بازرگانی

چرا فرش های ایرانی اینقدر در دنیا محبوب هستند؟

مطمئناً ، وقتی به یک نمایشگاه فرش می روید ، احساس چشایی و لذت می کنید.
دیدن تمام هنر ، زیبایی و خلاقیت در یک ساختار می تواند همه را مجبور به خرید یک میز با این فرش ها کند.
فرش ایرانی یکی از بهترین و با کیفیت ترین فرش های جهان است و بسیار محبوب و محبوب است.
در این مقاله ، دلیل محبوبیت آن را بررسی می کنیم:
کارشناسان فرش معتقدند این منشا فرشها و قالیچه ها در آسیاست. آنها همچنین گفتند که ایران ، قفقاز و ترکستان اولین زندانهایی هستند که فرش بافته اند.
ادبیات چین نشان می دهد که هنر قالی بافی به سالهای قبل از میلاد مسیح باز می گردد.
شاعران ایرانی قرن هفتم پیش از میلاد تختی را توصیف کردند که با فرشی بنفش پوشانده شده است.
نویسندگان ، شاعران و مورخان دیگر گفته اند که ایرانیان عادت دارند روی فرش های بسیار نرم بنشینند.
این مطالعه نشان می دهد که علاوه بر کشورهای ما ، کشورهایی مانند ترکیه ، قفقاز ، اسپانیا ، افغانستان ، ترکمنستان ، چین ، مصر ، پاکستان ، هند و رومانی و شبه جزیره نیز از قالیبافان معروف و فعال در این زمینه هستند. صنعت هم هست.
اما ایرانی ها اولین کسانی بودند که به قالی بافی روی آوردند و ایران به قالی بافی مشهور است. اولین فرش جهان فرش پازیریک بود. این فرش توسط تیم باستان شناسی روسیه در سال 1949 هنگام کاوش در منطقه آلتای جنوب سیری در دره ای به همین نام (پازیریک) کشف شد.
به دلیل زیبایی ، ظرافت و خلاقیت به کار رفته در این صنعت ، همواره مورد توجه بوده و هم اکنون ویژگی های تزئینی بیشتری را به خود جلب کرده است.

محبوبیت فرش ایرانی
یکی از دلایلی که محبوبیت فرش های ایرانی از فرش های تولید شده در کشورهای دیگر بیشتر است ، این است که آنها دارای تنوع رنگی هستند ، کیفیت مواد و پارچه های مورد استفاده هنر و سلیقه بی نظیری است. آنها روشن و زنده هستند. البته همه این عوامل در این مورد موثر بود و باعث محبوبیت زیاد فرش شد.

ماهیت فرش ایرانی
به دلیل تفاوت فرهنگی در مکان های مختلف ، فرش های مختلفی نیز دارند. بعضی اوقات این تفاوت ها شامل تفاوت در شکل ، الگو ، پشم و پشم است. گاهی اوقات ، حتی اگر دو فرش توسط یک مالک ادعا می شود و از یک شکل ، شکل و کیفیت یکسان هستند ، یک صاحب خبره می تواند تفاوت این دو را تشخیص دهد و گفته می شود که فرش دو دست است. نقص در قالیبافی.

فرش ماشینی ایرانی
کارخانه های فرش ماشینی در بیشتر شهرهای کشورمان وجود دارد ، اما به دلیل زیرساخت های موجود در برخی از شهرها مانند کاشان و آران بیدگل ، تعداد بیشتری کارخانه در شهرهای کاشان وجود دارد و آران بیدگل پایتخت های ماشین سازی است فرش در ایران.
امروزه بیش از 700 تولید کننده در این شهرها کار می کنند و فرش تولید می کنند. شهرهایی مانند یزد ، مشهد ، دلیجان و اصفهان نیز در این صنعت فعال هستند.
فرش های ایرانی از زمان های بسیار قدیم در سراسر جهان محبوب بوده و مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته و همه کشورها از محصولات ایرانی استفاده می کنند و کشور ما یکی از بزرگترین صادرکنندگان این صنعت است. در حال حاضر 40 درصد از صادرات کشور توسط استان آذربایجان شرقی تأمین می شود.

نابرابری نقشه
فرش تبریز شکل ، کیفیت ، عملکرد و رنگ متفاوتی با سایر فرش های ایرانی دارد ، به عنوان مثال با نقشه های اصفهان و کرمان یکی نیست و همچنین دانش کیفیت فرش یکسان نیست ، به جز – نه در این موارد خاص دشوار.و به اندازه کافی در مورد دست زدن به فرش. آن را برگردانید و به فرش های مختلف با عملکردهای مختلف نگاه کنید. فرش ها در تمام مناطق ایران بسته به آب و هوا ، آب و هوا و فرهنگ آن زمان با مناطق دیگر متفاوت است.

همچنین توجه به این نکته مهم است که امروزه فرش دستباف تقلبی بسیاری وجود دارد که شناسایی آن برای متخصصین صنعت دشوار است ، بنابراین اگر قصد خرید فرش دستباف را دارید ، صحبت با این فرد متخصص و قابل اعتماد را فراموش نکنید.
برای مشاهده محصولات شرکت ما و خواندن مقالات مختلف در مورد فرش به وب سایت ما مراجعه کنید.
نگین مشهد هلال

منبع:
منبع در سایت چرا فرش های ایرانی در سراسر جهان محبوبیت زیادی دارند؟

| www.neginhelal.com.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا