صنعت و تجارت

چرا تصفیه آب برای سلامتی شما بسیار مهم است

چرا تصفیه آب برای سلامتی شما بسیار مهم است

آب یک ترکیب شیمیایی ساده است ، اما به دلیل تعصب خاصیت پیچیده ای دارد. فرمول شیمیایی آب H2O است. یعنی هر مولکول آب از یک اتم اکسیژن بین دو اتم هیدروژن تشکیل شده است. آب برای سلامتی و رفاه انسان ضروری است. هیچ زندگی روی زمین بدون آب وجود ندارد. در حقیقت ، بدن انسان از 70 درصد آب تشکیل شده است. با این وجود ، در صورت فیلتر نشدن ، همین آب می تواند به بدن شما آسیب برساند. آب تصفیه نشده حاوی کلر ، فلوراید ، دیوکسین ، انگلی و … است و این مواد ممکن است برای سلامتی شما خطرناک باشند.

چرا تصفیه آب اینقدر مهم است؟

آب تقریباً در همه جای زمین یافت می شود. منابع آبی مانند رودخانه ها و دریاچه هایی که آب را تأمین می کنند ، حاوی آلودگی و زباله های زیادی هستند که برای مصرف مناسب نیستند. برای تمیز بودن ، آب باید تحت درمان های مختلفی قرار بگیرد تا قابل شرب شود. دستگاه های تصفیه آب برای حذف یا کاهش برخی از آلاینده ها (نیترات ها ، سموم دفع آفات ، فلزات سنگین ، مواد آلی …) و همچنین بهبود کیفیت طعم آب (از بین بردن کلر) طراحی شده اند.

اگر مثل اکثر مردم آنجا هستید ، می توانید بگویید “من سالهاست که آب فیلتر نشده می خورم و هیچ وقت احساس بیماری نکرده ام”. برخی از بیماری ها برای نشان دادن علائم قابل مشاهده زمان می برند ، اما این بدان معنا نیست که در بدن شما غیرفعال هستند. WHO List لیستی از بیماری های WATERBORNE که باعث کشته شدن مردم در سراسر جهان می شود: بیماری های اسهالی ، هپاتیت A ، وبا ، مسمومیت غذایی ، حصبه ، اسهال خونی ، کریپتوسپوریدیوز ، فلج اطفال و … و ویروس ها ، باکتری ها و انگلی های روده

در اینجا سه ​​فناوری عمده تصفیه آب در ایالات متحده استفاده می شود:

تقطیر – تقطیر فرآیند حرارت دادن آب به جوش ، گرفتن و خنک شدن بخارات داغ حاصل و جمع آوری بخارات متراکم است. ناخالصی ها بخار را “همراه” می کنند و در انتها به دستگاه تقطیر می رسند. این روش جدید نیست. بشر هزاران سال است که از تقطیر استفاده می کند. همه تجهیزات مدرن تقطیر برابر نیستند. اگر شما علاقه مند به تصفیه آب با تقطیر هستید ، باید تصفیه آب خوب یا پیشرفته را برای نتیجه بهتر انتخاب کنید. مشکل روش تقطیر در مقایسه با اسمز معکوس و روش تصفیه آب با اشعه UV نسبتاً کند است.

اسمز معکوس – آب لوله کشی از یک غشا sem نیمه نفوذ پذیر عبور می کند و از 90 تا 99٪ از اجزای موجود در آن متغیر است. این عمل که در ابتدا برای مصارف صنعتی طراحی شده است ، امروزه در تصفیه آب خانگی بسیار رایج است. در عمل ، بخشی از آب اجازه رد ناخالصی هایی را که در ابتدا توسط غشا ، پلی آمید TFC انتخاب شده است ، می دهد. بسیار قوی است ، با این حال به کلر حساس است و باید با فیلترهای کربن فعال محافظت شود. عمر آن در شرایط عادی استفاده حدود 5 تا 8 سال است. این اصل نیز بسیار کند است و فشار زیادی را می طلبد.

تصفیه آب با اشعه ماورا بنفش – فناوری تصفیه آب با اشعه ماورا بنفش شاید از مقرون به صرفه ترین و کارآمدترین بازار امروز باشد. این به صاحبان خانه و صاحبان مشاغل اجازه می دهد تا طیف وسیعی از آلاینده های بیولوژیکی را در تأمین آب خود حذف کنند. تصفیه آب با اشعه ماورا بنفش مزایای مختلفی نسبت به سایر اشکال تصفیه آب برای آلاینده های میکروبی دارد. از همه مهمتر ، هیچ ماده شیمیایی در آب باقی نمی گذارد ، هیچ محصول جانبی تولید نمی کند و طعم ، pH یا سایر خصوصیات آب را تغییر نمی دهد. بنابراین علاوه بر تولید آب آشامیدنی سالم ، به لوله کشی و سیستم فاضلاب آسیب نمی رساند.

اشعه ماورا بنفش یک گزینه عالی برای از بین بردن آلودگی بیولوژیکی بیشتر آب است. اگر خانه یا محل کار شما به فیلتراسیون اضافی نیاز دارد یا منبع خصوصی تصفیه نشده (آب باران ، آب دریاچه ، چاه و غیره) دارید. هدف منحصر به فرد این سیستم تصفیه آب UV ، از بین بردن آلاینده های زیستی زیان آور است.

در هر روشی (اسمز معکوس ، تصفیه آب ماوراio بنفش ، تقطیر) لازم است فیلترها به طور مرتب تعویض شوند. فیلترهای کربن فعال ضعیف نگهداری شده ممکن است بی اثر باشند. حتی بدتر ، آنها می توانند ناگهان ناخالصی هایی را که قبلا از آب خارج شده بودند ، رد کنند.

ما ، در فروشگاه غذای حیاتی ، آب با کیفیتی را که طبیعت در اختیار تعداد معدودی قرار می دهد به شما و خانواده تان ارائه می دهیم. با استفاده از فرآیندهای تصفیه طبیعی به همراه فناوری پیشرفته ، سیستم های تصفیه آب ما چیزی را تولید می كنند كه بهترین آب آشامیدنی روی زمین است. بازدید کردیم سیستم های اسمز معکوس سایت اینترنتی.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا