اپلیکیشن و نرم‌افزار

چگونه اکانت فیس‌بوک را حذف کنیم؟

در دورانی که حتی شبکه‌های اجتماعی هم تاریخ استفاده دارند، یکی از دغدغه‌های کاربران این است که پس از مدتی استفاده از آن‌ها، چطور حساب کاربری خود را حذف یا به اصطلاح عامیانه‌تر دیلیت اکانت کنند. به همین‌ دلیل، در این مطلب قصد داریم حذف یا همان دیلیت اکانت فیس‌بوک را به شما آموزش بدهیم.

چرا باید به فکر دیلیت اکانت فیس‌بوک باشیم؟

واقعیت این است که مدتی است دید عموم مردم به مارک زاکربرگ و کمپانی متا (فیس‌بوک سابق) تغییر کرده است. رسوایی‌های امنیتی پیش آمده برای کمپانی فیس‌بوک و حواشی ایجاد شده برای شخص زاکربرگ، به‌عنوان موسس و مدیر عامل این کمپانی بزرگ، تا جایی پیش رفت که نام فیس‌بوک به متا تغییر پیدا کرد تا شاید از بار فشارها کاسته شود. البته زاکربرگ مدعی است این تغییر برند به‌دلیل توجه‌ ویژه‌ی این شرکت به متاورس و تغییر تمرکز آن از یک هلدینگ مالک شبکه‌های اجتماعی به یک شرکت متاورسی است.

متا یا همان فیس‌بوک سابق، مالک شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های مشهور فیس‌بوک، اینستاگرام، واتساپ و مسنجر است. در این میان، فیس‌بوک و واتساپ به‌دلیل محدودیت‌ امکاناتی که ارائه می‌کنند و همچنین حواشی مرتبط با نقص امنیتی و نقض حریم خصوصی، بیشتر در معرض انتقاد هستند. فیس‌بوک روزگاری توانسته بود در اوج ناباوری شبکه‌ی اجتماعی محبوب دوران خود، یعنی مای‌اسپیس را از میدان به‌در کند، اما اکنون با بدبینی بعضی از کاربران نسبت به خود مواجه است و مدیر عاملش هم بر خلاف نام‌های بزرگ دنیای تکنولوژی، در میان عموم چهره‌ای خاکستری و مرموز قلمداد می‌شود.

علاوه بر این موارد، انتقاد دیگری که به فیس‌بوک وارد می‌شود این است که به تریبونی برای پخش اطلاعات نادرست تبدیل شده و مطالب منتشر شده در آن می‌تواند باعث گمراه شدن بسیاری از افراد شود.

شاید برای بعضی همین دلایل کافی باشد تا به فکر دیلیت اکانت فیس‌بوک باشند، اما قطعا این موارد برای بعضی دیگر هم اهمیت نخواهد داشت.

آنچه پیش از حذف اکانت فیسبوک باید بدانید

اگر به فکر بستن حساب کاربری خود در شبکه‌ی اجتماعی فیس‌بوک هستید، با دو گزینه مواجه خواهید بود: غیر فعال کردن (دی‌اکتیو کردن) حساب و حذف حساب (دیلیت اکانت).

در این مطلب، قصد داریم شما را با فرآیند حذف کامل حساب کاربری، همان گزینه‌ی دیلیت اکانت فیس‌بوک آشنا کنیم. با انتخاب دیلیت اکانت، تمامی پست‌ها، تصاویر، ویدیوها و صفحاتی که در اختیار داشتید حذف خواهند شد. همچنین، دسترسی به پیام‌رسان مسنجر دیگر ممکن نخواهد بود و سایر پلتفرم‌هایی که با حساب فیس‌بوک خود به آن‌ها وارد می‌شدید (مانند اسپاتیفای یا پینترست) باید از طریق وب‌سایت‌هایشان بازیابی شوند.

نحوه‌ی دیلیت اکانت فیس‌بوک

اما چگونه اکانت فیسبوک را حذف کنیم؟ برای این کار ابتدا باید وارد اکانت فیس‌بوک خود شوید و در صفحه‌ی فید، روی فلشی که در گوشه‌ی بالا و سمت راست صفحه قرار دارد کلیک کنید.

دیلیت اکانت فیس‌بوک

پس از این کار با منوی تنظیمات حساب روبرو می‌شوید. از فهرست پیش رو گزینه‌ی Settings & privacy را انتخاب کنید.

چگونه اکانت فیسبوک را حذف کنیم

در این بخش گزینه‌ی Settings را که با آیکن معروف چرخ دنده نمایش داده شده انتخاب کنید.

تنظیمات

در تب ظاهر شده در سمت چپ صفحه، گزینه‌ای با عنوان Your Facebook information را انتخاب کنید.

پس از ورود به این بهش، در پایین صفحه گزینه‌ای با عنوان Deactivation and deletion را مشاهده می‌کنید. روی عبارت View که در مقابل آن قرار دارد کلیک کنید. (در این مرحله می‌توانید با استفاده از گزینه‌ی Download your information یک کپی از داده‌های خود را دانلود کنید).

پس از ورود به این مرحله، دو گزینه‌‌ی Deactivate account و Delete account را مشاهده خواهید کرد که برای حذف کامل اکانت فیس‌بوک خود باید گزینه‌ی دوم را انتخاب کنید.

اگر گزینه‌ی اول را انتخاب کنید، اکانت شما به وضعیت غیرفعال تغییر خواهد کرد و همچنان می‌توانید از مسنجر استفاده و در آینده اکانت خود را بازیابی کنید.

با انتخاب گزینه‌ی Delete account به بخش جدیدی هدایت می‌شوید که پیش از اتمام فرآیند سه گزینه‌ی دی‌اکتیو کردن حساب، دانلود اطلاعات و انتقال یک کپی از اطلاعات‌تان را در اختیار شما می‌گذارد. در پایین این صفحه، گزینه‌ی Delete Account وجود دارد که پس از انتخاب آن باید رمز عبور خود را وارد کنید.

پس از وارد کردن رمز عبور، فرآیند دیلیت اکانت فیس‌بوک با موفقیت انجام خواهد شد و اکانت شما به‌صورت کامل حذف می‌شود.

منبع: Trusted Reviews

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا