برترین های کسب و کارفناوری اطلاعات

تنظیمات دستگاه حضور و غیاب

موارد مربوط به تنظیم ساعت و تاریخ، یکی از اصلی‌ترین بخش های تنظیمات دستگاه حضور غیاب و کنترل تردد پرسنل است. ثبت زمان های ورود و خروج و محاسبه دقیق ساعات کاری، باعث نظارت دقیق بر کارکنان و محاسبه ی صحیح حقوق و دستمزد آنان می گردد.

همانطور که می دانید به موجب قانون تغییر ساعت رسمی ایران، هر ساله در ساعت ۲۴ روز اول فروردین، ساعت رسمی کشور یک ساعت به جلو کشیده می‌شود و در ساعت ۲۴ روز سی‌ ام شهریور ماه، دوباره یک ساعت به عقب و در واقع به حالت قبلی برگردانده می‌شود. در این صورت تنظیم ساعت و تاریخ دستگاه حضور و غیاب فرایندی ضروری و اجتناب ناپذیر است.

بنابراین توصیه میشود صرفا برای آشنایی با نحوه انجام تنظیمات دستگاه حضور و غیاب این مقاله را مطالعه نمایید.

در این مقاله خواهید آموخت

روش های تنظیم ساعت و تاریخ در سیستم حضور و غیاب

همان طور که می دانید در صورتی که ساعت و تاریخ دستگاه حضور غیاب به درستی تنظیم نشود، اطلاعات تردد و ساعت ورود و خروج کاربران به درستی ثبت نخواهد شد. در این صورت بررسی میزان کارکرد مفید پرسنل و محاسبه دقیق حقوق و دستمزد آنان امکان پذیر نخواهد بود.در نتیجه سیستم کارایی مطلوب را نداشته و در این صورت کارفرما و کارگر هر دو متضرر خواهند شد.

در تمامی دستگاه های حضور و غیاب موجود در بازار ایران، چه دستگاه های حضور غیاب ایرانی و چه دستگاه های وارداتی از برندهای معتبر کره ای، چینی وسایر برندهای موجود، امکان تنظیم ساعت و تاریخ به دو صورت دستی و اتوماتیک وجود دارد.

در ادامه به توضیح هر دو روش می پردازیم:

تنظیم ساعت و زمان به روش دستی

در این روش، لازم است هر زمان که تاریخ و ساعت رسمی کشور تغییر کرد، قبل از ثبت تردد جدید کاربران، تنظیمات دستگاه توسط اپراتور و ادمین سیستم اصلاح شود.

تنظیم ساعت و تاریخ دستگاه حضور و غیاب در قسمت Setting یا تنظیمات دستگاه انجام می شود.

این روش نیازمند دقت و سرعت عمل ادمین است، زیرا در صورتی که تردد کاربران در ساعت اشتباه ثبت شود، اصلاح آن برای مسول نرم افزار حضور غیاب، بسیار زمان بر خواهد بود.

تنظیم زمان و ساعت به صورت اتومات

این روش، ساده ترین شیوه ی تنظیم ساعت و تاریخ دستگاه است و نحوه کار آن به این صورت است که دستگاه هنگام ارتباط با سرور نرم افزار، به طور خودکار تاریخ و ساعت را دریافت کرده و خودش را تنظیم می کند.
در واقع دستگاه های حضور و غیابی که با سرور در ارتباط هستند، تنظیمات زمانشان به صورت مستمر و به طور اتوماتیک با تنظیمات سرور هماهنگ می شود.

تشخیص اصل بودن دستگاه حضور و غیاب معمولا بر روی بسته بندی کالاهای اصلی، با استفاده از دستگاه‌های چاپگر مخصوص، تصویر کالا به صورت خاص مثلا به حالت برجسته چاپ می‌شود. علاوه بر چاپ تصویر کالا بر روی جعبه، وجود هولوگرام نیز می‌تواند این اطمینان را به شما بدهد که کالای مورد نظر اصل است.

لازم به ذکر است که انجام تنظیمات مربوط به تاریخ و زمان سیستم های حضور و غیاب، بسیار آسان است و در تمامی دستگاه های ساعت زنی موجود برندهای (Virdi) ویردی، ZK، سوپریما، ماداکتو، مکسا، نیتجن و … تقریباً یکسان می باشد.

تنظیم ساعت دستگاه حضور و غیاب pw1410 | تنظیمات دستگاه حضور و غیاب جهان گستر v800

در نتیجه، اگر با آشنایی داشته باشید، بدون نیاز به افراد متخصص، می ‌توانید به راحتی تنظیمات مورد نظر و ضروری را انجام دهید.

همچنین در صورت نیاز می توانید از فایل های راهنما و فیلم های آموزشی که معمولا در قسمت مشخصات هر دستگاه در سایت شرکت فروشنده قابل دسترسی است، راهنمایی بگیرید

لازم است بدانید که:

  • آیا ریست فکتوری دستگاه حضور و غیاب باعث تغییر تنظیمات ساعت و تاریخ می شود؟

با ریست فکتوری، تنظیمات دستگاه به حالت اولیه خرید دستگاه یا اصطلاحا حالت کارخانه برمی­گردد و در صورت Reset دستگاه، لازم است برخی تنظیمات مانند زبان، صدای گویا و ساعت و تاریخ بر اساس موقعیت زمانی هر منطقه مجدد انجام شود.

  • تنظیم ساعت و تاریخ بر اساس موقعیت مکانی و زمانی ایران به چه صورت است؟

یعنی تاریخ دستگاه را به حالت شمسی و زمان را بر اساس موقعیت کشور ایران تنظیم نماییم. معمولا با انتخاب زبان فارسی و اتصال دستگاه به سرور این تغییرات به صورت خودکار انجام میشود.

کارشناسان ما در مشتاق دریافت پیشنهادات، انتقادات و سوالات شما جهت بهتر شدن این مقاله هستند.

تنظیمات ساعت و تاریخ دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره و اثر انگشت تیام

جهت تنظیم تاریخ و ساعت دستگاه حضور و غیاب افق تایم، منوی “سیستم” را انتخاب نموده و سپس از سربرگ “تنظیمات دستگاه” گزینه “تنظیمات زمانی” را انتخاب نمایید.

پس از وارد شدن به منوی، گزینه “زمان” را انتخاب نمایید و ساعت شمسی و ساعت دستگاه را با استفاده از کلیدها “+” و “-” تنظیم نموده و در انتها بر روی “OK” کلیک نمایید.

برای خرید دستگاه حضور و غیاب در مشهد کلیک کنید

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا