بازرگانی

فرآیند تصفیه آب توسط آب شیرین کن – دستگاه تصفیه آب -atie-energy

دستگاه آب شیرین کن نمکهای محلول و سایر مواد معدنی را از آب خارج می کند. منابع احتمالی آب شامل آب شور ، آب دریا ، چاه ، سطح (رودخانه ها و نهرها) ، فاضلاب و مواد غذایی و فرآیندهای صنعتی است.

جداسازی غشا به نیروهایی مانند فشار و غلظت پتانسیل الکتریکی برای غلبه بر فشارهای اسمزی طبیعی و استفاده موثر از آب از طریق فرآیندهای غشایی نیاز دارد. به همین ترتیب ، این فناوری یک فشار اسمزی است و تحقیقات برای بهبود کارایی و کاهش مصرف انرژی در حال انجام است.

اسمز معکوس و نانو فیلتراسیون فرایندهای اصلی غشا هستند.

تنظیمات غشایی شامل سیم پیچ مارپیچ ، الیاف توخالی و فویل مارپیچ است که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. غشاهای معاصر عمدتاً از مواد پلیمری با استات سلولز به میزان بسیار کمتری استفاده می کنند

فشارهای عملیاتی در محدوده بالایی هستند و ممکن است بتوانند کارهای تصفیه آب را انجام دهند. فرایندهای انفجار الکترودیالیز و الکترودیالیز توسط جریان مستقیم انجام می شود که در آن یونها (وقتی در فرآیندهای تحت فشار با آب مخلوط شوند) از طریق غشاهای انتخابی یون به سمت الکترودهای جریان مخالف جریان می یابند. در سیستم ها ، قطب بندی الکترودها به صورت دوره ای تغییر می کند. یون انتقال دهنده (نفوذ پذیری) آنیون و یون ها را از غشا c کاتدی موجود در آب خوراک جدا می کند. این سیستم ها عمدتا در مواد جامد محلول جامد مورد استفاده قرار می گیرند.

اسمز معکوس یک فرآیند برداشت نسبتاً جدید است که در آن گرادیان غلظت نمک نیروی محرکه در سراسر غشا artificial مصنوعی است. خوراک (مانند آب دریا) در یک طرف غشا sem نیمه نفوذ پذیر قرار دارد و محلول فشار “اسیدی” بالاتر از طرف دیگر است. بدون فشار خارجی ، آب به طور طبیعی از محلول غذایی از طریق غشا به محلول قرص مهاجرت می کند.

سپس محلول رقیق شده پردازش می شود تا محصول از محلول قرص قابل استفاده مجدد جدا شود. ممبران یک فرآیند غشای آب نمکی است که در حال حاضر استفاده تجاری محدودی دارد. این یک فرآیند تقطیر ترکیبی است که در آن از غشای آب دوست مصنوعی برای تأیید جریان بخار آب از طریق منافذ غشا استفاده می شود ، اما نه از محلول. نیروی محرکه اختلاف فشار بخار مایع در غشا است.

فروش و ارائه دستگاه های تصفیه آب و مواد مصرفی مرتبط از جمله فعالیت های شرکت آتیه انرژی تلاش است.

منبع :
https://atie-energy.com/%D9%81%D8%B1%D8%A2%DB%8C%D9%86%D8%AF-%D8%AA%D8%B5%D9%81%DB%8C%D9%87-%D8%A2%D8%A8-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B7-%D8%A2%D8%A8-%D8%B4%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D9%86-%DA%A9%D9%86-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D8%A7/
تاریخ انتشار :
2020-09-21 00:03:45

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا