بازرگانی

روش های تصفیه آب و تاریخچه آن | آتیه انرژی

آشنایی با روش های تصفیه آب

درباره روش های تصفیه آب از زمان های بسیار قدیم ، جمعیت و شهرهای زیادی در کنار آب های بزرگ ایجاد شده است ، اما همیشه تعریف صحیح و کاملی از کیفیت این عنصر با ارزش وجود نداشته است. اما تاریخچه روشهای تصفیه آب همیشه نشان داده است که انسانها سعی در تصفیه آب و حذف ذرات مزاحم از آن دارند ، از جمله طعم ، بو ، رنگ و سایر ذرات موجود در آب که استفاده از آب آنها را دشوار کرده است و در نهایت آنها به این نتیجه رسیدند که که شش حس دیگر نمی توانند به درستی در مورد کیفیت آب اظهار نظر کنند.

طبق سوابق موجود ، مطالعات مربوط به بهبود آب در حدود 5000 سال قبل از میلاد آغاز شد و اسناد دیگر در مورد روش های تصفیه آب نشان می دهد که از زغال چوب برای بهبود کیفیت آب استفاده شده است. آنها آب را در مقابل آفتاب قرار می دهند یا آب را می جوشانند تا بر کیفیت آب تأثیر نگذارد.

روش های تصفیه آب در ایران و مصر باستان

مصری ها از اوایل سال 1500 قبل از میلاد برای تصفیه آب و از بین بردن نمک های محلول در آب از آلوم استفاده می کردند. به دلیل شرایط آب و هوایی و دسترسی آسان آب با کیفیت و بدون نمک ، یک دلیل وجود دارد که ایرانیان نیازی به تصفیه آب از بقایای فاضلاب ندارند مناطق شهری در دوران هخامنشی. در سالهای بعد سعی شد از فیلترهای تصفیه آب صنعتی و فیلترها استفاده شود. بحث در مورد کاهش نمک در آب دریا است.

تلاش برای کاهش میکروارگانیسم ها در فرآیند تصفیه آب

سالها بعد ، هنگامی که انسان میکروسکوپ را اختراع کرد ، توانست درک کند که با وجود آلودگی میکروبی و میکروارگانیسم ها در آب ، تلاش زیادی صورت گرفت. بحث در مورد کاهش میکروارگانیسم ها در آب ، که می تواند به فیلترهایی که شامل پشم ، اسفنج و کربن هستند هدایت شود. سرانجام ، آنها شروع به ساخت فیلتر با استفاده از شن و ماسه کردند و سپس آب آشامیدنی را از طریق شهروندان توزیع کردند. …

در دهه 1900 ، فیلتر شن و ماسه اولین انتخاب برای تصفیه آب بود ، اما یکی از مشکلاتی که این فیلترها در ابتدا داشتند ، سطح وسیع مورد نیاز آنها بود که همیشه یک نقطه ضعف بود. تقاضا برای آب تصفیه شده با ظرفیت بالا افزایش یافته است. زمین های بزرگ مورد نیاز در اطراف پالایشگاه ها. پس از مدتی با پیشرفت علم فیلتر شن و ماسه ، سرعت بالایی وارد بازار شد که باعث افزایش ظرفیت و کاهش سطح مورد نیاز شد.

در پایان قرن نوزدهم ، بسیاری از بیماری ها بوجود آمد که پس از مطالعات ، مشخص شد که ناشی از آلاینده های موجود در آب یا فاضلاب است. پس از آن ، از کلر به عنوان یک ضد عفونی کننده مناسب برای تصفیه آب استفاده شد و از آن زمان به بعد ، این روش مورد استفاده قرار گرفت. امروزه کلر یکی از پرمصرف ترین مواد برای تصفیه آب در جهان است و بیماری ها را از بین می برد. خیلی ها توی آب بودند.

کمک فنی در فرآیند تصفیه آب

سپس ، فن آوری تبادل یونی به چرخه تصفیه آب اضافه شد ، که برای حذف کامل نمک ها مانند سرب و برخی از فلزات سنگین استفاده شد. سرانجام ، با پیشرفت علم ، فناوری های دیگری مانند اسمز معکوس و سیستم ازن برای موضوع تصفیه آب نیز اضافه شده است. با توجه به پیشرفت صنایع و سرانجام ، به دلیل افزایش آلودگی محیط زیست ، پیشرفت های بیشتری در صنعت تصفیه آب صورت می گیرد که به ما در داشتن آب سالم کمک خواهد کرد.

منبع :
https://atie-energy.com/%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%B5%D9%81%DB%8C%D9%87-%D8%A2%D8%A8-%D9%88-%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE%DA%86%D9%87-%D8%A2%D9%86-%D8%A2%D8%AA%DB%8C%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%B1%DA%98/
تاریخ انتشار :
2020-09-20 22:21:18

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا