اپلیکیشن و نرم‌افزار

معرفی بازی موبایل نوروزی؛ بهترین‌های داستانی

داستان غنی، قوی و جذاب چیزی است که هر گیمری عاشق آن است. بازی‌های زیادی وجود دارند که با کارگردانی خارق‌العاده‌ی بازی‌سازان بزرگ، شما را ساعت‌ها درگیر خود می‌کنند بدون اینکه اصلا متوجه گذشت زمان شوید. اگر شما هم به این بازی‌ها علاقه دارید و می‌خواهید تعطیلات نوروزی خود را با انجام بازی‌های داستانی جذاب سپری کنید، در این مطلب همراه ما باشید تا شما را با 15 مورد از بهترین عناوین داستانی آشنا کنیم.

6,979,000

تومان

10,050,000

تومان



1. Sara Is Missing

بهترین عناوین داستانی

یکی از بهترین عناوین داستانی که می‌تواند تعطیلات نوروزی شما را به یکی از بهترین و جذاب‌ترین تعطیلات سال‌های اخیر تبدیل کند، تجربه‌ی بازی مهیج و جذاب Sara Is Missing است. Sara is Missing یا به عبارتی «سارا گم شده است» یک بازی کم‌نظیر در سبک داستانی و البته معمایی به حساب می‌آید که در همان ساعات ابتدایی بازی حسابی شما را از روند هیجان‌انگیز و خاصی که دارد شگفت‌زده می‌کند. در این بازی شما وظیفه دارید دختری را با نام سارا پیدا کنید چون او مدت‌هاست گم شده و کسی هم از او خبری ندارد.

در این بازی یک گوشی جلوی روی شما قرار می‌گیرد که در همان لحظه‌ی نخست پیغامی مبنی بر ریستارت کردن آن برایتان به نمایش در می‌آید که باید روی گزینه‌ی «بله» کلیک کنید تا این کار انجام شود. بعد از روشن شدن گوشی هم می‌بینید که یک برنامه به اسم ایریس دارد با شما گفت‌و‌گو می‌کند. حال شما باید با گشت و گذار در گوشی، سرنخ‌هایی را پیدا کنید تا بتوانید سارا را با توجه به آن پیدا کنید. تمام داستان بازی به همین شکل روایت می‌شود. یعنی شما در نقش کسی ظاهر نمی‌شوید، بلکه با هویت اصلی خودتان در دنیای واقعی و هوش کارآگاهی که دارید باید سارا پیدا کنید.

2. My Child Lebensborn

My Child Lebensborn داستان غم‌انگیز کودکان جنگ را روایت می‌کند. این بازی با الهام از یک رویداد واقعی توسعه داده شده و هدف سازنده‌ی آن هم این بوده که از کودمان لنسبورن حمایت شود. کودکان معصومی که بعد از جنگ جهانی دوم، خانه و زندگی خود را از دست دادند و حالا به حمایت گرم شما نیاز دارند تا بتوانند دوباره زندگی خود را آغاز کنند. در این بازی شما سرپرستی یک دختر یا پسر را از محله‌ی لبنسبورن نروژ بر عهده گرفته و به مدت یک سال، هزینه‌های او را پرداخت کرده و تأمین تمام مخارج زندگی‌اش را بر عهده می‌گیرید.

کاراکتر شما درون داستان شخصی است که سختی‌های زیادی را متحمل شده، مرگ همرزمان خود را به چشم دیده و در میدان‌های نبرد حضور داشته است. در نتیجه سرپرستی از یک کودک برای او کار فوق‌العاده چالش‌برانگیزی خواهد بود. انجام دادن این کار هم برای او یک شخصیت جدید به وجود می‌آورد که این دوگانگی شخصیتی هم به جذابیت بازی می‌افزاید.

3. The Silent Age

«عصر سکوت» یا همان The Silent Age یکی از جذاب‌ترین و بهترین عناوین داستانی به حساب می‌آید که داستانی دارک و غم‌انگیز را روایت می‌کند. جایی که شما به عنوان یک مأمور بخش جنایی کشور انگلستان، مشغول جمع‌آوری سرنخ برای ردیابی یک قاتل سریالی مرموز و حرفه‌ای هستید؛ قاتلی که برای کشتن قربانی‌های خود روش خاصی دارد.

این قاتل سریالی در واقع قاچاق‌چیان و متجاوزین را به بدترین شکل ممکن به قتل می‌رساند. شما در نقش جو یک رو صبح مثل هر روز دیگر که به سر کار می‌روید، با یک مرد در حال مرگ مواجه می‌شوید که به او چیزهایی را می‌گوید. کمی بعد جو در رابطه با حقیقت پنهان پشت پرده‌ی سازمانی که برایش کار می‌کند متوجه می‌شود و دست به ماجراجویی ترسناک و مهیجی می‌زند. حالا شما باید او را در این مسیر سخت هدایت کنید.

4. This War of Mine

This War of Mine یک بازی بسیار محبوب و کم‌نظیر در سبک ماجراجویی و شبیه‌سازی است که داستانی غنی و بی‌نهایت زیبا را روایت می‌کند. در این بازی گروهی از شهروندان را می‌بینیم که تلاش می‌کنند جان خود را نجات دهند. این افراد برای اینکه مشکل کمبود مواد غذایی را حل کنند و برای درمان بیماری‌های خود دارو تهیه کنند، عازم سفر می‌شوند و شما هم به عنوان یک سرباز حرفه‌ای باید مراقب آن‌ها باشید.

دشمنان همه جا در کمین شما هستند ولی نباید اجازه دهید آن‌ها شما را به قتل برسانند. این بازی علاوه بر سبک‌های گفته شده، به نوعی سبک مدیریتی را هم در خود دارد چرا که این شما هستید که باید مدیریت پناهگاه، جیره‌بندی مواد غذایی و شناسایی مکان‌های امن را بر عهده بگیرید. توجه داشته باشید هرچه در این بازی مهارت مخفی‌کاری خود را به نمایش بگذارید، شانس‌تان برای نجات جان خود و افرادی که به شما وابسته هستند بیشتر خواهد شد.

5. Leo’s Fortune

Leo’s Fortune یک بازی بامزه، خاص و هیجان‌انگیز در سبک داستانی است که در ان شما در نقش کاراکتری با نام لئو باید به دنبال کسی بگردید که طلای‌تان را دزدیده است. این دزد نادان از خود یک رد هم به جا گذاشته که به شما کمک می‌کند راحت‌تر او را بیابید. اما این باعث نشده چالش‌ها و سختی‌های مسیر کم شود. این بازی بسیار سخت است اما گرافیک بی‌نهایت جذاب، صداگذاری شگفت‌انگیز و کنترلرهای عالی باعث می‌شود تجربه‌ی لذت‌بخشی از روند آن داشته باشید و کسل نشوید. همین امر هم در غلبه بر مشکلات کمک‌تان خواهد کرد.

6. Oddworld: Stranger’s Wrath

یکی از زیباترین بازی های داستانی این لیست، Oddworld: Stranger’s Wrath است. یک بازی موبایلی خاص با بیش از 20 ساعت گیم‌پلی جذاب که اصلا دلتان نمی‌خواهد به پایان برسد چون لحظه به لحظه‌ی آن پر است از هیجان، استرس و لذت. این بازی داستان ترسناکی را روایت می‌کند؛ در غرب وحشی و در منطقه‌ی Western Mudos، موجودان شیطانی و وحشی زمین‌ها و شهرک‌های افراد را محاصره می‌کنند و شما هم وظیفه دارید به کمک گروه قدرتمند خود به جنگ با آن‌ها بروید. آنچه که جذابیت بازی را دوچندان می‌کند، داستان زندگی یک گاوچران به نام «غریبه» است. او که موجودات ترسناک و وحشی با نام «استیف» را شکار می‌کند، متوجه می‌شود که خودش هم یک استیف است و همین پیچش جذاب باعث می‌شود داستان وارد یک فاز جدید و مهیج شود. پیشنهاد می‌کنیم این بازی جذاب را به هیچ عنوان از دست ندهید.

7. Bully: Anniversary Edition

اگر با کمپانی بزرگ راک استار و بازی‌های استثنائی‌اش آشنایی دارید باید بگوییم Bully: Anniversary Edition هم یکی از آثار بی‌نهایت زیبای این شرکت است که شما را در نقش یک پسربچه‌ی 15 ساله با نام جیمی هاپکینز قرار می‌دهد. این پسر از مادری متولد شده که 4 ازدواج ناموفق داشته و ازدواج پنجم آن هم به تازگی رخ می‌دهد. خود او 7 بار از مدارس مختلف اخراج شده و باعث شده مادرش برای اینکه بتواند ماه عسل یک ماهه‌ی بدون مشکلی را با همسر جدید خود سپری کند، او را به مدرسه‌ای با نام BullWorth Academy ببرد. جایی که مخصوص تربیت و اصلاح کودکان شرور است.

جیمی که عاشق رئیس‌بازی است و نمی‌تواند تحمل کند کسی بالاتر از او باشد، تصمیم می‌گیرد قوانین سرسختانه‌ی مدرسه را دور زده و همه را تحت کنترل خود در بیاورد. فقط این را بدانید که هنگام ثبت نام جیمی در این مدرسه، مدیر او را با نام «شیطان کوچک» خطاب می‌کند. این شما و این هم شیطان کوچکی که باید او را کنترل کنید.

8. Brothers: a Tale of two Sons

«برادران: داستان غم انگیز دو برادر» یا همان Brothers: a Tale of two Sons همانطور که از نامش پیداست، شما را به دنیایی جذاب، رنگارنگ با گرافیک استثنائی و خیره‌کننده می‌برد اما داستان آن بسیار غم‌انگیز و دردناک است. این بازی زندگی دو برادری را روایت می‌کند که جز یکدیگر و پدر بیمارشان کسی را ندارند و باید برای یافتن داروهای او به سفر خطرناک و طولانی بروند. این داستان شاید برایتان عجیب و کلیشه‌ای به نظر برسد اما با آغاز ماجراجویی‌تان، کاملا همه چیز عوض می‌شود چون هر لحظه با المان و عناصر جدیدی طرف می‌شوید که کاملا بازی را از حالت کلیشه‌ای و کسل‌کننده خارج می‌کند.

این بازی دیالگو ندارد و با یک سری آواهای خاص، میان کاراکترهای آن ارتباط برقرار می‌شود. لازم به ذکر است در طول بازی شما امکان کنترل هر دو شخصیت را خواهید داشت؛ برادر بزرگتر از قدرت جسمانی بالاتری نسبت به برادر کوچکش، برخوردار است و برادر کوچک هم از ریزجثه و چابک بودنش سود می‌برد.

9. Superbrothers Sword & Sworcery

Superbrothers Sword & Sworcery هم یک بازی داستانی جذاب در سبک ماجراجویی است که توانسته جوایز مختلفی را هم ببرد. در این بازی شما نقش یک قهرمان افسانه‌ای را دارید که با کمک تصاویر، موسیقی، گفت‌و‌گو، شمشیر و… باید به یافتن رمز و رازهای بازی بپردازد. این بازی ساعت‌ها شما را درگیر معماهای سخت و چالش‌برانگیز خود می‌کند و اجازه نمی‌دهد از پای گوشی تکان بخورید. صداگذاری، گرافیک صحنه‌ها، گیم‌پلی، المان‌های ماجراجویی، موسیقی متن و به صورت کلی همه چیز در این بازی به بهترین شکل ممکن قرار داده شده تا تجربه‌ای لذت‌بخش و فراموش‌نشدنی از روند داستانی آن داشته باشید.

10. The Walking Dead

اگر عاشق فیلم و سریال ترسناک هستید، بعید است که تاکنون نام Walking Dead به گوشتان نخورده باشد. این سریال جذاب که طرفداران زیادی دارد، در قالب یک بازی هم در دسترس قرار دارد اما خیلی‌ها بازی آن آن را فوق‌العاده جذاب‌تر، مهیج‌تر و غنی‌تر از داستانی می‌دانند که سریال روایت کرده است. در این بازی شما وارد دنیایی می‌شوید که جز خودتان و عده‌ی کمی از انسان‌ها، همگی مرده هستند؛ مرده‌های متحرک که فقط یک بخش از مغز آن‌ها سالم است، بخشی که فرمان به کشتن، تکه تکه کردن و خوردن می‌دهد. حال شما باید به یک دختر بچه کمک کنید تا از این محیط جان سالم به در ببرد. محیطی که گاهی اوقات زنده‌ها از مرده‌ها درنده‌خوتر و وحشی‌تر می‌شوند. این بازی برنده‌ی بیش از 90 عنوان از بهترین عناوین داستانی سال است. بنابراین اصلا آن را دست کم نگیرید.

11. Life is Strange

Life is Strange (زندگی عجیب است) یکی از بهترین عناوین داستانی و تعاملی به حساب می‌آید که روند آن بسیار عجیب و در عین حال سرگرم‌کننده و جذاب است. داستان به این شکل شروع می‌شود که کاراکتر اصلی یعنی مکس در کلاس عکاسی حضور دارد که ناگهان الهامی از یک فانوس دریایی در حال نابودی می‌گیرد. وقتی که از کلاسش خارج می‌شود، ناگهان شاهد قتل یکی از هم‌کلاسی‌های خود که دوست دوران کودکی‌اش هم بود می‌شود. درست در همان لحظه بازی شروع می‌شود.

در روند این بازی متوجه می‌شوید که می‌توانید حتی به گذشته هم سفر کنید تا بتوانید جان دوست عزیز و صمیمی خود را نجات دهید. همین سفر به گذشته چالش‌های بسیار زیادی را سر راه بازیکن قرار می‌دهد که به جذابیت داستان نیز می‌افزاید. به صورت کلی اگر از علاقه‌مندان به بازی داستانی و البته تعاملی هستید (خودتان می‌توانید تصمیمات را در طول بازی کنترل کنید) حتما Life is Strange را تجربه کنید.

12. The Wolf Among Us

گرگی در میان ما یک بازی فوق‌العاده جذاب و مهیج در سبک اشاره و کلیک (Point-And-Click) است که شما را وارد یک دنیای کامیک مانند جذاب می‌کند. داستان بازی از این قرار است که یک سری از موجودات توانسته‌اند با کمک سحر و جادو خود را به شکل انسان درآورده و وارد یک روستا شوند. در این روستا که «جامعه» نام دارد، شهرداری تحت عنوان BigBy زندگی می‌کند که در واقع یک گرگ انسان نما و شخصیت اول داستان است و نمی‌خواهند راز جامعه آشکار شود. او در همان ابتدای بازی شاهد کتک خوردن زنی توسط یک شکارچی است تا بدین ترتیب بازیکن از همان ابتدا متوجه شود با چه بازی خشنی روبرو است. این بازی آنقدر جذاب است که اگر فقط یک توضیح کوچک از بخش‌های دیگر داستان آن به شما بگوییم، قطعا اشتیاق‌تان از تجربه‌ی آن کم خواهد شد. پس پیشنهاد می‌کنیم تا کسی داستان جذابش را برایتان اسپویل نکرده، آن را تجربه کنید.

13. DEEMO II

Deemo یکی از جذاب‌ترین و بهترین عناوین داستانی است که توانسته با روند جذاب خود، در لیست ما جای بگیرد. این بازی موزیکال و داستانی که البته برای اندروید و iOS هم در دسترس قرار دارد، داستان دختر بچه‌ای را روایت می‌کند که از آسمان فرود آمده و نمی‌داند کیست و در چه جایی قرار دارد.

این دختر بچه حافظه‌اش را از دست داده و شما در نقش دیمو باید برای او پیانو بنوازید تا حافظه‌اش به او برگردد. همین کار باعث شده شما با یک هدف خاص، موسیقی بنوازید و از این کار خود هم نتیجه‌ی خوبی را دریافت کنید. چون با برگرداندن حافظه‌ی دختر، راز او که بسیار جالب هم هست برایتان فاش می‌شود و متوجه می‌شوید این همه نواختن، به خستگی‌اش می‌ارزید. اگر به دنبال این هستید که داستانی جذاب و خاص را در قالب سبکی خاص دنبال کنید، Deemo می‌تواند یک عنوان جالب برای شما باشد.

14. Old Man’s Journey

بازی Old Man’s Journey که در بین گیمرهای ایرانی با نام «ماجراجویی‌های پیرمرد» شناخته می‌شود، یکی از فوق‌العاده‌ترین و خوش‌ساخت‌ترین بازی‌های داستانی است که جذابیت در تار و پود معماها و ماجراجویی‌های بی‌نظیرش تنیده شده تا بدین ترتیب نتیجه‌ی نهایی، مجموعه‌ی آموزنده‌ای باشد از ارزش زندگی، از دست دادن، قهر و آشتی و امید که کاربر اصلا از تجربه‌ی آن خسته و کسل نمی‌شود.

دنیای این بازی در همان نخستین ساعات تجربه‌ی آن شما را محصور و شیفته‌ی خود می‌کند چرا که شما را به دنیای پیرمردی می‌برد که می‌خواهد آغازگر یک سفر دور و دراز باشد. آنقدر المان‌های بازی به‌جا و بادقت طراحی شده‌اند که بعد از ورود به بازی، شما حس یک پیر مرد واقعی را به خود می‌گیرید تا خیلی خوب با کاراکتر و جریان بازی ارتباط برقرار کنید. در این بازی حس می‌کنید که یک سری رویاهای از دست رفته دارید و اکنون می‌خواهید با سفر کردن به جاهای مختلف و به چالش کشیدن توانایی‌های خود، تا حدودی از ارزش بالای زندگی بهره‌مند شوید. بنابراین شما تمام احساسات از قبیل شادی، غم، افسوس و پشیمانی و… را در این بازی درک خواهید کرد.

15. Ticket to Earth

یک بازی داستانی و نقش‌آفرینی جذاب، نفس‌گیر و فوق‌العاده چالش برانگیز که شما را وارد دنیایی می‌کند که بیرون آمدن از آن واقعا کار سختی است. بازی Ticket to Earth حول یک داستان جالب می‌گردد. داستانی که شما را به سیاره‌ای دوردست می‌برد. این سیاره در حال نابودی است و شما هم یکی از مهاجران آن هستید. حال این مهاجر چقدر بدشانس بوده که در بدو ورودش به این سیاره باید شاهد چنین لحظاتی باشد، دقیقا دلیلی است که باعث شده بازی روند جذابی به خود بگیرد.

شما به عنوان یکی از مهاجرین باید برای بهبود وضعیت تلاش کنید. در این مسیر هم حتما نیاز است با افراد مختلف همکاری کنید و با آن‌ها تعامل داشته باشید تا بتوانید موفق شوید. توطئه‌های زیادی علیه شما شکل می‌گیرد که فقط با تصمیمات درست است که می‌توانید آن‌ها را خنثی کنید. هدف این است که مهاجران به قدرتی که باید دست پیدا کنند تا آن‌ها هم به نوبه‌ی خود، سهمی در نجات این سیاره‌ی بدشانس داشته باشند. وظیفه‌ی برگرداندن قدرت به این افراد هم با شماست که باید با توجه به مسیر داستان و گرفتن تصمیمات لحظه‌ای و متناسب با شرایط،‌ آن را انجام دهید.


امیدواریم در تعطیلات نوروزی بتوانید با انجام این بازی‌های خارق‌العاده و جذاب و پرطرفدار، اوقات خوشی را سپری کنید. لازم به ذکر است اگر بازی داستانی خاصی را مد نظر دارید که نام آن در این لیست نیست لطفاً در بخش نظرات آن را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

6,979,000

تومان

10,050,000

تومان

سوالات متداول درباره بهترین عناوین داستانی

آیا این بازی‌ها به اینترنت نیاز دارند؟

برخی از این بازی‌ها را می‌توان به صورت آنلاین و برخی دیگر را به صورت آفلاین هم تجربه کرد. اما معمولا بسیاری از بازی‌های داستانی را می‌توان آفلاین تجربه کرد.

آیا این بازی‌ها رایگان هستند؟

همه‌ی بازی‌های این لیست رایگان نیستند اما می‌توانید با اندکی جست‌وجو در اینترنت، نسخه‌ی رایگان آن‌ها را بیابید. برای تجربه‌ی برخی از بازی‌ها هم حتما باید پول بپردازید.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا