برترین های کسب و کارپزشکی

آیا کاشت مو محدودیت سنی دارد ؟

از چه سنی تا چه سنی می توان کاشت مو را انجام داد ؟

بهترین دکتر کاشت مو در تهران معتقد است کاشت مو محدودیت سنی ندارد .پس از آزمایشات لازم و تشخیص متخصص پوست ومو و زیبایی می توان در هر سنی کاشت مو را انجام داد.

آموزش | ابزار

آیا ممکن است که از موی شخص دیگر برای کاشت استفاده کرد؟

خیر، زیرا بدن پیوند موی غیر را دفع می کند.

آیا در زمان کاشت مو و یا پس از آن شخص درد دارد ؟

به نقل از سایت دکتر گویا در حین عمل کاشت مو که با بی حسی های موضعی انجام می گیرد ، بیماران  هیچ دردی را احساس نمی کنند. بعد از برطرف شدن بی حسی ممکن است کمی درد آغاز شود که  می توان درد را فقط با استامینوفن کدئین، کنترل کرد.

آیا رنگ کردن مو بعد از کاشت مجاز است؟ کوتاهی مو بعد از کاشت تا چند وقت مجاز نیست ؟

بدون شک رنگ مو حاوی مواد شیمیایی است که میتواند بر نتیجه ی عمل تأثیر منفی بگذارد. بنابراین توصیه میشود که شخص45 الی 60 روز بعد از کاشت از رنگ کردن مو خوددرایی نماید. کوتاهی مو هم بعد از دو ماه مجاز است.

آیا میتوان در مناطقی که دچار سوختگی شده کاشت انجام داد؟

بله، این افراد هم میتوانند کاشت مو طبیعی انجام دهند. در ابتدا گرافت هایی از مناطق سالم پوست برداشت شده و بعد از تقسیم به قطعات کوچکتر، در مناطق آسیب دیده کاشت میشوند.

آیا کاشت مو دائمی است؟

بله کاشت مو یک روش دائمی است . از هفته سوم بعد از کاشت مو درصد زیادی از موهای کاشته شده ریزش خواهند کرد. ولی ریشه ی موها زنده می مانند. از ماه سوم موهای جدید ظاهر می شوند.

آیا باید موها را قبل از عمل کوتاه کرد؟

روز عمل، موهای شما در کلینیک توسط تکنسین کاشت کوتاه میشود. با این وجود، دو ماه بعد از عمل، مجاز هستید مو خود را کوتاه کنید.

آیا ممکن است که انتخاب سبک زندگی در ریزش مو تأثیر بگذارد؟

رژیم غذایی و انتخاب سبک زندگی از جمله سیگار کشیدن و استرس و فشار عصبی همگی میتواند تأثیرگذار باشند. بنابراین تلاش برای داشتن زندگی سالم، میتواند ریسک ریزش مو را بعد از عمل کاشت، به حداقل برساند.

آیا اثر زخم ها پس از کاشت مو باقی می ماند ؟

با توجه به تکنیک ها و ابزارهای پیشرفته ای که کلینیک زیبایی بهرویان استفاده می نماید پس از درمان زخم ها ، هیچ گونه اثری از زخم ها در سر اشخاصی که کاشت مو را انجام داده اند باقی نمی ماند .

نقاهت پس از کاشت مو چگونه است ؟

پس از یک الی دو روز کلینیک بهرویان پانسمان ها را باز می کند ، نیازمند انجام روش خاصی می باشد که کادر کاشت مو بهرویان سر را انجام داده و آموزش می دهند .حداقل تا دو هفته از انجام فعالیت های سنگین ورزشی و روزانه اجتناب نمایید. در زمان استراحت نیز نباید به موهای کاشته شده فشاری وارد شود .از قرار گرفتن در معرض آفتاب و نور خورشید باید اجتناب شود .

آیا سالمندان هم می توانند کاشت مو را انجام دهند ؟

کاشت موی طبیعی محدودیت سنی ندارد . اگر شخص بیماری های قلبی و عروقی نداشته باشد می تواند کاشت مو را انجام دهد.

آیا خانم ها هم می توانند کاشت مو انجام دهند ؟

بله کاشت مو هم برای آقایان و هم خانم ها امکان پذیر می باشد . البته ممکن است مقداری روش درمانی آنها با یکدیگر متفاوت باشد که به علت الگوی گوناگون ریزش مو است .

آیا بلافاصله بعد از کاشت، احتمال ریزش مو وجود دارد؟

از هفته سوم تا 1ماه پس از کاشت مو ریزش مو اتفاق می افتد. ولی این امر موقتی است و جزئی از پروسه درمان به حساب می آید. در ابتدا، موها شروع به ریزش میکنند و پس از حدود 3 الی 4 ماه ، ریشه های  مو دوباره شروع به رشد میکند.

آیا موهای که پیوند زده می شوند ضعیف هستند ؟

خیر .موهای که از بانک موی شما گرفته می شود و در مناطق طاسی گذاشته می شود بعد از مدتی به مانند موهای دیگر شما می شود .دقیقا همان عملکرد را دارند سستی موها تنها در ماه اول بعد از کاشت مو است که جزیی از پروسه درمان کاشت مو هست. شما باید مراقبت های لازم را انجام دهید. موها به صورت طبیعی رشد می کنند و شما می توانید آنها را اصلاح  کنید.

عمل کاشت موچند ساعت طول می کشد؟

بستگی به روش کاشت موی فرد دارد . اگر روش  FIT باشد حدودا 6 الی 7 ساعت طول می کشد .اگر روش کاشت  FUT باشد7 الی 8 ساعت زمان می برد  و اگر ِ FIT و FUT  باشد که در دو روز انجام می شود و روزی 6 تا 7 ساعت زمان می برد .

بی حسی سر بعد از کاشت مو تا  چه مدت است ؟

میزان بی حسی سر بعد از کاشت مو هر فرد متفاوت هست . ولی میزان بی حسی سر تا 1 ماه طبیعی می باشد. فصل سرما ، پاییز و زمستان فصل های بهتری به نسبت بهار و تابستان هست .

تا چند وقت بعد از کاشت نمی توان ورزش سنگین انجام دهند ؟

تا دو هفته پس از کاشت مو که به هیچ عنوان فعالیت و ورزش سنگین نداشته باشند تا زخم کاشت مو خونریزی نداشته باشد، حداقل تا 1 ماه این روند را ادامه بدهند.

بعد از کاشت مو چگونه بخوابیم ؟

توصیه میشود که روز بعد از عمل، کاملا استراحت کرده و برای خوابیدنِ صحیح، تا دو هفته ، دو بالشت نرم را به نحوی زیر سر خود قرار دهید که زاویه 45 درجه و نیمه نشسته داشته باشید. و از بالشت های  u  شکل هم می تواندد استفاده کنند.

آیا می توان بعد از کاشت مو کلاه گذاشت ؟

بهتر است  تا 2 ماه از گذاشتن کلاه خودداری نمایید . اگر در فصل گرما کاشت مو انجام دادند برای اینکه سر آنها در معرض نور مستقیم آفتاب قرار نگیرد، بعد از دو هفته می توانند از کلاه های گشاد که منافذی برای عبور هوا دارند استفاده کنند ، همچنین لازم است کلاهی که استفاده می کنید هروز شسته شود.

چه مدت بعد از کاشت مو میتوان سیگار کشید؟

2 هفته قبل از عمل کاشت مو باید سیگار ( وهر گونه موادمخدر و مشروبات الکلی) را کاملا ترک کرد. حداقل 1 ماه بعد از کاشت مو هم از کشیدن سیگار خودداری نمایید چون باعث عفونت می شود.

بعد از کاشت مو طبیعی است؟

پوسته شدن سر در طول دوره نقاهت کاملا طبیعی است و جزئی از دوره درمان می باشد.

آیا روزه گرفتن برای کاشت مو مضر است ؟

خیر مضر نیست. فقط اگر کاشت مو انجام داده اند باید داروهای آنتی بیوتیک را حتما سر ساعت بخورند تا دچار عفونت نشوند.

چند روز بعد از کاشت مو میتوان دوش گرفت؟

بعد از باز کردن باند سر ،  هر روز و گاها روزی دو بار باید جای بخیه و سر را به روش آموزش داده شده، شستشو داد و بعد از یک ماه می توان به روش قبل دوش گرفت .اما هنگام فشار خیلی کمی به سر وارد شود.

بهترین شامپو برای موهای کاشته شده چه شامپویی هست ؟

کلینیک بهرویان شامپوی خاصی را به شما معرفی می کند . شامپوی بچه هم جایگزین مناسبی است.

بعد از کاشت مو چه غذاهایی نباید بخوریم؟

بعد از کاشت مو محدودیت غذایی وجود ندارد، فقط غذاها و ادویه های تحریک کننده که باعث خارش شود استفاده نکنند. قبل از کاشت هم مو غذای مقوی استفاده شود و از خوردن غذاهایی که ادویه تند و سیر دارند استفاد نشود. برای مشاوره رایگان و جواب سوالات خود می توانید در همین پست ، نظر و سوالات خود را برای ما پست کنید . در اولین فرصت به سوالات شما جواب داده می شود.

منبع : پزشکا

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا