اپلیکیشن و نرم‌افزاربرترین های کسب و کار

 دستگاه حضور و غیاب ارزان | دستگاه حضور غیاب را ارزان‌ تر بخرید!

همه دوست دارند، کالاهای مورد نیاز خود را  با ارزانترین قیمت ممکن بخرند. با توجه با رشد هزینه‌های سازمانها و شرکتها، کسب و کارهای مختلف نیز بیشتر به دنبال خرید دستگاه حضور و غیاب ارزان هستند و این چالشی برای آنها بوده است. خوشبختانه یا متأسفانه در حال حاضر انبوهی از دستگاه های ساعت زنی ارزان قیمت در بازار وجود دارد. اگر دقت و بررسی کافی داشته باشید قطعاً انتخاب مناسبی خواهید داشت، اما اگر بدون بررسی خرید کنید، به احتمال زیاد یک سیستم بی کیفیت در اختیار خواهید داشت که پس از مدتی مجبورید آن را کنار گذاشته و دوباره برای هزینه کنید.

ما در یک مقاله دیگر راجع به خرید بهترین دستگاه حضور و غیاب صحبت کردیم که اگر دوست داشتید با کلیک بر روی لینک مربوطه می‌توانید اطلاعات کاربردی درباره آن به دست آورید. اما در این بخش درباره خرید دستگاه حضور و غیاب ارزان صحبت خواهیم کرد.

دستگاه-حضور-و-غیاب-ارزان

آیا دستگاه های حضور و غیاب ارزان قیمت بازار قابل اطمینان هستند؟

امروزه شرایط بد اقتصادی و افزایش هزینه‌های جاری، فشار مضاعفی را بر کسب و کارهای مختلف وارد کرده و آن‌ها را بر آن داشته تا به دنبال روشهایی برای کاهش هزینه‌های خود باشند. یکی از این راهکارها خرید ارزان‌تر کالاهاست.

در حال حاضر تعداد زیادی دستگاه ساعت زنی با رنج قیمتی متفاوت در بازار وجود دارد که انتخاب دستگاه حضور و غیاب ارزان قیمت با کیفیت را کمی دشوار کرده است.

حال این سوال پیش می‌آید که آیا با این شرایط میتوان به دستگاه‌ های ساعت زنی ارزان قیمت در بازار اطمینان کرد؟

 بیشتر  این دستگاه ها تولید کشور چین بوده و قیمت پائین‌تری نیز  نسبت به سایر برندها دارند. خب! از آنجایی که بیشتر کالایهای ارزان قیمتی چینی بی کیفیت هستند، شاید مشتریان نتوانند به این محصولات اعتماد داشته باشند. البته تا حدودی هم حق دارند. برخی از دستگاه های حضور و غیاب ارزان قیمت چینی از کیفیت مناسبی به خصوص در شناسایی افراد برخوردار نیستند و دارای سنسور اثر انگشت یا دوربین تشخیص چهره بی کیفیتی هستند.

اما این در همه موارد صدق نمی کند، تعداد زیادی از این سیستمهای چینی نیز علیرغم داشتن قیمت پائین عملکرد مناسبی نیز دارند. به طور مثال برند zkteco که در حال حاضر بیشترین سهم بازار حضور و غیاب ایران را در اختیار دارد، از کشور چین است و بیشتر محصولات این شرکت ( نه همه محصولات) دارای کیفیت قابل قبولی هستند و از قیمت بسیار مناسبی نسبت با سایر برندهای خارجی برخوردارند.

قیمت مهم‌تر است یا کیفیت ؟

توجه داشته باشید که با خرید دستگاه حضور غیاب ارزان اما بی‌کیفیت، پس از مدتی مجبور خواهید شد، آن را کنار گذاشته و برای خرید سیستم جدید متقبل هزینه بیشتری شوید. بنابراین توصیه می‌شود در زمان خرید دقت و بررسی بیشتری داشته باشید تا از تحمیل چنین هزینه های اضافی به سازمان خود جلوگیری کنید.

 بنابراین نکته بسیار مهم داشتن دقت در زمان انتخاب دستگاه است. در واقع با انتخاب ساعت زنی، سیستم ارزان قیمت و باکیفیت نصیب شما خواهد شد. یک دستگاه ثبت ورود و خروج با کیفیت ، به مرور زمان کمتر دچار مشکل می‌شود وطول عمر مفید بیشتری خواهد داشت . در این صورت هزینه‌های جانبی  شما از جمله هزینه تعمیر احتمالی، کاهش یافته و صرفه جویی بیشتری در هزینه‌های شرکت خواهید داشت.

در زمان خرید گول تبلیغات پر زرق و برق بعضی از فروشندگان را نخورید.  به جای تمرکز بر روی امکانات زیاد که شاید بعضی از آنها اصلاً‌ به کار شما نیاید، به کیفیت دستگاه، عملکرد و کارایی آن توجه داشته باشید.

 برای انتخاب بهترین دستگاه حضور و غیاب، نمی توان برای همه مشاغل نسخه یکسانی نوشت. کسب و کارهای مختلف، نیازها و سیاستهای کاری متفاوتی دارند و بهتر است بر اساس نیاز و قوانین سازمان خود دستگاه را انتخاب کنند. سیستمی برای شرکت شما مناسب است که نیازهای مجموعه‌تان را برآورده سازد.

چگونه دستگاه حضور غیاب را ارزان‌ تر بخریم؟!

به نظر من مهم‌ترین کار برای خرید دستگاه ساعت زنی ارزان، انتخاب درست بر اساس نیاز واقعی شرکت است. با حذف امکانات اضافی، قیمت تمام شده سیستم برای شما به شدت کاهش خواهد یافت. برای پائین آوردن هزینه خرید و انتخاب یک دستگاه حضور و غیاب ارزان توصیه می‌کنم به موارد زیر دقت داشته باشید و در صورت امکان به آن عمل کنید:

  1. مهمترین بخش یک دستگاه ساعت زنی، ماژول شناسایی یا ثبت تردد آن است و در حال حاضر مهمترین روشهای ثبت تردد عبارتند از:‌ کارت ،‌ انگشت ، چهره ، کف دست و عنبیه.

از میان روشهای ذکر شده، کارت ارزان ترین و عنبیه گرانترین است. بنابراین اگر قصد خرید دستگاه حضور و غیاب ارزان قیمت دارید باید یک دستگاه کارتی، یا کارتی-انگشتی انتخاب کنید. البته ممکن است محیط کارتان به شکلی باشد که کارکنان اثر انگشت مطلوبی نداشته باشند، در این صورت باید کمی بیشتر هزینه کنید و یک دستگاه تشخیص چهره خریداری نمائید.

خرید-ارزان-دستگاه-حضور-غیاب

  1. در حال حاضر پورتهای usb و شبکه سیمی در بیشتر شرکتها جوابگوی دریافت اطلاعات از دستگاه ثبت ورود و خروج است و نیازی نیست دستگاه منتخب شما دارای پورتهای اضافی مانند wifi و … باشد. چرا که قیمت تمام شده دستگاه را افزایش میدهد. بنابراین اگر نیاز به درگاههای اضافی ندارید، همان دو پورت جوابگوی کارتان خواهد بود.
  2. قابلیت کنترل تردد در بعضی از دستگاههای ساعت زنی وجود دارد. این دستگاهها با داشتن خروجی رله و برخی امکانات دیگر، میتوانند به سیستمهای کنترل تردد وصل شده و به عنوان اکسس کنترل نیز به کار بروند. اگر شما نیازی به اینکار ندارید و فقط میخواهید ورود و خروج کارکنان را ثبت و جمع آوری کنید، نیازی به این امکانات اضافی ندارید و دستگاهی را انتخاب کنید که قابلیت کنترل دسترسی نداشته باشد.
  3. یکی از هزینه‌های یک سیستم حضور و غیاب که بعضی از افراد به آن توجه نمی‌کنند، هزینه خرید نرم افزار حضور و غیاب است که به آن در کنار دستگاه ساعت زنی نیاز دارید. بنابراین برای خرید یک سیستم علاوه بر خرید دستگاه، به نرم افزار نیز نیاز خواهید داشت. اما خبر خوب این است که بیشتر شرکتهای فروشنده، در کنار دستگاه ورود و خروج یک نرم افزار رایگان در اختیار خریداران قرار می‌دهند. البته این نرم افزار رایگان، امکانات محدودی دارد، ولی جوابگوی اکثر کسب و کارها است. بنابراین دقت کنید اگر این نرم افزار برای شما کارایی دارد، دیگر برای خرید نرم افزار پیشرفته هزینه نکنید و سیستم حضور و غیاب را ارزان تر بخرید.

3 پیشنهاد برای خرید دستگاه حضور و غیاب ارزان

سیستم حضور  غیاب اثر انگشتی مبتنی بر کامپیوتر

این سیستم شامل یک اسکنر اثر انگشت  و یک نرم افزار حضور و غیاب است. اسکنر توسط پورت usb به کامپیوتر متصل می‌شود و از این طریق شما می‌توانید ورود و خروج پرسنل را ثبت کنید. ترددهای ثبت شده به نرم افزار منتقل شده و به همین راحتی می‌توانید یک سیستم حضور و غیاب ارزان قیمت داشته باشید.

 اپلیکشن های موبایلی  – سیستم حضور و غیاب با موبایل

یک پیشنهاد خوب برای داشتن یک سیستم حضور و غیاب ارزان، استفاده از اپلیکیشن‌های موبایلی است. سیستم حضور و غیاب با موبایل یک سامانه بدون نیاز به دستگاه حضور و غیاب است که هزینه تمام شده آن خیلی پائین تر از دستگاه ساعت زنی است. در این روش یک اپلیکیشن بر روی گوشی هوشمند کارکنان ثبت شده و ورود و خروج ها از طریق همان اپلیکیشن ثبت شده و به سرور انتقال می‌یابد.

دستگاه حضور و غیاب دست دوم

بالطبع دستگاه حضور و غیاب کارکرده قیمت بسیار پائین‌تری نسبت به سیستمهای نو دارد و می‌توان از آن به عنوان دستگاه حضور و غیاب ارزان استفاده کرد. اما باید در زمان خرید آن خیلی دقت داشته باشید، چرا که ممکن است دستگاه کارکرده خریداری شده دارای مشکلات فراوانی باشد و پول شما هدر برود.

علاوه بر این توجه داشته باشید که دستگاه ساعت زنی کارکرده فاقد گارانتی است و شاید خدمات پشتیبانی به آن تعلق نگیرد. اما با همه این تفاسیر اگر اطمینان کافی از سلامت دستگاه دارید، می‌توانید به عنوان یک دستگاه حضور و غیاب ارزان قیمت آن را خریداری کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا