برترین های کسب و کارفناوری اطلاعات

حداقل طول درمان ایمپلنت دندان چقدر است؟

حداقل طول درمان کاشت دندان بسته به نیازهای فرد، اینکه آیا استخوان کافی وجود دارد یا اگر دندان نیاز به کشیدن دارید، ممکن است از پنج ماه تا یک سال طول بکشد. در واقع، دوره های زمانی ایمپلنت دندان عمدتا بر اساس زمان لازم برای بهبودی بدن تعیین می شود. این روند می تواند تا حدی گیج کننده باشد. به همین دلیل بهتر است که دندانپزشک متخصص مراحل مربوط به فرآیند ایمپلنت را به روشنی برای بیمار توضیح دهید.

به خاطر داشته باشید که جدول زمانی درمان شما ممکن است بر اساس آناتومی، سلامت کلی و اهداف درمانی متفاوت باشد. ایمپلنت دندان یک گزینه درمانی شگفت انگیز است مشکل از دست دادن دندان ها را حل می کند. با این روش شما می توانید مانند قبل صحبت کنید، غذا بخورید و لبخند بزنید. این روند شامل چندین مرحله مهم قبل از حصول نتیجه نهایی بوده که در ادامه آنها را مورد بررسی قرار می دهیم.

احتمال | ایمپلنت

حداقل طول درمان ایمپلنت دندانپزشک

آیا دندانپزشک شما نیز ایمپلنت دندان را برای جایگزینی دندان های از دست رفته تان توصیه نموده و شما واقعاً مطمئن نیستید که این فرآیند به چه صورت است و چقدر طول می کشد؟

از آنجایی که قیمت ایمپلنت دندان نسبت به سایر گزینه های دیگر بیشتر است، پس قبل از تصمیم گیری برای انجام آن باید فاکتورهای زیادی را در نظر بگیرید. حداقل طول این درمان مطابق با موارد زیر مشخص خواهد شد:

– معاینه اولیه

قبل از شروع هر کاری، متخصص ایمپلنت یک معاینه جامع را برای بررسی کامل سلامت دهان شما برنامه ریزی می کند. این مرحله ممکن است اشعه ایکس و احتمالاً اسکن سه بعدی را در بر گیرد. حتی اگر نیازی هم به این کار نباشد، این مرحله برای تایید اینکه سلامت لثه و استخوان فک شما برای حمایت از ایمپلنت کافی است و همچنین برای ایجاد یک برنامه درمانی مطلوب، ضروری است.

– پیوند استخوان

برخی از بیماران ممکن است که دلیل عدم تراکم استخوان کافی، به پیوند استخوان در محل دندان از دست رفته نیاز داشته باشند، به خصوص اگر دندان برای مدتی از دست رفته باشد. روش ‌های پیوند استخوان، مانند لیفت سینوس و تقویت برآمدگی، در مواقعی باید قبل از کاشت دندان انجام شود تا یک پایه استخوانی محکم برای ایمپلنت ایجاد شود. پیوند استخوان معمولاً به 4 ماه بهبودی قبل از ایمپلنت دندان نیاز دارد.

احتمال | ایمپلنت

– جراحی ایمپلنت

پس از اتمام معاینه، دندانپزشک برنامه ای را برای جراحی تنظیم می نماید. جراحی اولین مرحله واقعی از فرآیند ایمپلنت است. دندانپزشک شما ایمپلنت تیتانیوم را در استخوان فک شما درست زیر لثه قرار می دهد. این جراحی معمولاً برای هر ایمپلنت حدود 1 الی 2 ساعت طول می کشد.

پس از تکمیل این مرحله، اکثر دندانپزشکان حدود 3 ماه قبل از ترمیم نهایی جایگزینی دندان زمان می گذارند. این ممکن است خسته کننده به نظر برسد، اما دوره بهبودی برای اطمینان از موفقیت آمیز بودن روش ایمپلنت دندان بسیار مهم است. شما باید زمان بگذارید تا ایمپلنت در استخوان ادغام شود و قدرت حمایت از ترمیم نهایی شما را داشته باشد.

– بهبودی پس از جراحی

لازم به ذکر است که پس از جراحی، برخی از افراد تورم، کبودی یا درد را تجربه خواهند کرد. این می تواند به میزان کاری که دندانپزشک شما برای نصب ایمپلنت باید انجام دهد بستگی داشته باشد، به خصوص اگر دندانی در این فرآیند برداشته شود.

فاصله زمانی بین جراحی ایمپلنت و قرار گرفتن تاج شما بسیار مهم است. طول این مدت بستگی به بهبود لثه و استخوان شما دارد. این دوره بهبودی عموماً حدود 3 ماه است.

– اتصالات تکیه گاه و تاج

آخرین مرحله، پس از بهبود ایمپلنت، قرار دادن اباتمنت و تاج روی ایمپلنت است. اباتمنت شبیه کمک فنر بوده که بین ایمپلنت و تاج دائمی قرار می گیرد. پس از نصب اباتمنت، تاج مصنوعی جدید شما قابل نصب بوده و فرآیند ایمپلنت دندان کامل می شود.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا