اپلیکیشن و نرم‌افزار

معرفی بازی موبایل نوروزی؛ بهترین‌های شوتر اول و سوم شخص

بر کسی پوشیده نیست در بین بازی‌های موبایل و کامپیوتر، عناوین شوتر از طرفداران بسیار زیادی برخوردارند به گونه‌ای که اگر بگوییم پرطرفدارترین هستند اغراق نکرده‌ایم. این بازی‌ها با المان اکشن، تیراندازی و گاهی اوقات داستانی غنی و جذاب، بازیکنان را به صندلی میخکوب می‌کنند و اجازه نمی‌دهند یک لحظه هم از روند پرهیجان و سریع آن‌ها چشم بردارند. اگر شما هم مثل بسیاری از بازیکنان دیگر به این سبک بازی‌ها علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌شود این مطلب را از دست ندهید چرا که قصد داریم به معرفی 15 مورد از بهترین بازی‌های سبک شوتر اول و سوم شخص بپردازیم.

فهرست محتوا

بهترین عناوین شوتر اول و سوم شخص
    1. Fortnite
    2. PUBG Mobile
    3. Critical OPS
    4. Brothers in Arms 3
    5. Overkill 3
    6. Shadowgun Legends: Online FPS
    7. Modern Strike Online
    8. Modern Combat 5
    9. Infinity Ops
    10. UNKILLED
    11. Call of Duty Mobile
    12. Hitman: Sniper
    13. N.O.V.A. Legacy
    14. Cover Fire
    15. Lone Wolf

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 11S دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت – گلوبال

10,100,000

تومان

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A14 دو سیم کارت ظرفیت 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت

6,140,000

تومان

خرید محبوب‌ترین گوشی‌ها از دیجی‌کالا

مشاهده همه

  • معرفی بازی موبایل نوروزی؛ بهترین‌های آفلاین


1. Fortnite

بهترین بازی‌های شوتر اول و سوم شخص - فورتنایت

فورتنایت یکی از پرطرفدارترین و در عین حال بهترین بازی‌های شوتر سال موبایل به حساب می‌آید که البته همچنان به خاطر دعوای بین اپل و اپیک‌گیمز، از دسترس کاربران اپ استور خارج است. این بازی به لطف رایگان بودن و همچنین بهره‌مندی از تقریبا تمام شخصیت‌های معروف و محبوبی که در بازی‌های مختلف دیگر وجود دارند، توانست نظر مثبت بسیاری از کاربران را به خود جلب کند و به سرعت به یکی از محبوب‌ترین بازی‌های شوتر در سبک بتل رویال تبدیل شود.

همانطور که اشاره شد، این بازی در سبک شوتر بتل رویال است به این صورت که کاربر باید از هواپیمای در حال پرواز به همراه تعداد زیادی از کاربران دیگر به پایین بپرد و با دستان خالی، درون خانه‌های مختلف به دنبال اسلحه بگردد تا بتواند سایر دشمنان را از پیش رو برداشته و پیروز شود. در این بازی فقط یک نفر می‌تواند زنده بماند و برای اینکه آن یک نفر شما باشید، مهارت و سرعت عملتان باید بسیار بالا باشد.

دانلود از استور اپیک‌گیمز

2. PUBG: New State

اگر بازی PUBG: Mobile را تجربه کرده و دوست داشته باشید، قطعا تجربه‌ی PUBG: New State هم برایتان لذت‌بخش خواهد بود چرا که این بازی در واقع دنباله‌ی عنوان قلبی بوده و وقایع بعد از آن را روایت می‌کند. تفاوتی که این بازی با نسخه‌ی قبلی دارد این است که در این جا شما به جای 99 نفر باید با 63 نفر دیگر در یک نقشه‌ی به مراتب کوچک‌تر به رقابت بپردازید و با از بین بردن تک تک آن‌ها، مسیر خود را برای زنده ماندن هموار کنید.

یکی از اصلی‌ترین قابلیت‌های PUBG: New State این است که گرافیک آن به شکل محسوسی ارتقا پیدا کرده و جزئیات به بهترین شکل ممکن در آن به نمایش گذاشته می‌شوند. در غیر این صورت به صورت کلی دو بازی کاملا شبیه به هم هستند و تجربه‌ی آن‌ها حس و حال مشابهی خواهد داشت. این بازی بیشتر برای کسانی مناسب است که می‌خواهند تجربه‌ی یک بازی بتل رویال جذاب را داشته باشند اما نمی‌خواهند محیط بازی خیلی شلوغ و پیچیده باشد.

3. Critical OPS

Critical Ops یکی دیگر از بهترین بازی‌های شوتر در سبک اول شخص است که برای پلتفرم موبایل در دسترس قرار دارد. این بازی کاملا شبیه به بازی محبوب کانتر است. به این صورت که می‌توانید انتخاب کنید یا در دسته‌ی پلیس قرار بگیرید یا تروریست‌ها تا یکی از این کارها را انجام دهید: یا بمب را منفجر کنید، یا بمب را خنثی کنید. این بازی از حالت چند نفره‌ی آنلاین هم برخوردار است که تمام جذابیت آن در واقع همین بخش است.

Critical Ops به نسبت دوران اولیه‌ی عرضه‌ی خود پیشرفت زیادی هم از لحاظ گرافیکی و هم از لحاظ عملکردی داشته و در حال حاضر در دسته‌ی بهترین بازی‌های شوتر اول شخص قرار می‌گیرد. در کنار گرافیک خیره‌کننده، این بازی هم امکانات شخصی‌سازی فراوانی به شما می‌دهد و هم کنترل‌های آن ساده و به دور از پیچیدگی هستند. از لحاظ دریافت آپدیت‌های متعدد هم خیال‌تان راحت باشد، توسعه‌دهندگان مرتب آن را پشتیبانی می‌کنند تا حتی پس از مدت‌ها بازی، روند آن برایتان کسل‌کننده و تکراری نباشد.

دسته بازی تسکو مدل TG155W مناسب برای گوشی موبایل

1,433,000 تومان

مشاهده و خرید

4. Brothers in Arms 3

در بین بهترین بازی‌های شوتر سوم شخص موبایل، نمی‌توان نامی از Brothers in Arms 3 نبرد. یک بازی که بیش از 10 میلیون بار توسط کاربران گوگل پلی دانلود شده اما همچنان امتیاز آن آنقدر بالاست که هر گیمری حتی یک بار هم که شده باید آن را تجربه کند.

درست مانند نسخه‌ی دوم این بازی، در این عنوان هم شما وارد میدان نبرد فوق‌العاده خشن و تمام عیار می‌شوید و باید دشمنان خود را از بین ببرید. در این بازی شما باید مراقب هم‌رزمان خود هم باشید چون از دست دادن یکی از آن‌ها در ادامه کار را فوق‌العاده برایتان سخت‌تر می‌کند. شما به صورت کلی 12 نفر در یک گروه هستید که هر کدام از آن‌ها توانایی منحصر به فردی در انجام کارهای مختلف دارند و تا 4 مرحله هم امکان ارتقای آن‌ها وجود دارد.

5. Overkill 3

Overkill 3 نسخه‌ی سوم از بازی فوق‌العاده زیبا و هیجان انگیز Overkill از استودیوی بازی‌سازی Craneballs است که داستان زندگی در آینده را روایت می‌کند. در این عنوان شما نقش یک فرمانده را ایفا می‌کنید که باید گروه خود را برای دفاع در برابر حمله‌ی افرادی که قصد نابودی شما را دارند آماده کنید.

این بازی آنقدر سریع است که اگر سرعت عمل بالا و قدرت تصمیم‌گیری سریعی نداشته باشید نمی‌توانید تجربه‌ی خوبی از انجام آن داشته باشید چون به سرعت از پا در خواهید آمد. از آن جایی که بازی در آینده در جریان است، به سلاح‌های بسیار جذاب و قدرتمند هم دسترسی خواهید داشت که همین موضوع جذابیت آن را دوچندان می‌کند. این بازی در محیط‌های مختلفی انجام می‌گیرد که در تمامی آن‌ها قطعا از میزان استرس و هیجان به وجد خواهید آمد. از جمله امکانات این بازی می‌توان به گرافیک خیره‌کننده، مأموریت‌های جذاب و چالش‌برانگیز، امکان کنترل پهپاد، کاراکترهای واقعی و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

6. Shadowgun Legends: Online FPS

Shadowgun Legends: Online FPS بسیار شبیه به اورواچ یا بازی‌هایی با سبک مشابه است که در آن در یک حالت PvP آنلاین با سایر بازیکنان که کاراکترهایی با توانایی‌های مختلف دارند مبارزه خواهید کرد. این بازی نسبتا جدید محسوب می‌شود به همین خاطر توسعه‌دهنده هنوز محتوای زیادی را در آن قرار نداده اما انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک آپدیت‌های بیشتری برای آن منتشر شود. این بازی اوایل دوران عرضه مشکلات ریز و درشتی داشت اما اکنون این مشکلات برطرف شده‌اند. Shadowgun Legends: Online FPS یک بازی رایگان است که می‌توانید آن را بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای تجربه کنید.

7. Modern Strike Online

یک بازی رایگان و با کیفیت دیگر که در میان محبوب‌ترین و بهترین بازی‌هاش شوتر اول شخص برای موبایل قرار می‌گیرد. Modern Strike Online از گرافیک بی‌نظیر، محتوای غنی، حالت‌های مختلف از جمله مولتی‌پلیر آنلاین و بسیاری چیزهای دیگر بهره می‌برد که شما را ساعت‌ها میخکوب روند جذاب و چالش‌برانگیز خود می‌کند. اگر از علاقه‌مندان به بازی‌های ضد تروریستی هستید، بازی Modern Strike Online قطعا شما را به وجد خواهد آورد.

در این بازی شما می‌توانید با استفاده از سلاح‌های مختلف به نبرد با دشمنان بروید و یکی از زیباترین بازی‌های شوتر اول شخص را تجربه کنید. این بازی طوری طراحی شده که در همه‌ی گوشی‌ها و تبلت‌ها، حتی دستگاه‌های قدیمی‌تر با سخت‌افزار ضعیف‌تر هم بدون مشکل خاصی اجرا می‌شود. از جمله مواردی که باعث شده جذابیت بازی دوچندان شود، حالت آنلاین و رقابتی آن است که به جای هوش مصنوعی، باید با کاربران واقعی از سراسر جهان مبارزه کرده و آن‌ها را شکست دهید. این بازی سه حالت مختلف را شامل می‌شود که می‌توانید از میان آن‌ها یکی را به دلخواه انتخاب کرده و وارد نبردهایی فراموش‌نشدنی و جذاب شوید.

دسته بازی pubg مدل SR مناسب برای گوشی موبایل

179,000 تومان

مشاهده و خرید

8. Modern Combat 5

Modern Combat 5 هم به شکل قابل توجهی شبیه به Modern Strike Online است. با این تفاوت که سوا از حالت آنلاین که فوق‌العاده جذاب و چالش‌برانگیز هم هست، یک بخش داستانی هم دارد و شما را وارد یک نبرد معنادار و جذاب می‌کند. این بازی را با اتصال کنترلرهای مخصوص موبایل هم می‌توان تجربه کرد تا بدین ترتیب امکان کنترل کاراکترها کار ساده‌تری باشد. چون در ادامه حتی امکان کنترل وسایل نقلیه و یا حتی هواپیما را هم خواهید داشت که راندن آن‌ها با کنترلر فوق‌العاده لذت‌بخش‌تر خواهد بود.

در بخش داستانی این بازی شش کلاس وجود دارد که باید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. هر کلاس نقطه قوت و ضعف خاص خود را دارد که انتخاب یکی از آن‌ها کاملا به سلیقه‌ی شما بستگی دارد. اما خود داستان حول داستان همان نسخه‌های 3 و 4این بازی می‌چرخد به این صورت که ایالات متحده‌ی آمریکا با حمله‌ی تروریست‌ها مواجه شده اما رهبر این گروه تروریستی، خود یک کهنه‌سرباز خائن آمریکایی است که جز کشت و کشتار و خونریزی به هیچ چیز دیگری فکر نمی‌کند. حالا شما باید به عنوان یک سرباز آمریکایی در مقابل این افراد مبارزه کرده و کشور را آزاد کنید.

9. Infinity Ops

Infinity Ops یکی از جدیدترین و بهترین بازی‌های شوتر اول شخص به حساب می‌آید که در پلتفرم موبایل می‌توانید تجربه کنید. این بازی در ابتدا با نامی دیگر عرضه شد اما اندکی بعد به نام کنونی تغییر پیدا کرد. از جمله قابلیت‌های خوب آن می‌توان به بهره‌مندی از حالت مولتی پلیر آنلاین در یک محیط علمی تخیلی شبیه به بیس‌های اورواچ اشاره کرد که جذابیت فوق‌العاده بالایی دارد.

در این بازی کاربر با انواع سلاح‌ها، جت‌پک‌ و حالت‌های مبارزه گوناگون و متنوع روبرو خواهد بود که همه‌ی آن‌ها می‌توانند ساعت‌ها او را به انجام این بازی مشغول کنند. گرافیک و مکانیزم گیم‌پلی بسیار خوب هستند و در مقایسه با بسیاری از بازی‌های شوتر اول شخص بهتر به نظر می‌رسند. بازخورد کاربران هم به شکل غافلگیرکننده‌ای خوب و مثبت است. بنابراین حتما پیشنهاد می‌شود آن را تجربه کنید.

10. UNKILLED

اگر از عاشقان بازی‌های ترسناک، خصوصا سبک زامبی هستید، پیشنهاد می‌شود UNKILLED را حتما امتحان کنید چرا که یکی از بهترین بازی‌های چندنفره برای موبایل به حساب می‌آید. این بازی در سبک شوتر اول شخص است که در آن باید تا جایی که می‌توانید زامبی بکشید. البته کشتن زامبی‌ها باید با استراتژی‌های خوبی از سوی شما همراه باشد در غیر این صورت مغلوب خواهید شد.

در این بازی کاربر به اسلحه‌های متنوعی دسترسی خواهید داشت که باید آن‌ها را ارتقا دهید تا بتوانید در مراحل بالاتر، باس‌های بزرگ‌تر و سرسخت‌تری را از میان بردارید. از قابلیت‌های جذاب این بازی امکان ساخت گروهی از زامبی‌هاست که می‌توانید با استفاده از آن‌ها به زمین رقبای خود حمله کنید. در واقع باید آن را ترکیبی از بازی Kill Shot Virus و کلش آو کلنز دانست که کاربران برای بقا به دیگران حمله می‌کنند. مکانیک بازی سرگرم‌کننده و گرافیک آن هم در سطح عالی قرار دارد تا کاربر بتواند تجربه‌ی خوبی از انجام آن داشته باشد.

دسته بازی PUBG ممو مدل ak-66

99,030 تومان

مشاهده و خرید

  • معرفی بازی موبایل نوروزی؛ بهترین‌های مسابقه‌ای

11. Call of Duty Mobile

Call of Duty: Mobile، یکی از بهترین بازی های شوتر موبایل که کاربران بسیار زیادی هم از سراسر دنیا دارد. خصوصا اینکه تمام المان‌های بازی به گونه‌ای کاملا استاندارد طراحی شده‌اند و کاربر اصلا احساس خستگی نمی‌کند و برای کسانی که روی موبایل گیمینگ انجام می‌دهند، قطعا Call of Duty: Mobile یکی از بهترین‌ها خواهد بود.

مثل هر کال آو دیوتی دیگری، این نسخه موبایل هم به صورت اول‌شخص دنبال می‌شود و اجازه می‌دهد به رقابت آنلاین با سایرین بپردازید. از طرف دیگر اما شاهد یک حالت بتل رویال 100 نفره مشابه به PUBG Mobile و فورتنایت نیز هستیم. گیم‌پلی بازی واقعاً هیجان‌انگیز است و سیستم کنترل بازی هم بسیار روان از آب درآمده. گرافیک این بازی بی‌نظیر است به گونه‌ای که شاید بتوانیم ادعا کنیم بهتر از آن در بازی‌های موبایل سبک شوتر وجود ندارد. بنابراین هیچ دلیلی وجود ندارد که همین حالا آن را دانلود نکنید.

12. Hitman: Sniper

می‌رسیم به یکی از بازی‌های این لیست که خیلی عالی است اما متأسفانه بدون خرید بازی امکان تجربه‌ی آن وجود ندارد. Hitman Sniper یکی از بهترین یا بهتر است بگوییم منحصربه‌فردترین عنوان در بین بازی‌های شوتر اول شخص به حساب می‌آید که طرفداران زیادی هم دارد. شما به‌عنوان مأمور 47، کاراکتر اصلی این داستان بیرون از یک ساختمان ایستاده‌اید و از طریق یک اسنایپر اهدافتان را زیر نظر دارید.

کار شما از بین بردن اهداف مختلفی است که بازی به شما معرفی می‌کند. این بازی از بیش از 150 مأموریت مختلف بهره می‌برد که برای طی کردن آن‌ها می‌توانید از سلاح‌های اسنایپر مختلفی که با پیشرفت در بازی تعداد بیشتری از آن‌ها آزاد می‌شوند استفاده کنید. اگرچه بازی پولی است اما به نظر می‌رسد پرداخت این هزینه برای تجربه‌ی آن ارزشش را داشته باشد. ضمنا به خاطر داشته باشید Hitman Sniper بیشتر استراتژی محور است تا یک بازی اسنایپر معمولی. بنابراین باید از هوشتان زیاد استفاده کنید!

13. NOVA Legacy

NOVA Legacy را می‌توان در بین بهترین و موفق‌ترین بازی‌های شوتر اول شخص دسته‌بندی کرد. یک عنوان در سبک شوتر علمی تخیلی با یک حالت داستانی بسیار غنی، گرافیک فوق‌العاده بالا، حالت مولتی پلیر آنلاین و بسیاری موارد دیگر که می‌تواند ساعت‌ها شما را مجذوب خود کند. اگر این بازی و Modern Combat را تجربه کرده باشید، احتمالا متوجه‌ سبک مشابه آن‌ها با یکدیگر شده‌اید. اما این بازی بیشتر سبک علمی تخیلی دارد تا جایی که بعضی گیمرها آن را هیلوی موبایل می‌نامند.

NOVA Legacy قابلیت‌های بسیار خوبی دارد که از جمله این موارد می‌توان به امکان ساخت و شخصی‌سازی سلاح مخصوص خود و همچنین شرکت در رویدادهای متعدد و انجام مأموریت‌های مختلف اشاره کرد. در روند داستانی این بازی شما باید به شخصیت اصلی یعنی یلنا کمک کنید تا مهاجمان بیگانه را شکست داده و زمین و بشریت را از نابودی نجات دهید. این بازی گرافیک بسیار بالا و در عین حال حجم نسبتا کمی دارد که هم به صورت آنلاین و هم آفلاین قابل تجربه است.

دسته بازی PUBG مدل SR مناسب برای گوشی موبایل

مشاهده کالا

14. Cover Fire

یکی از بهترین بازی‌های شوتر که به صورت رایگان هم در دسترس قرار دارد، Cover Fire نام دارد. در این بازی شما رهبری گروهی از قهرمانان را بر عهده می‌گیرید که باید به کمک آن‌ها علیه یک شرکت فاسد با نام Tetracorp به مبارزه بپردازید و به منجی جهان تبدیل شوید. در این بازی طیف وسیعی از سلاح‌ها در اختیارتان قرار می‌گیرد که جذابیت آن را دوچندان می‌کند.

حالا نقش شرکت Tetracorp در این بازی چیست؟ این شرکت فاسد یک ماده‌ی سمی تولید کرده که قصد دارد با استفاده از آن، جهان را نابود کند. در نتیجه‌ی این اقدام، بزرگ‌ترین جنگی که تاریخ زمین به خود دیده شکل گرفته اما شما باید در نقش منجی این سیاره ظاهر شوید و جلوی نابودی آن را بگیرید. در این بازی صدها مأموریت مختلف وجود دارد که قطعا پشت سر گذاشتن آن‌ها برایتان آسان نخواهد بود.

15. Lone Wolf

در نهایت می‌رسیم به یک بازی شوتر جذاب که با نام گرگ تنها در میان گیمرهای ایرانی شناخته می‌شود. این بازی که به صورت رایگان هم در دسترس قرار دارد یک بازی استثنائی اما با تضادهای اخلاقی است! در دقیقه‌ی نخست بازی می‌توانید خود را ببینید که یک سلاح هم کنارتان قرار دارد. دقیقه‌ی دوم، صدای پای کسی شنیده می‌شود که گویی به سمتتان در حال حرکت است. دقیقه‌ی سوم، صدای اکوی تیری شنیده می‌شود.

متوجه می‌شوید که مرتکب یک قتل شده‌اید؛ اما شما یک قاتل مرموز و بسیار حرفه‌ای هستید که قصد دارید به مجلس یک سازمان جلایی برسید و در این مسیر هم هرچه جلوی روی شما باشد از بین می‌برید. وجود سلاح‌های مختلف، مأموریت‌های سخت و چالش‌برانگیز، المان‌های اکشن، ماجراجویی و اسنایپری از جمله قابلیت‌هایی هستند که تجربه‌ی این بازی را بسیار لذت‌بخش‌تر کرده است.


آیا بازی شوتر اول یا سوم شخص دیگری را می‌شناسید که می‌توانست در این لیست قرار بگیرد؟ لطفاً نام آن را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 11S دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت – گلوبال

10,100,000

تومان

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A14 دو سیم کارت ظرفیت 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت

6,140,000

تومان

خرید محبوب‌ترین گوشی‌ها از دیجی‌کالا

مشاهده همه

  • معرفی بازی موبایل نوروزی؛ بهترین‌های آنلاین

سوالات متداول درباره بهترین بازی‌های شوتر اول و سوم شخص

فرق بین بازی‌های شوتر اول و سوم شخص چیست؟

در بازی‌های شوتر اول شخص دوربین در واقع نگاه خود کاربر است اما در بازی‌های شوتر سوم شخص دوربین از نمای پشت بازیکن، بازی را نشان می‌دهد و بازیکن می‌تواند خود را کاملا ببیند.

آیا این بازی‌ها به اینترنت نیاز دارند؟

لزوما خیر. برخی از بازی‌ها نظیر Call of Duty، پابجی یا فورتنایت چون در آن‌ها در مقابل سایر کاربران جهان قرار می‌گیرید نیاز به اینترنت دارند اما برخی دیگر را بدون نیاز به اینترنت هم می‌توان تجربه کرد. البته توجه داشته باشید گاهی اوقات بازی‌های آفلاین نیاز دارند در ابتدا آنلاین باشید تا داده‌های مورد نیاز را از اینترنت دریافت کنند.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا