آموزش زبان

تقویت تلفظ در زبان انگلیسی

در زبان انگلیسی حروف صدا دار زیادی وجود و ترکیب حروفی وجود دارد تلفظ آنها شاید برای برخی افراد سخت باشد برای مثال (Th) یکی از این ترکیبات است. در این مقاله به آموزش روش تلفظ صحیح کلمات انگلیسی میپردازیم و راههایی برای یادگیری بهتر و آسان آنها پیش پای شما قرار میدهیم.

راه های تقویت تلفظ کلمات:

خوب گوش کنید:

برای شما هم شاید سوال پیش آمده باشد ( که چطوری تلفظم رو بهتر کنم ) برای این کار شما اول باید شنونده خوبی باشید. به نحوه بیان کلمات در فیلم ها یا در آهنگ هایی که گوش میدهید دقت کنید سعی کنید به سخنرانی هایی که به زبان انگلیسی میشوند گوش دهید و تلفظ صحیح کلمات را بیاموزید.

به حرکات لب ها و زبان توجه کنید:

وقتی شما حرف میزنید یا با شما حرف میزنند لب ها و زبان در حال حرکت هستند نگاه کردن به حرکات لب و زبان باعث میشود شما بتوانید با آن حرکات کلمات را به طور درست بیان کنید.

صدای خود را ضبط کنید:

برای اینکه بتوانید باعث تقویت تلفظ زبان انگلیسی خود شوید در مورد یک موضوع حرف بزنید و صدای خود را ضبط کنید سپس صدای خود را پخش بکنید کلماتی را که فکر می کنید اشتباه تلفظ کردید را بیابید و در پی رفع آنها باشید.

برای تلفظ صحیح کلمات انگلیسی ، آنها را به سیلاب های خودشان تقسیم کنید:

کلمات را به سیلاب هایشان تقسیم کنید و تلفظشان را به صورت قسمت قسمت یاد بگیرید. سپس همه ی قسمت ها را به یکدیگر وصل کنید.

به استرس کلمات برای یادگیری تلفظ صحیح آنها توجه کنید:

اگر به زبان انگلیسی آشنا باشید میدانید که منظور از استرس ، اضطراب نیست بلکه بخشی از کلمات است که معمولا با صدای قویتری تلفظ میشود. از راه های تقویت تلفظ کلمات انگلیسی میتوان به این روش اشاره کرد چون رعایت نکردن آن در بعضی از کلمات باعث عوض شدن معنای آن میشود.

برای مثال کلمه ی (present) اگر استرس آن در قسمت اول باشد به معنای <هدیه> است اما اگر در قسمت دوم باشد معنای <سخنرانی> می دهد.

علائم فونتیک را یاد بگیرید:

این علامت ها علائمی هستند که نحوه تلفظ صحیح کلمات انگلیسی را با ما آشنا میکنند. یادگیری آنها را میتوانید با دیکشنری یا یه سرچ در گوگل آغاز کنید.

روش تلفظ صحیح کلمات انگلیسی

۱- برای تولید صدای R لبهای خود را گرد کنید. وقتی صحبت می کنید لب ها را کمی به سمت جلو و زبان خود را به سمت وسط دهان بکشید.

۲- برای تلفظ صدای L زبان خود را پشت دندان خود بچسبانید. نوک زبان شما باید سقف دهان درست پشت دندان های جلویی بالا را لمس کند. دهان خود را باز کنید اما با آن شکلی ایجاد نکنید.

۳– برای تلفظ (th) زبان خود را بین دندان های خود قرار دهید. برای تولید صدای (th)، زبان خود را دقیقاً زیر دندان های بالا قرار دهید، اما دندان ها را لمس نکنید. 

۴-دندانهای بالا را روی لب خود قرار دهید تا صدایv ایجاد شود. با ایجاد این صدا، باید احساس کنید که دندان ها و لب های شما می لرزند.

جمع بندی:

به روش هایی که در این مقاله گفته شد برای تلفظ صحیح کلمات انگلیسی بپردازید تا تلفظ کلماتتان بهتر شود.

در نتیجه میتوانید مانند یک native speaker مکالمه کنید.

سخن آخر:

یکی از راه ها برای تلفظ صحیح کلمات یادگیری زبان انگلیسی است که اپلیکیشن زبان انگلیسی لینگوجو این راه را هموار کرده است. اپلیکیشن را دانلود کنید و تمامی مهارت های انگلیسی را یاد بگیرید.

برای تعیین سطح رایگان (اینجا) و برای تعیین سطح با استاد (اینجا) را کلیک کنید.

👇 دانلود اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی لینگوجو 👇

 


اهمیت تقویت تلفظ زبان انگلیسی

وقتی صحبت از یادگیری زبان انگلیسی می شود اکثر زبان آموزان به دنبال راه‌هایی برای افزایش دایره واژگان خود هستند اما امروز می‌خواهیم به شما بگوییم که فقط افزایش دایره واژگان به‌ تنهایی اهمیت ندارد بلکه این موضوع که چطور و در کجا از آن واژگان استفاده کنیم و طریقه تلفظ شما بسیار حائز اهمیت است.

اما وقتی صحبت از مکالمه انگلیسی و مهارت گفتاری زبان انگلیسی می شود به بحث تقویت تلفظ زبان انگلیسی و ادای درست واژگان نیز باید توجهی ویژه داشته باشیم. چرا که بسیاری از زبان‌آموزان هستند که دایره واژگان مناسبی دارند و می‌دانند که از آن‌ها کجا استفاده کنند ولی چون تلفظ و نحوه آوایی صحیح واژه را نمی‌دانند یا از آن در مکالمه خود استفاده نمی‌کنند و یا اگر هم استفاده کنند به اشتباه آن را بیان می‌کنند و درنتیجه تاثیر منفی بر ذهن شنونده ی خود می‌گذارند و حتی ممکن است موجب کج فهمی شوند.

چه موقع باید به یادگیری و تقویت تلفظ زبان انگلیسی بپردازیم؟

بهترین زمان یادگیری و تقویت تلفظ زبان انگلیسی درست موقعی است که لغات را برای اولین بار یاد می‌گیرید. مثلاً اگر لغتی برای شما در یک متنی جدید است و لغتی را برای اولین بار میبینید احتمالا آن را در فرهنگ لغت میابید تا معنای درست آن را پیدا کنید؛ علاوه بر معنا، دیکشنری ها یا همان فرهنگ لغت به شما اطلاعاتی در مورد نقش این لغت در جمله که صفت، قید یا فعل هست می دهد؛ همچنین تمام دیکشنری ها به شما نحوه صحیح تلفظ را نیز می گویند؛ پس درست زمانی که معنای لغتی را یاد می‌گیرید سعی کنید که نحوه تلفظ صحیح آن را نیز بیاموزید. چرا که در ابتدا اگر تلفظ رو به طور غلط بیاموزید، در آینده جایگزین کردن آن با تلفظ صحیح از کوه کندن هم سخت تر است!

این نکته را به خاطر داشته باشید که گاهاً یک لغت با یک شکل نوشتاری می‌تواند دو نقش متفاوت داشته باشد، مثلاً هم می‌تواند فعل باشد و هم اسم؛ فقط و تنها تفاوت آن ها در تلفظ لغت است. این موضوع حاکی از اهمیت دانستن تلفظ درست تمام لغاتی که استفاده می‌کنیم است.

برای تقویت تلفظ زبان انگلیسی، بشنوید و بخوانید

برای تقویت همه مهارت های زبان انگلیسی و رسیدن به سطوح بالا در این زبان راهی نیست بجز تکرار و تمرین.

بحث تقویت تلفظ زبان انگلیسی هم جدای از این موضوع نیست. وقتی که شما برای اولین بار تلفظ صحیح یک لغت را آموختید لازم است تا همان لحظه چندبار آن را تکرار کنید اما آیا این کافی است؟ خیر. اما باید بدانید که نیازی نیست تا ساعت ها وقت بگذارید و روی نحوه ی تلفظ و تقویت تلفظ زبان انگلیسی خود کار کنید.

بلکه شما فقط با گوش دادن به یک آهنگ، دیدن یک فیلم، شنیدن یک پادکست و یا شنیدن یک خبر به زبان انگلیسی صدها لغت را می شنوید و تلفظ صحیح آن‌ها را یاد می‌گیرید.اگر این کار را به طور مسمتر ادامه دهید مطمئن باشید تا بعد از مدت کوتاهی به طور غیر ارادی تلفظ بسیاری از لغات را به درستی بیان میکنید.

حال وقت آن است که خودتان بخوانید!

یعنی مجله،بخشی از یک کتاب و یا حتی متن آهنگ مورد علاقه خودتان را انتخاب کنید و آن را با صدای بلند بخوانید. این کار هم بسیار موثر است.


تلفظ صحیح کلمات انگلیسی امری بسیار مهم در روند یادگیری زبان است. شما برای آنکه بتوانید روان تر و واضح تر صحبت کنید، به روش تلفظ صحیح کلمات در زیان انگلیسی نیاز خواهید داشت. در این مطلب، به این موضوع مهم خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید!

بیا اینجا سطح خودتو با هوش مصنوعی تعیین کن. تعیین سطح زبان انگلیسی!

چرا تلفظ درست کلمات انگلیسی مهم است؟!

چندین دلیل وجود دارد که اهمیت یادگیری تلفظ درست کلمات را چند برابر می کند. در زیر به سه مورد از آنها اشاره کرده ایم:

  • با تقویت تلفظ صحیح کلمات انگلیسی، مهارت های خوانداری، نوشتاری، و ارتباطی شما ارتقا پیدا می کند.
  • اگر تلفظ صحیح را بدانید، درصد خطا در شنیدن و تشخیص درست کلمات مخصوصا در یک مکالمه بسیار پایین می آید.
  • و مهم تر از همه، یادگیری تلفظ درست کلمات یک روندی است که به شما اعتماد به نفس داده و روحیه شما را برای ادامه دادن به یادگیری زبان انگلیسی تقویت می کند.

8 نکته مهم برای تقویت تلفظ صحیح کلمات انگلیسی

1. انتخاب کنید که می خواهید چگونه صحبت کنید

زبان انگلیسی در اکثر نقاط بومی اش، شامل صدها لهجه و نحوه تلفظ است. به همین دلیل است که در ابتدای مسیر، شما باید انتخاب کنید که می خواهید از کدام لهجه برای خود استفاده کنید! این یکی از مهم ترین انتخاب های زندگی شماست، پس مراقب باشید!

2. از پادکست های انگلیسی استفاده کنید

پادکست های صوتی از بهترین راه ها برای تقویت مهارت تلفظ درست کلمات به شما می آید. شما می توانید با استفاده از پادکست ها، هرجا که باشید و در هر وقت و زمانی، به زبان انگلیسی دسترسی داشته و دانش زبانی خود را ارتقا بدهید.

3. ویدیو تماشا کنید

تماشای ویدیوها یا حتی سریال ها و فیلم های زبان اصلی، کمک بسیار زیادی به شما می کنند. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که آن سریال یا فیلم دارای چه لهجه ای است! در زیر اسم دو سریال را آورده ایم که برای دو لهجه متفاوت مناسب است:

  • برکینگ بد (Breaking Bad) مناسب برای کسانی است که به دنبال لهجه آمریکایی هستند؛
  • پیکی بلایندرز (Peaky Blinders) برای کسانی مناسب است که می خواهند لهجه بریتانیایی داشته باشند.

4. صدای خودتان را ضبط کنید(از راههای تقویت تلفظ کلمات انگلیسی)

شاید تعجب کنید، اما یکی از بهترین راه ها برای تقویت روش تلفظ صحیح کلمات در زبان انگلیسی، همین است! سعی کنید روزانه مدت محدودی را برای این کار کنار بگذارید. با انجام دادن این کار، شما به ضعف ها و مشکلات تلفظی خود پی خواهید برد و نتیجتا روی آنها کار خواهید کرد.

5. به Intonation کلمات توجه کنید

اینتونیشن یا همان نحوه ادای کلمه نیز بسیار مهم است. سعی کنید هنگامی در حال تماشای ویدیوها و یا گوش دادن به پادکست ها هستید، علاوه بر تمرکز روی گرامر انگلیسی آن چیزی که گفته می شود، روی نحوه ادای کلمات توسط گوینده نیز دقت داشته باشید.

6. ارتباط با دیگران حرف اول را می زند

هیچ چیزی بهتر از داشتن یک پارتنر نیست! البته پارتنر انگلیسی زبان، نه چیز دیگر! برای آنکه بتوانید آموخته های خود را بصورت عملی وارد میدان کنید و خودتان را بسنجید، باید با کسی ارتباط بگیرید که بصورت بومی انگلیسی زبان است یا حداقل سطح بالایی در زبان انگلیسی دارد. انجام مکالمات روزمره را هیچ گاه فراموش نکنید!

7. اخبار انگلیسی تماشا کنید(از راههای تقویت تلفظ کلمات انگلیسی)

تماشا کردن اخبار انگلیسی یکی دیگر از راه هایی است که می توانید برای یادگیری روش تلفظ صحیح از آن استفاده کنید. این روزها دیگر همه به آسانی به شبکه های خارجی دسترسی دارند. سعی کنید تا روزی حداقل 1 ساعت را به این کار اختصاص دهید. نتیجه اش را خواهید دید!

8. از دیکشنری استفاده کنید

استفاده از دیکشنری ساده ترین و ابتدایی ترین راه حلی است که برای رفع مشکل تلفظ صحیح در زبان انگلیسی وجود دارد. یک دیکشنری تهیه کنید و از قسمت Phonetics آن نحوه تلفظ صحیح کلمات انگلیسی را دنبال کرده و مرتبا آن را تمرین کنید.

غیر از تلفظ، دیگه چی اهمیت داره؟!

اگر تلفظ را کنار بگذاریم، مسائل زیادی وجود دارند که می توانند نقش مهمی در ادای جملات انگلیسی ایفا کنند. برای مثال، شما هرچقدر هم که کلمات را درست تلفظ کنید اما اگر استفاده از گرامر زمان ها در زبان انگلیسی را بلد نباشید، راه به جایی نخواهید برد.

حرف آخرمون چیه؟!

حرف آخر ما به شما، اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی لینگوجو است. از آموزش گرامر گرفته تا همه ابعاد زبان انگلیسی را برایتان پوشش داده ایم. همین الان لینگوجو را از طریق این وبسایت بصورت کاملا رایگان دانلود و نصب کنید تا لذت یادگیری زبان انگلیسی را تجربه کنید!

امیدواریم که از خواندن این مطلب لذت برده باشید! خدانگهدار!

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا