برترین های کسب و کاردنیای وب

تبلیغات گوگل ادز چیست؟

حتماً شما هم تابه‌حال نام تبلیغات گوگل ادز را شنیده‌اید و این سؤال برای شما به‌وجود آمده‌است که گوگل ادز و تبلیغات آن چه معنایی دارد؟ اگر شما صاحب یک کسب‌وکار باشید، برای این‌که بتوانید به سود زیادی دست پیدا کنید، باید مشتریان زیادی جذب کنید. حال برای جذب مشتری باید به‌دنبال روش‌هایی برای تبلیغ کسب‌وکار خود باشید، چراکه هر تبلیغی نمی‌تواند برای شما نتیجهٔ مثبت داشته باشد.

تبلیغات شما باید هدفمند باشد، به‌گونه‌ای که دسترسی به مشتریان را برای شما فراهم کند. به‌علاوه تبلیغات کسب‌و‌کار شما باید به‌صرفه باشد و بتوانید با هزینه‌ای اندک، مشتریان زیادی جذب کنید. اینجا اهمیت گوگل ادز مشخص می‌شود. ما در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم تبلیغات گوگل ادز چیست و چه نتیجه‌ای برای کسب‌وکار شما به دنبال دارد.

ابزار | اپل

معرفی گوگل ادز

همان‌طور که می‌دانید، گوگل یکی از موتور‌های جستجو بوده که افزونه‌ها و ابزار‌های زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این موتور جستجو یک سرویس حرفه‌ای و پیشرفته را برای تبلیغات تأسیس کرده‌است که گوگل ادز نام دارد. گوگل ادز یکی از روش‌های تبلیغ بوده که می‌تواند نتیجهٔ مثبتی برای شما به‌همراه داشته باشد و مشتریان زیادی را جذب کند.

گوگل ادز یکی از اکوسیستم‌های کامل بوده که شامل بخش‌های مختلف است. این سرویس متشکل از کاربرانی که در اینترنت وقت خود را سپری می‌کنند، کسب‌وکار‌هایی که قصد دارند تبلیغات مختلف خود را به مشتریان نشان دهند و رسانه‌­های اینترنتی خواهد بود.

منظور از رسانهٔ اینترنتی، اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌هایی بوده که قصد دارند با انجام تبلیغات به درآمد بالایی دست یابند. یکی از معروف‌ترین و مطرح‌ترین این رسانه، همان موتور جستجوی گوگل است. به عبارت دیگر شما به‌عنوان صاحب یک کسب‌وکار، در رسانه‌های مختلفی کسب‌وکار خود را تبلیغ می‌کنید.

انتخاب افراد برای نمایش تبلیغات گوگل ادز

حال که متوجه شدید تبلیغات گوگل ادز چیست، باید بدانید که تبلیغات شما در این اکوسیستم به چه افرادی نشان داده می‌شود. در این خصوص باید گوییم که در گوگل ادز می‌توانید مخاطبان خود را براساس چندین معیار مختلف انتخاب کنید. انتخاب مخاطبان در این سرویس به‌صورت زیر است:

  • ردهٔ سنی: می‌توانید افرادی که در یک ردهٔ سنی مشخص قرار دارند را انتخاب کنید.
  • علایق: افرادی که به یک موضوع خاص علاقه دارند.
  • جنسیت: می‌توانید مشخص کنید که تنها خانم‌ها یا تنها آقایان این تبلیغات را ببینند.
  • موقعیت مکانی: شما می‌توانید افرادی که در یک قاره، کشور، شهر و محله هستند را برای تماشای تبلیغات تعیین کنید.
  • دستگاه: منظور از دستگاه این است که افرادی که از کامپیوتر و تبلت یا موبایل استفاده می‌کنند، بتوانند تبلیغات شما را ببینند.
  • بازاریابی مجدد: منظور از این بخش افرادی هستند که در گذشته به سایت شما و یا اپلیکیشن شما مراجعه کرده، اما هیچ خریدی انجام نداده‌اند.

ابزار | اپل
برای این‌که بدانید تبلیغات گوگل ادز چیست و چه قابلیت‌هایی دارد، با یک مثال این موضوع را برای شما توضیح می‌دهیم. با استفاده از گوگل ادز، می‌توانید برای سرویس گوگل مشخص کنید که تبلیغات شما را فقط خانم‌هایی که ۱۸ تا ۳۰ سال سن دارند ببینند. به‌علاوه این افراد کسانی باشند که در یکی از محله‌های فرانسه بوده و با استفاده از لپ‌تاپ به اینترنت متصل هستند. درواقع گوگل علاوه‌بر این تبلیغات هدفمند، تبلیغات هدفمندتری را در اختیار شما قرار می‌دهد.

تبلیغات گوگل ادز به چه شکل است؟

حال که می‌دانید تبلیغات گوگل ادز چیست، باید به این موضوع بپردازیم که تبلیغات این سرویس به چه شکل است. به‌طورکلی باید بگوییم که بر روی کلمهٔ کلیدی تمرکز دارد. بدین صورت که تبلیغ‌کنندگان باید لیستی از کلمات کلیدی را جهت هدف‌گذاری انتخاب کنند. این کلمات کلیدی باید به پیشنهادات تجاری آن‌ها مربوط شود، یعنی کلماتی که به احتمال زیاد مردم در زمان جستجوی گوگل خود آن‌ها را انتخاب می‌کنند.
گوگل این کلمات کلیدی را پیشنهاد داده و مبلغی را که قصد دارند برای یک کاربر گوگل پرداخت کند تا روی تبلیغات او کلیک کند، در نظر می‌گیرد. این پیشنهادات براساس نمرهٔ کیفیت مشخص شده توسط گوگل و مطابق کیفیت تبلیغات موردنظر شما رتبه‌بندی شده و گوگل تصمیم می‌گیرد که کدام تبلیغات گوگل ادز در SERP نمایش داده شود.

منظور از امتیاز کیفیت در گوگل ادز چیست؟

گوگل ادز برای قرار دادن تبلیغات معیار‌هایی را تعیین کرده‌است. این معیار‌ها تعیین می‌کنند که تبلیغ موردنظر تا چه اندازه مرتبط بوده و برای کاربر مفید است، به این معیار امتیاز کیفیت می‌گویند. گوگل ادز امتیاز کیفیت را بین ۱ تا ۱۰ تعیین کرده و هر چقدر تبلیغ شما امتیاز کیفیت بالاتری را کسب کند، برای کسب‌وکار شما بهتر است، زیرا جایگاه تبلیغات شما بهبود یافته و هزینه‌هایتان نیز کاسته می‌شود.

ابزار | اپل

هزینهٔ تبلیغات در گوگل ادز

افرادی که می‌دانند تبلیغات گوگل ادز چیست، به دنبال پاسخ این سؤال هستند که هزینهٔ تبلیغات گوگل ادز چقدر است؟ در این خصوص باید بگوییم که هزینهٔ تبلیغات گوگل ادز براساس عوامل مختلفی محاسبه خواهد شد. این عوامل می‌تواند شامل رقابت کلمات کلیدی، موقعیت مکانی، کیفیت کمپین‌ها و موارد دیگر باشد. به‌عنوان مثال، در آمریکا میانگین هزینهٔ هر کلیک برای تبلیغات جستجوی گوگل در تمامی صنایع و کسب‌وکار‌ها ۲. ۳۲ دلار تعیین شده‌است، این در حالی است که گوگل ادز هزینه‌های بسیار کمتری را دریافت می‌کند.

در گوگل ادز ساخت اکانت کاملاً رایگان است و برای نشان دادن تبلیغات در گوگل نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای ندارید و هزینه‌ای که باید پرداخت کنید، به ازای کلیک بر روی تبلیغات است. همان‌گونه که در بخش قبل اشاره کردیم، به ازای هر کلمهٔ کلیدی، در هر کسب‌وکاری هزینهٔ مختلفی دریافت می‌شود. می‌توان گفت این پیشنهادات رقیبان است که هزینهٔ کلیک‌ها را تعیین می‌کند.

جمع‌بندی

امروزه صاحبان کسب‌وکار‌ها به‌دنبال روش‌های زیادی برای تبلیغ کسب‌وکار خود هستند. با توجه به این‌که روش‌های مختلفی برای تبلیغات ارائه می‌شود، نمی‌توان گفت که تمام این روش‌ها نتیجهٔ مثبتی به‌دنبال دارند. گوگل ادز ازجمله روش‌های تبلیغاتی بوده که می‌تواند مشتریان زیادی را برای کسب‌وکار شما جذب کند. ما در این مقاله به شما گفتیم تبلیغات گوگل ادز چیست تا بتوانید به بهترین روش، کسب‌وکار خود را تبلیغ کنید.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا