بازرگانی

تفاوت فرش ماشینی اکریلیک و ابریشم

فرش اکریلیک بهتر است یا فرش ابریشمی؟

امروزه فرش های متفاوتی وجود دارد که از نظر جنس و کیفیت متفاوت هستند و بسته به نیاز افراد در مکان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. در این مقاله تفاوت فرش های اکریلیک و فرش های ابریشمی را مشاهده خواهید کرد و به راحتی می توانید بر اساس اطلاعاتی که دارید و بودجه خود را انتخاب کنید. فرش ماشینی اکریلیک یکی از با کیفیت ترین فرش ها است. اما اگر می خواهید فرش ابریشم و فرش اکریلیک را بدانید ، بهتر است توضیحات کلی این دو نوع فرش را در اختیار شما قرار دهیم و باید فرش خود را با توجه به این مشخصات انتخاب کنید.

فرش ماشینی اکریلیک:

فرش ماشینی اکریلیک فرشی است که از الیاف اکریلیک ساخته شده است. فرش اکریلیک یکی از نخ های جدید فرش ماشینی است که امروزه در صنعت فرش ماشینی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. ما برخی از آثار روی فرش ماشینی اکریلیک را برای شما نوشته ایم که تأثیر بسزایی در بهبود کیفیت فرش ماشینی داشته است:

  • بازدهی زیاد.
  • جایگزینی خوب الیاف پشم طبیعی و عایق حرارتی خوب در برابر نور مستقیم خورشید و گرما.
  • استحکام بالایی دارد.
  • سطح بالای مقاومت محیطی و فرسایشی.
  • سبک تر از پارچه های پشمی ، پنبه ، ویسکوز و پلی استر است.
  • رطوبت کم را جذب می کند.
  • استقامت بالا.
  • بدون کرک.
  • مقاومت در برابر آلرژی
  • با مواد شوینده بشویید.

مواد اولیه مورد نیاز برای تولید این الیاف در ایران موجود نیست و مشکلات مالی و تحریم های اقتصادی باعث شده است که این الیاف با قیمت بسیار بالایی وارد شرکت ها شوند و به همین دلیل فرش های اکریلیک ماشینی قیمت بالایی دارند. گونه ها دستگاه فرش 700آتش دستگاه فرش 1000آتش دستگاه فرش 1200 SY 1500 فرش ماشینی در فروشگاه اینترنتی نگین مشهد ، هلال ها از فیبر 100٪ اکریلیک ساخته شده اند که مقاومت و دوام آنها را بسیار بالا برده است.

فرش ماشینی ابریشم:

فرش های ماشینی ابریشم در حال حاضر تقاضای زیادی دارند و همچنین از نظر تنوع و کیفیت در رتبه اول قرار دارند. این فرش به دلیل ضخامت ارتفاع و ظاهر بسیار دلپذیر ، ظرافت خود را افزایش داده است. فرش های ماشینی به دلیل بافت خوشمزه بسیار شبیه فرش های دستبافت هستند و بسیاری از مردم آنها را با فرش های دستباف مخلوط می کنند. بنابراین به این فرش ها فرش دستباف یا دستباف نیز می گویند. فرش های ابریشمی ضد حساسیت و بی رنگ هستند و همچنین بسیار براق هستند.

در تهیه این فرش ، یکی از روش های استفاده از سطح فرش خوابیدن بیشتر از سایر فرش ها و در نتیجه افزایش استحکام فرش است. رنگ این فرش ها بسیار جذاب است زیرا سایه های رنگی موجود در این فرش بیشترین محبوبیت را دارد و باعث می شود جلوه خاصی بر دکوراسیون شما داشته باشد و زیبایی منحصر به فرد آن به نظر مبلمان می آید. خوب است بدانید که قیمت فرش های ابریشم طبیعی بسیار بالا است ، به همین دلیل فرش های بافته شده از ابریشم مصنوعی توسط مشتریان تقاضا می شود که گران تر و تخصصی تر و دارای قیمت مناسب تری باشند.

در بافت این فرش ها از نخ ابریشم استفاده می شود. این همان نکته ای است که زیبایی این فرش ها را افزایش می دهد. ساختار پیچیده این فرش ها امکان بافت انواع مختلف اشکال دیگر را فراهم کرده است و الگویی که منحصر به فرش های دستباف است منحصر به فرد است که در حال حاضر در این فرش ها قابل بیان است. در فرش های ابریشمی ماشینی ، علاوه بر بافت خوب ، از نخ با کیفیت بالا استفاده می شود که فرش های ابریشمی ماشینی را بسیار نرم و لطیف می کند.

منبع :

منبع در سایت تفاوت فرش ماشینی اکریلیک و ابریشم | www.neginhelal.com

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا