آموزش زبان

آمادگی آزمون gre به صورت سریع

صفر تا صد ثبت‌نام آزمون GRE

آیا قرار است در آزمون GRE شرکت بکنید؟ روند ثبت‌نام آزمون GRE ممکن است ابتدا کمی پیچیده به نظر برسد اما هنگامی که با تمام مراحل آشنا شوید بسیار ساده خواهد شد. از آنجایی که ظرفیت آزمون به سرعت تکمیل می‌شود اغلب دانشجویان به دنبال چگونگی ثبت‌نام سریع جهت رزرو یک تاریخ مشخص هستند.

این تاریخ باید به شکلی انتخاب بشود که متقاضی اخذ پذیرش زمان مناسب را جهت ارسال نمره به دانشگاه مورد علاقه خود داشته باشد. علاوه بر این از آنجایی که قیمت آزمون GRE در هفته پایانی مانده به آزمون بیشتر خواهد شد باید قبل از رسیدن به تاریخ مورد نظر خود و از دست دادن شانس شرکت در آزمون با روند ثبت‌نام جی‌آرای آشنا باشید. در این یادداشت به بررسی تمام مراحل ثبت‌نام GRE، هزینه‌های آن و تمام نکاتی که باید بدانید پرداخته شده است.

 

نحوه ثبت‌نام آزمون GRE جنرال در 3 مرحله

به منظور ثبت‌نام متقاضیان باید مراحل ثبت‌نام در سایت ETS را طی بکنند. نحوه ثبت‌نام در جی‌آرای در برخی از کشورها مانند چین و هند متفاوت است. با این حال ثبت‌نام امتحان GRE در ایران شبیه ثبت‌نام در ایالات متحده است. در این بخش کل فرآیند ثبت‌نام به صورت تصویری در 3 مرحله توضیح داده شده است.

 

مقاله پییشنهادی : آموزش آنلاین زبان انگلیسی

 

مرحله اول ثبت‌نام آزمون GRE جنرال: حساب کاربری My GRE خود را بسازید.

اولین گامی که باید بردارید ایجاد یک حساب My GRE است. شما برای ثبت‌نام GRE، مشاهده نمرات خود و ارسال گزارش نمره به دانشگاه‌های انتخابی خود از این حساب کاربری استفاده خواهید کرد.

پس از طی کردن یک روند کوتاه می‌توانید حساب کاربری خود را داشته باشید. این روند بیشتر شامل وارد کردن اطلاعات شخصی مانند نام، ایمیل و آدرس خانه شما است. هنگام وارد کردن نام و تاریخ تولید بسیار دقت بکنید. هر دو مورد باید با مدرک شناسایی که روز آزمون به همراه دارید مطابقت داشته باشد. لازم به ذکر است پس از اتمام ثبت‌نام نمی‌توانید این دو مورد را تغییر بدهید.

تصویر زیر همان صفحه‌ای است که هنگام ایجاد حساب کاربری مشاهده خواهید کرد:

به محض ایجاد حساب کاربری و ورود می‌توانید در دسترس بودن تاریخ مورد نظر خود را جستجو کرده و برای ثبت‌نام آزمون GRE در آن تاریخ خاص اقدام بکنید.

 

مقاله پییشنهادی : نحوه مطالعه لغات GRE به همراه منابع

 

در My GRE HOME به بخش «My Tests» دقت بکنید. در این بخش شما باید بر روی « Register/ find Test Centers, dates» کلیک کنید. پس از کلیک به یک صفحه هدایت خواهید شد که در آنجا باید نوع آزمون خود را انتخاب کنید.

مرحله دوم آزمون GRE جنرال: مرکز آزمون و تاریخ آزمون را انتخاب بکنید

در این مرحله از ثبت‌نام آزمون GRE مرکز آزمونی را که قرار است آزمون بدهید را پیدا می‌کنید. پس از انتخاب نوع آزمون خود باید نام شهر را وارد کنید و سپس بعد از مشخص کردن تاریخ مورد نظر خود با انتخاب « Find availabe test centers and dates» به مرحله بعد بروید.

در این بخش تاریخ‌های آزاد با رنگ سبز مشخص شده‌اند. با کلیک بر روی هر کدام از تاریخ‌های سبز رنگ مشخصات مراکزی را که در آن تاریخ نسبت به برگزاری آزمون اقدام خواهند کرد به شما نمایش داده می‌شود. پس از انتخاب مرکز آزمون خود بر روی «Show Test Times» کلیک کنید تا گزینه «Register» و زمان آزمون ظاهر شود.

 

مقاله پییشنهادی :  آمادگی برای آزمون GRE جنرال

 

در برخی از موارد ممکن است که آزمون در دو نوبت صبح و عصر در دسترس باشد. هنگام انتخاب زمان در نظر داشته باشید که آزمون GRE سه ساعت و چهل و پنج دقیقه طول خواهد کشید.

پس از کلیک بر روی «Register» شما ابتدا به یک صفحه هدایت می‌شوید که در آن اطلاعاتی از روز آزمون مانند زمان حضور در مرکز آزمون یا وسایلی که می‌توانید به همراه داشته باشید ارائه شده است. نگران نباشید شما پس از ثبت‌نام نیز می‌توانید این اطلاعات را بخوانید.

قبل از انتقال به آخرین مرحله ثبت‌نام اطلاعات شخصی، مرکز و تاریخ آزمون انتخابی را به شما نشان می‌دهد که در صورت مشاهده مغایرت آن را ویرایش بکنید. پس از بررسی اطلاعات با تایید آن به مرحله آخر بروید.

مرحله سوم: پرداخت

پس از انتخاب تاریخ و زمان مورد نظر خود و تایید اطلاعات به آخرین مرحله ثبت‌نام GRE می‌رسید. در این بخش ابتدا سوالاتی از شما پرسیده می‌شود. نگران نباشید تنها کافی است به سوالاتی پاسخ بدهید که با علامت ستاره قرمز مشخص شده‌اند.

بدون پاسخ گذاشتن سایر سوال‌ها هیچ تاثیری در نمره و ثبت‌نام GRE ندارد. با این حال باید به این سوالات در صورت استفاده از سرویس ارسال نمره به دانشگاه‌ها با دقت پاسخ داده شود.

 

مقاله پییشنهادی :   منابع آزمون GRE جنرال

 

پس از پاسخ دادن به این سوالات برای آمادگی آزمون GRE چند بسته آموزشی مختلف ارائه می‌شود. برخی از این بسته‌های آموزشی مانند POWERPREP Online- Practice Test 1 به طور رایگان در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. با این حال برخی از آن‌ها شامل هزینه اضافی است که به قیمت آزمون GRE اضافه می‌شود.

پس از انتخاب بسته‌های آموزشی خود فاکتور هزینه‌ها به شما نمایش داده ‌می‌شود. همانطور که در عکس مشاهده می‌کنید قیمت آزمون جی‌آرای جنرال 205 دلار است. پس از بررسی فاکتور بر روی گزینه «Proceed to Checkout» کلیک بکنید تا به صفحه پرداخت هدایت بشوید.

شما با خریداری ووچر و وارد کردن کد آن می‌توانید بدون نیاز به سایت‌های واسطه هزینه آزمون GRE را پرداخت بکنید. نیاز نیست نگران قیمت ووچر GRE باشید زیرا به طور معمول قیمت آن با قیمت آزمون GRE تفاوت آنچنانی ندارد.

پس از پرداخت ایمیلی دریافت خواهید کرد که به شما اطلاع می‌دهد که کد ثبت‌نام شما در حساب کاربری MY GRE قابل دریافت است. حتما این کد را چاپ کنید و روز آزمون با مدرک شناسایی تایید شده همراه خود داشته باشید زیرا در صورت عدم ارائه آن نمی‌توانید در آزمون شرکت بکنید.

هزینه آزمون GRE General

همانطور که در بخش قبل اشاره شد قیمت آزمون GRE جنرال 205 دلار است. در صورت ثبت‌نام دیرهنگام در کمتر از 8 روز مانده به آزمون 25 دلار به هزینه شرکت در آزمون جی‌آرای جنرال اضافه می‌شود.

قیمت آزمون جی‌آرای شامل چهار گزارش نمره رایگان است. شما دانشگاه‌های مورد نظر خود را هنگام ثبت‌نام مشخص نمی‌کنید. این کار پس از اتمام امتحان و مشاهده نمره غیررسمی بخش درک واژگان و محسابات ریاضی پس از تایید شما انجام می‌شود. بنابراین مشخصات دانشگاه‌ها را در روز آزمون همراه خود داشته باشید. لازم به ذکر است که شما می‌توانید دانشگاه‌های بیشتری را جهت ارسال نمره نهایی خود نیز انتخاب بکنید. شما بابت انتخاب هر دانشگاه 27 دلار باید بپردازید.

 

مقاله پییشنهادی : نحوه نمره دهی در آزمون GRE

 

با توجه به نوسانات قیمت ارز اغلب دانشجویان نسبت به خرید ووچر پیش از ثبت‌نام آزمون GRE اقدام می‌کنند. اعتبار ووچرها اغلب 1 سال است. بنابراین هنگام خرید به این مساله دقت بکنید که تاریخ انقضا ووچر با تاریخ مورد نظر شما مطابقت داشته باشد.

علاوه بر این اگر چه استفاده از ووچر منجر به حذف سایت‌های واسطه می‌شود اما از آنجایی که تا پیش از ثبت در مرحله آخر ثبت‌نام نمی‌توان اعتبار آن را بررسی کرد جهت جلوگیری از ضررهای احتمالی باید از مراکز معتبر تهیه شود.

نحوه ثبت‎‌نام در آزمون GRE Subject

برخلاف آزمون‌های GRE General، آزمون GRE Subject بسیار محدود است. این آزمون تنها 3 بار در سال به صورت کاغذی در ماه‌های سپتامبر، اکتبر و آوریل ارائه می‌شود. به همین دلیل متقاضیان این آزمون باید با در نظر گرفتن تاریخ ارسال نمره خود جهت بررسی توسط تیم پذیرش دانشگاه نسبت به ثبت‌نام GRE Subject  اقدام بکنند.

برای ثبت‌نام این آزمون ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید. مرحله اول را همانطور که اشاره شد طی بکنید. در این بخش شما باید یکی از آزمون‌های GRE Subject را انتخاب بکنید تا پس از وارد کردن شهر مورد نظر خود ببینید آیا ثبت‌نام در حال حاضر در دسترس است یا خیر.

در صورت در دسترس بودن آزمون در تاریخ مورد نظر شما می‌توانید با جستجوی مراکز آزمون یک صندلی موجود را پیدا بکنید تا پس از پرداخت هزینه آزمون GRE آن را به نام خود ثبت بکنید. قیمت آزمون GRE Subject صد و پنجاه دلار است. در صورت ثبت‌نام دیرهنگام 25 دلار به آن اضافه خواهد شد.

 

مقاله پییشنهادی :  نمونه سؤالات آزمون GRE

 

ثبت‌نام متقاضیان کم‌توان یا ناتوان

ETS شرایطی را فراهم کرده است که افراد دارای معلولیت بتوانند در این آزمون شرکت بکنند. این افراد هنگام ثبت‌نام GRE باید ناتوانی خود را ذکر بکنند. برخی از امتیازاتی که ETS در نظر گرفته است عبارتند از:

  • در روز آزمون جهت پاسخ‌دهی به سوالات زمان بیشتری (50 درصد) به آن‌ها داده می‌شود.
  • در صورت نیاز به ارائه هرگونه مدرکی زمان اضافه به آن‌ها اختصاص داده می‌شود.
  • زمان استراحت‌ها در زمان آزمون لحاظ نمی‌شوند.
  • در آزمون GRE General صفحه کلیدهایی ویژه مانند صفحه کلید ارگونومیک، بزرگ‌نمایی تصویر، قابلیت انتخاب رنگ پس‌زمینه در اختیار آن‌ها قرار داده می‌شود.
  • در صورت نیاز یک کمکی جهت خواندن یا نوشتن به آن‌ها کمک می‌کند.

3 مشکل رایج هنگام ثبت‌نام آزمون GRE

ممکن است پس از به اتمام رساندن مراحل ثبت‌نام آزمون GRE متوجه بشوید که در یکی از مراحل اشتباه کرده‌اید. نیاز نیست وحشت بکنید زیرا در بیشتر موارد مشکلات با راه‌حل‌های ساده رفع می‌شوند. در ادامه به 3 مساله رایج میان متقاضیان شرکت در آزمون GRE و حل آن پرداخته شده است.

وارد کردن اشتباه اطلاعات شخصی

تمام اطلاعات شخصی که هنگام ایجاد حساب کاربری ارائه می‌شود را می‌توانید ویرایش بکنید. با این حال به محض ارسال نام و تاریخ تولد خود دیگر نمی‌توانید آن را تغییر بدهید.

 

ویدیوهای پییشنهادی : آموزش GRE کوانت

 

به همین دلیل هنگام وارد کردن این دو مورد بسیار مراقب باشید زیرا باید با مدرک شناسایی که با خود به آزمون خواهید برد همخوانی داشته باشد. در صورت رویت مغایرت اجازه نخواهید داشت در آزمون GRE شرکت بکنید و مجبور به لغو و ثبت‌نام مجدد خواهید شد.

با این حال ناامید نشوید و با مرکز آزمون خود تماس بگیرید که آیا آن‌ها به شما اجازه شرکت در آزمون را می‌دهند یا خیر. لازم به ذکر است سیاست کلی ETS اجازه چنین کاری را به مراکز آزمون نمی‌دهد و احتمال دارد حتی با وجود موافقت اولیه روز آزمون از ورود شما ممانعت کنند.

مدارک شناسایی بسته به کشور محل برگزاری آزمون متفاوت است. شرایط عمومی مدرک شناسایی قابل قبول به شرح زیر است:

  • شرکت‌کنندگان باید اصل مدرک شناسایی مانند گذرنامه و گواهینامه را ارائه بکنند. کپی این مدرک قابل قبول نیست.
  • در صورتی که اعتبار مدرک شناسایی به اتمام رسیده باشد به شرکت‌کننده اجازه ورود داده نمی‌شود.
  • باید حاوی نام کامل شما مطابق با نام ارائه شده هنگام ثبت‌نام آزمون GRE باشد.
  • مدرک شناسایی بدون عکس قابل قبول نیست.

لغو ثبت‌نام آزمون GRE

اگر می‌خواهید مکان یا زمان آزمون را تغییر بدهید یا ثبت‌نام آزمون GRE خود را لغو بکنید ابتدا وارد حساب کاربری My GRE خود بشوید. در مرحله بعد «Future test (including today)» را انتخاب بکنید تا لیست تمام آزمون‌های شما نمایش داده شود. پس از آن بر روی گزینه «Reschedule» کلیک بکنید. هزینه انجام این تغییر 50 دلار است.

برای لغو ثبت‌نام نیز همین مراحل را تکرار کنید و در مرحله آخر گزینه «Cancel appointment» را انتخاب بکنید. این امکان فراهم شده که شما بتوانید از طریق تماس تلفنی با مرکز برگزاری ثبت‌نام خود را لغو بکنید.

اگر بیش از 4 روز قبل از تاریخ برگزاری آزمون نسبت به لغو آن اقدام بکنید 50 درصد قیمت آزمون جی‌آرای به شما بازگردانده می‌شود. با این حال اگر 4 روز یا کمتر از 4 روز پیش از تاریخ آزمون انصراف بدهید هیچ مبلغی به شما پس داده نمی‌شود.

 

ویدیوهای پییشنهادی : آموزش رایتینگ GRE

شرکت مجدد در آزمون GRE

گاهی اوقات ممکن است پس از شرکت در آزمونی از نمره خود راضی نباشید. در این شرایط بیشتر دانشجویان برای از دست ندادن فرصت تحصیل در دانشگاه‌ مورد علاقه خود مجدد در آزمون GRE شرکت می‌کنند.

در مدت 12 ماه شما می‌توانید تا 5 بار در آزمون GRE شرکت بکنید. لازم به ذکر است از آخرین آزمون شما باید حداقل 21 روز گذشته باشد تا بتوانید در آزمون بعدی شرکت بکنید.

پس از ثبت‌نام آزمون GRE و شرکت در آزمون می‌توانید نمره‌های خود را بررسی بکنید و بهترین نمره را برای دانشگاه‌های مورد نظر خود بفرستید. در حقیقت اگر شما سه بار در این آزمون شرکت کردید می‌توانید نمره آزمون آخر، نمره آزمون دوم، نمره آزمون اول یا تمام نمره‌های خود را ارسال بکنید. این یک فرصت طلایی است که بهترین عملکرد خود را در اختیار دانشگاه مقصد بگذارید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا