اپلیکیشن و نرم‌افزار

معرفی بازی موبایل نوروزی؛ بهترین‌های مسابقه‌ای

اگر در تعطیلات نوروزی به سفرهای طولانی مدت نمی‌روید و دوست دارید اکثر وقت خود را در خانه بگذرانید و از قضا به بازی کردن هم علاقه‌مند هستید، چه چیزی بهتر از چند بازی موبایلی جذاب می‌تواند کمک‌تان کند اوقات فراقت خود را به بهترین شکل ممکن سپری کنید؟ اگر به دنبال این هستید که تعطیلات نوروزی جذاب و مهیجی داشته باشید پیشنهاد می‌شود در این مطلب همراه ما باشید تا بهترین بازی های مسابقه ای را به شما معرفی کنیم؛ بازی‌هایی که شما را رو در روی بهترین‌ها قرار می‌دهند و شما را با سخت‌ترین چالش‌ها مواجه می‌کنند.

9,859,000

تومان

6,399,000

تومان



1. Asphalt 9: Legends

بازی‌های مسابقه‌ای

اگر از علاقه‌مندان به بازی های مسابقه ای باشید، قطعا سری بازی‌های آسفالت یک بار هم که شده به گوشتان خورده است. در بین بازی های مسابقه ای اتومبیل‌رانی، آسفالت‌ها همیشه جز بهترین عناوین بوده‌اند که با گرافیک خارق‌العاده و مکانیزم عالی، هیجان زیادی را برای بازیکنان به ارمغان می‌آوردند. آسفالت 9 هم درست مثل نسخه‌های موفق قبلی، این مسیر موفقیت‌آمیز را با بهره‌مندی از گرافیک بالا، گیم‌پلی مثال‌زدنی و محتوای وسیع نظیر 800 رویداد مختلف، رویدادهای ماهانه و هفتگی، حالت آنلاین PvP و… ادامه داده است.

در این بازی امکان آزاد کردن 50 ماشین فوق‌العاده جذاب و قدرتمند و ارتقای آن‌ها نیز وجود دارد. به طور کلی آسفالت 9 یکی از بهترین بازی های مسابقه ای آرکید به حساب می‌آید که می‌توانید آن را تجربه کنید. بازی‌هایی نظیر آسفالت 8 و آسفالت اکستریم (نسخه‌ای از این بازی با ماشین‌های آف‌رود) هم در دسته‌ی بازی های مسابقه ای فوق‌العاده هستند که می‌توانید آن‌ها را هم تجربه کنید.

2. Mario Kart Tour

در ستایش بازی جذاب Mario Kart Tour همین بس که از زمان عرضه تاکنون این عنوان توانسته به یکی از موفق‌ترین و محبوب‌ترین بازی موبایل مسابقه‌ای اندروید و iOS تبدیل شود. عنوانی که کمتر بازی موفق به کسب آن می‌شود. اما این اتفاق افتاد و بعد از گذشت چند سال، هنوز هم برای خیلی‌ها، Mario Kart Tour بی‌نظیر است.

نسبت به نسخه‌ی کنسولی، نسخه‌ی موبایل بازی محتوای کمتری دارد اما به اندازه‌ای غنی هست که بتواند شما را برای مدت‌ها سرگرم نگه دارد. حالت‌های مختلفی وجود دارد که که از جمله این موارد می‌توان به حالت چند نفره اشاره کرد که اواسط سال 2020 به بازی اضافه شد. در نتیجه می‌توانید با سایر افراد هم به رقابت بپردازید و لذت ببرید. اگرچه این بازی رایگان است اما برای بهره‌مندی از یک سری موارد نیاز به خرید درون برنامه‌ای خواهید داشت.

3. Horizon Chase

Horizon Chase یکی از بهترین بازی‌های مسابقه‌ای است که تقریبا 8 سال از عرضه‌ی آن می‌گذرد. گرافیک این بازی الهام گرفته از سبک رترو و کنسول‌های قدیمی است که حس کلاسیک خوبی را به کاربر القا می‌کند. در این بازی کارهای زیادی برای انجام دادن خواهید داشت که باید آن‌ها را در زمین‌های مختلف و با ماشین‌های بسیار متنوعی که امکان باز کردن آن‌ها فراهم است انجام دهید. Horizon Chase  از سرویس‌هایی نظیر اندروید TV، انویدیا شیلد TV و بسیاری از کنترلرهای خارجی هم پشتیبانی می‌کند تا کاربر تجربه‌ی لذت‌بخش‌تری از انجام آن در نمایشگرهای بزرگ‌تر داشته باشد.

در این بازی کاربر امکان انجام بازی به صورت آنلاین چندنفره را هم خواهد داشت اما متأسفانه فقط می‌توانید در تعداد محدودی از زمین‌ها به صورت رایگان آن را تجربه کنید. برای بهره‌مندی از تمام محتویات بازی باید 3 دلار بپردازید که البته مبلغ بالایی به حساب نمی‌‌آید. بنابراین فرصت را از دست ندهید و یکی از بهترین عناوینی را که می‌توانید در سبک مسابقه‌ای تجربه کنید، همین حالا دانلود کنید.

4. CSR Racing 2

سری بازی‌های CSR Racing جز معروف‌ترین و محبوب‌ترین بازی‌ها در سبک مسابقه‌ای هستند که اگر عاشق این سبک بازی‌ها هستید قطعا باید آن‌ها را بشناسید. در این لیست، نسخه‌ی دوم این سری را به شما معرفی می‌کنیم که یک بازی مسابقه‌ای در سبک درگ و دریفت است. در این بازی کاربر ماشین‌های مورد نظر را خریداری می‌کند، آن‌ها را ارتقاء می‌دهد و سپس به انجام مسابقه می‌پردازد که عمدتا شامل درگ و دریفت است. کاری که عاشقان ماشین از انجامش به وجد می‌آیند.

از جمله حالت‌های این بازی می‌توان به کمپین و آنلاین و با افراد واقعی اشاره کرد. گرافیک این بازی فوق‌العاده است و اصلا باعث دلزدگی نمی‌شود. این بازی به صورت رایگان در دسترس قرار دارد اما برای برخورداری از یک سری قابلیت‌های ویژه در آن باید هزینه کنید.

5. GRID Autosport

GRID Autosport یک بازی موبایل مسابقه‌ای فوق‌العاده جذاب برای اندروید و iOS است که باید آن را نسخه‌ی پورت شده‌ی GRID اصلی در کنسول‌ها بدانیم. بنابراین از لحاظ قابلیت و امکانات در سطح بسیار بالایی قرار دارد. از جمله ویژگی‌های این بازی می‌توان به 100 ماشین مختلف و حدودا 100 مسابقه‌ی گوناگون اشاره کرد. تمرکز سازندگان بازی بیشتر روی حالت تک‌نفره بوده و از همان لحظه‌ی اول ورود به بازی هم متوجه این موضوع خواهید شد.

شما در این بازی می‌توانید درجه‌ی سختی را هم تغییر دهید که در کنار سبک‌های مختلف مسابقه و همچنین پشتیبانی از کنترلرهای خارجی باعث شده GRID Autosport به یکی از بهترین بازی‌های مسابقه‌ای موبایل تبدیل شود. قیمت این بازی 10 دلار است اما باید بدانید با پرداخت این مبلغ، نسخه‌ی مخصوص کامپیوتر آن را هم با تمام DLCهای موجود دریافت خواهید کرد. البته اگر تمایل داشته باشید، امکان تجربه‌ی دموی بازی هم وجود دارد.

6. Real Racing 3

Real Racing 3 همانطور که از نامش پیداست، در بین بازی‌های موبایل مسابقه‌ای برای اندروید و iOS در دسته‌ی عناوین نسبتا واقع‌گرایانه قرار می‌گیرد. این بازی در میان کاربران هم فوق‌العاده محبوب و پرطرفدار است چرا که از محتوای غنی شامل بیش از 100 ماشین از تولیدکنندگان مختلف، حالت‌های مختلف بازی از جمله چندنفره آنلاین و بسیاری موارد خوب و جذاب دیگر بهره می‌برد.

آنچه که بعد از تجربه‌ی این بازی شما را به وجد می‌آورد زمین‌های بازی هستند که نسخه‌ی دیجیتالی زمین‌های واقعی محسوب می‌شوند تا Real Racing 3 یک عنوان کاملا شبیه‌سازی شده باشد. در این بازی بیش از 2000 رویداد مختلف وجود دارد که قوانین و نوع مسابقه در هر یک از آن‌ها با دیگری متفاوت است.

7. Riptide GP series

سری بازی‌های The Riptide GP در بین بازی‌های موبایل مسابقات هیدروجت، یکی از بهترین‌ها به حساب می‌آیند که نسخه‌ی اول آن‌ها با نام Riptide GP: Renegade عرضه شد. در این بازی کاربران با استفاده از یک هیدروجت با رقبا مسابقه می‌دهند و در این مسیر هم موانعی نظیر آبشارهای خطرناک و مرگ‌بار، پلیس‌ها و… را روبروی خود خواهند دید که اگر از مهارت کافی برخوردار نباشند، قطعا سرنوشتی جز شکست نخواهند داشت.

از آن جایی که در این بازی به صورت غیرقانونی مسابقه می‌دهید، موانعی که سر راهتان قرار می‌گیرد و فعالیت‌هایی هم که باید انجام دهید بسیار هیجان‌انگیز و خاص می‌شوند و بدین ترتیب تجربه‌ی Riptide GP: Renegade برایتان فوق‌العاده جذاب خواهد بود.

8. Rally Fury – Extreme Racing

Rally Fury Extreme Racing یکی از بهترین بازی‌های سبک مسابقه‌ای است که سراسر هیجان و لذت را برای شما به ارمغان می‌آورد. این بازی هم مثل هر بازی دیگری تعداد زیادی ماشین را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید با همه‌ی آن‌ها رانندگی را یک بار هم که شده تجربه کرده و لذت ببرید. از جمله کارهایی که می‌توان در این بازی انجام داد می‌توان به دریفت کردن سر پیچ‌ها، نیتروژن زدن، مسابقه با افراد مختلف و آزادسازی خودروهای بیشتر اشاره کرد.

در این بازی امکان سفارشی‌سازی سایر خودروها هم وجود دارد که البته باید در ابتدا با پیروزی در مسابقات مختلف، آیتم‌های مورد نیاز برای انجام این کار را به دست بیاورید. این بازی به صورت تک و چند نفره (آنلاین) هم در دسترس قرار دارد تا تجربه‌ی خاص و کم‌نظیری را برای شما به ارمغان بیاورد. اگر از علاقه‌مندان به سبک بازی‌های مسابقه‌ای به خصوص رالی هستید، پیشنهاد می‌شود Rally Fury – Extreme Racing را به هیچ عنوان از دست ندهید.

9. SBK16

اگر از علاقه‌مندان به بازی‌های مسابقه‌ای سبک موتور سواری هستید، SBK16 باید یکی از انتخاب‌های شما باشد چرا که به صورت رایگان در دسترس قرار دارد و طرفداران بسیار زیادی را هم توانسته به خود جذب کند. این بازی با سلیقه‌ی خود شما، موتورهای سنگین جذابی را از شرکت‌های بزرگ دنیا نظیر آپریلیا، کاوازاکی، BMW، هوندا، دوکاتی، یاماها، MV، آگوستا و… را برای انتخاب در اختیار شما قرار می‌دهد. حال باید یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و هنر و توانایی خود در زمینه‌ی موتور سواری را به رخ رقبای قدرتمند و معروف خود بکشید.

این بازی گرافیک فوق‌العاده‌ای دارد، امکان موتور سواری در 13 مسیر از 4 قاره‌ی دنیا را برای شما به ارمغان می‌آورد، 4 حالت موتور سواری مختلف دارد از جمله قهرمانی، مسابقه سریع، مسابقه آزمایشی و وقتی و اینکه رایگان است و طرفداران بسیار زیادی دارد. بنابراین پیشنهاد می‌شود SBK16 را از دست ندهید.

10. F1 Mobile Racing

F1 Mobile Racing 2023 اگر بهترین بازی مسابقه‌ای در این لیست نباشد قطعا یکی از بهترین، خوش‌ساخت‌ترین و مهیج‌ترین بازی‌های این سبک خواهد بود که به صورت رایگان در دسترس قرار دارد. این بازی از لحاظ گرافیکی کم‌نظیر است و تجربه‌ای فوق‌العاده لذت‌بخش را برای شما به ارمغان می‌آورد. بازی F1 Mobile Racing به صورت لایسنس شده عرضه شده است و شامل 10 تیم و 20 راننده‌ فرمول یک مانند سباستین وتل و لوییس همیلتون که از قهرمانان و نام آشنایان این ورزش به حساب می‌آیند، می‌شود که تاثیر بسیار زیادی در جذابیت و هیجان بازی دارد. خصوصا اگر به مسابقات فرمول 1 علاقه‌مند باشید.

این بازی مبتنی بر لول است به این صورت که باید تلاش کنید تا در مسابقات پیروز شوید و به مرور زمان امکان ارتقای توانایی خود را پیدا کنید. با این کار می‌توانید با راننده‌های حرفه‌ای‌تر مسابقه داده و آن‌ها را به چالش بکشید.

11. Need For Speed: No Limits

Need for Speed: No Limits جز آن دسته از بازی‌هایی است که هر گیمری باید تجربه‌اش کند. اگر اهل بازی‌های مسابقه‌ای باشید قطعا باید با Need For Speed یا همان جنون سرعت آشنایی داشته باشید چرا که یکی از معروف‌ترین بازی‌های این سبک محسوب می‌شود و فوق‌العاده هیجان‌انگیز و جذاب است. در این بازی جدیدترین و بهترین خودروهای سواری جهان از جمله پورشه 911 جدید، BMW M4، مک لارن 650s و… در اختیارتان قرار خواهد گرفت که می‌توانید با استفاده از آن‌ها در مناطق مختلف جهان به مسابقه بپردازید.

از جمله امکانات جذاب این بازی می‌توان به قابلیت شخصی‌سازی خارق‌العاده‌ی آن اشاره کرد که از رنگ بدنه گرفته تا رینگ و لاستیک و اگزوز و…، می‌توانید یک ماشین را شخصی‌سازی کنید. این بازی آنلاین است و برای تجربه‌ی آن باید اتصال پایداری به اینترنت داشته باشید.

12. Hellrider 3

اگر به بازی‌های مسابقه‌ای آرکید علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌شود Hellrider 3 را حتما در لیست بازی‌هایی که باید تجربه کنید، قرار دهید. این بازی از بخش‌های متنوعی تشکیل شده تا بدین ترتیب شما را حسابی سرگرم نگه دارد. در این بازی شما در نقش یک موتور سوار ظاهر می‌شوید که در ماجراجویی‌های خطرناک شرکت می‌کند. این بازی یکی از معدود بازی‌های مسابقه‌ای این لیست به حساب می‌آید که یک داستان ساده اما جذابی را هم دنبال می‌کند.

داستان از این قرار است که شما در ابتدا در یک مسابقه شرکت کرده و برنده می‌شوید. این برنده شدن باعث می‌شود سایر افراد به شما حسودی کرده و از شما کینه به دل بگیرند. حالا شما دشمن این افراد هستید اما آن‌ها نمی‌دانند با چه فرد حرفه‌ای و کاربلدی وارد رابطه‌ی دشمنی شده‌اند. حالا شما باید در جاده‌های خطرناک، مسیرهای سخت و رقابت‌های چالش‌برانگیز شرکت کرده و تمام رقبا را پشت سر بگذارید و به آن‌ها ثابت کنید با آدم اشتباهی درافتاده‌اند.

13. Clutch (کلاچ)

کلاچ همانطور که احتمالا حدس زده‌اید یک عنوان ایرانی در دسته‌ی بازی‌های مسابقه‌ای ماشین سواری است که به صورت انحصاری فقط در اندروید در دسترس قرار دارد. کلاچ یک بازی شبیه‌ساز ماشین سواری و رانندگی است که شما را به یک چالش نسبتا واقعی دعوت می‌کند؛ جایی که همه چیز تقریبا ایرانیزه شده است. این یعنی شما وقتی بازی را اجرا می‌کنید می‌بینید که خودروهای ایرانی ساخت شرکت‌های سایپا و ایران خودرو هم در آن وجود دارند.

از جمله خودروهای این بازی می‌توان به پراید، تیبا، پیکان، پژو 206، پژو 207، پژو 405، پژو پارس و… اشاره کرد که می‌توانید با تمام آن‌ها در شهر گشت و گذار کنید و لذت ببرید. طراحی این خودروها هم کاملا مطابق خودروهای اصلی صورت گرفته تا بدین ترتیب حس بهتری را به شما القا کند. البته این شباهت فقط در طراحی نیست بلکه در عملکرد خودروها هم کاملا دیده می‌شود. شما همچنین به طیف گسترده‌ای از آیتم‌های شخصی‌سازی دسترسی دارید. از رنگ بدنه‌ی خودرو گرفته تا طرح‌های رینگ، شیشه، چراغ‌ها، اسپویلر، هدلایت، استیکر و… چیزهایی هستند که می‌توانید برای هر ماشین از آن‌ها استفاده کنید.

14. Beach Buggy Racing 2

Beach Buggy Racing 2 در بین بازی‌های سبک مسابقه‌ای، شباهت زیادی به ماریو کارت دارد که در آن امکان انجام کارهای زیادی را با توانایی‌های خاص خواهید داشت. بازیکنان در این بازی در زمین‌های مختلف واقع در کشورهای گوناگون با یکدیگر به مسابقه می‌پردازند که در هر شرایط هم موانع و چالش‌های خاص و سنگینی برای پشت سر گذاشتن وجود دارد. این بازی از حالت آنلاین PvP، شخصی‌سازی‌های گوناگون و چند حالت مختلف مسابقه بهره می‌برد تا بدین ترتیب کاربر اصلا احساس خستگی و یکنواختی نکند.

15. Dirt Trackin 2

Dirt Trackin 2 یکی از جذاب‌ترین بازی‌های مسابقه‌ای برای افرادی است که به آفرود علاقه‌مند هستند. در این بازی می‌توانید خودروهایی در پنج کلاس مختلف را تحت کنترل گرفته و آن‌ها را شخصی‌سازی کنید. علاوه بر این‌ها، وجود حالت کریر، روش‌های متنوعی برای کنترل خودروها و چالش‌های سخت و نفس‌گیر هم باعث شده تا جذابیت آن چندین برابر شود. همچنین مکانیزم گیم‌پلی این بازی هم فراتر از انتظار می‌رود که در کنار سطوح دشواری مختلفی هم که برای بازی در نظر گرفته شده، باعث شده که Dirt Trackin 2 بازی اعتیادآوری باشد. گرافیک بازی به نسبت نسخه‌های قبلی واقعاً پیشرفت محسوسی داشته است و شما را شگفت‌زده خواهد کرد.


این 15 بازی اگرچه تنها بازی‌های مسابقه‌ای موجود برای اندروید و iOS نیستند اما قطعا یکی از بهترین‌ها به حساب می‌آیند که می‌توانند تجربه‌ی لذت‌بخشی را در ایام عید برای شما به ارمغان بیاورند. با این حال اگر فکر می‌کنید یک بازی از قلم افتاده، حتما نام آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

9,859,000

تومان

6,399,000

تومان

سوالات متداول درباره بهترین بازی های مسابقه ای

منظور از مسابقه‌ای چیست؟

بازی‌های مسابقه‌ای یا همان ریسینگ به بازی‌هایی گفته می‌شود که شما در آن عمدتا با استفاده از یک سری وسایل نقلیه با سایر افراد به مسابقه می‌پردازید. حال چه ماشین، چه هیدروجت و چه موتور

آیا امکان انجام این بازی‌ها به صورت آنلاین هم وجود دارد؟

یکی از لذت‌های بازی‌های مسابقه‌ای این است که آن‌ها را به صورت آنلاین تجربه کنیم. در نتیجه بسیاری از بازی‌های بالا را می‌توان به صورت آنلاین هم تجربه کرد و لذت برد.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا