چرا پوست پیر می شود؟

حفظ و احیای جوانی، همواره از اصلی ترین خواسته های بشر بوده و تلاش های بسیاری نیز برای یافتن چنین روشهایی انجام پذیرفته که برخی موثر و برخی دیگر بی ثمر بوده اند. یکی از مهم‌ترین عناصر جوانی، پوست صورت است که متاسفانه بیشتر از هر جای بدن آثار پیری را به نمایش می‌گذارد. درست است که هنوز راهی برای جلوگیری از پیری کشف نشده، ولی راه‌های جوان سازی پوست می‌توانند ظاهری جوان‌تر، شاداب‌تر و زیباتر به شما هدیه کنند

پیشرفت‌های علم پزشکی راه‌های زیادی را برای جوانسازی پوست در اختیار ما قرار داده‌ است؛ از لیزر گرفته تا بوتاکس، ژل‌ها و تکنیک‌های گوناگون جراحی. تمام این روش‌ها به نوبه‌ی خود موثرند و بهترین روش جوانسازی پوست باید با توجه به شرایط شما تعیین شود. در این مقاله می‌خواهیم به معرفی روش‌های جوانسازی بپردازیم تا اطلاعات کاملی در مورد این روش‌ها کسب کنید.اما پیش از این که به سراغ روش‌ها برویم، بهتر است کمی در مورد سیر و فرآیند پیری پوست بدانید. این دانش پایه‌ای برای درک بهتر روش‌های جوانسازی اهمیت دارد.

Why does the skin age?

روند افزایش سن در پوست و علائم آن

بالا رفتن سن باعث تخریب اجزای شکل دهنده به پوست می‌شود. و الاستین از جمله‌ی این اجزا هستند که بر زیبایی و جوانی پوست تاثیر بسیار دارند. سیگار کشیدن، ورزش نکردن، آلودگی هوا، قرار گرفتن در معرض اشعه‌های مضر نور خورشید و تغذیه نامناسب در کنار بالا رفتن سن، باعث تخریب و تحلیل رفتن پوست می‌شوند. به مرور زمان لایه‌ی سطحی پوست نازک و بافت پیوندی آن ضعیف می‌شود. افزایش سن روی تمامی لایه‌های پوست و بافت‌ها مجاور تاثیر می‌گذارد. در واقع پیر پوستی با 4 علامت اصلی شناخته می‌شود که در روش‌های جوانسازی پوست به دنبال راهی برای درمان آن‌ها هستیم. علائم پیری پوست عبارتند از:

چین و چروک

خطوط پوستی از اولین نشانه‌های افزایش سن می‌باشند. این خطوط از سن 25 سالگی به تدریج روی پوست ظاهر می‌شوند و به مرور زمان عمیق‌تر شده و تبدیل به چین و چروک می‌گردند. خطوط پوستی ناشی از حرکت عضلات صورت هستند. در سنین جوانی تنها زمانی که می‌خندید، اخم می‌کنید یا مشغول صحبت هستید، این خطوط نمایان می‌شوند؛ اما وقتی خطوط پوستی تبدیل به شوند، بدون حرکت عضلات صورت هم روی پوست دیده می‌شوند. اصطلاحاً می‌گویند خطوط متحرک به چین و چروک‌های ثابت تبدیل می‌شوند.

خطوط چهره اغلب در نواحی زیر دیده می‌شوند :

  • خط افقی پیشانی
  • (بین ابروها به صورت عمودی)
  • خطوط شعاعی دور چشم و خطوط پنجه کلاغی
  • خط خنده (کناره‌های بینی تا بالای لب)
  • خطوط شعاعی دور لب

روشهای درمان چین و چروک و خطوط پوست

کاهش حجم

با افزایش سن، چند اتفاق مهم برای پوست و لایه‌های زیرین می‌افتد. پروتئین‌های کلاژن و الاستین پوست کاهش می‌یابند و پوست ما شل می‌شود. چربی زیر پوست در نواحی گونه، گیج‌گاه، چانه، بینی و چشم‌ها تحلیل می‌رود و صورت ظاهر اسکلتی پیدا می‌کند. استخوان‌های صورت به ویژه در اطراف دهان و چانه تحلیل می‌روند. البته این موارد در سنین بالای 50-60 سالگی خودشان را نشان می‌دهند؛ ولی رو‌ش‌های جوانسازی پوست وقتی موثرند که در سنین پایین‌تر انجام شوند تا ظهور این علایم را به تاخیر بیندازند. کاهش حجم می‌تواند باعث افتادگی و چین و چروک شده و شادابی صورت شما را به شکل چشمگیری کاهش دهد.قیمت کرم ضد چین و چروک گاتیو به عوامل مختلفی از جمله نوع کرم، حجم، محل خرید و … بستگی دارد. به طور کلی، قیمت این کرم در بازار ایران بین 200 هزار تومان تا 500 هزار تومان متغیر است.

در اینجا چند نمونه از قیمت کرم ضد چین و چروک گاتیو در بازار ایران آورده شده است:

  • کرم ضد چین و چروک گاتیو مدل Q10 حجم 50 میلی لیتر: 250 هزار تومان
  • کرم ضد چین و چروک گاتیو مدل کلاژن حجم 40 میلی لیتر: 300 هزار تومان
  • کرم ضد چین و چروک گاتیو مدل هیالورونیک اسید حجم 30 میلی لیتر: 350 هزار تومان
  • کرم ضد چین و چروک گاتیو مدل طلا حجم 20 میلی لیتر: 400 هزار تومان
  • کرم ضد چین و چروک گاتیو مدل ضد آفتاب حجم 50 میلی لیتر: 450 هزار تومان

نکاتی که باید در نظر داشته باشید:

  • قیمت کرم ضد چین و چروک گاتیو ممکن است در طول زمان تغییر کند.
  • قیمت این کرم در فروشگاه های مختلف ممکن است متفاوت باشد.
  • قبل از خرید کرم ضد چین و چروک گاتیو، حتماً قیمت آن را در چند فروشگاه مختلف مقایسه کنید.

علاوه بر قیمت، باید به موارد دیگری مانند نوع کرم، حجم، مواد تشکیل دهنده و … نیز توجه کنید.انواع مختلفی از کرم ضد چین و چروک گاتیو در بازار وجود دارد، از جمله:

  • کرم گاتیو چین و چروک مدل Q10: این کرم حاوی کوآنزیم Q10 است که به کاهش چین و چروک و خطوط ریز کمک می کند.
  • کرم ضد چین و چروک گاتیو مدل کلاژن: این کرم حاوی کلاژن است که به افزایش خاصیت ارتجاعی پوست و کاهش چین و چروک کمک می کند.
  • کرم ضد چین و چروک گاتیو مدل هیالورونیک اسید: این کرم حاوی هیالورونیک اسید است که به آبرسانی پوست و کاهش چین و چروک کمک می کند.
  • کرم ضد چین و چروک گاتیو مدل طلا: این کرم حاوی طلا است که به افزایش درخشش و شادابی پوست کمک می کند.
  • کرم ضد چین و چروک گاتیو مدل ضد آفتاب: این کرم علاوه بر کاهش چین و چروک، از پوست در برابر اشعه مضر خورشید نیز محافظت می کند.

سرم لیفت گاتیو

سرم لیفتینگ گاتیو محصولی ارگانیک و حاوی ترکیبات مفیدی برای جوان سازی پوست و همین طور، پیشگیری از پیری هستش. این سرم به فیس لیفت فوری معروفه چون سریع جذب پوست میشه و تاثیر میذاره.با بالاتر رفتن سال های زندگی، پوست دچار افتادگی میشه و مثل قبل سفت و مستحکم نیست. این حالت باعث میشه چهره پیر و سالخورده تر بشه.اگه هنوز دچار این مشکل نشدید، بهترین راه پیشگیریه و اگه هم این مشکل رو دارین جای نگرانی نیست، می تونید با این سرم لیفتینگ، پوست تون رو لیفت و سفت کنید.

سرم لیفت گاتیو به خاطر ترکیبات موثری که داره، با آبرسانی به درمان پوست خشک و دهیدراته کمک میکنه‌. از این رو نرمی، لطافتی و افزایش انعطاف پذیری پوست رو بدنبال داره.این سرم گزینه مناسبی برای دسته افرادی هست که حس میکنن پوست شون کدر شده و شادابی سابق رو نداره. چون منجر به شفافیت پوست میشه.سرم لیفتینگ گاتیو به کاهش چین و چروک ‌پوست کمک می کنه. حتی برای ترمیم چروک و خطوط ریزی که به علت های مختلف بخصوص افزایش سن بوجود میاد، قابل استفاده هستش.

کرم روشن‌کننده بدن:

روشن کننده بدن گاتیو معمولاً حاوی ترکیباتی مانند هیدروکینون، آربوتین، ویتامین C و اسیدهای آلفا هیدروکسی اسید (AHA) هستند که به‌عنوان عوامل روشن‌کننده و منحصربه‌فرد برای پوست استفاده می‌شوند. کرم روشن‌کننده بدن گاتیو یکی از محصولات شناخته شده در این زمینه است. این کرم ممکن است به‌منظور کاهش تیرگی و ناتوانایی‌های پوستی مانند لکه‌های پیرسینگ، جوش‌های قدیمی یا ضایعات پوستی دیگر استفاده شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا