اپلیکیشن و نرم‌افزار

معرفی بهترین برنامه قدم شمار؛ ایجاد انگیزه در کنار سلامتی

همه‌ی ما در طی روز برای انجام کارهای مختلف مقداری پیاده‌روی می‌کنیم ولی شمارش تعداد این قدم‌ها برای ذهن ما اصلا کار آسانی نیست. از طرفی اپلیکیشن‌های قدم‌شمار برای گوشی‌های هوشمند، ابزارهایی کارآمد هستند که به شما کمک می‌کنند تا فعالیت‌های روزمره‌ی خود را به خوبی رصد کنید و سبک زندگی سالم‌تری داشته باشید. این برنامه‌ها با امکاناتی همچون شمارش تعداد قدم‌ها، ایجاد هدف برای فعالیت‌های ورزشی و تشویق به انجام فعالیت‌های مفید روزانه به صورت مستمر، به شما کمک می‌کنند تا بدنی سالم‌تر داشته باشید و از بیماری‌های مختلف دوری کنید. به همین دلیل ما در این مطلب به سراغ معرفی بهترین برنامه قدم شمار برای گوشی‌های موبایل می‌رویم. حال قبل از هر چیزی اگر شما هم به فکر خرید یک گوشی موبایل جدید با قیمتی بسیار مناسب همراه با گارانتی معتبر هستید، روی دکمه‌ی زیر کلیک کنید.

38,299,000

تومان

15,399,000

تومان

بهترین برنامه قدم شمار کدام است؟

بهترین برنامه قدم شمار

اپلیکیشن‌های قدم شمار علاوه بر رصد فعالیت‌های روزانه، شما را به مرور زمان با مفاهیمی مثل هدف‌گذاری و ارزیابی فعالیت‌های بدنی خودتان آشنا می‌کنند. از طرف دیگر با استفاده از آن‌ها شما هر روز با دستاوردهای کوچکی روبرو می‌شوید که می‌توانند انگیزه شما را برای روزهای آینده بیشتر کنند و از شما بخواهند تا به هدف خود پایبند بمانید. به طور مثال اگر هدف شما افزایش فعالیت فیزیکی طی روز است، این برنامه‌ها می‌توانند با ارائه اطلاعاتی در مورد تعداد قدم‌ها، مسافت طی شده و یا میزان زمانی که صرف حرکت کرده‌اید، به شما کمک کنند تا پیشرفت خود را بهتر ببینید.

این ابزارها نقطه‌ی شروعی عالی برای بهبود سلامتی و سبک زندگی شما هستند و به طور کلی با ایجاد فعالیت‌های بدنی درست همراه با روندی مستمر، شما را در داشتن بدنی سالم همراهی می‌کنند. از طرف دیگر زمانی که شما بدنی سالم دارید، با آرامش و کیفیت بیشتری کارهای خود را انجام می‌دهید و در نهایت روحیه‌ی شما نیز بهتر خواهد شد. حال بهتر است که به سراغ معرفی بهترین برنامه قدم شمار برای گوشی موبایل شما برویم. هفت اپلیکیکیشن قدم شمار پرطرفدار عبارتند از:

1) StepsApp Pedometer

شاید بتوانیم StepsApp Pedometer را بهترین اپلیکیشن قدم شمار آیفون بنامیم. این اپلیکیشن بیش از 20 میلیون کاربر در سراسر جهان دارد. تمامی فعالیت‌های روزانه‌ی شما را رصد می‌کند و شما می‌توانید گزارش‌های روزانه، هفتگی، ماهانه و سالیانه‌ی فعالیت‌های خود را را از این برنامه دریافت کنید. از 20 زبان زنده‌ی دنیا پشتیبانی می‌کند و نکته‌ی جالب و زیبای ماجرا این است که به افرادی که از ویلچر استفاده می‌کنند نیز خدمات می‌دهد. شما می‌توانید گزارش فعالیت‌های خود را با دوستانتان به اشتراک بگذارید و با آن‌ها رقابت کنید.

اگر به فکر سوزاندن کالری و کاهش وزن هستید، باز هم این برنامه قطعا برای شما کاربردی خواهد بود. اپلیکیشن StepsApp Pedometer از ساعت‌های هوشمند مختلف نیز پشتیبانی می‌کند تا کاربران با خیالی راحت این برنامه را دانلود کنند. از طرف دیگر اگر رنگ‌های داخل برنامه برای شما به اندازه‌ی کافی هیجان‌انگیز نیستند، به راحتی می‌توانید آن‌ها را تغییر دهید و همه چیز را برای خود سفارش‌سازی کنید. در نهایت دقت داشته باشید که این اپلیکیشن قدم شمار اندروید را نیز پشتیبانی می‌کند.

2) Step Counter – Pedometer

اولین مزیت این اپلیکیشن نسبت به رقبای خود، مصرف پایین‌تر باتری گوشی موبایل شماست که امروزه اهمیت بالایی دارد. شما می‌توانید گوشی موبایل خود را در جیب، کیف و یا در دست خود بگیرید و این موارد تاثیری در عملکرد این برنامه نخواهند داشت. گزارش‌های دقیق و کامل از فعالیت‌های شما نیز از دیگر موارد کاربردی در این برنامه هستند. تغییر تم برنامه به سادگی امکان‌پذیر است. شما همچنین می‌توانید میزان حساسیت برنامه برای شمارش قدم‌های خود را نسبت به نوع و اهمیت فعالیت خود، به سادگی کم و یا زیاد کنید.

دقت داشته باشید که اگر گوشی موبایل خود را روی حالت ذخیره‌ی انرژی قرار دهید و صفحه‌ی موبایل را قفل کنید، این برنامه دیگر قادر به فعالیت نخواهد بود؛ مگر این که به صورت دستی در بخش تنظیمات به آن اجازه‌ی فعالیت دهید. از طرفی تعداد پله‌هایی که در طی روز بالا و پایین می‌روید، همانند تصویر بالا به شما نمایش داده خواهد شد. دکمه‌های زیر به شما کمک می‌کنند تا این برنامه‌ی کاربردی را برای گوشی موبایل خود به راحتی دانلود کنید.

3) Accupedo Pedometer

اگر به دنبال پیدا کردن بهترین برنامه قدم شمار سامسونگ هستید، احتمالا این اپلیکیشن برای شما مناسب خواهد بود. اپلیکیشن Accupedo Pedometer به سادگی فعالیت روزانه‌ی شما را بررسی می‌کند. این برنامه تعداد قدم‌ها، میزان کالری سوخته شده، مسافت طی شده و حتی زمانی که در حال راه رفتن هستید را اندازه می‌گیرد و آن‌ها را روی نمودارهای ساده و قابل فهم به شما نمایش می‌دهد. Accupedo به شما انگیزه می‌دهد تا به هدف روزانه خود در راه رفتن برسید و در نهایت به یک سبک زندگی سالم‌تر دست پیدا کنید.

یکی از نکاتی که سازندگان این برنامه روی آن تاکید دارند، انتخاب لباس درست برای پیاده‌روی است؛ چرا که اگر گوشی موبایل خود را در جیب یک شلوار گشاد قرار دهید و با آن راه بروید، احتمالا تعداد قدم‌های شما درست تشخصی داده نخواهد شد. در بخش سفارشی‌سازی برنامه، شما می‌توانید اطلاعاتی همچون قد و وزن خود را وارد کنید تا گزارش‌های دقیق‌تری به شما ارائه شود و همچنین تم و رنگ‌های موجود در برنامه را تغییر دهید.

4) ActivityTracker Pedometer

اهداف فعالیت‌های روزانه‌ی خود را در این برنامه تعیین کنید تا هر روز برای شروع این فعالیت‌ها یک اعلان دریافت کنید. این کار باعث می‌شود که شما فعالیت‌های خود را به صورت مستمر انجام دهید و آن‌ها را در هیچ شرایطی فراموش نکنید. احتمالا می‌دانید که پیدا کردن اپلیکیشن قدم شمار فارسی برای آیفون کار آسانی نیست و این برنامه نیز مانند باقی رقبا از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند ولی کار کردن با آن به قدری راحت است که حتی اگر زبان انگلیسی نیز بلد نباشید، باز هم می‌توانید از آن استفاده کنید.

با استفاده از ActivityTracker دیگر به گجت‌های مختلف ورزشی نیازی نخواهید داشت. این اپلیکیشن تعداد قدم‌ها، میزان کالری‌های سوخته شده، مسافت پیموده شده، زمان فعالیت و تعداد طبقات و پله‌های پیموده شده را به صورت خودکار برای شما ثبت می‌کند. پس اگر هدف شما نیز یک روتین ورزشی سالم و سبک است، بهتر است که به سراغ برنامه‌ی ActivityTracker بروید. دکمه‌های زیر به شما کمک می‌کنند تا این برنامه را برای گوشی موبایل خود دانلود کنید.

5) Fitbit

بسیاری از افراد نام اپلیکیشن Fitbit را به عنوان بهترین قدم شمار اندروید شنیده‌اند که خوشبختانه این برنامه برای گوشی‌های آیفون نیز عرضه شده است. با این اپلیکیشن به راحتی می‌توانید روش‌هایی برای فعالیت بیشتر، خواب بهتر، کاهش استرس و تغذیه بهتر را پیدا کنید.  اپلیکیشن Fitbit بر روی سلامتی و ورزش شما به خوبی نظارت می‌کند.

برنامه‌ی Fitbit به شما امکان می‌دهد تا آمارهای مهم مربوط به سلامت، ورزش و خواب خود را به صورت دقیق دریافت کنید و اهداف خود را در این راستا تغییر دهید. این اپلیکیشن محتواهای تمرینی متنوعی از جمله ویدیوها و تمرین‌های صوتی برای تقویت بدن و ذهن را به شما ارائه می‌کند. در عین حال اشتراک‌گذاری گزارش‌های فعالیت‌های روزانه با باقی دوستان در این برنامه بسیار ساده است. شما می‌توانید با توجه به سیستم‌عامل گوشی موبایل خود از دکمه‌های زیر استفاده و این برنامه را دانلود کنید.

6) Pedometer – Step Counter App

اگر به دنبال یک اپلیکیشن قدم شمار با ظاهری ساده همراه با ویژگی‌های مختلف هستید، احتمالا Pedometer – Step Counter App برای شما مناسب خواهد بود. با استفاده از این اپلیکیشن رایگان شما می‌توانید تعداد قدم‌هایی که طی کرده‌اید را ثبت کنید و در کنار آن مقدار کالری‌های سوزانده شده طی این فعالیت‌ها را متوجه شوید. برای استفاده‌ی بهتر از امکاناتی مثل محاسبه کالری‌های سوزانده شده، بهتر است که اطلاعات مربوط به سن، جنسیت، وزن و قد خود را به درستی در برنامه وارد کنید.

کار کردن با این اپلیکیشن بسیار راحت است و شما تنها نیاز دارید که گوشی موبایل خود را همیشه همراه با خود حمل کنید. البته که شما می‌توانید آن را در جیب و یا کیف خود نیز قرار دهید. در نهایت پس از گذشت هر روز و یا هفته و یا حتی ماه می‌توانید گزارشی کامل از فعالیت‌های خود را در بازه‌ی مورد نظر دریافت و سپس بررسی نمایید. دکمه‌های زیر به شما کمک می‌کنند تا این برنامه‌ی کاربردی را برای گوشی موبایل خود دانلود کنید.

7) Pacer Pedometer & Step Tracker

Pacer Pedometer & Step Tracker یک اپلیکیشن فوق‌العاده برای ورزش کردن و حفظ سلامتی شماست. با کمک آن شما می‌توانید تعداد قدم‌ها و میزان فعالیت‌های خود را ثبت و پیگیری کنید. رابط کاربری این برنامه در کنار سادگی بسیار جذاب است. از دیگر نکات جالب و خاص این برنامه می‌توان به ساختن گروه‌های پیاده‌روی با افراد مختلف اشاره کرد که این کار هم برای شما و هم برای اشخاص دیگر انگیزه ایجاد می‌کند تا همگی با هم ورزش کنید.

اگر به امکانات کامل این برنامه نیاز دارید باید اشتراک کامل آن را که برای هر یک سال 50 دلار قیمت دارد، تهیه کنید. با این کار در صورت نیاز شما تمرینات مختلف ورزشی برای کاهش وزن خود را دریافت خواهید کرد و گزارش‌های ارائه شده به شما نیز دقیق‌تر و کامل‌تر خواهد شد. Pacer Pedometer & Step Tracker می‌تواند به بسیاری از ساعت‌های هوشمند وصل شود و همه چیز را روی آن‌ها به شما نمایش دهد. دکمه‌های زیر به شما کمک می‌کنند تا این برنامه را برای گوشی موبایل خود دانلود کنید.

استفاده از بهترین برنامه قدم شمار در راستای سلامتی

هدف ما در این مطلب معرفی بهترین برنامه قدم شمار اندروید و آیفون بود. در همین راستا با هدف اصلی استفاده از این اپلیکیشن‌ها آشنا شدیم و سپس به سراغ معرفی و بررسی دقیق هفت مورد از آن‌ها رفتیم. هر یک از آن‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند. به همین دلیل شما باید در ابتدا هدف و امکانات مورد نیاز خود را تعیین کنید و سپس به سراغ پیدا کردن برنامه‌ی قدم شمار مورد نظر خود بروید که البته با وجود لیست بالا این کار اصلا دشوار نخواهد بود. حال از نظر شما بهترین برنامه قدم شمار برای گوشی‌های موبایل کدام است و به چه دلیل این اپلیکیشن را انتخاب کرده‌اید؟ شما همچنین می‌توانید نظرات و پیشنهادات خود را با ما و دیگر کاربران دیجی‌کالا مگ در میان بگذارید.

38,299,000

تومان

15,399,000

تومان

منبع: دیجی‌کالا مگ

سوالات متداول

چرا باید از برنامه‌های قدم شمار در گوشی موبایل خود استفاده کنیم؟

این برنامه‌ها با امکاناتی مثل شمارش تعداد قدم‌ها، ایجاد اهداف فعالیت‌های ورزشی و تشویق به انجام فعالیت‌های مفید روزانه به صورت مستمر، به شما کمک می‌کنند تا بدنی سالم‌تر داشته باشید و از بیماری‌های مختلف دوری کنید.

گزارش‌های ارائه شده توسط اپلیکیشن‌های قدم شمار چه کاربردی دارند؟

به صورت ساده و خلاصه، با کمک این برنامه‌ها شما بهتر می‌توانید متوجه شوید که چقدر به اهداف خود نزدیک‌تر شده‌اید و در عین حال میزان کالری‌های سوزانده شده در طی بازه‌ی زمانی مورد نظر را پیدا می‌کنید.

کدام ویژگی از برنامه‌های قدم شمار اهمیت بیشتری دارد؟

این ویژگی وابسته به اهداف شماست ولی ترغیب به فعالیت مستمر و یادآوری فعالیت کردن در طی روز برای افراد زیادی مهم و کاربردی است.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا