ساختمان و مسکن

تجزیه و تحلیل مقایسه ای از فن آوری های اتوماسیون خانه های هوشمند در امارات متحده عربی

صنعت اتوماسیون خانه های هوشمند در امارات از زمان طلوع آفتاب طی چند سال گذشته با سرعت بسیار زیادی رو به رشد است. بازار روز به روز در مورد قابلیت های داشتن یک سیستم اتوماسیون کامل هم در سطح اقامتگاه های فردی ، کاخ ها ، تحولات املاک و مستغلات و هتل ها آگاه تر می شود. بسیاری از تحولات در دبی و ابوظبی با یک سیستم اتوماسیون از پیش نصب شده به اتمام رسیده است. تحولات بی شماری در مناطقی مانند ارتفاعات پیروزی ، رانچ های عربی ، شهر ورزشی و جزیره ال ریم با زیرساخت ها برای پشتیبانی از چنین فناوری هایی در آینده ساخته شده است.

در اصل ، اتوماسیون شامل سیستمهایی است که کنترل نور ، وسایل ، تهویه هوا ، پرده و چندرسانه ای را کنترل می کنند. بازار امارات نه تنها شروع به تحقق منافع از نظر راحتی ، امنیت و تجمل کرده است. اما همچنین از نظر صرفه جویی در مصرف انرژی و افزایش ارزش املاک و مستغلات ، همه این دستاوردها به رونق بازار در امارات متحده عربی ادامه خواهد داد.

از آنجایی که اتوماسیون تا حدی یک فناوری جدید در بازار اصلی است ، باید از تعداد بیشماری از فناوری های اساسی آگاه باشید که ارتباط بین کاربر و سیستم های کم نور یا سیستم های تهویه هوا را به هم متصل می کند. در سطح ، به نظر می رسد این فناوری ها عملکرد مشابهی را انجام می دهند ، اما در پایان ، آنها به روش های بالقوه فاجعه بار متفاوت هستند. این امر ما را به این دلیل سوق می دهد که ما شروع به نوشتن این مقاله کرده ایم ، یعنی برای برجسته کردن جوانب مثبت و منفی فن آوری های مختلف (صرف نظر از محصول یا فروشنده) که امروزه در بازار امارات وجود دارد.

هر سیستم اتوماسیون از دو مؤلفه سطح بالا ، یک کنترلر و واحد تشکیل شده است. ماژول ها شامل دیمرهای نوری ، سوئیچ های رله ، ترموستات ها ، سیستم های کنترل خیزشی اتوماتیک ، تقویت کننده های توزیع شده و غیره هستند. برای کنترل توسط صاحب خانه. این کنسول قلب سیستم است که از آن سیگنال ها به “چراغ های کم نور” یا “روشن کردن تهویه هوا” ارسال می شوند. روش ارتباطی بین کنسول و ماژولها فناوری ارتباطات اتوماسیون است که دوست داریم در این مقاله به آن بپردازیم. روش ارتباط می تواند به صورت سیم یا بی سیم باشد و معمولاً با پروتکل های ارتباطی یا استانداردهای خاص سازگار است. این مقاله به بررسی و مقایسه KNX ، X10 ، Zigbee ، En-Ocean و Z-موج می پردازد.

معیارهای مقایسه ای که ما بررسی خواهیم کرد عبارتند از:

  1. قابلیت اطمینان اتصال: ارتباط بین کنسول و ماژول ها چقدر قابل اطمینان است؟ هنگام ارسال پیام به ماژول ، سیستم باید از ورود پیام اطمینان حاصل کرده و رسید را تأیید کند. ارزیابی مناسب از این استانداردها بسیار مهم است تا اطمینان حاصل شود که حتی در شرایط پیام های مداخله سیم یا بی سیم ، مجدداً مورد تأیید قرار می گیرند تا توسط واحد گیرنده تأیید شود. همه پروتکل ها این نیاز را برآورده نمی کنند.

  2. امنیت ارتباطات: پروتکل باید اطمینان حاصل کند که 3تحقیق و توسعه یک طرف نمی تواند به یک سیستم موجود نفوذ کند و آن را با دسترسی غیرمجاز اداره کند. نتایج دزدان دریایی وارد پارکینگ هتل می شود و تمام چراغ های فاجعه بار آن را خاموش می کند.

  3. قیمت

  4. ویژگی ها و قابلیت ها: مهم است كه فن آوری های اتوماسیون فراتر از كنترل واحدهای جداگانه باشد و توانایی ادغام با سایر سیستم ها را نیز بیشتر برای سرگرمی داشته باشد زیرا این منطقه استفاده ی زیاد برای هر صاحب خانه است. مثال: ادغام آسان با سیستم های موسیقی چند اتاق ، سیستم های توزیع چند رسانه ای چند اتاق (فیلم ، فیلم ، عکس ، موسیقی) و غیره

  5. حمایت از سرمایه گذاری: این مهم است که اطمینان حاصل شود که کنسول یا ماژول های نصب شده به راحتی در آینده جایگزین می شوند. در نظر بگیرید نصب سیستمی با برخی از مؤلفه ها که بعد از 5 سال از کار می افتد و در همین زمان ، شرکتی که آن را نصب کرده است ورشکسته می شود. صاحب خانه چاره ای جز تعمیرات اساسی سیستم برقی در مسکن نخواهد داشت که هزینه بیشتری در زمان ، تلاش و تجهیزات در ابتدا برای سیستم اتوماسیون پرداخت می شود. یک سیستم یکنواخت بدین معنی است که هر شرکت دیگری می تواند قطعات خاصی را با محصولات مختلف ، شاید از فروشندگان مختلف ، پشتیبانی و یا جایگزین کند تا از ادامه کار اطمینان یابد.

  6. هارمونیک: این استانداردها نشان می دهد که کنسول می تواند با چندین واحد از تولید کنندگان مختلف صحبت کند. این امر تضمین می کند که این سیستم متشکل از روشنایی ، تهویه مطبوع ، پارچه های برقی ، لوازم و واحدهای کنترل چندرسانه ای است که از تولید کنندگان مختلف خریداری شده بهترین یا تخصصی ترین در این مناطق هستند. این تضمین می کند که سیستم دارای بهترین واحد برای هر هدف خاص است. منطقی نیست که بهترین تولید کننده دیمرها بهترین تولید کننده سیستم کنترل پرده یا سیستم های صوتی است. برخی پروتکل های ارتباطی بسته یا متعلق به مشتری هستند و مشتری را مجبور می کند همه چیز را از یک تولید کننده خریداری کند. این استانداردها همچنین با استانداردهای حمایت از سرمایه گذاری همپوشانی دارند زیرا یک سیستم قابل تعامل در آینده به انعطاف پذیری می دهد تا حتی اگر شرکتی که آنها را نصب کرده است به راحتی جایگزین واحدها شود.

باقیمانده این سند براساس معیارهای فوق به هر فناوری ارتباطات می پردازد.

KNX

KNX یک استاندارد بین المللی برای ارتباطات است که معمولاً در محیط های پیچ خورده سیم پیچ خورده نصب می شود. KNX در سال 1990 طراحی شد و به عنوان یک پروتکل بسیار قوی برای استفاده در برنامه های اتوماسیون صنعتی ایجاد شد. قابلیت اطمینان پروتکل ها را نمی توان زیر سؤال برد زیرا بسیاری از لایه های ارتباط OSI را شامل می شود و بسیار پیچیده است. KNX همچنین توسط انجمن KNX کنترل می شود و هر شرکتی معمولاً هزاران درهم را برای کارکنان خود صرف می کند تا برای درک کارکردهای داخلی سیستم ، تحت آموزش قرار گیرند. KNX پروتکل پیچیده ای با ماهیت خود است ، مدت ها قبل از تولد مفهوم ‘خانه هوشمند’ طراحی شده است ، بنابراین دستگاه هایی که پتانسیل پشتیبانی از پیچیدگی KNX را دارند ، نه تنها برای مهندسی بلکه در ساخت نیز گران هستند و بنابراین امیدوارند که این فناوری ارزان تر از گزینه های فعلی خود باشد. بیهوده.

KNX از سال 2006 تاکنون مورد توجه هتل ها بوده است و در بسیاری از پروژه ها مانند شانگری لا در دبی ، هتل های روتانا در مارینا ، فیرمونت و مونوپیک منتشر شده است تا چند مورد از آنها ذکر شود. KNX همچنین توسط چندین مشاور املاک و مستغلات برای تحولات مهم در جزیره ابوظبی و جزیره یاس شناسایی شده است.

  1. قابلیت اطمینان اتصال: آره

  2. امنیت ارتباطات: بله

  3. قیمت: نه

  4. ویژگی ها و قابلیت ها: نه KNX بیشتر روی تأسیسات اتوماسیون ساده متمرکز بود و معمولاً در محیطهای هتل جای می گیرد که در آن نیازی به سفارشی سازی و ادغام چندرسانه ای نیست.

  5. حمایت از سرمایه گذاری: بله

  6. هارمونیک: بله

X10

X10 یک استاندارد بین المللی آزاد است که در سال 1975 توسط پیکو الکترونیک اسکاتلند تهیه و تنظیم شد ، تا امکان کنترل از راه دور لوازم خانگی و خانگی را فراهم کند. به طور عمده از سیم های خط 220 ولت برای ارسال پیام بین کنسول و واحدها استفاده می شود (روشنایی ، HVAC … و غیره).

X10 تنها سالها پیش با شروع به معرفی فناوری اتوماسیون در امارات محبوبیت زیادی پیدا کرد. معمولاً در پروژه ویلا کوچک نصب شده و به دلیل مشکلات قابلیت اطمینان به آرامی متوقف می شد.

  1. قابلیت اطمینان اتصالنه ، از آنجا که مداخله از چندین منبع مانند ترانسفورماتور ، موتورهایی که معمولاً در تلویزیونها ، واشرها ، پنکه ها و غیره مشاهده می شوند مستعد هستند. همچنین پیام های کنسول به ماژول ها هرگز مورد تأیید قرار نمی گیرند بنابراین هیچ ارتباط دو طرفه ای وجود ندارد.

  2. امنیت ارتباطات: نه اگر 3 باشدتحقیق و توسعه طرف می تواند از خط برق برای خانه استفاده کند و برای کنترل همه 3 پیام ها به راحتی ارسال می شودتحقیق و توسعه آرزوهای مهمانی

  3. قیمت: بله

  4. ویژگی ها و قابلیت ها: بله این فناوری می تواند به راحتی در سیستم های مبتنی بر رایانه ادغام شود و گزینه های بسیاری برای ارائه قابلیت های غنی از ویژگی های برنامه های مسکونی در دسترس است.

  5. حمایت از سرمایه گذاری: بله

  6. هارمونیک: بله

ZigBee

ZigBee یک پروتکل ارتباطی شبکه بی سیم باز است که بر اساس مشخصات IEEE IEEE 802.15.4 است ، که این کنسول را قادر می سازد با واحد های خود از طریق فرکانس رادیویی ارتباط برقرار کند. استاندارد توسعه اتحاد ZigBee است ، که در اواخر سال 2002 تأسیس شد. این اتحاد صنعتی است که بیش از 230 شرکت در حال توسعه فن آوری جهانی دارد. محصولات ZigBee برای اولین بار در آغاز سال 2005 در بازار ظاهر شدند. از آنجا که Zigbee فقط لایه های پروتکل پایین (استاندارد لایه) را استاندارد می کند ، تولید کنندگان مختلف لایه های نرم افزاری خود را تعریف کرده اند. در نتیجه ، دستگاه های ZigBee از تولید کنندگان مختلف با یکدیگر سازگار نیستند.

  1. قابلیت اطمینان اتصال: آره یک شبکه بی سیم ایجاد شده است و مسیریابی چند مسیر را برای هر ماژول تضمین می کند که در صورت تداخل یا حتی اگر دستگاه در مسیر نتواند به مسافت طولانی و قابلیت اطمینان بالایی ترجمه کند.

  2. امنیت ارتباطات: نه ZigBee از الگوریتم های هشن ضعیف استفاده می کند و تحقیق شده است که قابل هک شدن است. هک کردن کار ساده ای نیست اما ابزارهای نرم افزاری مانند “Killerbee” در دسترس هستند و می تواند به هر کسی که تجربه لینوکس و اسکریپت نویسی کمی دارد اجازه دهد هک شبکه های موجود در Zigbee را هک کند.

  3. قیمت: نه

  4. ویژگی ها و قابلیت ها: بله

  5. حمایت از سرمایه گذاری: بله

  6. هارمونیک: نه

اقیانوس

EnOcean یک فن آوری برداشت بی سیم با فرکانس رادیویی است که در درجه اول در سیستم های اتوماسیون ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. برای استاندارد سازی بین المللی ، اروپایی یا ملی توسعه نیافته است. با این حال ، EnOcean GmbH فناوری و مجوزهای خود را برای ویژگیهای ثبت شده تحت لیسانس در چارچوب اتحاد EnOcean ارائه می دهد. این کانسپت برای فعال کردن سنسورها و سوئیچ ها بدون باتری برای خودکارسازی ساختمانها ساخته شده است. که از نظر صرفه جویی در انرژی مشکوک است زیرا گزینه های فعلی می توانند تا 500 وات در هر برج 60 طبقه در دستگاه های اتوماسیون مصرف کنند.

فن آوری های مبتنی بر EnOcean در برخی از پروژه های اصلی مانند بازار مرکزی ابوظبی و مرکز مالی دبی و غیره نصب شده اند.

  1. قابلیت اطمینان اتصال: خیر ، En-Ocean ارتباط دو طرفه ای بین کنسول و واحدهای آن برقرار نمی کند. همچنین ، کنترل کننده شبکه ستاره با ماژول ها و بدون شبکه های بی سیم ، نقشه برداری سیگنال های فردی می تواند در زمان های مداخله زیاد با شکست قابل توجهی روبرو شود.

  2. امنیت ارتباطات: بله

  3. قیمت: خیر ، قیمت En-Ocean با KNX سازگار تر است.

  4. ویژگی ها و قابلیت ها: یک شماره پشتیبانی اما هنوز در بازار دیده نشده است.

  5. حمایت از سرمایه گذاری: بله

  6. هارمونیک: بله

موج Z

از بین تمام پروتکل های فوق ، موج Z به عنوان بهترین تاکنون رتبه بندی شده است. قدرت موج Z در تعداد زیادی از محصولات مختلف از تولید کنندگان مختلف و همچنین ارتباطات بی سیم بسیار قوی ، دو طرفه ، محدود و ایمن نهفته است. تراشه های موج Z نیز 10 مگاوات ساعت را در اوج مصرف می کنند و در مقایسه با سایر گزینه های دیگر ارزان قیمت هستند. چرا؟ زیرا Z-موج در ابتدا برای کاربردهای مسکونی طراحی شده بود.

موج Z به عنوان نسل بعدی فناوری خانه هوشمند دیده می شود و خطوط تولید از بازیکنان بزرگی مانند هانیول و اشنایدر الکتریک ظاهر می شوند. این فناوری نه تنها یک ویژگی کامل ، قابل اعتماد و مطمئن است ، بلکه با قیمت های رقابتی و محافظت از سرمایه گذاری برای پروژه هایی با هر اندازه اعم از ویلاهای منفرد گرفته تا برج های بزرگ املاک و مستغلات ارائه می شود. از امروز ، موج Z در بسیاری از ویلاهای امارات در مقیاس فردی پخش شده است. موج Z نیز از طریق چندین مناقصه بزرگ تحولات در امارات شروع به کار کرده است.

  1. قابلیت اطمینان اتصال: آره

  2. امنیت ارتباطات: بله

  3. قیمت: بله

  4. ویژگی ها و قابلیت ها: بله

  5. حمایت از سرمایه گذاری: بله

  6. هارمونیک: بله

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا