برترین های کسب و کاردنیای وب

مهارت های نرم دیجیتال مارکتینگ

مهارت های‌ نرم ضروری برای دیجیتال مارکترها در سال ۲۰۲۰

مهارت های نرم برای هر دیجیتال مارکتری از نان شب واجب تر است. تشخیص تفاوت بین یک دیجیتال مارکتر عالی و خارق العاده گاهی می‌تواند بسیار سخت باشد. زیرا امروزه دیگر نمی‌توان میان افراد بر اساس گواهینامه‌ها، میزان تحصیلات و رزومه آن‌ها تمایز ایجاد کرد. اگرچه وجود این موارد در یک رزومه عالی به نظر می‌رسد، اما عاملی که می‌تواند یک دیجیتال مارکتر را از سایرین متمایز و شاخص کند، بهره‌مندی از مهارت های نرم (به انگلیسی: Soft skills) می‌باشد. زیرا مهارت‌های نرم مهارت‌هایی هستند که نمی‌توان آن‌ها را در مدت زمان کوتاهی آموخت، بلکه در حقیقت بخش عمده آن ذاتی است و یا با سال‌ها تلاش و تمرین پرورش یافته‌اند.

دیجیتال

در این مطلب مهمترین مهارت های نرم برای دیجیتال مارکترها را که یادگیری آن‌ها از نان شب واجب‌تر است به شما معرفی خواهیم کرد. پس اگر نمی‌دانید منظور از مهارت ‌نرم چیست و تا کنون از تاثیر آن‌ها در کسب‌وکار اطلاعی نداشتید، اصلا نگران نباشید! ما در این مطلب نکاتی را در مورد نحوه آموزش مهارت‌ های نرم به شما آموزش خواهیم داد تا بتوانید در کمترین زمان به آن‌ها مجهز شوید.

منظور از مهارت های سخت چیست؟

آگاهی و شناخت مهارت های نرم می‌تواند نقطه عطفی برای شما در زمینه کسب‌وکار حرفه‌ای باشد. برای اینکه بدانید منظور از مهارت های نرم چیست ابتدا باید با تعریف مهارت های سخت (به انگلیسی: Hard skills) آشنا شوید. مهارت ‌های سخت یا فنی به مهارت‌هایی گفته می‌شود که معمولا در یک زمینه خاص آموزش داده می‌شوند و می‌توان آن‌ها را در بازه زمانی مشخصی با تمرین، مطالعه و یا حتی آزمون و خطا یاد گرفت.

برای مثال کار با ابزارهای تحلیلی مانند گوگل آنالیتیکس، تولید محتوا، سئو وب سایت و یا تدوین استراتژی بازاریابی جزو مهارت‌های سخت در حوزه دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شوند. شما با شرکت در دوره‌های آموزشی، مطالعه منابع مختلف، تمرین و تجربه می‌توانید به راحتی به هر یک از این مهارت‌ها مسلط شوید.

در گذشته پیدا کردن افرادی که دارای مهارت های سخت خوبی باشند، کار آسانی نبود. به همین دلیل اگر در یک زمینه مهارت داشتید، قطعا استخدام می‌شدید. اما این روزها برای موفقیت در بازار کار، دیگر داشتن مهارت قنی کافی نیست! زیرا با فراگیر شدن آموزش‌های تخصصی، افزایش سطح دانش مردم و رقابت در بازار کار دیجیتال مارکتینگ، کسب‌وکارها و شرکت‌های مختلف به دنبال افرادی برای همکاری هستند که مهارت‌های نرم قوی داشته باشند.

این روزها برای یادگیری مهارت‌های فنی دیگر مانند گذشته نیاز به کارآموزی، شاگردی و به اصطلاح خاک کار را خوردن نیست! زیرا پیشرفت امکانات آموزشی، هرکسی را قادر ساخته است که در زمانی کوتاه به یکی از مهارت‌های فنی که احتیاج دارد مسلط شود. به همین دلیل است که دیگر نمی‌توان تسلط به انواع و اقسام مهارت‌های سخت را عامل تمایز دیجیتال مارکترها دانست، بلکه  در حال حاضر کسانی بیشترین شانس را در این حوزه دارند که از مهارت‌های نرم قوی بهره‌مند باشند.

منظور از مهارت های نرم چیست؟

حالا که با مهارت های سخت یا همان مهارت های فنی آشنا شدید، نوبت این شده است که بگوییم منظور از مهارت نرم چیست و چگونه باعث موفقیت شما در دنیای کسب‌وکار می‌شود. مهارت های نرم در لغت‌نامه کمبریج اینگونه تعریف می‌شود که به توانایی افراد در برقراری ارتباط موثر با یکدیگر و انجام کار تیمی مهارت نرم گفته می‌شود.

اما این تعریف، به صورت کامل مفهوم مهارت های نرم را بیان نمی‌کند. زیرا تعریف مهارت های نرم در عین سادگی می‌تواند یک مفهوم بی‌نهایت پیچیده باشد. آنقدر پیچیده که حتی بر سر انتخاب نام آن هم اختلافاتی وجود دارد. آقای ست گودین، نویسنده مشهور حوزه کسب و کار در مقاله ای که در سال ۲۰۱۷ منتشر کرده از این مهارت با عنوان “مهارت واقعی” یاد می‌کند. زیرا او اعتقاد دارد که این مهارت‌ها تمام چیزی است که هر شخصی برای موفقیت به آن احتیاج دارد.

بنابراین ما مهارت‌های نرم را اینگونه تعریف می‌کنیم:

مهارت های نرم

مهارت‌ های نرم همان خصوصیات و ویژگی‌هایی است که شخصیت شما را شکل می‌دهد. اما این تعریف بسیار کلی است و نیاز به جزییات بیشتری دارد تا به خوبی آن را درک کنید! پس به عبارتی دقیق‌تر باید گفت به مجموعه‌ای از صفات و شایستگی‌های مثبت مانند بهره‌مندی از خلاقیت، چالش‌پذیری، فن بیان قوی، توانایی برقراری ارتباط موثر با دیگران، مدیریت شرایط بحرانی و به طور کلی آن چیزی که شما را به شما تبدیل کرده است، مهارت‌های نرم گفته می‌شود.

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد در این روزها مهارت های نرم می‌توانند بیش از پیش باعث تمایز و برتری شما شوند و شما به در مسیر موفقیت قرار دهند. جالب است بدانید که این مهارت ها تنها به روابط شما با دیگران در محیط کار محدود نمی‌شوند و با کسب و پرورش آن‌ها می‌توانید ارتباط بهتری با اعضای خانواده و حتی خودتان برقرار کنید.

مهارت‌های نرم مهم‌ترند یا مهارت‌های سخت؟

سرمایه‌گذاری روی مهارت ‌های نرم مهم‌تر است یا مهارت‌های سخت؟ این یکی از سوالات پرتکرار در این زمینه است که در ادامه به آن پاسخی روشن خواهیم داد. جرقه این سوال زمانی در ذهن افراد زده می‌شود که با تفاوت مهارت های نرم و سخت آشنا می‌شوند.

اما معمولا طولی نمی‌کشد که آن‌ها به جای اینکه به دنبال پاسخی صحیح برای این سوال باشند، به صورت ناخودآگاه به بزرگنمایی مهارت ‌هایی می‌پردازند که در آن بهتر هستند. همین عامل باعث شده است تا پاسخ به این سوال، همیشه یکی از بحث برانگیزترین موضوعات باشد.

در سال‌های گذشته اگر شما مهارت کافی در زمینه دیجیتال مارکتینگ داشتید، خیلی راحت در بهترین شرکت‌ها با درآمدی بالا استخدام می‌شدید. چرا که در آن زمان تعداد کسانی که در زمینه دیجیتال مارکتینگ حرفه‌ای بودند بسیار کم بود و مدیران شرکت‌ها، گزینه‌های زیادی برای انتخاب نداشتند. آن ها مجبور بودند با خوب و بد کارمندان خود بسازند و دم بر نیاورند.

یعنی اگر شما بداخلاق‌ترین آدم روی زمین هم بودید آن ها مجبور بودند با شما کار کنند. اما امروزه متاسفانه یا خوشبختانه دیگر اوضاع مثل قبل نیست. دیگر مدیران مجبور به تحمل کارمندان بدقلق خود نیستند و خیلی راحت شخص دیگری را جایگزین آن‌ها می‌کنند، حتی اگر آن فرد از لحاظ فنی نسبت به آن‌ها در رتبه پایین‌تری قرار داشته باشد.

اما جواب سوال بالا چه شد؟ بهترین پاسخ برای این موضوع از نظر ما این است که نباید مهارت ‌نرم و سخت را با یکدیگر مقایسه کرد. زیرا این مهارت‌ها نمی‌توانند جای خالی یکدیگر را پر کنند. در حقیقت مهارت ‌های نرم مکمل مهارت‌های سخت و فنی هستند.

به عبارتی ساده‌تر مهارت‌های نرم و سخت مانند دو بازوی شما هستند که باید در تناسب با‌هم و همزمان رشد کنند و پرورش یابند. در این صورت می‌توان گفت مهارت های نرم باعث نمایش بهتر مهارت های فنی شما می‌شود. به این ترتیب مهارت های سخت را می‌توان پیش‌نیاز ورود به دنیای دیجیتال مارکتینگ دانست و مهارت‌های نرم را عاملی برای تمایز، پیشرفت و ترقی در این مسیر معرفی کرد.

پس اگر شما دارای مهارت‌های سخت عالی در زمینه دیجیتال مارکتینگ باشید ولی فن بیانی ضعیف داشته باشید و یا نتوانید با دیگران ارتباط برقرار کنید، قطعا در این مسیر موفق نخواهید شد. از طرفی دیگر اگر شما فردی با مهارت‌های نرم قوی باشید ولی نتونید در زمینه دیجیتال مارکتینگ خوب عمل کنید، باز هم شکست خواهید خورد.

۵ مهارت نرم که یادگیری آن‌ها برای دیجیتال مارکترها ضروری است

حال که به خوبی با مهارت‌های نرم و سخت آشنا شدید، اجازه دهید به معرفی مهمترین مهارت‌ های نرم برای دیجیتال مارکترها بپردازیم. البته توجه داشته باشید که تعداد مهارت‌های نرم بسیار زیاد می‌باشند و در این بخش تنها به معرفی مهارت‌هایی می‌پردازیم که می‌توانند توانایی‌های شما را به عنوان یک بازاریاب دیجیتال حرفه‌ای ارتقا دهند.

۱. جسور باشید و قدرت تصمیم‌گیری خود را افزایش دهید

یکی از متداول‌ترین مشکلات دیجیتال مارکترها، عدم دسترسی به ابزارهای تحلیلی و یا اطلاعات مورد نیاز است. در بسیاری از موارد ممکن است شما به عنوان یک دیجیتال مارکتر، در موقعیتی قرار گیرید که هیچ داده و اطلاعاتی برای تصمیم‌گیری در اختیارتان نباشد.

اغلب در چنین شرایطی که اطلاعات لازم برای دفاع از تصمیمات خود را ندارید، دو راه بیشتر پیش روی شما نیست! یا اینکه هیچ تصمیمی نگیرید و تسلیم شرایط شوید و یا اینکه بر اساس غریزه خود بهترین راهکاری را که به ذهنتان می‌رسد ارائه دهید و به تصمیم خود اعتماد کنید.

زیرا در چنین شرایطی، ترس از تصمیم‌گیری هیچ سودی به شما نمی‌رساند. در حقیقت اگر درک عمیقی از حوزه فعالیت و مشتریان خود داشته باشید، قطعا “راهکار” ارائه شده توسط شما چیزی فراتر از حدس و گمان خواهد بود. زیرا تصمیم شما بر اساس دانش و تجارب قبلی شما بوده است.

البته اگر در چنین شرایطی ایده‌های شما با شکست روبه‌رو شدند، اصلا نگران نباشید. بلکه در عوض از اشتباهات خود درس بگیرید و بدانید که قدرت تصمیم‌گیری و مهارت شما در این زمینه با گذشت زمان رشد خواهد کرد. قدرت تصمیم‌گیری و چالش‌پذیری جزو مهمترین مهارت های نرم برای کسانی است که قصد دارند در زمینه دیجیتال مارکتینگ به صورت حرفه‌ای فعالیت کنند.

۲. تاثیر مهارت‌ های ارتباطی در دیجیتال مارکتینگ را جدی بگیرید

کار در یک تیم بازاریابی بدون داشتن مهارت‌ های نرم قوی می‌تواند فاجعه‌بار باشد. یکی از مهمترین مهارت های نرم برای دیجیتال مارکترها مهارت های ارتباطی و اجتماعی است. زیرا این موضوع بسیار مهم است که تک تک اعضای تیم بازاریابی، از تولیدکننده محتوا و مدیر سوشال مارکتینگ گرفته تا طراح کمپین‌ها و مدیر دیجیتال مارکتینگ باید تا لحظه رسیدن به هدف مورد نظر با یکدیگر کار کنند.

کار انفرادی بدون برقراری ارتباط صحیح و سازنده با دیگر اعضای تیم دیجیتال مارکتینگ نمی‌تواند بهترین نتیجه را برای شما یا شرکتتان به دنبال داشته باشد. از طرفی دیگر اگر قصد دارید به تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی، طراحی کمپین‌های بازاریابی، بهبود تجربه کاربری و… بپردازید، بی‌شک باید درک خوبی از نحوه ارتباط با دیگر افراد داشته باشید تا بتوانید جذاب‌ترین محتوا و خدمات را برای آن‌ها طراحی و ارائه کنید.

۳. کنجکاو و پرسش‌گر باشید

کنجکاوی سومین مهارت نرمی است که هر دیجیتال مارکتری باید به پرورش و تقویت آن بپردازد. چرا که بازاریابی دیجیتال روز به روز در حال تغییر و تحول است و تاریخ انقضای دیجیتال مارکتری که کنجکاو نباشد به زودی به اتمام می‌رسد. زیرا یکی از مهمترین خصوصیات هر بازاریاب دیجیتالی به‌روز بودن است.

به عنوان مثال، اگر شما در سال ۲۰۱۲ متخصص سئو بودید و از آن به بعد چیز جدیدی یاد نگرفته اید، دیگر در این زمینه حرفی برای گفتن نخواهید داشت. زیرا اطلاعات و دانش شما در این زمینه بسیار قدیمی است. این موضوع چه برای رسانه های اجتماعی و چه بازاریابی محتوا نیز صادق خواهد بود.

پس اگر قصد دارید در میدان رقابت از سایر رقبای خود پیشی بگیرید، سعی کنید نسبت به جدیدترین تغییرات دیجیتال مارکتینگ کنجکاو باشید تا بتوانید همیشه بروز بمانید و با بکارگیری جدیدترین ابزارها، بهترین تاکتیک های دیجیتال مارکتینگ را پیاده‌سازی کنید. برای این کار کافیه روزانه ده دقیقه وقت بگذارید و مقالاتی را در زمینه تخصصی خود مطالعه کنید.

۴. توانایی مذاکره و متقاعدسازی خود را پرورش دهید

در حقیقت دیجیتال مارکتینگ چیزی جز ترغیب کردن و متقاعد ساختن مردم به خرید یک محصول نیست! بنابراین منطقی است که بگوییم دیجیتال مارکترهای حرفه‌ای آن‌هایی هستند که قدرت متقاعدسازی بالایی دارند. البته مهارت متقاعدسازی فقط مربوط به مشتریان نمی‌شود.

زیرا شما به این مهارت نرم حتی برای متقاعد کردن کارفرمای خود برای انجام آزمایش‌ها، استفاده از ابزارهای جدید، سرمایه‌گذاری در بخش‌هایی متفاوت و… برای انتخاب بهترین راه ساخت برند نیاز خواهید داشت. اما مراقب باشید که برای متقاعدسازی از استدلال‌های منطقی استفاده کنید و تصمیمات احساسی نگیرید.

با این وجود اگر اقدامات شما نتیجه‌بخش نبودند، ناامید نشوید. زیرا بسیاری از تصمیمات در فضای بازاریابی بر اساس آزمایش انجام می‌شوند و بر این اساس قرار نیست تمام برنامه‌های شما در اولین اجرا موفقیت آمیز باشند. بلکه باید روز به روز علل موفقیت و شکست اقدامات خود را ارزیابی و بر آن اساس استراتژی‌های خود را بروز سازید.

۵. تحلیلگر باشید و همه چیز را زیر نظر بگیرید

قدرت تصمیم‌گیری و متقاعدسازی بالا دو مهارت نرم بسیار مهم هستند، اما کافی نیستند! زیرا شما باید بتوانید از تصمیمات و اقدامات خود دفاع کنید. در این موقعیت هیچ چیز به اندازه آمار و ارقام بدست آمده از تجزیه و تحلیل داده‌ها نمی‌تواند به شما کمک کند.

مهارت‌های تحلیلی به شما کمک می‌کند تا به درک خوبی از نتایج کمپین‌های اجرایی در شبکه‌های اجتماعی، گوگل Analytics و بسیاری از برنامه‌های دیگر دست یابید. از دیدگاه “مهارت نرم” شما باید بتوانید این تجزیه و تحلیل ها را تفسیر کنید و ذهن خود را به ذهنی تحلیل‌گر تبدیل کنید. زیرا بسیاری از افراد به طور طبیعی ذهنیتی تحلیل‌گر ندارند و نمی‌توانند به تفسیر داده‌ها بپردازند.

چگونه مهارت های نرم را  آموزش ببینیم؟

همانطور که می‌دانید دانش با مهارت تفاوت زیادی دارد. حتما شما هم افراد زیادی را می‌شناسید که زیاد کتاب می‌خوانند و یا همیشه در حال شرکت در کارگاه‌ها و سمینارهای آموزشی هستند. با این حال هیچ تغییر مثبتی در زندگی، روابط و حتی کسب‌وکارشان اتفاق نمی‌افتد.

تنها راهی که برای تبدیل دانش به مهارت وجود دارد، تمرین کردن است. پس اگر می‌خواهید در زمینه مهارت های نرم شاهد پیشرفت خود باشید، حتما پس از آموزش به صورت مداوم تمرین کنید تا این مهارت ها به صورت ناخودآگاه تبدیل به عادت شما شوند.

نتیجه‌گیری

در گذشته اگر قصد داشتید به عنوان یک دیجیتال مارکتر در شرکت‌های مختلف استخدام شوید، تنها کافی بود یک رزومه خوب داشته باشید و در مصاحبه به سوالات فنی آن‌ها پاسخ دهید. اما این روزها با پررنگ شدن اهمیت مهارت های غیرفنی، بی‌شک برای استخدام شدن و همکاری با کسب‌وکارهای مختلف به مهارت های نرم نیاز خواهید داشت.

امروزه این موضوع آنچنان اهمیت پیدا کرده است که در بسیاری از شرکت‌ها ابتدا آزمون و مصاحبه‌ای با هدف ارزیابی مهارت های نرم شما انجام می‌شود. سپس در صورتی که آن را با موفقیت پشت سر گذاشتید، مهارت های سخت یا فنی شما مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

قطعا لیست مهارت های نرم به موارد معرفی شده در این مقاله محدود نمی‌شوند. در این مطلب به اهمیت مهارت‌های نرم برای دیجیتال مارکترها پرداختیم و مهم‌ترین آن‌ها را به شما معرفی کردیم. به نظر شما چه مهارت های دیگری باید به لیست مهمترین مهارت های نرم برای دیجیتال مارکترها اضافه شود؟ نظرات خود را با ما و سایر مخاطبین به اشتراک بگذارید.

مهارت های دیجیتال مارکتر

مهارت های دیجیتال مارکتر: در زمان قدیم افراد بدون داشتن هیچ مهارتی به راحتی می‌توانستند در هر کاری مشغول شده و باعث افزایش درآمد خود شوند.

ولی امروزه با تخصصی شدن همه کارها، افراد باید در هر شغلی که تمایل به آغاز آن را دارند، مهارت‌های وابسته به آن شغل را نیز داشته باشند.

برای شروع کردن و آغاز هر کاری، ابتدا داشتن مهارت از مهم‌ترین مواردی است که فرد مورد نظر باید داشته باشد. آیا تا به حال نام دیجیتال مارکتینگ را شنیده‌اید؟

دیجیتال مارکتینگ یکی از روش‌های کسب و کار جدید است که بسیاری از شرکت‌ها و فروشگاه‌های بزرگ برای افزایش کسب و کار خود انجام می‌دهند.

صنعت دیجیتال بسیار گسترده و پیچیده است که حرکت برای تازه‌کاران شاید اندکی دشوار باشد ولی راه خود را پیدا می‌کنند.

زیرا مهارت ‌های دیجیتال مارکتینگ را با صبر، سخت‌کوشی و عزم و اراده می‌توان فرا گرفت. تمام این مسائل به خلاقیت و ابتکار خود فرد بستگی دارد.

امروزه شرکت‌ها به صورت فردی و تیمی در این راه قدم برمی‌دارند تا بتوانند هوشمندانه حرکت کنند و به مسیر درستی دست پیدا کنند.

دیجیتال مارکتر

در دیجیتال مارکتینگ، به فردی که در این حوزه فعالیت می‌کند، دیجیتال مارکتر گفته می‌شود. در اصل دیجیتال مارکتر باید در این حرفه با مهارت‌های دیجیتال مارکتینگ آشنایی کاملی داشته باشد تا بتواند در این راه موفق شود.

این فرد باید به طور کلی از فرآیندهای بازاریابی و مهارت‌هایی که باعث افزایش فروش می‌شود، آگاهی داشته باشد. امروزه برای اینکه این شغل درآمد زیادی دارد، فروشگاه‌های زیادی آغاز به این کار کرده‌اند که هر یک به نوعی در این راه کسب درآمد می‌کنند.

در این راه براساس موقعیت فروشگاه، به دو صورت شروع به استخدام دیجیتال مارکتر می‌کنند. فروشگاه‌هایی که نوپا هستند و بودجه کمتری در اختیار دارند، به استخدام دیجیتال مارکتر ۳۶۰ درجه می پردازند که این فرد خود باید به تنهایی از پس همه کارها برآید و به قول معروف باید بتواند در هر کاری استاد کار خودش باشد و تمام مهارت‌ها را فرا بگیرد. اما فروشگاه‌هایی که بزرگتر است و بودجه کافی برای این کار را دارند، برای هر مهارتی یک متخصص استخدام کرده تا هر یک به صورت حرفه‌ای به روی آن‌ها کار کنند و در موفقیت فروشگاه تلاش کنند و بتوانند این راه را آسان‌تر و بهتر طی کنند.

مهارت ‌های دیجیتال مارکتر شامل چه مهارت‌هایی می‌شود؟

حال باید بدانید آن چه مهارت‌هایی است که باید توسط دیجیتال مارکتر در این فروشگاه‌ها انجام شود.

  • توجه به جزئیات
  • کنترل هزینه‌ها
  • ارزیابی ابزارهای جدید تکنولوژی برای دیجیتال مارکتینگ
  • پیروی از روش‌های جدید
  • مدیریت پروژه
  • انتخاب رسانه آنلاین و بهینه
  • پیگیری واکنش‌ها و مکالمات مشتری در شبکه‌های اجتماعی
  • جست و جوی کلمات کلیدی
  • پیداکردن روش‌های فصلی، ماهانه و روزانه
  • به کار بردن ایده و خلاقیت
  • تنظیم اهداف دیجیتال مارکتینگ
  • تست وبسایت
  • نظارت بر نیروهای خلاق
  • تولید محتوا در مورد محصولات به منظور ترغیب فعالیت بلاگرها
  • تولید محتوا برای بازاریابی ایمیلی
  • ایجاد رابطه با بلاگرها
  • ادیت محتوا
  • ارائه پروپوزال‌های دیجیتال مارکتینگ به سهامداران داخلی و خارجی
  • ایجاد استوری در شبکه اجتماعی
  • داستان‌سرایی
  • کپی رایتینگ برای تبلیغات
  • بخش‌بندی بازار مشتری
  • همکاری اعضا با یکدیگر
  • اجرای جلسات برای بحث در رابطه با انجام فعالیت‌ها
  • تصمیم‌گیری درست و صحیح و خلاقانه
  • حل مسائل در صورت بروز مشکل
  • تلاش همه افراد در یک راستا برای رسیدن به نتیجه

مهارت ‌های دیجیتال مارکتر بیشتر و بهتر است بگویم اغلب اوقات به تفکر و ذهن خلاق دیجیتال مارکتر بستگی دارد و اینکه بتواند از خود ایده‌های جدید ابداع کند که باعث جذب مشتری شود.

امروزه دیجیتال مارکتینگ یکی از پرکاربردترین صنعت‌های دنیای مدرن است. زیرا فرد به تنهایی و توسط یک لپ‌تاپ و متصل شدن به اینترنت به راحتی می‌تواند بدون هیچ محدودیتی در کسب و کار خود فعالیت کند و باعث افزایش درآمد دیجیتال مارکتینگ شود.

در واقع دیجیتال مارکتینگ به مهارتی نیاز دارد که بتواند فروشگاه خود را در تعامل با دنیای در حال تکامل به روز و مدرن نگه دارد. این مارکتینگ باید بدانید که مهم‌ترین مهارتی که باید داشته باشند، اهمیت دادن به مشتری است که حتی از مسائل فنی نیز ارزش بیشتری دارد.

دیجیتال مارکتینگ باید دائما برای رسیدن به موفقیت در حال تغییر و تکامل یافتن باشد و سعی کند در دنیا به صورت به روز و مدرن رفتار کند و همواره به سوی جست و جوی الگوریتم‌های جدید برای این حرفه برود.

بازاریابی:

یکی از مهارت‌های دیجیتال مارکتر، این است که دیجیتال مارکتر باید بتواند قدرت تکلم و برقراری ارتباط بالایی با مشتری داشته باشد. این فرد باید مهارت این را داشته باشد که در این راه مشتری را تحت تاثیر قرار دهد و او را از مشکلات نداشتن این محصول آگاه کند و به او بگوید که اگر این محصول را تهیه کند چه اتفاق‌های روشن‌تری برای او خواهد افتاد.

به این ترتیب بازاریابی قوی و جذب مشتری باعث می‌شود تا فروش بیشتر و بهتری در دیجیتال مارکتر داشته باشید.

شبکه‌های اجتماعی:

آگاهی از تمام شبکه‌های اجتماعی که مردم در آن‌ها فعالیت دارند، یک امر بسیار است. زیرا شبکه‌های اجتماعی یکی از قدرتمندترین ابزارهای دنیای مدرن به حساب می‌آید.

دیجیتال مارکتر باید به صورت تخصصی شروع به ساخت و ارائه ویدیو، تصاویر، تولید محتوا و سایر مسائل این چنینی راجب به برند خود کند و آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارد.

شبکه‌های اجتماعی از مهم‌ترین مهارت ‌های دیجیتال مارکتر است که افراد زیادی را به خود جذب می‌کند زیرا امروزه حجم زیادی از جمعیت مردم در این شبکه‌ها فعالیت دارند و قطعا آشنایی با این نرم‌افزارها کار بسیار مهمی است. به طور کلی دیجیتال مارکتر باید بتواند در این روش تخصص داشته باشد.

از آن‌جایی که هنوز بسیاری از شرکت‌ها نمی‌دانند که از این شبکه‌ها به چه صورت استفاده کنند، این یک مهارت خاصی است که دیجیتال مارکتر می‌تواند داشته باشد و این موضوع از ارزش بالایی برخوردار است.آموزش سئو

ایمیل:

بهتر است دیجیتال مارکتینگ لیستی از ایمیل افرادی را که در آن فعالیت دارند را تهیه کند. به این ترتیب اگر لیست کاملی از ایمیل مشتریان خود را هدف قرار دهید، هر ماه می‌توانید بدون انجام هیچ کار خاصی و با چک کردن ایمیل‌های ارسال‌شده درآمد کسب کنید.

اینکه یک دیجیتال مارکتر بتواند به صورت تخصصی به نوشتن ایمیل بپردازد و لیستی از هزاران ایمیل را تهیه کند و دائما دنبال‌کننده آن‌ها باشید، کار دشواری است و اگر این فرد این مهارت را انجام دهد، برای فروشگاه بسیار حائز اهمیت قرار دارد.

بازاریابی موبایل:

یکی دیگر از مهارت ‌های دیجیتال مارکتر این است که فرد به تمام بخش‌های تلفن همراه آشنایی کاملی داشته باشد. به این ترتیب به راحتی با طراحی پیامک‌های مخصوص برای تبلیغات و ارسال آن‌ها به تمام لیست تهیه شده از مشتری، می‌توانید تیر دیگری بزنید و موفقیت زیادی را کسب کنید.

بازاریابی موبایل یک امر چالش‌برانگیز است که اگر بتوانید به آن مسلط باشید و در این راه پیروز باشید، این بسیار ارزشمند است و این بازاریابی به یکی از پردرآمدترین مشاغل تبدیل می‌شود.

قدرت تحلیل:

تمام مهارت ‌های دیجیتال مارکتر که به مرور زمان توسط دیجیتال مارکتر انجام می‌شود، باید هر از چندگاهی مورد تحلیل و آنالیز کردن قرار داده شود تا فرد ببیند که در هر مهارتی که انجام داده است، تا چه میزان موفق بوده  و یا کدام از مهارت‌ها تاثیرگذار نبوده است و آن‌ها را مورد بررسی کردن قرار دهد.

باید در این قسمت اگر مشاهده می‌کند که مهارتی موثر نبوده، آن را کنار بگذارد و سعی بر این داشته باشد که راه موثر دیگری را جایگزین آن کند تا بتواند به نتیجه برسد.

و حتی آن مهارتی را که در آن موفق بوده است، ارتقا بخشد و ایده‌های جدیدتری را برای افزایش سود بیشتر در آن به کار ببرد.

تولید محتوا:

 اگر بتوانید به مهارت خود در شبکه‌های اجتماعی بهبود بخشید، سپس دیگر باید به تولید محتوا بپردازید. باید سعی کنید تا برای شرکت‌ها محتوای شگفت‌انگیز و چالش‌برانگیزی را طراحی کند که همه به سمت شما جذب شده و مغلوب شوند.

و این زمانی تاثیرگذار است که محتوای شما توسط بسیاری از افراد دیده شده باشد. این یکی از ارزشمندترین مهارت‌ های دیجیتال مارکتر است که نباید از آن چشم‌پوشی کنید.

باید در اصل به تولید محتوایی بپردازید که همه فن حریف باشد و این یعنی شما توانسته‌اید دیجیتال مارکتینگ را رشد و ارتقا دهید.

  مسلط شدن بر تولید محتوا در این راه به شما  توانایی فوق‌العاده‌ای را خواهد بخشید و می‌توانید به رشد چشم‌گیری دست پیدا کنید.

دیجیتال مارکتر باید تمام مهارت‌های لازم را داشته باشد و این اطمینان را به مارکتینگ بدهد که تمام حواسش پی کارش است و برای افزایش سود شرکت تلاش می‌کند.

با انتظارات روزافزون مصرف‌کنندگان به محصولات، باید سعی براین داشته باشید که سلیقه افراد را در ارائه محصولات خود در نظر بگیرید و بهترین چیزها را برای مردم به اشتراک بگذارید.

زندگی مدرن و به‌روز چیزی است که الان همه افراد به آن علاقه‌مند هستند و به دنبال آن نیز می‌باشند. پس چه بهتر که یک دیجیتال مارکتینگ با مهارت‌های خود این زندگی را به آن‌ها بدهد و به این ترتیب مشتریان خود را نیز زیاد کند. مهارت ‌های دیجیتال مارکتر طیف بسیار گسترده‌ای دارد که باید در انواع شغل‌های متفاوتی که در دنیا وجود دارد به کار برده شود.

منبع: پلتفرم خرید رپورتاژ تسمینو

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا