صنعت و تجارت

موارد استفاده از کنف

موارد استفاده از کنف

کنف به جای نوع شاهدانه ای که برای سو drug مصرف داروی تفریحی استفاده می شود ، کلمه ای است که معمولاً برای محصول شاهدانه استفاده می شود. تعریف ساده کنف یک گیاه است. کنف صنعتی در بسیاری از کشورهای جهان تولید می شود که تولید کنندگان اصلی آن کانادا ، فرانسه و چین است. شاهدانه زیست توده ای است که در بسیاری از صنایع کاربردهای گسترده ای دارد. این ماده در صنعت نساجی ، کاغذ سازی ، پلاستیک های زیست تخریب پذیر ، مواد غذایی و سوخت ها مورد استفاده قرار می گیرد.

کنف را نیز می توان یکی از آن محصولاتی دانست که اهداف Green Living را پشتیبانی می کند. زیرا کنف یک محصول صنعتی است که به هیچ گونه سموم دفع آفات و علف کش و همچنین جلوگیری از فرسایش خاک و تولید اکسیژن نیاز ندارد. همچنین می تواند جایگزین آن محصولات مضر حاوی مواد شیمیایی و دیوکسین هایی شود که به راحتی تخریب می شوند.

از کنف در لباسهایی با مخلوط پارچه ، پنبه یا ابریشم استفاده می شود و همچنین می توان از آن در مبلمان نیز استفاده کرد. این درزها چوبی بیشتر به لمس هستند و می توانند روی چیزهای غیر بافته مانند ملافه و بستر استفاده شوند. تحقیقات ثابت کرده است که کنف ، فیبر قوی و سریع در حال رشد ، می تواند 250٪ فیبر بیشتر از پنبه و 600٪ فیبر بیشتر از کتان تولید کند.

از روغن استخراج شده از دانه های کنف می توان در ساخت رنگ های روغنی ، در پخت و پز و همچنین در ساخت پلاستیک و کرم استفاده کرد. کنف ، به عنوان یک فیبر ، یک ماده اولیه حیاتی است که برای تولید طناب ، گونی و پوشش مورد نیاز است. از دیگر کاربردهای عمومی کنف می توان به استفاده از آن در برخی کشورها برای سخت شدن بتن اشاره کرد. Hempcrete یکی از موادی است که معمولاً در فرانسه مورد استفاده قرار می گیرد و حاوی کنف است و به عنوان یک ماده ساختمانی عمل می کند. علاوه بر این ، از کنف برای تولید چنین ترکیب حیاتی استفاده می شود که مرسدس برای ساخت داشبورد داخلی برخی از اتومبیل های خود استفاده می شود.

استفاده از این گیاه آسیایی نمی تواند محدود به یک صنعت خاص باشد. کنف علاوه بر کاربرد آن در کارهای ساختمانی ، محصولی است که به طور گسترده در مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. حاوی حدود 80٪ اسیدهای چرب و نسبت بیشتری اسیدهای آمینه ضروری برای یک زندگی سالم است. می توان آن را مستقیماً به صورت سالاد مصرف کرد و یا می توان از دانه های آن برای تولید شیر شاهدانه ، در نان و حتی در طیف وسیعی از محصولات از غلات گرفته تا پودر پروتئین شاهدانه ، بستنی غیر لبنی و بسیاری دیگر استفاده کرد. روغن دانه کنف یک مکمل غذایی است و از آنجا که یک روغن خوراکی است یکی از اصلی ترین مزایای ذخیره سازی آن را دارد. می تواند برای مدت طولانی تری منجمد شود و به طور کلی برای حفظ کیفیت به هیچ ماده نگهدارنده ای احتیاج ندارد. کمبود آهن در سراسر جهان شیوع دارد و دانه های شاهدانه به عنوان یکی از سالم ترین راه های غلبه بر این کمبود دیده می شود ، زیرا حاوی کلسیم و آهن به همراه سایر مواد معدنی است. خاصیت ضد التهابی آن استفاده از آن به عنوان دارو را نیز برجسته می کند.

کنف مزایای سازگار با محیط زیست بیشتری دارد که شامل خواص آن به عنوان فیلتر برای از بین بردن ناخالصی های فاضلاب و سایر محصولات است. برای افزودن به طبیعت سازگار با محیط زیست ، شاهدانه به از بین بردن علف های هرز نیز کمک می کند ، زیرا دارای رشد فراوان و شاخ و برگ شاخ و برگ است. بنابراین با دلسرد کردن استفاده از علف کش برای کنترل علف های هرز ، به ترویج کشاورزی ارگانیک کمک می کند.

پیش از این ، تا قبل از انقلاب صنعتی ، تقریباً در همه صنایع از کنف استفاده می شد ، اما به تدریج تمام صنایع جایگزین استفاده از کنف با برخی از فیبرهای دیگر شده اند. روغن کنف فیلتر شده زمانی برای تأمین انرژی موتورهای دیزلی نیز استفاده می شد اما اکنون شاهد چنین اتفاقی نیستیم. به همین ترتیب ، استفاده از شاهدانه در طناب با آباکا یا مانیل جایگزین شد ، در حالی که استفاده از آن در ساخت کیسه با جوت جایگزین شد. استفاده از پشم و نایلون در ساخت فرش بسیار رایج شده است در حالی که مواد مصنوعی و پنبه کاربردهای خالص را به دست می گیرند. تفاله کنف قبلاً معمولاً در تولید کاغذ مورد استفاده قرار می گرفت و از اهمیت کمی به عنوان ماده اولیه برای تولید کاغذ برخوردار است ، زیرا با پیشرفت در فناوری ، نشان داده شده است که تفاله چوب سازگار با محیط زیست و مقرون به صرفه است.

ما از بسیاری از روش های استفاده از کنف چشم پوشی نمی کنیم ، و غیرقابل انکار است که صنعت خیلی بزرگ باقی نماند اما پیشرفت هایی برای احیای آن در حال انجام است.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا