اپلیکیشن و نرم‌افزاربرترین های کسب و کار

بهترین برنامه دوربین برای آیفون

بهترین اپلیکیشن‌های دوربین آیفون در سال ۲۰۲۱

همان‌طور که در آموزش عکاسی انتخاب یک دوربین DSLR برتر تک سایز یا انتخاب یک دوربین بدون آیینه برای هر کاربری بسیار سخت است؛ مطمئنا هیچ اپلیکیشن کامل و برتری برای همه کاربران یافت نمی‌شود. نیازها و تنظیمات کاربران بسیار متفاوت است؛ به‌ویژه با توجه به قابلیت‌های گسترده آیفون‌های امروزی. تخمین زده می‌شود در سال جاری فقط نزدیک به ۱.۵ تریلیون عکس گرفته شده است که تقریبا ۹۲ درصد آن‌ها توسط تلفن‌های هوشمند ثبت شده‌اند.

بنابراین، کاملا حق داریم که سعی کردیم بهترین عکس‌های زندگی خود را با دوربین گوشی‌ها بگیریم. این اپلیکیشن‌های دوربین هستند که ما را در انجام این کار کمک می‌کنند. مطمئنا، درصد زیادی و نه اکثریت عکس‌هایی که گرفته می‌شوند؛ عکس‌های فوری و غیر هنری هستند و صرفا برای سرگرمی، ثبت خاطره و امور روزانه هستند. درصد کمی از عکس‌هایی که با دوربین گوشی‌ها می‌گیریم هم برای ثبت عکس‌های هنری با کیفیت خروجی بالا است.

iOS | آموزش عکاسی

در این حالت، کاربران آماتور یا حرفه‌ای به دنبال اپلیکیشن‌های شخص ثالث بهتری نسبت به برنامه پیش‌فرض دوربین گوشی‌های آیفون هستند. این کاربران دنبال نیازها و تنظیمات بیشتری هستند؛ کنترل‌های دستی یا تنظیمات RAW، فیلترهای از پیش تعیین شده برای ادیت عکس‌ها و آماده‌سازی آن‌ها برای چاپ در رسانه‌ها.

مسئله‌ای که این دسته از کاربران با آن روبرو هستند؛ صدها و شاید هزاران اپلیکیشن دوربین شخص ثالث موجود در App Store است. اگر خیلی مشتاق بوده باشید؛ یک به یک این برنامه‌های دوربین را تست و بررسی کرده و هزینه آن‌ها را می‌پردازید.

ما در این مقاله می‌خواهیم فهرستی از بهترین نرم افزارهای دوربین برای آیفون ردیف کنیم تا در زمان و هزینه شما صرفه‌جویی شود و راحت‌تر بتوانید یک برنامه مطابق نیازهای خودتان پیدا کنید:

بهترین اپلیکیشن دوربین آیفون برای حرفه‌ای: Halide Mark II

Halide جامع‌ترین کنترل‌ها و ویژگی‌ها در میان اپلیکیشن‌های دوربین iOS را ارائه می‌دهد. از هیستوگرام تا اوج تمرکز و زوم، اکسپژور(نوردهی) طولانی ۱۵ ثانیه‌ای، این برنامه مجموعه گسترده‌ای از ویژگی‌ها را ارائه می‌دهد.

حتی سخت‌ترین کاربر هم از اپلیکیشن Halide رضایت خواهد داشت. کمی زمان می‌برد تا بر برخی از ویژگی‌ها و قابلیت‌های این برنامه تسلط پیدا کنید؛ به‌ویژه اینکه پیش از عکس‌های فوری بخواهید از این ویژگی‌ها استفاده کنید. طرح‌های جبران نوردهی این برنامه بسیار ساده و تمیز هستند و با یک حرکت به سمت بالا یا پایین در دسترس قرار می‌گیرند.

یکی از ویژگی‌های جدید و عالی (شاید بهترین) برنامه Halide پشتیبانی بسیار خوب از ProRAW است. فعلا این گزینه فقط در دوربین گوشی‌های آیفون ۱۲ پرو و ۱۲ پرو مکس ظاهر شده است ولی احتمالا سریعا به یک گزینه استاندارد در مدل‌های آیفون آینده تبدیل خواهد شد. ProRAW این مزیت را دارد که کیفیت تصاویر RAW را با عکاسی محاسباتی ترکیب می‌کند تا دوربین‌های آیفون بتوانند عکس‌های بسیار باکیفیت‌تر از حد معمولی بگیرند.

با معرفی ویژگی ProRAW توسط اپل، برنامه Halide روی این ویژگی کار کرد تا در نهایت بهترین ترکیب این ویژگی با مزایای جدید را در دسترس کاربران قرار دهد.

اپلیکیشن Halide فقط مناسب عکاسی است و هیچ گزینه ویرایش یا پردازش تصویری ندارد.

بهترین اپلیکیشن دوربین آیفون برای کیفیت عکس: FiLMiC Firstlight

اپلیکیشن Firstlight توسط شرکت FiLMiC Camera ساخته و توسعه داده شده است؛ همان تیمی که برنامه عالی و فوق‌العاده محبوب FiLMiC Pro را برای فیلم‌سازی با گوشی‌ها تولید کرده است.

برنامه Firstlight آن چیزی که بیشتر از برنامه Halide ارائه می‌دهد؛ پیرامون پیاده‌سازی و استفاده از فرمت ProRAW است. بنابراین، اگر شما یک گوشی قدیمی دارید که از فرمت ProRAW پشتیبانی نمی‌کند؛ استفاده از برنامه Firstlight چیز زیادی به شما نمی‌دهد.

اپلیکیشن Firstlight مانند برنامه‌های Halide و ProCamera، یک برنامه دوربین حرفه‌ای است و برای عکاسان و کاربران حرفه‌ای مناسب است که می‌خواهند با گوشی آیفون خود عکس‌ها و ویدیوهایی با بالاترین کیفیت و قابلیت‌های عکاسی و فیلم‌برداری بگیرند. ویژگی‌ها بسیار گسترده‌ای دارد و به شما امکان کنترل تمام جنبه‌های عکاسی را می‌دهد.

تنظیمات دستی، تنظیمات شاتر و ISO، فوکوس خودکار، هیستوگرام و بسیاری از تنظیمات و قابلیت‌های دیگر در این برنامه گنجانده شده‌اند.

این اپ از فرمت‌های تصویر RAW و ProRAW به خوبی JPEG و HEIC و TIFF پشتیبانی می‌کند. مانند بسیاری از اپلیکیشن‌های دیگر دارای یک سری شبیه‌سازی‌های فیلم‌برداری است ولی FiLMiC سعی کرد چیزی متفاوت را ارائه کند و شبیه‌سازی‌ها حرفه‌ای‌تر و بهتر باشند.

با Firstlight می‌توانید با کیفیت‌ترین عکسی که ممکن است با یک گوشی تلفن همراه گرفته شود را ثبت کنید. با تست‌ها و ارزیابی‌های زیادی متوجه شدیم که کیفیت عکس این برنامه حتی از Halide’s ProRAW و ProCamera’s ProRAW نیز بهتر است. شما با این برنامه می‌توانید ضبط ProRAW داشته باشید که کیفیت آن در کمتر برنامه دیگری مشاهده می‌شود.

نمی‌توانیم توصیه کنیم که Firstlight را به جای Halide استفاده کنید؛ چون برخی تنظیمات آن خسته‌کننده هستند و رابط کاربری بسیار خوبی ندارد. اما ویژگی‌هایی دارد که باعث افزایش کیفیت عکس می‌شوند و به شما کمک می‌کند عکس‌های خاص و بی‌نظیری ثبت کنید .

بهترین اپلیکیشن دوربین آیفون برای همه افراد: +ProCamera

برنامه ProCamera چیزی در نزدیکی‌های Halide است و مانند آن ده‌ها تنظیم، کنترل دستی و ویژگی پیشرفته برای عکاسی ارائه می‌کند. این برنامه از ProRAW پشتیبانی می‌کند ولی به اندازه اپ Halide تمیز و انعطاف‌پذیر نیست.

ProCamera برخلاف Halide از یک مجموعه ویرایش‌های داخلی نسبتا گسترده سود می‌برد؛ حتی از حالت پرتره نیز پشتیبانی می‌کند. اگر دنبال بهترین برنامه برای عکاسی و ویرایش هستید؛ این اپلیکیشن را پیشنهاد می‌کنیم.

از میان تمام اپلیکیشن‌های دوربین آیفون بررسی شده؛ از نظر ما برنامه ProCamera بهترین رابط کاربری را داشته و منحنی یادگیری آن نیز بسیار آسان است. اگر مفاهیم نوردهی و ویرایش عکس را بدانید؛ سریعا یاد خواهید گرفت با این برنامه کار کنید. حتی اگر یک کاربر آماتور هستید که این مفاهیم را نمی‌دانید و روی آن‌ها تسلط ندارید؛ باز هم برنامه ProCamera سعی می‌کند سریعا پارامترهای مختلف نوردهی را برای شما آسان کند و با ابزارهای مفید یادگیری، عکس‌های بهتری بگیرید.

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد ProCamera که آن را از هم‌تایان خود متمایز می‌کند؛ ادغام با ادوبی است؛ به این معنی که شما می‌توانید تصاویر را به طور مستقیم به فضای ذخیره‌سازی Creative Cloud بفرستید.

بهترین اپلیکیشن دوربین آیفون رایگان: Adobe Lightroom CC

برای افرادی که با نسخه استاندارد Lightroom و به طور کلی Adobe Suite آشنا هستند؛ شنیدن رایگان بودن برنامه Adobe Lightroom CC برای آیفون عجیب به نظر می‌رسد.

بله این برنامه رایگان است ولی نیاز به ثبت‌نامه و رجیستر دارد. برای ثبت‌نام می‌توانید از حساب کاربری آی‌کلاود یا جیمیل خود استفاده کنید. تمام ویژگی‌های این اپلیکیشن رایگان است؛ جز اینکه بخواهید چندین دستگاه را با Adobe Cloud همگام‌سازی کنید که بدیهی است به یک اشتراک ادوبی نیاز دارید. اگر قبلا اشتراک Lightroom را خریداری کردید؛ با همان آی‌دی ادوبی می‌توانید کارهای خود را پیش ببرید.

نه تنها لایت‌روم یکی از بهترین برنامه‌های ویرایشگر عکس موبایل است؛ بلکه دوربین داخلی آن دارای ویژگی‌های گسترده‌ای است که باعث می‌شود کل برنامه شایستگی استفاده همه‌جانبه‌ای پیدا کند. نوردهی و کنترل فوکوس دستی، رکورد فایل‌های RAW، تنظیمات پیش‌فرض Lightroom، واترمارک و همه چیزهایی که برای ویرایش عکس و تنظیم رنگ تصاویر و کارهای دیگر مدیریت عکس‌ها نیاز دارید.

رابط کاربری آن بسیار ساده است و با اولین بار باز شدن و استفاده، بر آن مسلط می‌شوید. ادوبی موفق شده بهترین ویژگی‌های یک برنامه کامل را در یک اپلیکیشن موبایل دوربین به طرز کاربرپسندی قرار دهد.

بهترین اپلیکیشن دوربین آیفون برای فیلترها: VSCO

اپلیکیشن VSCO یکی از بهترین برنامه‌های دوربین iOS در بازار است. این اپ بیش از ۲۰۰ تنظیم پیش‌فرض و فیلتر را ارائه می‌کند؛ از جمله فیلتر محبوب vintage که تصاویر با به سبک نگاتیو فیلم‌های شرکت‌هایی مانند Ilford و کداک و آگفا درمی‌آورد.

همین‌طور، برنامه VSCO دارای یک سیستم ضبط تصویر نسبتا قوی است و به شما امکان کنترل کامل دستی تنظیمات نوردهی را می‌دهد. به علاوه، شامل برخی ویرایش‌های اساسی پس از ضبط است. فراتر از عکس‌ها، برنامه VSCO می‌تواند از ضبط ویدئو، looping videos یا DSCO و نوردهی دو برابر پشتیبانی کند.

مانند اکثر اپلیکیشن‌های iOS، یک نسخه رایگان از این برنامه در اپ استور هست ولی برای دسترسی به همه ویژگی‌ها و امکانات آن باید نسخه پولی را مشترک شوید. این برنامه به صورت هفتگی پاداش‌هایی مانند آموزش‌های رایگان یا برخی چالش‌های هفتگی در نظر می‌گیرد تا ارزش خریداری و اشتراک را داشته باشد.

VSCO یکی از بالاترین امتیازهای اپلیکیشن‌های دوربین و عکاسی در اپ استور اپل را دارد و مطمئنا ارزش امتحان کردن را خواهد داشت .

بهترین اپلیکیشن ویرایش عکس آیفون: Darkroom

برنامه Darkroom نیز مانند VSCO در اپ استور امتیاز بالایی دارد ولی قابلیت‌های ویرایش بسیار بیشتری نسبت به VSCO دارد؛ به‌ویژه سطح ویرایشی مناسبی برای کاربران تازه‌کار دارد.

رابط کاربری و طراحی گرافیکی این اپلیکیشن عالی است. از یک ویرایشگر RAW بسیار ساده در استفاده سود می‌برد و شما می‌توانید از طریق اسلایدرها، منحنی‌ها، ویرایش‌های دسته‌ای، تنظیمات حالت پرتره، قاب‌های آگاه از محتوا و کتابخانه‌ای از فیلترها؛ عکس‌های خود را به سادگی ولی مانند حرفه‌ای‌ها ویرایش کنید.

برنامه Darkroom از فرمت عکس ProRAW و HDR پشتیبانی می‌کند. این برنامه فقط یک ویرایشگر عکس فوق‌العاده در iOS نیست؛ بلکه یک ویرایشگر ویدئویی قابل تقدیر نیز محسوب می‌شود. یک نسخه دسکتاپ هم دارد که در صورت خریداری نسخه موبایل، به آن هم دسترسی خواهید داشت. به طور کلی، رابط کاربری مشابه و نزدیک به برنامه لایت‌روم دارد؛ تمیز و روان و ساده و مبتدی‌پسند.

بهترین اپلیکیشن اکسسوری آیفون: Mark II Artist’s Viewfinder

برای عکاسان حرفه‌ای و سینماگران، دوربین گوشی‌ها علاوه بر اینکه عکس و فیلم می‌گیرند؛ ابزار جانبی عکاسی هم هستند. مثلا، برای منظره‌یابی از آن استفاده می‌کنند.

در اپ استور اپل اپلیکیشن‌های اکسسوری و دستیار آیفون زیادی یافت می‌شود اما هیچ‌کدام به اندازه برنامه Artist’s Viewfinder کامل و همه‌جانبه نیست.

برای افرادی که دوربین‌های کوچک دارند و به راحتی قابل حمل هستند؛ منظره‌یابی یک ویژگی ساده و پیش‌پا افتاده است ولی برای عکاسان و سینماگرانی که عمدتا با دوربین‌های روی سه پایه کار می‌کنند؛ توانایی پیش‌بینی کردن کادر دقیق عکس‌ها و فیلم‌ها مقداری مشکل است.

اپلیکیشن Artist’s Viewfinder یک مجموعه دیوانه‌وار و چشم‌گیری از دوربین‌ها و لنزهای مجازی برای انتخاب دارد. این برنامه از لنزهای الحاقی ۱.۳۳x و ۱.۵۵x آنامورفیک پشتیبانی می‌کند و به شما امکان می‌دهد انواع فرمت‌های ۲K و ۴K را با فاصله‌های کانونی مختلف منظره‌یابی کنید.

بهترین اپلیکیشن دوربین آیفون برای فیلم‌سازان: FiLMiC Pro

احتمالا FiLMiC Pro بهترین و معروف‌ترین اپلیکیشن ویدئو شناخته شده برای آیفون است. دلایل خوبی برای آن وجود دارد: فیلم‌برداران حرفه‌ای از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند و از ویژگی‌های نتفلیکس، فیلم کوتاه Zack Snyder، موزیک ویدئوهای با صدای بلند و غیره پشتیبانی می‌کند.

هر آنچه که در یک برنامه ویدئویی iOS نیاز دارید؛ در FiLMiC Pro پیدا خواهید کرد. ابزارهای نوردهی دستی به طور کامل در اختیار شما قرار می‌گیرند؛ فریم ریت ۱ فریم در ثانیه تا ۲۴۰ فریم در ثانیه برای حرکات سریع و آهسته، ضبط تایم‌لپس، هیستوگرام، فوکوس دستی کدگذاری‌های مختلف، رنگ‌دهی و بسیاری از ویژگی‌های دیگر رایج در رکوردهای ویدئویی.

برخی ویژگی‌ها مانند LOG gamma فقط با خرید کیت اضافه Cinematographer به قیمت ۱۳.۹۹ دلار در دسترس قرار می‌گیرند. همچنین کیت FiLMiC Remote با قیمت ۹.۹۹ دلار به شما اجازه می‌دهد از آیفون یا آیپد به عنوان دستگاه دوم iOS برای مانیتور بی‌سیم یا کنترل دستگاه فیلم‌برداری اصلی استفاده کنید.

راه‌های زیادی برای عکاسی با آیفون همانند آموزش عکاسی با موبایل شوت شات وجود دارد. اما بهترین برنامه دوربین برای آیفون چیست؟ ما 14 عدد از بهترین برنامه‌ دوربین برای آیفون که به شما برای بهبود عکاسی با آیفون کمک می‌کنند را در این مقاله جمع آوری کرده‌ایم.

بهترین برنامه‌های ویرایش تصویر

توانایی ویرایش تصاویر در هر جایی که قرار دارید می‌تواند راه خیلی خوبی برای صرفه جویی در زمان باشد. تصاویری که ویرایش می‌کنید ممکن است توسط دوربین خود آیفون شما ثبت شده باشند یا ممکن است از دوربن دیگری به آیفونتان انتقال داده شده باشند.

14- Snapseed

این برنامه یک اپ قدرتمند ویرایش تصویر است که به شما اجازه ویرایش تصاویر با استفاده از برخی گزینه‌ها مانند فیلترها را می‌دهد.

این برنامه از جنبه‌های برنامه نویسی Nik-Efex استفاده می‌کند که گوگل برای ایجاد Snapseed آن را خریداری کرد. این امر باعث شد که ابزارهای حرفه‌ای ویرایش تصویر راهشان را به پلتفرم موبایل باز کنند. اگرچه گوگل Nik Efex را فروخت، اما برنامه موبایل آن همچنان در دسترس است.

13- Photoshop Express

Photoshop Express برنامه‌ای است که توسط فتوشاپ برای گوشی‌ها عرضه شده. اما در این برنامه خبری از Layer Mask نیست، Photoshop Express به شما اجازه اعمال برخی تغییرات ساده مانند اعوجاج یا کراپ کردن را می‌دهد. همچنین ابزارهایی مانند فیلتر‌ها یا اسلایدرهایی برای اشباع و روشنایی دارد که شما می‌توانید استفاده کنید.

ممکن است که شما نتوانید از تمام امکانات فتوشاپ روی آیفون خود استفاده کنید، اما این برنامه به شما امکان می‌دهد که فایلهایتان را با پسوند PSD که فایل مخصوص فتوشاپ است ذخیره کند. این خیلی ویژگی خوبی است زیرا شما می‌توانید عملیات ویرایش را روی آیفون آغاز کرده و آن را توسط نسخه کامپیوتر فتوشاپ به پایان برسانید.

12- Adobe Lightroom

این هم یک برنامه عالی برای آیفون است. Lightroom برنامه‌ی دیگر Adobe است که حول محور ویرایش تصاویر می‌چرخد و اکنون نسخه موبایل آن در بین بهترین برنامه‌ دوربین برای آیفون قرار دارد.

دانلود آن رایگان است و قابلیت‌های خارق‌العاده‌ای دارد. شما می‌توانید با استفاده از Curves سایه‌ها، هایلایت‌ها و کنتراست را سریعاً ویرایش کنید. Lightroom همچنین قابلیت دوربین را در این برنامه قرار داده‌ است. این امر به شما امکان استفاده از دوربین گوشی مانند یک دوربین حرفه‌ای را می‌دهد.

اگر می‌خواهید به سطح جدیدی در استفاده از Lightroom برسید، می‌توانید نسخه پولی آن را تهیه کنید. با تهیه ورژن پولی قابلیت استفاده از تصاویر RAW، ویرایش انتخابی یا حذف عناصر ناخواسته را به دست می‌آورید.

11- VSCO

VSCO بین لیست بهترین برنامه‌ دوربین برای آیفون قرار دارد. بسیاری از مردم به دلیل قابلیت‌های ویرایش تصویر VSCO را به اینستاگرام ترجیح می‌دهند. در این برنامه همچنین یک قابلیت دوربین وجود دارد. که به شما اجازه ثبت تصاویر توسط این برنامه و سپس ویرایش آن‌ها را می‌دهد.

VSCO به صورت رایگان در دسترس است و همچنین یک نسخه پولی برای قابلیت‌های بیشتر نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

Pixlr -10

یک برنامه‌ ویرایش تصویر رایگان با گزینه‌های زیاد است. این برنامه افکت‌ها و فیلترهایی مختلفی را ارائه می‌دهد. استفاده از این برنامه آسان است و برای شبکات اجتماعی مناسب است.

شما می‌توانید تصاویرتان را کراپ کنید، تغییر اندازه دهید و به آن‌ها فریم و استیکر اضافه کنید. Pixlr همچنین ابزارهایی خلاقانه‌ای مانند نوردهی دوگانه، کولاژها یا قالب‌ها را ارائه می‌دهد. زمان استفاده از این برنامه تقریبا هیچ محدودیتی برای ویرایش تصاویرتان ندارید.

9- Prisma

Prisma یک برنامه ویرایش تصویر برای تبدیل تصاویرتان به اثر هنری است. این برنامه افکت‌هایی را ارائه می‌دهد که تصاویرتان را به نقاشی تبدیل می‌کند.

در این برنامه 300 طرح هنری وجود دارد. شما می‌توانید از طرح‌های هنرمندان معروف مانند ون گوگ و پیکاسو استفاده کنید. به علاوه، شما می‌توانید تصاویرتان را با استفاده از ابزارهایی مانند نوردهی و کنتراست بهبود ببخشید.

Prisma یک مدت سه روزه آزمایشی را در ابتدا برای شما فعال می‌کند سپس شما می‌توانید اشتراک ماهانه یا سالانه را تهیه کنید. یک ماه استفاده از این برنامه 8 دلار آب می‌خورد و اشتراک ماهانه قیمتی معادل 30 دلار دارد.

8- PixelWakker

PixelWakker زمانی که بحث به افکت‌‌های هنری می‌رسد، یکی از چندین بهترین برنامه‌ دوربین برای آیفون است. این برنامه تصاویر را به پیکسل تبدیل می‌کند و سپس پیکسل‌ها را تبدیل به اثرهنری می‌کند. این برنامه از قانون نقاشی نقطه نقطه استفاده می‌کند.

شما می‌توانید پیکسل‌ها را به خطوط و دیگر اشکال تبدیل کنید. این برنامه در حال حاضر رایگان است.

7- RNI Films

زمانی که به صورت دیجیتال عکاسی می‌کنید، RNI Films  به شما این امکان را می‌دهد که به عکس‌هایی با ظاهر عکس‌های آنالوگ برسید. شما می‌توانید از فیلتر‌های آنالوگ برای بهبود تصاویر خود استفاده کنید. همچنین ابزارهایی برای تنظیم تصاویر وجود دارد. RNI Films قابل رقابت با اینستاگرام، توییتر و فیسبوک است. برنامه دوربین آن رایگان است و گزینه‌ای برای ارتقا به نسخه پولی دارد.

از آیفونتان به عنوان یک دوربین حرفه‌ای استفاده کنید

دوربین آیفون در طی چند سال اخیر بهبودهای فوق‌العاده‌ای یافته است. اکنون امکان ثبت تصاویر نوردهی به مدت طولانی را دارد مانند ثبت تصاویر آبشارها بدون استفاده از سه پایه! اگر چه تلفن خودش با برنامه استاندارد دوربین عرضه شده است، با این حال در اینجا چند برنامه برای بهبود تصاویر ثبت شده وجود دارد.

6- Camera+2

این بهترین برنامه‌ دوربین موجود برای آیفون شما است. ورژن اول این برنامه هنوز هم یک برنامه عالی است. اما ورژن دومی که اخیرا عرضه شده انتظارات را خیلی بالا برده است.

این برنامه دوربین آیفون، همچنین گزینه‌های ویرایش را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد، بنابراین تا حدودی شبیه به Adobe Lightroom CC است. ولی این برنامه در وهله اول یک برنامه دوربین است و سپس یک برنامه ویرایش تصویر است. تعدادی از قابلیت‌های این برنامه:

    دستی- توانایی تغییر ISO، White Balance یا حتی سرعت شاتر یک قابلیت عالی است. تنظیم سرعت شاتر نیز به شما قابلیت ثبت تصاویر با نوردهی طولانی مدت را می‌دهد. یک ویژگی مهم که قابلیت تغییر ندارد و ما متوجه آن شدیم دیافراگم است که امیدواریم به زودی به این برنامه افزوده شود.

    RAW – عکاسی به صورت RAW، و سپس ویرایش آن برای بهترین نتایج.

    شاتر – این تنظیمات به شما امکان ثبت تصاویر با سرعت شاتر پایین را می‌دهد. همچنین به شما امکان ثبت تصاویر با تایمر را می‌دهد. برای موقعیت‌‌های کم نور، لرزشگیر تصویر امکان ثبت تصاویر خوب زمانی که گوشی با دست گرفته شده را می‌دهد.

    عمق – دوربین‌ها با لنز دوگانه می‌توانند خودشان عمق را به تصاویر اضافه کنند. این قابلیتی است که تا حدودی عدم وجود دیافراگم را به دست فراموشی می‌سپارد.

5- ProCamera

بهترین برنامه‌ دوربین برای آیفون جایگزین برنامه Camera+ این برنامه است. در حقیقت، قابلیت‌های مشابهی با برنامه Camera+ را ارائه می‌دهد. انتخاب بین این دو برنامه مانند انتخاب بین نیکون و کانن است، یا انتخاب بین کامپیوتر اپل یا PC است. امکان استفاده از اپل واچ به عنوان ریموت کنترل نیز یک قابلیت عالی دیگر است.

قابلیت نوردهی طولانی مدت برنامه به اسم Low Light شناخته می‌شود و با قابلیت‌های خوبی ارائه می‌شود. شما همچنین می‌توانید یک تایمر برای نوردهی و سپس مدت زمان نوردهی را هم تعیین کنید.

4- Slow Shutter Cam

بر خلاف بهترین برنامه‌ دوربین برای آیفون قبلی، این برنامه بیشتر حس یک افزونه را دارد. کسانی که برنامه Slow Shutter Cam را دانلود می‌کنند اغلب به دنبال نوع خاصی از تصاویر هستند. اما همچنین قابلیت‌های عالی نیز ارائه می‌دهد.

قابلیت ریموت کنترل با استفاده از iWatch نیز در دسترس است، که بسیار کارآمد است. قابلیت Motion Blur به شما امکان ایجاد تصاویر پنینگ را می‌دهد، یا با تغییر به حالت نقاشی با نور می‌توانید حتی نوردهی طولانی‌تری نیز داشته باشید.

برنامه‌های اشتراک گذاری تصویر

شما عکس را ثبت کرده‌اید، ویرایش آن را انجام داده‌اید، اکنون نوبت به اشتراک گذاری آن است. سایت‌های اشتراک گذاری جوامع بزرگ عکاسان هستند.

هرکدام از این سایت‌ها برنامه مخصوص خود برای اشتراک گذاری تصویر را دارند، بنابراین شما می‌توانید یکی از این سایت‌ها را برای اشتراک گذاری تصاویرتان انتخاب کنید.

3- اینستاگرام

شناخته شده‌ترین برنامه اشتراک گذاری عکس امروزه اینستاگرام است. این برنامه برای گوشی‌های موبایل است اما همچنین یک وبسایت دارد که می‌توانید از آن بازدید کنید. با افزایش محبوبت تلفن‌های هوشمند اینستاگرام معروف شده، در حالی که دیگر‌ سایت‌‌های دسکتاپ نتوانستند به سرعت اینستاگرام خودشان را به این محبوبیت برسانند.

برنامه با یک دوربن ابتدایی و برخی ویژگی‌های ویرایش ارائه می‌شود. اگرچه ارزش واقعی آن در اشتراک گذاری تصاویر است.

2- 500px

این سایت بیشتر برای عکاسی منظره و پرتره طراحی شده‌ است. این سایت مخصوص دسکتاپ است اما برنامه موبایل آن نیز عملکرد خوبی دارد. آیا این برنامه برای آپلود عکس‌های ثبت شده با استفاده از تلفن هوشمند است؟ خب، اگر می‌خواهید این کار را انجام دهید باید مطمئن شوید که تصاویرتان به اندازه ممککن خوب هستند.

1- Flickr

حتی با وجود اینکه این سایت در اصل یک وبسایت اشتراک گذاری عکس بوده اما در سال‌های اخیر مسیر آن تغییر کرده است. تلاش‌هایی برای احیای دوباره آن انجام شده است اما رساندن آن به جایگاه اصلی کار سختی است. با این وجود، هنوز بهترین ساختار با ارتباط برقرار کردن با عکاس‌های دیگر را برای شما  فراهم می‌کند. جنبه اجتماعی این برنامه خیلی بیشتر از چیزی است که Instagram و 500PX ارائه می‌دهند. نوع تصاویری که روی این سایت ارائه می‌شوند خاص‌تر از دیگر سایت‌ها است.

جمع بندی

تعداد زیادی از برنامه‌های دوربین برای عکاسی با آیفون وجود دارد و این لیست همچنان در حال بزرگ شدن است. انتخاب چند عدد از بین این همه کار آسانی نیست. برنامه‌ای هست که شما از آن استفاده کنید و در این لیست وجود نداشته باشد؟ آن را در بخش نظرات با ما و دیگران در میان بگذارید.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا