برترین های کسب و کارلوازم خانگی

از کجا بفهمیم لباسشویی چند کیلویی است؟

یکی از معیارهای افراد در زمان خرید لباسشویی، ظرفیت آن است. ماشین لباسشویی دارای ظرفیت‌های مختلفی است. معیار این ظرفیت اندازه‌گیری وزن لباس‌ها است. در این مقاله از آراسرویس سعی می‌کنیم ظرفیت ماشین لباسشویی توضیح دهیم که چه ماشینی با چه ظرفیتی برای شما مناسب است.

کاربران گرامی، سوالات خود را در رابطه با ظرفیت ماشین لباسشویی در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) یا بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید تا کارشناسان به صورت آنلاین پاسخگوی شما عزیزان باشند.

ظرفیت ماشین لباسشویی به چه معنا است و چگونه مشخص می شود؟

یکی از مهم‌ترین سؤالاتی که در هنگام کار با لباسشویی برای کاربران آن ممکن است ایجاد شود این است که از کجا باید تشخیص دهیم ماشین لباسشویی ما توان شستن چه میزان لباس را دارد؟

  • ظرفیت ماشین لباسشویی میزان وزن لباس‌هایی است که می‌توانید با اطمینان در یک چرخه آن را بشویید.
  • بیشتر ماشین‌ها در اندازه‌های 6 تا 12 کیلوگرم هستند.
  • البته ظرفیت‌های کم‌تر و بیش‌تر نیز وجود دارد.
  • برای مثال لباسشویی‌های شستشوی البسه اطفال ، ظرفیت کمتر و لباسشویی‌های صنعتی ظرفیت بیشتری دارند.

 توصیه می‌شود لباسشویی تهیه کنید که متناسب با میزان لباس‌های شما باشد و برای پر کردن آن به زحمت نیافتید.

از چه ظرفیت ماشین لباسشویی برای شستن لباس ها در خانه استفاده کنیم؟

  • در بیشتر موارد ، دیگ 5 یا 6 کیلوگرمی به‌راحتی نیازهای یک خانواده متوسط ​را برآورده می‌کند.
  • بعضی لباسشویی‌ها هستند که امکان استفاده کامل و یا نیمی از ظرفیت ماشین لباسشویی در آن وجود دارد، یعنی درصورتی‌که میزان وزن لباس‌های شما به حد مشخص نرسید، شما  می‌توانید با فشردن دکمه‌ای، از نیمی از ظرفیت لباسشویی خود استفاده کرده و شستشو را انجام دهید.
  • اگر یک خانوار بزرگ‌تر دارید که چندین بار در هفته شستشو می‌کنید ، با لباس‌های زیاد یا به شدت آلوده ، ظرفیت بیشتر برای شما مناسب‌تر است.
  • اگر شما یک خانواده کوچک‌تر هستید که فقط چند شستشو را انجام می‌دهید، ظرفیت کمتر می‌تواند برای شما مناسب‌تر باشد.

ماشین لباسشویی های ظرفیت بالا و پایین

بسیاری از افراد به اشتباه تصور می‌کنند ، تهیه لباسشویی بزرگ‌تر و گران‌تر عملکرد بهتری نسبت به سایزهای کوچک‌تر دارد اما باید گفت لباسشویی‌های بزرگ‌تر در کنار مزایایی که دارند دارای مضراتی نیز می‌باشند.

مقایسه لباسشویی با ظرفیت بالا و پایین :

  • لباسشویی با ظرفیت بالا با توجه به حجم بالایی که دارد امکان شستشوی حوله ، پتو ، پرده و سایر البسه حجیم را دارا بوده و متناسب با این جنسیت‌ها برنامه‌های بیشتری نسبت به ظرفیت‌های پایین‌تر دارد.
  • استفاده بیشتر از آب و طولانی بودن چرخه شستشو از نظر استفاده از آب و برق در لباسشویی با ظرفیت بالا چندان به‌صرفه نیست.

 چنانچه خانواده کوچک و متوسطی هستید و میزان استفاده شما از لباسشویی کم است استفاده از ظرفیت ماشین لباسشویی بالا چندان برای شما به‌صرفه و اقتصادی نیست و هزینه‌های آب و برق شما را بالا می‌برد.

  • لباسشویی با ظرفیت پایین فضای کمتری را اشغال میکند.
  • هزینه استفاده از آب و برق در لباسشویی با ظرفیت پایین کمتر است.
  • کم بودن ظرفیت لباسشویی نسبت به میزان استفاده ، شما را به زحمت انداخته و باید شستشو را در چند مرحله انجام دهید.

دوستان عزیز ساکن در پایتخت می توانند برای تعمیر یخچال ال جی در تهران، با کارشناسان آرا سرویس تماس بگیرند.

تهران | سامسونگ

پر کردن بیش از ظرفیت ماشین لباسشویی چه پیامدی دارد؟

اگر دیگ مخصوص به شستشو را بیش از حد ظرفیت لباسشویی پر کنید، هنگام چرخش لباس‌ها همانند یک توپ بزرگ به هم چسبیده شده و مانع از رسیدن مایع شستشو و آب به همه لباس‌ها شده و جای کافی برای درهم و برهم کردن آن‌ها نیست بنابراین ، شستشوی لباس‌ها به درستی صورت نمی‌گیرد.

ظرفیت ماشین لباسشویی وزن لباس‌های خشک است یا خیس ؟

آیا می‌دانید ظرفیت یک ماشین لباسشویی بر اساس لباس‌های خشک اندازه‌گیری می‌شود یا خیس؟ به خواندن ادامه دهید …

اگر هنگام پیاده‌روی ناگهان در معرض بارندگی شدید قرار گرفته‌اید ، هنگام خیس شدن لباس‌های خود متوجه بیشتر شدن وزن لباس‌هایتان شده‌اید . شما 3 پیراهن خیس و 3 پیراهن خشک دارید. هنگام وزن هر دو ، متوجه خواهید شد که لباس‌های مرطوب ممکن است تا دو برابر لباس‌های خشک وزن داشته باشند. حال باید دید ، برای تعیین میزان ظرفیت لباسشویی ، وزن کدام‌یک را در نظر گرفت؟

ظرفیت کیلوگرم مربوط به لباس‌های خشک است.

وقتی ظرفیت یک لباسشویی 6 کیلوگرم است ، یعنی قابلیت شستشوی 6 کیلوگرم لباس خشک را دارا است. بدیهی است وقتی این لباس‌ها خیس می‌شود، ممکن است وزن آن‌ها حتی بالاتر از 12 کیلوگرم باشد اما این افزایش معیار سنجش ظرفیت لباسشویی نیست. پس به‌طورکلی می‌توان گفت ظرفیت یک ماشین لباسشویی بر اساس لباس‌های خشک محاسبه می‌شود و خیس شدن لباس‌ها هیچ مشکلی در کاهش ظرفیت و مقدار لباس در لباسشویی ایجاد نمی‌کند.

چگونه وزن لباس‌های خود را نسبت به ظرفیت لباسشویی اندازه بگیریم؟

به مطالعه ادامه دهید تا با یک قانون که فقط 80% از میزان ظرفیت دیگ لباسشویی خود را پرکنید.

ازآنجایی‌که بیشتر لباسشویی‌ها وزن لباس‌های موجود در دیگ را احساس نمی‌کنند برای وزن کمتر یا بیشتر از حجمی که برای آن‌ها تعریف شده به یک میزان آب و برق استفاده می‌کنند. در این صورت بار کمتر باعث اصراف در مصرف شده و بار بیشتر همان‌طور که در بالا گفته شد در استفاده از مواد شوینده مشکل ایجاد کرده و حتی ممکن است کف بیشتری تولید کند.

 مجموعه تخصصی آرا سرویس آماده انجام تعمیرات لوازم شما بخصوص، تعمیر یخچال سامسونگ تهران می باشد.

ظرفیت ماشین لباسشویی بر حسب کیلوگرم به چه معناست؟

احتمالا مشاهده کرده‌اید که یک ماشین لباسشویی به‌عنوان ماشین ۵ کیلوگرمی، ۷٫۵ کیلوگرمی و یا ماشین ۱۰ کیلوگرمی توصیف شده است، باید بدانید که این مشخصات به وزن خود دستگاه اشاره نمی‌کند. بلکه، این به میزان وزن بار لباسی اشاره دارد که دستگاه می‌تواند راحت و به‌صورت کارآمد، بدون اتلاف انرژی و  آب، بشوید.

بطور خلاصه ظرفیت بار ماشین لباسشویی تعیین می‌کند که تا چند کیلوگرم لباس برای شستشو می‌تواند در آن قرار گیرد بدون اینکه بر عملکرد آن تاثیر منفی بگذارد. هرچه ظرفیت بار بیشتر باشد، می توانید میزان لباس بیشتری را در هر بار بشویید. هنگام خرید لباسشویی جدید، به ظرفیت بار توجه کنید. به این ترتیب، مطمئناً ماشین لباسشویی مناسبی برای خانواده خود خواهید داشت.

بخاطر داشته باشید که ماشین لباسشویی‌های با ظرفیت بالاتر نسبت به مواردی با ظرفیت کمتری بزرگتر و سنگین‌تر هستند. حتماً قبل از خرید ابعاد ماشین لباسشویی را نیز بررسی کنید تا مطمئن شوید در محفظه‌ی مخصوص لباسشویی شما جای می‌گیرد!

برای اطلاع از انواع ارور یخچال سامسونگ می توانید از طریق مقاله منتشر شده در سایت آرا سرویس مفهوم ارورها را متوجه شوید.

ظرفیت ماشین لباسشویی بر حسب کیلوگرم مربوط به لباس‌های مرطوب است یا خشک

هر کسی که در روز بارانی سعی کرده باشد تا با لباس‌های خیس به خانه برگردد متوجه می‌شود که لباس هنگامی که خیس باشد سنگین‌تر است. به عنوان مثال، وزن پنج حوله‌ی مرطوب ممکن است دو برابر همان میزان حوله خشک باشد. چون ماشین لباسشویی در ابتدا لباس‌های خشک را می‌گیرد و سپس آن‌ها را خیس کرده و می‌شوید، این اندازه گیری ممکن است کمی گیج کننده به‌ نظر برسد.

اما پاسخ این سوال تنها یک چیز است.  منظور از ظرفیت ماشین لباسشویی که به کیلوگرم توصیف می شود وزن لباس خشک است.

بنابراین وقتی می‌بینید که در مشخصات ماشینی با عنوان لباسشویی ۷ کیلویی توصیف شده است، بدانید که این ماشین می‌تواند به راحتی ۷ کیلوگرم لباس خشک را تمیز کند. بدیهی است که این لباس‌ها پس از خیس شدن، سنگین‌تر می‌شوند، اما نگران نباشید این دستگاه‌ها به‌گونه‌ای ساخته شده اند که بر این مسئله کنترل لازم را دارند.

چه میزان از لباس هر کیلوگرم از ظرفیت ماشین لباسشویی را تشکیل می‌دهد؟

در حالی که ظرفیت ماشین لباسشویی بر حسب کیلوگرم اندازه‌گیری می‌شود، ما اکثر مواقع به وزن لباس‌هایی که به خشکشویی می‌بریم توجه نمی‌کنیم.

یکی از راه‌های بررسی این مسئله که ماشین لباسشویی با چه ظرفیتی برای خانه شما مناسب است، یافتن متوسط وزن بار لباس‌ها خانواده  و جستجوی ماشینی با ظرفیت همسان است. می‌توانید این کار را با وزن کردن لباس‌ها توسط ترازوی آشپزخانه و محاسبه‌ی جرم کل آن‌ها انجام دهید.  یا اینکه هنگام حمل لباس‌های کثیف، آن‌ها را در سبدی قرارداده و روی ترازوی حمام بایستید سپس وزن خود را از عدد نشان داده شده کم کنید. اما گزینه‌ای سریع و ساده‌تر که شامل وزن‌ کردن لباس‌ها نباشد، بصورت زیر است.

اندازه‌گیری ظرفیت ماشین لباسشویی

برای تخمین اندازهی بار لباسها:

۱ کیلوگرم بار ماشین لباسشویی= ۵ پیراهن یا ۱ پیراهن + ۱ شلوار جین یا ۲ حوله حمام

بنابراین با پیروی از این دستورالعمل، یک لباسشویی ۶ کیلوگرمی باید بتواند باری در حدود ۳۰ پیراهن یا ده حوله حمام را به طور کارآمدی بشوید.

از این اندازه گیری‌ها به عنوان راهنمای کلی استفاده کنید. به هر حال، لباس‌ها در اشکال، اندازه و سبک‌های متنوعی هستند و بسیار کم اتفاق می‌افتد که لباس‌های شخصی فقط از یک نوع تشکیل شود.

اما اگر بتوانید اندازه تقریبی متوسط بار شستشوی خانوار خود را برآورد کنید و آن را با این دستورالعمل‌ها مقایسه کنید. می‌توانید ایده بهتری در مورد اینکه چه مدل لباسشویی با چه سایزی متناسب با نیازهای خانواده شما است، به دست آورید. به عنوان مثال، اگر سبد لباس‌های کثیف خانه شما معادل ۵۰ پیراهن را در خود جای داده است، یک ماشین ۱۰ کیلوگرمی می‌تواند این میزان را شستشو دهد، بدون اینکه وقت، انرژی و آب زیادی صرف کنید.

نکاتی درباره موارد حجیم شستشو

وسایل حجیمی مانند پتو، پرده و روتختی برای شستن صحیح به فضای زیادی نیاز دارند. یک ماشین لباسشویی با ظرفیت کمتر نه تنها ممکن است باعث خراب شدن وسایل بزرگ شما شود، بلکه در صورت گیر کردن، گره خوردن، کشش یا پارگی می‌تواند به وسایل شما آسیب برساند.

به عنوان یک دستورالعمل کلی، شما برای شستشوی کارآمد یک روتختی تک نفره به ماشینی با ظرفیت حداقل ۶ کیلوگرم، دو نفره به ۷ کیلوگرم، کوئینز به ۸ کیلوگرم و کینگ سایز به ماشین ۹ کیلوگرمی نیاز دارید. و برای یک مجموعه کامل از پرده‌های، نیاز دارید تا  یک ماشین لباسشویی با ظرفیت حداقل ۱۰ کیلوگرم داشته باشید تا آن‌ها را به خوبی تمیز کنید.

به یاد داشته باشید، اگر می‌خواهید وسایل حجیم را بدون سایش بشویید، سعی کنید یک ماشین لباسشویی با دستور شستشوی مخصوص ملافه سفید یا چیزی شبیه به آن را انتخاب کنید تا این موارد را با بهترین نحو ممکن و بدون هیچ آسیبی تمیز کنید.

تا ایجای مطلب سعی کردیم تا راهنمایی کلی برای انتخاب ماشین لباسشویی با ارائه کنیم. اگر هنوز هم حس می‌کنید که کمی گیج شده‌اید و برای اندازه گیری مناسب، مدل ماشین لباسشویی به کمک نیاز دارید، می‌توانید با مطالعه‌ی شرایط زیر برآورد کنید که کدام مدل برای شما مناسب است.

ماشین لباسشویی برای ۱ یا ۲ نفر

ماشین لباسشویی با ظرفیت بار ۷ کیلوگرم برای یک خانوار ۱ تا ۲ نفره مناسب است. می‌توانید چندین بار در هفته ماشین را راه اندازی کنید. آیا قصد دارید که در آینده خانواده خود را گسترش دهید، ماشین دارای درام با ظرفیت بارگیری حداقل ۸ کیلوگرم انتخاب مناسبی خواهد بود.

 لباسشویی برای خانواده ای با ۱ یا ۲ فرزند

ماشین با ظرفیت ۸ کیلوگرم برای خانواده‌هایی با ۱ یا ۲ فرزند بهترین گزینه است. اگر یک خانوار ۴ نفره دارید، دستگاهی با ظرفیت بار ۸ کیلوگرم بسیار مناسب است.

لباسشویی مناسب برای خانواده‌ای با ۳ فرزند یا بیشتر

با یک ماشین لباسشویی با ظرفیت بار ۹ کیلوگرم، گزینه‌ای مناسب برای لباس‌های خانواده‌ای با ۳ فرزند یا بیشتر است. بنابراین اگر خانواده‌ای بزرگ دارید، حتما یک  لباسشویی جادار تهیه کنید، با این‌ کار می‌توانید مطمئن شوید که همه‌ی لباس‌های خود را با یکبار راه‌اندازی ماشین خواهید شست.

نکاتی مهم دیگری که باید در هنگام استفاده از ماشین لباسشویی توجه کنید

حال که تمامی نکات مهم درمورد انتخاب خرید و نصب و راه‌اندازی را بررسی کردیم. چند نکته‌ی مهم نیز وجود دارد که با رعایت آن‌ها هم می‌توانید در مصرف انرژی صرفه‌جویی کرده و هم طول عمر دستگاه خود را تضمین کنید.

لباس‌های کثیف خود را جمع کنید

بهتر است تا جایی که می‌توانید لباس‌های کثیف خود را جمع کنید. توجه کنید که متناسب با اندازه‌ی ماشین لباسشویی در آن لباس قرار دهید؛ نه بیشتر از ظرفیت آن و نه خیلی کمتر.  با این کار در هر بار راه انداختن ماشین خود در وقت و هزینه‌های مربوط به انرژی و مصرف آب صرفه جویی خواهید کرد.

تفاوت در برنامه‌های شستشو

تمامی برنامه‌های شستشو برای تمامی ظرفیت لباسشویی مناسب نیستند. با برخی از این برنامه‌ها، تنها مجاز هستید تا ماشین لباسشویی را تا نیمه پر کنید؛ مانند برنامه‌ی لباس شستن فوق العاده سریع یا یک برنامه‌ی شستشوی لباس‌های ابریشمی و بسیار ظریف. در کتابچه راهنمای ماشین خود می‌توانید ببینید که هر برنامه لباسشویی برای چند کیلوگرم لباس مناسب است.

شستشوی بهتر لباس ها با رعایت ظرفیت و وزن ماشین لباسشویی

برای شستشو بهتر لباس‌ها بهتر است وزن کمتری از حداکثر ظرفیت لباسشویی پر شود. نکات زیر را درباره وزن لباسشویی چک کنید:

  • اگر ماشین لباسشویی زیاد پر شود لباس‌ها ممکن است به یکدیگر رنگ پس دهند یا حتی زیپ موجود در بعضی از لباس‌ها موجب آسیب رسیدن به لباسشویی شود.
  • حتی پیش آمده است که حجم زیادی از لباس‌ها را بشویید و متوجه شوید که از تعداد جوراب‌های شما کم شده است.
  • در زمانی که حداکثر وزن لباسشویی برای شستشو پر است بعضی از این جوراب‌ها و لباس‌های کوچک، ممکن است در زه کش دستگاه گیر کند و مشکلاتی را برای لباسشویی به بار آورد.
  • استفاده صحیح از یک وسیله می‌تواند تا مدت‌ها شما را از تعمیر بی‌نیاز کند.
  • بسیاری از افراد دقت چندانی به ظرفیت ماشین لباسشویی ندارند و وزن لباس‌هایشان را به صورت اصولی تعیین نمی‌کنند.
  • به همین علت با پر کردن ماشین لباسشویی موجب آسیب رسیدن به دستگاه و فرسایش آن می‌شوند.

تعیین وزن ماشین لباسشویی بر اساس تعداد اعضای خانواده

نکات مربوط به تعیین ظرفیت ماشین لباسشویی بر اساس تعداد اعضای خانواده در این بخش ذکر شده است:

  • ظرفیت لباسشویی را می‌توانید با در نظر گرفتن تعداد اعضای خانواده مشخص کنید.
  • قطعاً خانواده‌هایی با اعضای بیشتر لباس بیشتری نیز کثیف می‌کنند. بنابراین وزن لباسشویی آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها باید بیشتر باشد.
  • از طرفی وزن ماشین لباسشویی در خانواده‌های کم‌جمعیت باید کمتر باشد.
  • غالباً برای خانواده‌های 1 تا 2 نفره ظرفیتی بین 5 تا 6 کیلوگرم مناسب است. خانواده‌های 2 الی 3 نفره می‌توانند ظرفیت 7 کیلوگرم را انتخاب کنند.
  • ظرفیت 8 کیلوگرم می‌تواند برای خانواده‌های 3 تا 4 نفره مناسب باشد و ظرفیت 9 کیلوگرم به بالا برای خانواده‌های 4 تا 5 نفره و بیشتر مناسب است.
  • انتخاب ظرفیت لباسشویی بر اساس تعداد اعضای خانواده در کاهش میزان مصرف آب و برق تأثیر بسزایی دارد.
  • شاید بسیاری از شما فکر کنید که اگر ظرفیت ماشین لباسشویی بیشتر باشد در آینده که به تعداد اعضای خانواده اضافه شد، دیگر نیازی نیست ماشین لباسشویی را عوض کنید.
  • اما انتخاب ظرفیت بیشتر برای خانواده‌های کم‌جمعیت، موجب مصرف بیشتر انرژی و افزایش هزینه‌های آب و برق می‌شود.
  • انتخاب ماشین لباسشویی بر اساس تعداد اعضای خانواده خیلی درست نیست و بهتر است عوامل دیگری را نیز در نظر بگیرید.

انتخاب وزن مناسب لباسشویی و تعیین وزن لباس ها در هنگام استفاده از آن

موارد مربوط به انتخاب ظرفیت لباسشویی با در نظر گرفتن کاربرد آن در این بخش بیان شده است:

  • بسیاری از افراد خانواده‌های کم‌جمعیت یک یا دو نفره را تشکیل می‌دهند اما عادت دارند که لباس چرک‌ها را جمع کنند و یکجا بشویند.
  • اگر از این دسته افراد هستید فرمول بالا چندان به درد شما نمی‌خورد. برای فهمیدن میزان وزن ماشین لباسشویی باید فرمول دیگری را در نظر بگیرید.
  • فرمولی که ما به شما توصیه می‌کنیم، پیدا کردن وزن لباس‌هایی است که برای شستشو جمع می‌کنید.
  • معمولاً 5 پیراهن یک کیلوگرم لباس را تشکیل می‌دهد.
  • 1 پیراهن و 1 شلوار جین نیز وزنی حدود 1 کیلوگرم دارد.
  • عموماً دو حوله بزرگ حمام نیز وزنی حدود یک کیلوگرم دارند.
  • اما وزن حوله‌ها و لباس‌های کاموایی، بافتنی یا پالتوها با توجه به الیاف بکار رفته در آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها متفاوت است.
  • هرکسی می‌تواند به صورت حدودی وزن تقریبی لباس‌ها در هر دوره شستشو را با دقت اندکی به دست آورد و با توجه به ظرفیت لباسشویی، وزن مناسبی از لباس را درون آن بریزد.
  • منظور از وزن مناسب لباس‌ها وزنی است که نه خیلی کمتر از وزن ماشین لباسشویی باشد و میزان مصرف برق را بالا ببرد.
  • نه خیلی بیشتر از ظرفیت آن که باعث درست تمیز نشدن لباس‌ها و آسیب به لباسشویی شود.

فرمول تبدیل وزن کیلوگرم ماشین لباسشویی به وزن لباس ها

شاید برای شما این سوال مطرح شده باشد که برای تبدیل وزن ماشین لباسشویی به کیلوگرم به وزن لباس ها چه باید کرد؟ برای این منظور می توانید از یک فرمول ساده اما کاربردی استفاده کنید. برای این کار باید بدانید که:

1 کیلوگرم شستشو در ماشین لباسشویی برابر است با: 5 پیراهن یا 1 پیراهن + 1 شلوار جین یا 2 حوله حمام

با توجه به این فرمول به راحتی می توانید در هنگام شستشو تعداد لباس های کافی را بسنجید. برای مثال:

  • برای یک لباسشویی 6 کیلوگرمی نهایت می توانید 30 پیراهن در دستگاه قرار دهید.
  • همچنین برای انتخاب رفیت مناسب لباسشویی در هنگام خرید نیز می توانید از این فرمول استفاده کنید.
  • برای مثال اگر 50 پیراهن در هر بار شستشو دارید، می بایست به دنبال لباسشویی 10 کیلوگرمی بروید.

ظرفیت ماشین لباسشویی برای شستشو پتو پرده و ملحفه

ظرفیت ماشین لباسشویی برای شستشو پتو پرده و ملحفه در زیر بیان شده است:

  • بسیاری از شما شستشو پتو، پرده و ملحفه را در منزل انجام می‌دهید.
  • شستشو این اقلام با دست، با توجه به وزن سنگین آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها به ویژه بعد از خیس شدن، بسیار دشوار است. بنابراین اکثراً مایل هستید این کار را با ماشین لباسشویی انجام دهید.
  • در اینجا این پرسش مطرح است که آیا ظرفیت ماشین لباسشویی ما، برای شستشو این اقلام مناسب است یا خیر؟
  • یک پتو دو نفره وزنی حدود چهار تا چهار و نیم کیلوگرم دارد، بنابراین برای شستشو آن یک ماشین لباسشویی 6 تا 7 کیلویی می‌تواند پاسخگو باشد.
  • اما اگر زیاد از ماشین لباسشویی برای شستشو این اقلام استفاده می‌کنید، بهتر است ظرفیت لباسشویی شما بیشتر باشد. زیرا وزن زیاد پتو و پرده ممکن است سبب پاره شدن و یا کشش بیش از حد زهکش شود.
  • این اقلام در زمان شستشو وزنی حدود دو برابر وزن خود در حالت خشک پیدا می‌کنند. بنابراین اگر وزن ماشین لباسشویی شما کم باشد، دیگ دستگاه، زه کش و سایر قسمت‌های آن ممکن است در درازمدت دچار مشکلاتی شود.
  • همین طور خود پتو یا پرده ممکن است به درستی تمیز نشود.
  • بنابراین اگر اغلب شستشو این اقلام را در منزل خود انجام می‌دهید، بهتر است ماشین لباسشویی با ظرفیت بیشتر خریداری کنید.
  • امروزه اغلب ماشین‌های لباسشویی دارای سنسور وزن هستند.
  • یعنی اگر کمتر از ظرفیت لباسشویی، لباس داخل دستگاه بریزید، دستگاه وزن آن را تشخیص می‌دهد و انرژی کمتری مصرف می‌کند.
  • بنابراین باید بیشتر به حداکثر وزن ماشین لباسشویی دقت شود تا حداقل آن.

سخن آخر

 امیدواریم که با رعایت این نکات بتوانید بهترین گزینه را که متناسب با شرایط و بودجه‌ی شما است را انتخاب کنید. فراموش نکنید که راه‌اندازی نحوه‌ی صحیح استفاده از ماشین لباسشویی بر روی میزان اتلاف انرژی و طول عمر آن تاثیر بسزایی دارد. بنابراین از دفترچه‌ی راهنمای ماشین خود غافل نشوید.

فهرست مقاله

  • https://hillbilly ir/از-کجا-بفهمیم-لباسشویی-چند-کیلویی-است؟/
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا