بازرگانی

روش حذف بلورها با جذب + مطالعه جامع مهمترین علل تشکیل بلور

کولر کریستال جاذب را تعمیر کنید
تشکیل کریستال یا به عبارت دیگر تبلور محلول در چرخه تبرید چیلرهای جذبی باعث گرفتگی و انسداد لوله های انتقال محلول لیتیوم بروماید می شود. چیزی را که خنک کننده کریستال را جذب می کند ترمیم نکنید. این می تواند به پمپ های آب دستگاه آسیب جدی برساند
به عبارت دیگر ، افزایش غلظت محلول در تبلور در مبدل حرارتی دستگاه مشهود است. در این حالت ، تشکیل بلورهای نمک ، وقتی لوله ها مسدود می شوند ، از خروج محلول جلوگیری می کند.

توجه داشته باشید که حذف محلول جذب شده (لیتیوم بروماید) از حالت مایع و تغییر فاز آن به حالت جذب بلورهای نمک خنک کننده تفسیر می شود.

در طی فرآیند تبلور ، جریان مایعات به قسمتهای مختلف دستگاه از جمله پمپ ها و لوله ها مسدود و مسدود می شود. این امر علاوه بر قطع چرخه خنک کننده ، باعث کاهش کارایی و آسیب شدید به سیستم می شود.
اگر غلظت لیتیوم بروماید از حد مجاز فراتر رود ، احتمالاً پدیده تبلور با خنک سازی جذبی رخ می دهد. علاوه بر این ، کاهش درجه حرارت محلول لیتیوم بروماید در مقایسه با حد مجاز در وقوع این پدیده موثر است.
چگونه می توان جذب بلورهای خنک کننده را از بین برد
1- مهمترین علل تشکیل بلور
قبل از استفاده از روش های نصب و خنک سازی ، کریستال جذب را تعمیر کنید. مهمترین علل ، علل و نشانه های تبلور باید بررسی شود.
ورود هوا به دستگاه: نشت هوا در اتاق داخلی چیلر را می توان یکی از مهمترین دلایل تشکیل بلورهای سیستم دانست. محلول جذب شده از لیتیوم بروماید ، بخار آب تولید شده در قسمت اواپراتور را جذب کرده و فشار موجود در این قسمت را به حداقل می رساند. فرار هوا به داخل جاذب و اواپراتور باعث افزایش فشار می شود ، بنابراین از جذب و تبخیر بخار آب جلوگیری می کند. افزایش دمای آب مایع منجر به گرما ، گردش خون و افزایش غلظت محلول لیتیوم بروماید می شود که باعث متبلور شدن محلول می شود.
ژنراتور خنک کننده معیوب: اگر چرخه ژنراتور قطع شود ، گرمای لازم برای جداسازی بخار آب تولید شده در محلول لیتیوم بروماید تولید نمی شود. در چنین شرایطی ، محلول در دمای پایین و حالت کاهش یافته به مبدل حرارتی دستگاه منتقل می شود. در نتیجه ، محلول متبلور شده و به تدریج مسیر مبدل را مسدود می کند.
عملکرد برج خنک کننده: اگر برج خنک کننده یا برج خنک کننده از کار بیفتد ، دمای ژنراتور به شدت افزایش می یابد ، که باعث می شود محلول لیتیوم بروماید بیشتر متمرکز شود. افزایش تدریجی غلظت محلول جاذب دستگاه منجر به گرفتگی و انسداد سیستم عبور مبدل حرارتی می شود.

2- علائم نشان دهنده پدیده تبلور مبرد است
پدیده خنک کننده با علائم و نشانه های مختلف متبلور شده است. افزایش دمای آب و دما همراه با افزایش دمای لوله نسبت به مسیر ضد بلور از مهمترین نشانه های تشکیل بلور در سیستم های تهویه مطبوع تبرید است.
علاوه بر این ، عملکرد پمپ دستگاه با صدای بلند و غیرطبیعی و کاهش سطح محلول را می توان از دیگر سیگنال های هشدار پدیده تبلور چیلرهای جذبی دانست.
3- روشهای حذف بلورها از کولر جذبی
به طور کلی ، روش ها و راه حل های مختلفی برای حذف بلور خنک کننده جذب استفاده می شود. اگر نشت هوا دلیل لخته شدن دستگاه است ، پس از اطمینان از نشت سیستم باید در اسرع وقت نشت برطرف شده و هواگیری شود.اگر این پدیده به دلیل افت قابل توجه دمای خنک سازی تجهیزات ایجاد شده باشد ، ابتدا باید فن برج خنک کننده خاموش شود تا روند خنک سازی آب متوقف شود. همچنین در این موارد با نصب و استفاده از شیر سه طرفه می توان مسیر آب را دور زده و از جاری شدن دستگاه جلوگیری کرد.

رقت برودتی روش دیگری برای از بین بردن کریستال ها از کولرهای جذبی است. در این روش با مخلوط کردن محلول جاذب ضعیف با آب ، مخلوط حاصل به قسمت تولید کننده بخار دستگاه منتقل می شود.
راه حلهای کارآمد دیگر برای گرم کردن بدنه پمپ ، از بین بردن اختلالات برج خنک کننده و افزایش دما و دمای مبدل حرارتی توسط شعله مستقیم یا خنک کننده آب گرم برای ترمیم کریستال جذب در نظر گرفته شده است.

روش افزایش درجه حرارت ترانسفورماتور شعله مستقیم معمولاً هنگامی استفاده می شود که وضعیت دستگاه بسیار شدید باشد.

همچنین کاهش و افزایش دمای مبدل حرارتی برای ایجاد شوک و تأمین انرژی منبع گرما به ژنراتور در حین کار ، روش م anotherثر دیگری است.
با مشاوران رایگان در مرکز دات کام مشاوره رایگان بگیرید و برای بهترین مشاوره خرید با شماره های زیر تماس بگیرید
1021-3
05313

منبع:
https://tasisat.com/fix-crystal-chiller-absorption/
تاریخ انتشار :
2021-04-14 10:00:27.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا