برترین های کسب و کارپزشکی

نحوه ایمن سازی دیوار باشگاه ورزشی

دیوارپوش یا ضربه گیر باشگاه ها وسالن های ورزشی

در رشته های ورزشی پر تحرک و سالن های ورزشی و خلاصه در هر مکان تمرینی که احتمال آسیب می رود. شما به فوم پلی اتیلن یا فوم ضربه گیر و یا به زبانی دیگر به ضربه گیر سالن های ورزشی نیاز دارید.در تجهیز سالن های ورزشی،یکی از مباحث مهم و اساسی همان مسئله همیشگی ایمنی ورزشکاران و ایمن سازی دیوار ها و ستون ها می باشد.در مقالات قبلی درباره کفپوش های گرانولی،کفپوش های باشگاهی،کفپوش تاتامی و ایمن سازی کف باشگاه توضیح دادیم.حال به بررسی دیوارپوش باشگاه یکی دیگر از ملزومات مهم در بحث ایمن سازی می پردازیم.

جنس دیوارپوش باشگاه یا ضربه گیر سالنی از جنس فوم با کیفیت بالا با رویه کانتینری می باشد.و در تولید این محصول از مواد اولیه با کیفیت استفاده شده است.ضخامت دیوارپوش باشگاه بین 3 تا 5 سانتی متر و عرض آن بین 1 تا 3 می باشد.در صورت سفارش و تمایل مشتری امکان تغییر اندازه ها در طول و ضخامت ضربه گیر وجود دارد.استفاده از این دیوارپوش علاوه بر افزایش قابل توجه ایمنی در محیط زیبایی و جذابیت فوق العاده ای به سالن ورزشی می بخشد.

آموزش | ابزار

ضربه گیر باشگاه (سالن ورزشی) و ایمن سازی دیوار و ستون ها

دیوارپوش یا ضربه گیر باشگاه.یکی از کاربردی ترین و مناسب ترین پوشش ها برای سالن های ورزشی به شمار می رود.در سالن ها و باشگاه های ورزشی با توجه به آن رشته ورزشی حداقل با یک یا همه این موارد روبه رو هستیم.(دیوارها،ستون ها،پله و وجود لبه های تیز). برای رفع این مشکل ما نیاز به دیوارپوشی با خاصیت ارتجاعی بالا داریم.که با قابلیت انعطاف پذیری مانغ آسیب رسیدن به فرد شود.

اکثر ورزش های ورزشی نیاز به تحرک و فعالیت بالا دارند.در بعضی از ورزش ها که تحرک و جابجایی های سریع و در بعضی دیگر ضربات و واکنش ها و برخوردهای ناگهانی زیادی وجود دارد.مانند:فوتسال،والیبال،بسکتبال و کشتی و ورزشهای رزمی،تکواندو،وشو و بکس حتی پارکور.با توجه به این شرایط،مسئله ایمنی ورزشکاران در محیطهای ورزشی به مهمترین و کلیدی ترین گزینه تبدیل می شود.

حال که از خطرات موجود (دیوارها،ستون ها ها و لبه های تیز) و سرعت و حرکات کنترل نشده ورزشکاران آگاه شدیم.برای جلوگیری از آسیب های جدی و جبران ناپذیر و خطرات موجود.با نصب دیوارپوش باشگاه در نقاطی که احتمال تماس یا برخورد می رود.شما می توانید تا حد بسیار زیادی از بروز حوادث ناگهانی جلوگیری کرده و ایمنی محیط را افزایش دهید.

خصوصیات

  • همان طور که اشاره کردیم دیوارپوش ضربه گیر از فوم های باکیفیت (EVA) تولید می شود.
  • این نوع فوم ضدآب می باشد.
  • قابل شستشو بوده و به راحتی تمیز می شود.
  • خاصیت ارتجاعی و ضربه گیری بالا
  • دارای استاندارد برخورد
  • طول عمر بالا
  • قیمت مناسب و به صرفه
  • برای استفاده در نقاط حساس و پرخطر گزینه مناسبی می باشد.در صورت برخورد ورزشکار با دیوارپوش علاوه با توجه به خاصیت ارتجاعی سلامت فرد را تضمین می کند.
  • متنوع و جذاب،امکان انتخاب طرح ،رنگ و اندازه توسط مشتری وجود دارد.

کاربردهای دیوارپوش باشگاه

دیوارپوش ضربه گیر باشگاه،به دلیل خاصیت ارتجاعی و انعطاف پذیری بالا یک گزینه مناسب در باشگاه های ورزشی به شمار می رود.از دیوارپوش در سالن های فوتسال،بسکتبال،والیبال و ژمیناستیک و رشته های رزمی،وشو،تکواندو می توان استفاده کرد.درمهد های کودک و مدارس،در استخرها و پارک های آبی نیز.،برای کاهش خطر و آسیب احتمالی می توان از این ضربه گیرها استفاده نمود.ایمنی در تمامی مکان ها،آموزشی،ورزشی،تفریحی فرقی ندارد همیشه یک دغدغه بوده.،که با تولید و عرضه این دیوارپوش باشگاه بخش عمده این دغدغه ها برطرف شده است. در نتیجه مهمترین کاربردهای دیوارپوش ضربه گیر دیوار و ستون را می توان :

  • ضربه گیری ستون ها در سالن های ورزشی.
  • ایمن سازی دیوارها و لبه های تیز سطوح باشگاه
  • ایجاد محیطی ایمن،جذاب و پرانرژی برای ورزشکاران

مسئله ایمنی و سلامت کامل ورزشکاران در بحث ورزش های باشگاهی و سالنی بسیار حایز اهمیت می باشد.ایمن سازی صحیح سالن های ورزشی امری مهم و مسئله ای جدی می باشد که نمی توان از آن چشم پوشید.در مقالات قبلی به اهمیت و اشاره کردیم و تمامی نکات را توضیح دادیم.دیوارپوش باشگاه نیز از لحاظ ایمنی مشابه همان کفپوش ها بوده و پوشش دیوارها و ستون ها به همان اندازه مهم می باشد.همواره باید به نکته توجه کرد که برخورد ناگهانی دو بازیکن باهم و حرکات کنترل نشده در باشگاه دور از ذهن نیست.به همین دلیل یکی از روش های موثر برای جلوگیری از آسیب های جدی و جبران ناپذیر ورزشکاران استفاده از دیوارپوش یا ضربه گیر باشگاه می باشد.

ایمن سازی دیوار و ستون ها با ضربه گیر فومی

دیوارپوش ضربه گیر باشگاه به عنوان یکی از محصولات فومی راهکار بسیار مناسب و مفیدی برای پوشش دیوار و محیط سالن ورزشی به شمار می رود. با برخورداری از این محصول می توان محیطی امن و ایمن را برای استفاده ورزشکاران محقق ساخت. این دیوارپوش ها به دلیل قابلیت انعطاف پذیری بالا، در مواقع برخورد ضمن عمل نمودن به عنوان ضربه گیر، مانع آسیب دیدن ورزشکار در محیط باشگاه می شود. در ساختار این محصولات از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت فوم eva استفاده شده است. همچنین رویه این حفاظ ها از فوم کانتینری کره ای پوشیده شده که به راحتی قابل تمیز شدن می ساشد.

از ویژگی ها و خصوصیات مهم و اصلی انجام ورزش های مختلف، تحرک و فعالیت بالا می باشد. در راستای این امر، مقوله امنیت و ایمنی هر محیط ورزشی، یکی از اصول مهم و کلیدی در این زمینه به شمار می آید. وجود ستون در محیط های ورزشی، نزدیک بودن دیوارها به زمین ورزشی، پله ها و وجود لبه های تیز برای استفاده ورزشکاران، سالن های ورزشی را با خطر روبرو ساخته اند.

از طرفی سرعت و شتاب بالای به وجود آمده در اثر فعالیت مختلف متناسب با ورزش انجام شده و عدم کنترل ورزشکار به همه حرکات و فعالیت های خود، امکان برخورد و تماس ورزشکار را با این سطوح محتمل می سازد. در نتیجه این امر، ممکن است خطرات و آسیب های جدی و جبران ناپذیری به وقوع بپیوندد. بر همین اساس، نصب دیوارپوش ضربه گیر باشگاه و سالن های ورزشی در کاهش و جلوگیری از این خطرات از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد.

ورزش ، ایمنی و ابزار ایمن سازی فضای ورزشی

امروز یکی از موضوعات مهم و حایز اهمیت، حفظ سلامت و ایمنی ورزشکار در سالن های ورزشی می باشد. ایمن سازی اماکن، سالن ها و باشگاه های ورزشی از برنامه های لازم و ضروری هر ورزشی محسوب می گردد. رعایت این اصول علاوه بر تامین امنیت و سلامت ورزشکار، سطح حرفه ای عملکرد او را نیز افزایش می دهد. سالن های ورزشی برای به حداقل رساندن صدمه دیدن ورزشکار، علاوه بر استفاده از کفپوش تاتامی به ضربه گیر دیوار با کیفیت و مرغوب نیاز پیدا می کنند.

در ورزش های رزمی مانند تکواندو، ووشو و کاراته به جهت شکل مبارزه ای و فعالیت بالای ورزشکار در این ورزش ها، برخورد آنها با ستون ها و دیوارها و به وجود آمدن حادثه جدی احتمال دارد. به همین جهت یکی از الزامات این نوع ورزش ها، برخورداری از دیوارپوش ضربه گیر برای کاهش خطرات می باشد. دیوارپوش ضربه گیر باشگاه و سالن های ورزشی ضمن افزایش سطح امنیت و سلامت ورزشکاران، ایجاد فضایی امن و ایمن را برای آنها به ارمغان می آورد.

خصوصیات و مزیت های دیوارپوش ضربه گیر باشگاه

دیوارپوش ضربه گیر باشگاه از فوم های با کیفیت و مرغوب eva تولید و عرضه می گردد. این فوم ها از خاصیت ضد آب بودن برخوردار می باشند و به سهولت قابلیت تمیز شدن را دارند. فوم ای وی آ از خاصیت ضربه پذیری و انعطاف بالا بهره مند می باشد. همچنین این نوع فوم دارای عمر طولانی، دوام و استحکام بالایی است. دیوارپوش ضربه گیر به دلیل خاصیت برگشت پذیری مناسب در برابر ضربات شدید مقاومت و دوام بسیار بالایی را دارد. به همین جهت برای استفاده در نقاط حساس، سخت و سطوح پر فشار یکی از گزینه های مفید و مطلوب به عنوان ضربه گیر به حساب می آید.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا