فناوری اطلاعات

کتاب قدرت انضباط شخصی پرفروش‌ترین کتاب موفقیت در ایران

کتاب قدرت انضباط شخصی اثر دنیل والتر که در سال 2020 منتشر شده است توانسته است در مدت کوتاهی به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان تبدیل شود. اما نکته مهم و جالبی که درباره این کتاب وجود دارد این است که این کتاب در ایران و در سال‌های 1400 و 1401 رتبه نخست پرفروش‌ترین کتاب‌های الکترونیکی و صوتی را کسب کرده است. به نظر می‌رسد که میزان استقبال از این کتاب در ایران بسیار بیشتر از سایر نقاط جهان بوده است. هرچند کتاب دنیل والتر در بین کتاب‌های پرفروش آمازون نیز قرار گرفته است اما رتبه نخست آن در ایران باعث شده است که علاقمندان به کتاب به دنبال دلیل محبوبیت کتاب قدرت انضباط شخصی دنیل والتر باشند. با ما همراه باشید تا به نقد و بررسی این کتاب بپردازیم.

نقد و بررسی کتاب قدرت انضباط شخصی اثر دنیل والتر

کتاب قدرت انضباط شخصی در دسته کتاب‌های موفقیت قرار دارد. با این حال استفاده از منابع و رفرنس‌های علمی توسط نویسنده این کتاب باعث غنای بیشتر اثر شده است. در جای جای کتاب نویسنده سعی کرده است سخنان خود را با یافته‌های علمی پشتیبانی نماید. علاوه بر استفاده از منابع علمی، نویسنده سعی کرده است از مباحث فرهنگی نیز استفاده نماید. برای مثال در یک فصل از کتاب راهبان بودایی و زندگی آن‌ها مورد بررسی قرار گرفته است. به عقیده نویسنده این راهبان منظم‌ترین افراد جهان هستند و می‌توان از این افراد به عنوان الگویی برای موفقیت استفاده کرد. در فصل دیگری به بررسی تکاوران نیروی دریایی آمریکا و ویژگی‌های آن‌ها پرداخته شده است.

در مجموع می‌توان کتاب قدرت انضباط شخصی اثر دنیل والتر را تلفیقی از علم و سنت‌های فرهنگی دانست. متن کتاب بسیار روان و زیبا نوشته شده است و با داستان‌های مختلف از سراسر جهان، خواندن آن لذتبخش می‌باشد. یکی از نکات مثبت کتاب دنیل والتر این است که او از تکرار حرف‌ها و شعارهای غیرکاربردی پرهیز می‌کند. دنیل والتر ابتدا انضباط شخصی را معرفی می‌کند و دلایل اهمیت داشتن آن را شرح می‌دهد. به عقیده دنیل والتر کلید موفقیت نه افکار مثبت و جذب است و نه سخنان تکراری. کلید موفقیت تنها در سخت‌کوشی و داشتن انضباط خلاصه می‌شود. بر خلاف سایر کتاب‌ها که در همین‌جا متوقف می‌شوند، دنیل والتر در ادامه کتاب خود سعی دارد این موضوع را شرح دهد که چگونه می‌توان برتری خفیف را در خود پرورش داد.

کتاب قدرت انضباط شخصی را با کدام ترجمه بخوانیم؟

 

به عبارت دیگر نویسنده در کتاب خود راهکارهای کاملاً کاربری را ارائه می‌دهد که با استفاده از آن‌ها می‌توان انضباط شخصی را در زندگی به وجود آورد و به سوی موفقیت حرکت کرد.

کتاب قدرت انضباط شخصی را با کدام ترجمه بخوانیم؟

کتاب قدرت انضباط شخصی در ایران تنها توسط انتشارات اندیشه آگاه ترجمه و منتشر شده است. این انتشارات که در زمینه ترجمه و نشر کتاب‌های روانشناسی و موفقیت فعالیت دارد، تنها به فاصله چند هفته از انتشار جهانی این کتاب، ترجمه آن را در اختیار علاقمندان ایرانی قرار داد. اثر ترجمه شده با دقت بسیار زیادی تهیه شده است و ویراستاری دقیق آن سبب شده است که با یک متن روان و بسیار دقیق مواجه شوید. با توجه به اینکه کتاب قدرت انضباط شخصی پرفروش‌ترین کتاب الکترونیکی و صوتی ایران در سال‌های 1400 و 1401 بوده است، توصیه می‌کنیم این کتاب را مطالعه کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا