بازرگانیبرترین های کسب و کار

کشف قهوه چه تاثیری بر روی گسترش ماگ داشت ؟

ماگ چیست و چه کاربردی دارد؟!

ماگ چیست و چه کاربردی دارد؟! برای جواب دادن به این سوال آیا می توانید دنیایی را بدون نوشیدنی های گرم تصور کنید؟ ساختن آدم برفی در زمستان بدون وعده شکلات داغ بعد از آن، سرگرم کننده نخواهد بود. همچنین راحت شدن بعد از یک روز طولانی بدون یک فنجان چای سخت خواهد بود. باید گفت یک روز خوب با یک فنجان قهوه شروع می شود و اما یک روز عالی با قهوه در یک ماگ شخصی شروع می شود. برای خود یک فنجان قهوه بریزید و با تونت شاپ در این مقاله همراه باشید تا به بررسی کاربرد های ماگ و تاریخچه آن بپردازیم. جهت خرید دمنوش ساز و خرید تراول ماگ می توانید به سایت تونت شاپ مراجعه و در بین هزاران مدل زیبا، یکی را انتخاب کنید.

اینترنت | بازی

تفاوت فنجان، لیوان و ماگ چیست؟

اگر برای شما هم سوال می باشد که تفاوت بین فنجان و لیوان و ماگ در چه چیزی است به توضیحات زیر توجه کنید.

فنجان : فنجان یک ظرف کوچک و گرد است. معمولا دسته دار است. که در آن نوشیدنی های گرم مانند چای و قهوه می نوشید. یک فنجان اغلب نعلبکی دارد که روی آن قرار می گیرد.

لیوان : لیوان ظرفی است که از شیشه ساخته شده است. و برای نوشیدنی های سرد استفاده می شود.

ماگ : یک فنجان عمیق بزرگ با طرفین مستقیم و یک دسته است که برای نوشیدنی های گرم استفاده می شود. همچنین ماگ را روی نعلبکی قرار نمی دهید.

خرید ماگ از کجا؟

به دلیل انواع مختلف و زیادی که ماگ ها دارند گشت و گذار در خیابان های شلوغ و پررفت و آمد بسیار حوصله سر بر و طاقت فرسا است. مخصوصا اینکه به دنبال وسایلی بگردیم که خیلی راحت تر و تنها با چند کلیک در سایت ها و شبکه های اجتماعی پیدا میشود. فروشگاه اینترنتی تونت شاپ در دسته بندی ماگ ، لیوان و فنجان انواع گسترده ای از ماگ ها را دارد.

اولین ماگ های کره زمین

در دوره نوسنگی، مردم نوشیدنی های خود را در ماگ های چوبی یا جمجمه حیوانات می ریختند! ماگ چوبی تصویر شده در اینجا در شرق مرکزی چین پیدا شده است. چوب و استخوان حیوانات تا زمان ظهور فلزکاری و اختراع چرخ سفالگری در سال 3129 قبل از میلاد ظروف نوشیدنی انسان ها بودند. که بعد از آن آهنگران شروع به ساخت لیوان از طلا، نقره، برنز یا سرب کردند. البته نوشیدن مایعات با این ماگ ها تقریبا غیر ممکن بود، زیرا وقتی نوشیدنی داغ در آن ها ریخته می شد، قسمت بیرونی آن بسیار داغ می شد.

رابطه کشف قهوه و گسترش ماگ چیست ؟

در قرن پانزدهم، صنعت قهوه تبدیل به یک تجارت جهانی شد. همه چیز در شبه جزیره عربستان آغاز شد، و قهوه به سرعت راه خود را در سراسر جهان باز کرد. قهوه‌خانه‌ ها نیز شروع به پیدایش کردند و مردم مکانی آرام به غیر از خانه داشتند که بتوانند در آن معاشرت کنند، به موسیقی گوش دهند، بازی ‌هایی مانند شطرنج انجام دهند و از اخبار جاری مطلع شوند.

برای همین یکی از دلایل گسترش استفاده از ماگ کشف قهوه می باشد. در قرن پانزدهم، تجارت قهوه در حال رونق بود و افراد بیشتری شروع به نوشیدن آن به طور منظم کردند. در همین دوران ماگ های سرامیکی به مردم در قرون وسطی این فرصت را می داد تا هنر خود را به رخ بکشند. آن‌ها می‌توانستند از چرخ سفالی برای ایجاد لیوان‌ های پیچیده جدید با الگوهای استادانه استفاده کنند، مانند لیوان سفالی هندسی که در اینجا نشان داده شده است. در عصر جدید سرامیک بهترین ماده برای ساخت ماگ است زیرا می‌توان آن را در رنگ‌های مختلف رنگ‌آمیزی کرد، در ماشین ظرفشویی شست و در برابر دمای داغ مقاومت می کند.

 ماگ ها از چه زمانی محبوب شدند ؟

ماگ در سال 1945 زمانی که شرکت Victor Insulator لیوان های سفید ضخیم با کفی غیر لغزنده را برای نیروی دریایی ایالات متحده عرضه کرد، بسیار محبوب شد. این ماگ های قهوه با دسته ‌های محکم طراحی شده ‌بودند و برای مقاومت در برابر سفر های دریایی صخره‌ ای و نبرد های حماسی هنگام تکان دادن کشتی ساخته شده‌ بودند.

شرکت ویکتور با ایجاد لیوان های بادوام که در شرایط سخت مقاومت می کنند، شهرت پیدا کرد. طولی نکشید که مردم عادی هم برای خود ماگ شخصی می خواستند. در واقع، این ماگ ها به قدری محبوب شدند که مجله‌ ای در آن زمان، با نام The Diner، عکس هایی تصادفی از افرادی را که با خوشحالی از لیوان‌ های Victor خود جرعه جرعه می‌نوشیدند، نشان می‌داد. همچنین غذاخوری ها در سراسر ایالات متحده در این ماگ های بادوام قهوه می ریختند. که تمام این موارد جرقه محبوبیت استفاده از ماگ شد.

 چرا ما عاشق ماگ شخصی خود هستیم؟!

شما احتمالا یک ماگ مورد علاقه دارید و دلایل زیادی برای آن وجود دارد.

اولین مورد یک پدیده روانی است که به عنوان تمایل مردم به ارزش گذاری بیش از حد دارایی های خود شناخته می شود. فقط به این دلیل که ماگ به شما تعلق دارد، کشش عاطفی شدیدی را به سمت ماگ شخصی خود احساس می کنید.

دومین مورد این است که لیوان ماگ را می توان با خاطرات خوشی همراه کرد، به خصوص اگر یکی از آن ها را به عنوان سوغاتی ، در تعطیلات خریداری کرده باشید. یا از شخصی که برایتان مهم است، به عنوان هدیه دریافت کرده باشید. چون هر بار که در ماگ خودتان جرعه ای می نوشید، مکان، رویداد یا شخص خاصی را به یاد خواهید آورد.

کاربرد های ماگ چیست ؟

در نهایت، یک ماگ سفارشی می تواند تمام حالات خوب را در شما ایجاد کند. چون شما باید هر روز صبح با چیزی که دوست دارید از خواب بیدار شوید!

ماگ یه وسیله کاربردی است که در در انواع مختلفی امروزه تولید میشود. شما میتوانید بر اساس سلیقه و نیاز خود ماگ مورد نظرتان را تهیه کنید. همچنین در این فرآیند باید به طرح، دوام، مواد تشکیل دهنده ماگ و قیمت آن توجه کنید.

علاوه بر کاربرد نوشیدن چیزی درون ماگ از آن میتوان در سفر، دیزاین اتاق و خانه، سوغاتی و هدیه دادن، تبلیغ کردن لوگو یا کسب و کار شخصی و یا یک شرکت و برند تجاری و… استفاده کرد.

همچنین با چاپ یک پیام اخلاقی روی ماگ میتوانیم در آن زمینه به صورت نامحسوس فرهنگ سازی کنیم. مانند طرح ماگ شکل پایین که بر روی قسمت جلویی آن ماسک صورت چاپ شده است. این کار اشاره هوشمندانه‌ ای به ماسک‌ های اجباری است که همه ما مجبور بودیم در زمان همه‌ گیری کرونا در اماکن عمومی استفاده کنیم.

انواع ماگ :

ماگ حرارتی / ماگ جادویی :

ماگ حرارتی یک ماگ سرامیکی با بدنه ای مشکی است. در ماگ حرارتی چاپ روی ماگ انجام شده است اما دیده نمی شود. فقط وقتی میتوانید ببینید که داخل لیوان آب گرم بریزید. با گرم شدن ماگ طرحی که روی لیوان است مشخص می شود. این ماگ ها به دلیل لایه ای که روی سرامیک خود دارند برای سلامتی در بلند مدت مظر هستند.

ماگ قهوه :

معمولا قهوه در حجم کم و فنجان ها سرو میشود اما تعدادی از مردم قهوه را در حجم بیشتری مصرف می کنند. ماگ قهوه به دلیل اینکه حجم بیشتری نسبت به فنجان قهوه دارد به اسم ماگ قهوه نامگذاری شده است.

ترمو ماگ :

ترمو ماگ، ماگی معمولی از جنس استیل است که توانایی نگهداری گرمای آب داخل ماگ را تا 24 ساعت دارد. بعضی از ترمو ماگ هایی که کیفیت بالایی دارند، دمای آب و مواد داخل ماگ 2 الی 3 درجه سردتر نگه داری میکنند.

فراستی ماگ :

درون فراستی ماگ (Frosty Mug) دیوار دوجداره وجود دارد که فضای بین دوجدار با مایع پر شده است. شما میتوانید این ماگ را در فریزر قرار دهید تا مایعی که بین دوجداره قرار دارد یخ بزند، با انجام اینکار نوشیدنی شما ساعت ها خنک میماند.

تراول ماگ :

“تراول ماگ” یک ماگ مسافرتی است. این ماگ ها دارای بدنه ای عایق دار هستند و میتوانند مدت زمان زیادی نوشیدنی ما را گرم نگه دارند، این ماگ ها دارای فضای بیشتری نسبت به بقیه ماگ ها هستند.

ماگ فلاسکی :

این نوع ماگ همان تراول ماگ است.

ماگ درب دار :

این ماگ ها دارای درب مخصوص است و درزی ندارد و نوشیدنی در آن حفظ میشود. از انواع ماگ درب دار میتوان به عادی ، پیچی ، فشاری و … اشاره کرد.

کشف قهوه چه تاثیری بر روی گسترش ماگ داشت ؟

وقتی تجارت قهوه رونق پیدا کرد مردم جهان مایل به نوشیدن قهوه در ماگ شخصی خودشان بودند و این موضوع سبب گسترش قهوه و ماگ شد.

ماگ چه زمانی محبوب شد ؟

هنگامیکه شرکت ویکتور برای نیروی دریایی آمریکا ماگ هایی درست کرد که در برابر شرایط سخت لغزنده نباشد. این امر مورد توجه مردم قرار گرفت و استفاده از ماگ همه گیر شد.

چرا ماگ های شخصی را دوست داریم ؟

همین که یک لیوان اختصاصی برای خودمان داشته باشیم باعث می شود به آن محصول حس ارزشمندی بدیم و همچنین ممکن است یادآور خاطره و یا شخص خاصی باشد.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا