای فصل دو٫ پارک‌هیون‌سوک (Park Hyun-suk) برای فصل سوم
بازیگران اصلی: چوسونگ‌وو (Cheu Seunng-woo)، بائه‌ دونا (Bae Doona)، لی‌جون‌هیوک (Lee Joon-hyuk)، یو‌جه‌میونگ (Yoo Jae-myung)
مدت‌زمان: هر قسمت ۶۳ تا ۸۶ دقیقه
وضعیت پخش: پایان پخش، دو فصل
جوایز و افتخارات: جایزه بزرگ جشنواره فیلم و سریال سئول، برنده جایزه بزرگ فیلم و سریال، بازیگری و نمایشنامه از جشنواره هنری بِیک‌سانگ
رتبه IMDb: امتیاز ۸٫۵ از ۱۰

خلاصه داستان

کارآگاهی که به نور حساسیت دارد، طی عمل جراحی برای رفع این مشکل، حس همدردی و مهارت های اجتماعی خود را هم از دست می‌دهد. او در مسیر حل معمای پرونده قاتلی سریالی قرار می‌گیرد و در این مسیر دستیاری او را همراهی می‌کند. هرچه این دو در مسیر کشف روابط و معماهای قتل‌های زنجیره‌ای بیشتر پیش می‌روند، به فسادی سازمان‌یافته در دولت و ارتباطش با شرکتی بزرگ پِی می‌برند.

دلیل انتخاب و معرفی سریال

این سریال کره ای سرشار از گره‌های داستانی هیجان‌انگیز، شخصیت‌پردازی‌های درجه‌یک و ماجراهای کارآگاهی باورپذیر است. مخاطب مدام در حال حدس‌زدن وقایع آتیِ سریال است و همین او را با اثر در ارتباط نگه می‌دارد. در سریال «غریبه» خبری از داستان‌های عاشقانه نیست (تا فصل دوم که چنین چیزی در کار نبوده است). ماجرای جنایتی ساده با واکاوی ریشه‌های جرم به لایه‌های داستانی پیچیده‌ای می‌رسد که دنبال‌کردنشان هیجان‌انگیز و لذت‌بخش است. آیا ریشه‌های فساد به پلیس و نیروهای آن می‌رسد؟

نظرات کاربران

بینندگان این سریال کره ای فقط آسیایی‌ها نیستند. خط سیر جذاب و پیش‌بینی‌نشده آن تعداد زیادی از مخاطبان از سراسر دنیا را با خود همراه کرده است. در کنار داستان هیجان‌انگیز و دلهره‌آوری که کاربران سایت‌هایی نظیر IMDb را به‌سمت خود کشانده، موسیقی و صحنه‌پردازی حرفه‌ای، شخصیت‌های قوی و فیلم‌برداری درخشان از دلایلی هستند که کاربران و مخاطبان را راضی نگه داشته‌اند. «غریبه» توانسته در بین بهترین سریال های کره ای قرار بگیرد و خوش بدرخشد.

۸. وینچنزو (Vincenzo)

سال تولید: ۲۰۲۱
شروع پخش: ۲۰ فوریه ۲۰۲۱
ژانر: درام جنایی، کمدی سیاه
دوبله فارسی: دارد
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: کیم هی-ون (Kim Hee-won)
بازیگران اصلی: سونگ‌جون‌کی (Song Joong-ki)، جون‌یو‌بین (Jeon Yeo-been)، اوک‌تک‌یون (Ok Taec-yeon)
مدت‌زمان: هر قسمت ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه
وضعیت پخش: پایان‌یافته
جوایز و افتخارات: برنده بهترین بازیگر از جشنواره ایشیا آرتیست‌ اِواردز (Asia Artist Awards)
رتبه IMDb: امتیاز ۸٫۵ از ۱۰

خلاصه داستان

وکیلی ایتالیایی‌کره‌ای هنگام دیدار از سرزمین مادری‌اش، یعنی کره‌جنوبی، ماجراهایی جذاب و دیدنی را از سر می‌گذراند، ماجراهایی انتقام‌جویانه. شخصیت نخست داستان، یعنی وینچنزو یا همان وکیل خبره مافیایی برای گرفتن حق و ثروتش بازگشته است.

دلیل انتخاب و معرفی سریال

چه رازی است که داستان‌های مافیایی همیشه در سینما با اقبال و استقبال روبه‌رو می‌شوند؟ وینچنزو هم از آن داستان‌های مافیایی پرکشش دارد که تِم‌های مختلف درام، اکشن و حتی کمدی باعث جذابیت زیادش در میان تماشاچیان در سراسر دنیا شده‌اند.

نظرات کاربران

ریتم مناسب داستان، ماجراهای هیجان‌انگیز و شخصیت‌های متنوع از دلایل علاقه مخاطبان به این مجموعه هستند. وینچنزو اثری است که با بازی‌های جذاب طیف وسیعی از بینندگان را راضی کرده است. شاید فکر کنید که داستان‌های اکشن و مافیایی مناسبتان نیستند، اما بدانید که این مجموعه فرق می‌کند و ارزش دیدن دست‌کم ۲ قسمت را دارد؛ بعد از آن خودتان اسیر کشش و جذابیتش می‌شوید.

۷. شفادهنده (Healer)

سال تولید: ۲۰۱۴
شروع پخش: ۸ دسامبر ۲۰۱۴
ژانر: اکشن، عاشقانه، مهیج
دوبله فارسی: دارد
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: لی‌یونگ‌ساب (Lee Jung-sub)، کیم‌جین‌وو (Kim Jin-woo)
بازیگران اصلی: جی‌چانگ‌ووک (Ji Chang-wook)، پارک‌مین‌یونگ (Park Min-young)، یوجی‌تائه (Yoo Ji-tae)
مدت‌زمان: هر قسمت ۶۰ دقیقه
وضعیت پخش: پایان‌یافته
جوایز و افتخارات: برنده جوایزی در چندین جشنواره‌
رتبه IMDb: امتیاز ۸٫۵ از ۱۰

خلاصه داستان

هیلر شخصیتی است که در ازای پول هر کاری می‌کند. او دستمزد می‌گیرد و کارهای مختلفی انجام می‌دهد، اما خط قرمزی هم دارد و آن قتل است. هیلر در پروژه جدید دوباره دختری را می‌بیند که هم‌بازی‌ دوران کودکی‌اش بوده است. پس باید منتظر هیجانی آمیخته با عشق‌ باشید.

دلیل انتخاب و معرفی سریال

اگر می‌خواهید سریالی سرگرم‌کننده و جذاب تماشا کنید که برای همه دوست‌داشتنی است و ریتم خوبی هم دارد، نام «هیلر» را به خاطر بسپارید.

نظرات کاربران

به‌نظر بسیاری از کاربران داستان جذاب هیلر کافی است که تمام آشنایانشان را به دیدن آن ترغیب کنند. بازی هنرپیشه‌ها را هم کاربران مختلف ستوده‌اند.

۶. نگهبان؛ خدای تنها و بزرگ
(Guardian: The Lonely and Great God)

سال تولید: ۲۰۱۶
شروع پخش: ۲ دسامبر ۲۰۱۶
ژانر: تخیلی، درام، عاشقانه
دوبله فارسی: دارد
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: جونگ‌جی‌هیونگ (Jung Ji-hyun)، کیم‌سونگ‌جین (Kim Sung-jin)
بازیگران اصلی: جی‌سو (Ji Soo)، کیم‌گویون (Kim Go-eun)، لی‌دونگ‌ووک (Lee Dong-wook)
مدت‌زمان: هر قسمت ۶۰ تا ۹۰ دقیقه
وضعیت پخش: پایان‌یافته
جوایز و افتخارات: برنده جوایز متعدد از جشنواره‌های تلویزیون کابلی کره، دراما فی‌وِر، بیک‌سانگ، جشنواره بین‌المللی سئول، جشنواره هنرمندان آسیایی
رتبه IMDb: امتیاز ۸٫۶ از ۱۰

خلاصه داستان

داستان این سریال تخیلی درباره روح طلسم‌شده ۹۳۹ساله‌ای است که از وضعیت خود به ستوه آمده و دیگر طاقت نامیرابودن را ندارد. دانش‌آموزی دبیرستانی و فرشته مرگ قدرت دیدن روح طلسم‌شده و معاشرت با او را دارند و ارتباطی که میان این سه شکل می‌گیرد ماجراهای جذاب سریال را شکل می‌دهند.

دلیل انتخاب و معرفی سریال

خیال، عشق و ماجراهای مختلف این سریال مخاطب را با خود همراه می‌کنند. محبوبیت سریال در کره جنوبی و کشورهای دیگر خیلی زیاد بوده است.

نظرات کاربران

کسانی که این فیلم را دیده‌اند معتقدند با یکی از بهترین سریال های کره ای روبه‌رو بوده‌اند و حتی می‌توانند برای بار دوم و سوم هم این سریال را تماشا کنند. مخاطبان سریال می‌گویند که این اثر نبض احساساتشان را در دست داشته و توانسته آنها را به‌معنای واقعی بخنداند، بگریاند و سرگرم کند.

۵. قلعه آسمان (Sky Castle)

سال تولید: ۲۰۱۸
شروع پخش: ۲۳ نوامبر ۲۰۱۸
ژانر: درام، کمدی سیاه، انتقادی
دوبله فارسی: ندارد – زیرنویس دارد
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: جوهیون‌تک (Jo Hyun-tak)
بازیگران اصلی: یام‌جونگ‌آه (Yum Jung-ah)، لی‌تائه‌ران (Lee Tae-ran)، یون‌سه‌آ (Yoon Se-ah)
مدت‌زمان: هر قسمت ۶۰ دقیقه
وضعیت پخش: پایان‌یافته
جوایز و افتخارات: برنده جوایز از جشنواره‌ بیک‌سانگ و جشنواره کره
رتبه IMDb: امتیاز ۸٫۷ از ۱۰

خلاصه داستان

داستان درباره زنان خانه‌دار خانواده‌های ثروتمندی است که همسرانشان استاد دانشگاه و پزشک هستند. آنها مرفه‌اند و از ثروت و امکانات خود استفاده و سوءاستفاده می‌کنند تا فرزندانشان نیز وارد دانشگاه‌های ممتاز شوند.

دلیل انتخاب و معرفی سریال

موضوع «قلعه آسمان» با موضوعات رایج سریال های کره ای فرق دارد و دوربین به‌سمت قشر و طبقه‌ای از اجتماع چرخانده شده است که برای حفظ سبک زندگی دلخواه خود حاضرند پا روی اقشار دیگر بگذارند و حتی زندگی دیگران را هم خراب کنند.

نظرات کاربران

مخاطبان از اینکه با مجموعه‌ای سیاسی، اجتماعی و البته فرهنگی روبه‌رو هستند لذت زیادی برده‌اند.

۴. سقوط روی شما (Crash Landing On You)

سال تولید: ۲۰۱۹
شروع پخش: ۱۴ دسامبر ۲۰۱۹
ژانر: کمدی‌رمانتیک
دوبله فارسی: دارد
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: لی‌جونگ‌هیو (Lee jung hyo)
بازیگران اصلی: هیون‌‌بین (Hyun Bin)، سون‌یه‌جین (Son Ye-jin)، کیم‌جونگ‌هیون (Kim Jung-hyun)
مدت‌زمان: هر قسمت ۷۰ تا ۱۱۰ دقیقه
وضعیت پخش: پایان‌یافته
جوایز و افتخارات: برنده جایزه بهترین بازیگر مکمل، بهترین بازیگران مردمی و محبوب از پنجاه‌وششمین جشنواره بیک‌سانگ، برنده جایزه بهترین بازیگر زن و بهترین سریال از پانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش سئول
رتبه IMDb: امتیاز ۸٫۸ از ۱۰

خلاصه داستان

داستان درباره زنی کارآفرین است که در حال چتربازی دچار حادثه می‌شود و در جنگلی در کره شمالی سقوط می‌کند. در آنجا با افسری از کشور کره شمالی روبه‌رو می‌شود که به‌رغم ممنوعیت‌های ورود به کره شمالی، به او کمک می‌کند و رابطه‌ای عاشقانه میانشان شکل می‌گیرد. زن با سربازان تحت‌فرماندهی افسر و البته زنان روستایی آشنا می‌شود و ماجراهای مختلفی شکل می‌گیرند.

دلیل انتخاب و معرفی سریال

در مجموعه «سقوط روی شما» هم با الگوی مشترک سریال‌سازی کره‌ای روبه‌رو هستیم: ماجراهایی عاشقانه در بستری کمدی. البته انگار این اشتراک موضوعی بین سریال‌ها از سوی مخاطبان بین‌المللی هم با استقبال روبه‌رو شده و مرزهای کره را درنوردیده است. پیچ‌وتاب‌های داستان و اتفاقات گوناگونی که در قسمت‌های مختلف می‌افتند، جذاب و البته مفرح هستند.

نظرات کاربران

داستان قوی و بازی هنرپیشه‌های اصلی سریال به‌چشم مخاطبان از نقاط مختلف دنیا بسیار چشم‌نواز آمده است. برانگیخته‌شدن احساسات مختلف در ذهن و قلب مخاطب در قسمت‌های مختلف هم از برگ‌های برنده‌ای است که «سقوط روی شما» را در میان بهترین سریال های کره ای قرار داده است.

۳. آقای سان‌شاین (Mr Sunshine)

سال تولید: ۲۰۱۸
شروع پخش: ۷ جولای ۲۰۱۸
ژانر: تاریخی، عاشقانه، ملودرام
دوبله فارسی: دارد
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: جینی‌چوی (Jinnie Choi)
بازیگران اصلی: لی‌بیونگ‌هون (Lee Byung-hun)، کیم‌تری (Kim Tae-ri)، یویئون‌سئوک (Yoo Yeon-seok)
مدت‌زمان: هر قسمت ۸۰ دقیقه
وضعیت پخش: پایان‌یافته
جوایز و افتخارات: برنده جوایز مختلف از جشنواره APAN، بیک‌سانگ و جشنواره سئول
رتبه IMDb:
امتیاز ۸٫۸ از ۱۰

خلاصه داستان

داستان فیلم در حوالی سال ۱۸۷۱ می‌گذرد، یعنی زمانی که آمریکایی‌ها نیروهای خود را به کره اعزام کرده بودند. شخصیت نخست فیلم مرد جوانی است که در گذشته از کره گریخته بود و اکنون در ارتش آمریکا خدمت می‌کند. او برای انجام مأموریتی به کره جنوبی بازمی‌گردد و در بازگشت به وطن به دختری از طبقه اشراف دل می‌بازد. تفاوت طبقات اجتماعی این دو و ماجراهای دیگر موانعی سر راه این عشق قرار می‌دهند.

دلیل انتخاب و معرفی سریال

این سریال بیانگر پیچیدگی‌ها و تناقض‌های احساسی مرد جوانی است که گذر زندگی هویتش را به بازی گرفته است. داستان در تمام قسمت‌ها به‌خوبی پیش می‌رود و طراحی صحنه‌ها و فیلم‌برداری هم چشم‌نواز و حرفه‌ای است.

نظرات کاربران

ماجرای عاطفی فیلم در بستری از وقایع سیاسی باعث می‌شود که بسیاری از مخاطبان ضمن پیگیری داستان عاشقانه‌ای جذاب، درباره کره و آمریکا هم بیشتر بدانند.

۲. شبیه پروانه (Navillera)

سال تولید: ۲۰۲۱
شروع پخش: مارس ۲۰۲۱
ژانر: درام
دوبله فارسی: ندارد – زیرنویس دارد
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: هان‌دوانگ‌هو (Han Dong-hwa)
بازیگران اصلی: پارک‌این‌هوان (Park In-hwan)، سنگ‌کنگ (Song Kang)
مدت‌زمان: ۱ ساعت
وضعیت پخش: پایان‌یافته
جوایز و افتخارات:
رتبه IMDb: امتیاز ۸٫۸ از ۱۰

خلاصه داستان

مردی ۷۰ساله با جوانی ۲۳ساله در کلاس باله آشنا می‌شوند. رؤیاهای این دو برای دنبال‌کردن چیزی که دوست دارند منجر به شکل‌گیری دوستی جذابی میانشان می‌شود. البته دنبال‌کردن آرزوها در این دنیا گاهی موانعی جدی و سختی پیش رو دارد. مرد مسن که پس از سال‌ها خود را در مسیر تحقق آرزوهایش قرار داده، دچار آلزایمر هم شده است. اما دوستیِ شکل‌گرفته به‌واسطه علایق مشترک، ۲ شخصیت داستان را در مسیر تجربه‌‌هایی ناب قرار می‌دهد.

دلیل انتخاب و معرفی سریال

این مجموعه داستانی متفاوت دارد و نشان می‌دهد که سریال‌سازی در کره‌جنوبی از سال‌های گذشته متنوع‌تر و عمیق‌تر شده است. دیگر فقط خبری از داستان‌های سرراستی نیست که سرگرم‌کننده بودند. حالا سریال‌های این کشور به مفاهیم تازه‌تر و عمیق‌تری توجه دارند که ارزش دنبال‌کردن دارند.

نظرات کاربران

تماشاگران مجموعه «شبیه پروانه» از مفاهیم و موضوعات این سریال استقبال کرده‌اند. پیری، تلاش برای تحقق آرزوها فارغ از سن‌وسال، واقعیت‌های انکارناپذیر زندگی مانند ابتلا به بیماری و رفاقت شیرین میان شخصیت‌ها، سریال را دوست‌داشتنی کرده‌اند.

۱. آقای من (My Mister)

سال تولید: ۲۰۱۸
شروع پخش: ۲۱ مارس ۲۰۱۸
ژانر: درام
دوبله فارسی:‌ دارد
رده سنی: بزرگ‌سال
کارگردان: کیم‌وون‌سوک ( Kim Won-seok)
بازیگران اصلی: لی‌سون‌کیون (Lee Sun-kyun)، لی‌جی‌اون (Lee Ji-eun)
مدت‌زمان: ۱ ساعت و ۱۰ دقیقه
وضعیت پخش: پایان‌یافته
جوایز و افتخارات: برنده جایزه بهترین کارگردانی و فیلم‌نامه از جشنواره باک‌سانگ آرت اواردز (Baek Sang Art Awards)
رتبه IMDb: امتیاز ۹٫۲ از ۱۰

خلاصه داستان

این مجموعه روایتگر داستان زندگی مردی میان‌سال و دختری جوان است که هر دو در مسیر چالش‌ها و پیچ‌وخم‌های سرنوشت بار سنگین زندگی را روی شانه‌هایشان احساس می‌کنند. البته هریک تجربه‌های خودشان را دارند.

دلیل انتخاب و معرفی سریال

بار هستی روی شانه‌های همه ما سنگینی می‌کند، اما سرنوشت باعث می‌شود که هرکدام‌مان تجربه متفاوتی از این مسئولیت و سنگینی داشته باشیم. داستان «آقای من» از زاویه جذابی به زندگی آدم‌ها نگاه می‌کند و با به تصویرکشیدن همراهی ۲ شخصیت اصلی و نقش‌شان در بهبوددادن زخم‌های هم، تصاویری دیدنی و امیدبخش برای تماشاگران خلق می‌کند.

نظرات کاربران

ارزش ارتباط آدم‌ها با هم و اینکه چطور می‌توانند در کنار هم به سازندگی برسند از مفاهیم ارزشمند و محبوب تماشاگران این سریال هستند. بازی خوب بازیگران و ماجراهای جذاب هم از دلایل محبوبیت مجموعه «آقای من» برای تماشاگران به‌ نظر می‌رسند.

در آخر

با بهترین سریال های کره ای آشنا شدید. در میان این آثار، هم سریال‌هایی هستند که فقط برای سرگرمی و تفریح می‌شود به سراغشان رفت و هم آثاری که جدی‌تر و هدفمندانه‌تر ساخته شده‌اند. اگر شیفته محصولات فرهنگی کره ای هستید، حتما در این فهرست سریال‌هایی جذاب پیدا می‌کنید. اگر هم اتفاقی این مقاله را خوانده‌اید، مطمئن هستیم که در میان آثار معرفی‌شده گزینه‌ای برای علاقه‌مندکردنتان هست.

بهترین سایت‌های تماشای آنلاین فیلم و سریال؛ سینما در دستان شما

شما بگویید

از سریال‌ها و فیلم های کره ای خوشتان می‌آید؟ کدام سریال های کره ای را دیده‌اید؟ از این فهرست هم چیزی دیده‌اید؟ دوست دارید کدام را در آینده ببینید؟

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا