آموزش زبان

آمادگی آزمون آیلتس

بهترین وب سایت های آمادگی آیلتس به داوطلبان تست های تمرینی متعدد، توضیحات مفصل و برنامه های مطالعه ارائه می دهند. این وب سایت ها برای آمادگی آیلتس به داوطلبان کمک می کند تا نقاط ضعف خود را بهبود بخشند، نکات ارزشمند روز آزمون را ارائه دهند و راهنمایی های یک به یک را ارائه دهند.

اکثر داوطلبان وب سایت های آمادگی آیلتس را به عنوان روش یادگیری خود انتخاب می کنند. برخی از بهترین وب سایت های تمرین آیلتس عبارتند از IELTS Liz، IELTS Buddy، IELTS Podcast، IELTS Advantage، IELTS Simon و غیره. این وب سایت های آمادگی آیلتس طیف گسترده ای از هزینه ها را همراه با زمان بندی انعطاف پذیر ارائه می دهند.

ویژگی های بهترین وب سایت برای آمادگی آیلتس

اکثر داوطلبان وب سایت های تمرین آیلتس را به عنوان روش آماده سازی خود انتخاب می کنند. این بیماری همه گیر نامزدها را از ثبت نام در دوره های آموزشی آیلتس منع کرده است. لازم است داوطلبان قبل از انتخاب، مزایای وب سایت های آموزشی آیلتس را بررسی کنند. بهترین وب سایت های آمادگی آیلتس دارای ویژگی های زیر هستند:

آزمون های تمرینی آیلتس فراوان

ویدیوهای توضیحی

برنامه های تحصیلی آیلتس سفارشی

نکات مهم روز آزمون آیلتس

تعداد زیادی فلش کارت واژگان آیلتس

لیست بهترین وب سایت های آمادگی آیلتس

سایت های آمادگی آیلتس زیادی برای داوطلبان وجود دارد. بهترین وب سایت برای آمادگی آیلتس با هدف بهبود نمره آیلتس داوطلب می باشد. بهترین وب سایت آیلتس برای تمرین روش های جالبی برای یادگیری به داوطلبان ارائه می دهد. در زیر بهترین وب سایت های آمادگی آیلتس آورده شده است:

IELTS Liz

IELTS Liz احتمالا بهترین وب سایت رایگان برای آمادگی آیلتس است. آیلتس لیز ساخته یک معلم با تجربه از بریتانیا است. همچنین یک کانال یوتیوب وجود دارد که دارای ویدیوهای توضیحی متعددی است. آیلتس لیز مزایای بسیاری دارد که در زیر ذکر شده است:

نمونه سوالات آیلتس فراوان

توضیح کامل الگوی آزمون آیلتس

ویدیوهای مفید در کانال یوتیوب آنها

نکات مفید روز آزمون

IELTS Buddy

IELTS Buddy یکی از بهترین وب سایت های آمادگی آیلتس محسوب می شود. آیلتس بادی نکات آمادگی، نمونه سوالات قابل دانلود متعدد و نکات گرامری را ارائه می دهد. همچنین به آماده سازی واژگان آیلتس کمک می کند. IELTS Buddy به دلیل ارائه نمونه پاسخ های رایتینگ آیلتس معروف است. نمونه پاسخ‌های رایتینگ تسک 1 و 2 آیلتس به داوطلبان در شناخت ساختار و روش پاسخ‌دهی کمک می‌کند.

IELTS Mentor

آیلتس منتور بهترین سایت برای آمادگی آیلتس برای بسیاری از داوطلبان است. این سایت راهنمایی هایی را برای آموزش عمومی و آیلتس ارائه می دهد. منتور آیلتس به دلیل نمونه سوالات و نمونه پاسخ های متعدد، بهترین وب سایت تمرین آیلتس محسوب می شود. این وبسایت همچنین نکات مهمی را به داوطلبان ارائه می دهد. منتور آیلتس داوطلبان را قادر می سازد تا مقالات خود را با نمونه پاسخ های وب سایت مقایسه کنند.

دوره آمادگی آزمون آیلتس (مگوش)

Magoosh یکی از بهترین وب سایت های آمادگی آیلتس است که برنامه ها و دوره های آموزشی گسترده ای را ارائه می دهد. مگوش آموزش ها و فیلم های آنلاین را ارائه می دهد. این وب سایت همچنین دارای یک برنامه کاربردی برای بهبود واژگان آیلتس است. این بهترین وب سایت برای آزمون های عملی آیلتس در نظر گرفته می شود. همچنین دارای یک بخش وبلاگ است که نکات و ترفند های مورد نیاز برای شرکت در آزمون را مورد بحث قرار می دهد. Magoosh به عنوان بهترین وب سایت برای آمادگی آیلتس در نظر گرفته می شود زیرا:

این دوره درس های ویدئویی مفصلی را ارائه می دهد و مفاهیم مختلف را پوشش می دهد

به زبان آموزانی که در مورد بخش یا فصل خاصی شک دارند، کمک ایمیلی ارائه می دهد

بیش از 600 سوال تمرینی، 125 درس ویدئویی به زبان آموزان کمک می کند تا برای آزمون آماده شوند

پانلی از معلمان آنلاین در اولین فرصت به سؤالات دانش آموزان پاسخ می دهند

مقرون به صرفه و بهترین دوره آماده سازی آیلتس آنلاین رایگان، همچنین 7 روز ضمانت بازگشت وجه در صورتی که زبان آموزان دوره را دوست نداشته باشند.

این دوره توسط دو مربی با تجربه زبان انگلیسی به نام های مولی کلر و ریچل کپلکه دیل مدیریت می شود.

دوره آنلاین رایگان آیلتس (شورای بریتانیا)

این یکی از بهترین سایت های تمرین آیلتس در بین داوطلبان است. “درک آیلتس” یک دوره رایگان آیلتس است که توسط شورای بریتانیا معرفی شده است و به راحتی در پلتفرم Future Learn در دسترس است. کل دوره شش هفته است و حداقل 2 ساعت برای هر هفته لازم است. مدرس اصلی این دوره آیلتس Allister Widdowson است که در سال های گذشته به تدریس زبان انگلیسی پرداخته است.

جاذبه های کلیدی این دوره:

این دوره هر بخش از آیلتس را با آموزش های ویدئویی مورد بحث قرار می دهد

این دوره نکات مفیدی را ارائه می دهد که به کسب نمره بالاتر باند آیلتس کمک می کند

دانش آموزان درک عمیقی از نحوه ارزیابی آیلتس خواهند داشت.

این به آنها فرصتی می دهد تا آزمون های نوشتاری و گفتاری انگلیسی را توسط سایر زبان آموزان از طریق سیستم عامل های آنلاین ارزیابی کنند.

این دوره تا 8 هفته دسترسی رایگان را ارائه می دهد و شرکت کنندگان در آزمون در صورتی که بخواهند بیش از این زمان دسترسی داشته باشند باید هزینه پرداخت کنند.

دوره آمادگی کامل IELTS Band 7+ Udemy

همه آموزگاران Udemy با هم کار می کنند تا محتوای قابل اعتماد و شناخته شده را برای شرکت کنندگان در آزمون طراحی کنند. اغلب به عنوان بهترین سایت برای آمادگی آیلتس توسط داوطلبان در نظر گرفته می شود. دوره آمادگی IELTS Band 7+ یک دوره منحصر به فرد است و توسط Keino Campbell طراحی و مدیریت شده است. او متخصص آیلتس و تافل با بیش از 10 سال سابقه در زمینه طراحی دوره است. این دوره تجزیه و تحلیل عمیقی از آزمون آیلتس ارائه می دهد و بر مهارت ها و تکنیک های مورد نیاز برای نمره بالا در آیلتس متمرکز است. این اغلب بهترین وب سایت برای آزمون آزمایشی آیلتس در نظر گرفته می شود.

USP های کلیدی دوره:

این دوره رایگان مقدماتی به دانش آموزان کمک می کند تا الگوی امتحان آیلتس را به طور واضح و دقیق یاد بگیرند و درک کنند.

تمام ابهامات در مورد برنامه درسی آیلتس با مشاوره با مربیان حرفه ای فورا برطرف می شود.

دانش آموزان نکات کاربردی و مفید مربوط به امتحان را درک خواهند کرد.

آنها فرصتی خواهند داشت تا زبان انگلیسی نوشتاری و گفتاری (نوشته شده توسط دانش آموزان) توسط سایر زبان آموزان ارزیابی شوند.

دانش آموزان این فرصت را خواهند داشت تا از خانه های خود بدون هیچ مهلت و هزینه های بالاتری مطالعه کنند.


کسب آمادگی برای آیلتس، ممکن است کار دشواری به نظر برسد؛ اما با اطلاع از اینکه دوره آیلتس چیست و برنامه‌ریزی برای آمادگی برای آزمون آیلتس، می‌توان این آزمون معتبر را با موفقیت پشت سر گذاشت. اگر شما نیز می‌خواهید در این آزمون شرکت کنید و می‌پرسید برای آیلتس از کجا شروع کنم و آمادگی برای آیلتس را کسب کنم، با ما همراه باشید.

در این مطلب از مجله خدمت از ما ابتدا خواهیم گفت دوره آیلتس چیست، و سپس نکات آمادگی برای آیلتس (مخصوصا آمادگی برای آزمون آیلتس در خانه) و نحوه مطالعه برای آزمون آیلتس را به شما خواهیم گفت.

دوره آیلتس (IELTS) چیست؟

پیش از خریداری منابع آزمون آیلتس یا منابع خودخوان آیلتس و آغاز مراحل آمادگی برای آزمون آیلتس، با یکدیگر مرور می‌کنیم که دوره آیلتس چیست و آزمون آیلتس چیست. این آزمون فوق‌العاده معتبر توسط دانشگاه کمبریج انگلستان، شورای فرهنگی بریتانیا و مرکز آیلتس استرالیا برگزار می‌شود. مدرک این آزمون قابل استناد و ارائه به دانشگاه‌هایی ممتاز مانند کمبریج، آکسفورد و هاروارد است.

نمره این آزمون 0 تا حداکثر 9 است، و شامل مهارت‌های شنیداری (Listening)، خواندن (Reading)، نوشتن (Writing) و مکالمه (Speaking) است. البته آزمون مکالمه در روزی متفاوت برگزار می‌شود. هنگام آمادگی برای آزمون آیلتس در خانه یا در کلاس توجه داشته باشید که این آزمون نمره قبولی ندارد. با توجه به موقعیتی که مدرک‌تان را ارائه می‌دهید، نمره شما ارزش‌گذاری خواهد شد؛ اما به‌طور کلی، نمره 5 متوسط و نمره بالای 6 مناسب محسوب می‌شود. در کارنامه آیلتس، نمره هر 4 مهارت شما به تفکیک ثبت می‌شود.

 

 

آیلتس آکادمیک یا جنرال؟

آزمون آیلتس به دو مدل تقسیم می‌شود. آمادگی برای آیلتس برای هر کدام از این دو شاید تقریبا یکسان باشد؛ اما هرکدام برای هدف خاصی طراحی شده‌اند:

  • آکادمیک (Academic): این آزمون مناسب متقاضیانی ست که با هدف ادامه تحصیل در دانشگاه‌هایی که در آنها دروس به انگلیسی تدریس می‌شوند، قصد مهاجرت به کشورهای انگلیسی‌زبان را دارند.
  • عمومی (General): متقاضیان این آزمون نیز قصد مهاجرت به کشورهای انگلیسی‌زبان متنند انگلستان، آمریکا، استرالیا و… را دارند، اما نه به قصد ادامه تحصیل.

البته این دو آزمون در بخش‌های Writing و Reading نیز تفاوت‌هایی با هم دارند که بد نیست هنگام آمادگی برای آیلتس و مطالعه برای آزمون آیلتس به آن توجه کرد. آزمون آکادمیک بیشتر شامل موضوعات علمی و دانشگاهی بوده و سوالات آن نیز در مواردی دشوارتر است.

 

اهمیت سطح شما در آمادگی برای آیلتس بدون کلاس

هر فردی دلایل خود را برای شروع آیلتس از صفر بدون کلاس یا پرداخت هزینه کلاس‌های آیلتس دارد. برخی می‌خواهند مهارت خود در زبان انگلیسی را با معیارهای بین‌المللی محک بزنند، برخی قصد گرفتن پذیرش دانشگاه‌های خارجی را دارند و غیره. در هرصورت، اولین قدم آمادگی برای آیلتس تعیین سطح‌تان با یکی از روش‌های زیر است:

  • تمرین‌ها، نمونه سوالات و امتحانات مشابهی در سطح اینترنت وجود دارد، که به کمک آنها می‌توانید سطح خود را پیدا و بعد به‌منظور کسب آمادگی برای آزمون آیلتس اقدام کنید. ماک تست‌ها یا آزمون‌های آزمایشی نیز می‌توانند پیش از خرید منابع خودخوان آیلتس و منابع آزمون آیلتس برای تعیین سطح به شما کمک کنند.
  • مراجعه به یک متخصص پیش از آمادگی برای آزمون آیلتس در خانه نیز ایده خوبیست. چنین فردی نمرات قبلی شما را (در صورت وجود) بررسی می‌کنند؛ میزان استفاده شما از زبان انگلیسی را در زندگی روزمره، و هر چهار مهارت اصلی را ارزیابی می‌کنند؛ و یا ممکن است از شما تست کتبی و شفاهی بگیرند. آموزشگاه‌های مختلف نیز پیش از شروع آیلتس از صفر یا آمادگی برای آیلتس از مبتدی از فرد متقاضی برای تعیین سطح او تست می‌گیرند.

 

آمادگی برای آزمون IELTS

 

ساختار آزموی آیلتس برای آمادگی در خانه

تعیین سطح به شما کمک می‌کند بسیار کارآمدتر جهت آمادگی برای آیلتس و مراحل آمادگی برای آزمون آیلتس برنامه‌ریزی کنید. حل تمرین‌های منابع خودخوان آیلتس و منابع آزمون آیلتس مفید هستند، اما مهارت‌های شما را چندان ارتقا نمی‌دهند. بنابراین، به نکات زیر برای آمادگی برای آزمون آیلتس در خانه توجه کنید.

 

1. بخش Listening

حتما می‌دانید که این بخش در آزمون آیلتس لهجه‌های متفاوتی را شامل می‌شود: اسکاتلندی، استرالیایی و غیره. بنابراین، آمادگی برای آیلتس بدون کلاس و آمادگی برای آزمون آیلتس در خانه بسیار مهم است. پادکست‌ها و کتاب‌های صوتی در ژانرهای موردعلاقه‌تان را پیدا و به آنها گوش کنید. واژگان جدید و نکات دیالوگ‌ها را یادداشت، و آنها را خلاصه کنید. اگر لازم بود، به عقب برگردید و دوباره به دیالوگ‌ها گوش کنید. این بخشی از فرآیند آمادگی برای آیلتس بدون کلاس است، پس نگران نباشید.

 

2. بخش Reading

مطالعه فراوان متون مختلف کلید طلایی آمادگی برای آزمون آیلتس بدون کلاس در این بخش است. چنین متن‌هایی هم در اینترنت موجود هستند، و هم در منابع خودخوان آیلتس. پس از مطالعه آنها، نکات کلیدی‌شان را پیدا، و خلاصه‌ای کوتاه از متنی که خواندید را یادداشت کنید. فراموش نکنید که پیش از خواندن، هر مقاله را سریع با چشم‌هایتان اسکن کنید و کلمات کلیدی آن را پیدا کنید.

 

آمادگی برای آزمون آیلتس در خانه

 

3. بخش Writing

برای تقویت این مهارت و آمادگی برای آیلتس مقالاتی با موضوعات مختلف بنویسید و دستور زبان و واژگان را با دقت مطالعه کنید. اگر هزینه کلاس‌های آیلتس را بپردازید و در آنها شرکت کنید، اساتید نوشته‌های شما را ارزیابی می‌کنند و نکات لازم را به شما گوشزد خواهند کرد. نکاتی که برخی از آنها نیز در منابع آزمون آیلتس آمده‌اند.

 

4. بخش Speaking

با دوستان یا همکلاسی‌هایتان به زبان انگلیسی گفتگو کنید و ایرادات را به یکدیگر بگویید. با اینکار می‌توانید مشکلاتی موجود در ساختار، دستور زبان، تلفظ و … را پیدا و آنها را برطرف کنید. همچنین، می‌توانید صدای خود هنگام صحبت کردن را ضبط کنید. سپس به صدای خود گوش دهید و ایراداتتان را شناسایی کنید. این روش برای آمادگی برای آزمون آیلتس در خانه و آمادگی آیلتس رایگان فوق‌العاده است.

 

منابع آزمون آیلتس

اهمیت منابع خودخوان آیلتس در مواردی مانند آمادگی برای آیلتس بدون کلاس و آمادگی برای آزمون آیلتس در خانه بسیار مهم است. برخی از منابع آزمون آیلتس عبارت‌اند از:

  • کتاب‌های Mindset For IELTS از انتشارات کمبریج
  • The Official Cambridge Guide to IELTS
  • Oxford Word Skills
  • Listening for IELTS
  • کتاب‌های آیلتس کمبریج و …
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا