بازرگانی

تصفیه فاضلاب به روش بیولوژیکی

روش های بیولوژیکی هوازی برای تصفیه پساب های صنعتی

برخی از فرآیندهای بیولوژیکی در حضور اکسیژن محلول رخ می دهد که به آن فرآیند هوازی و روش استفاده از فرآیند هوازی را روش بیولوژیکی هوازی می نامند. شایان ذکر است که روش های بیولوژیکی هوازی مانند روش لجن فعال، لجن فعال برای هوادهی آزاد، MBR، SBR و RBC.

روش آرام سازی بی هوازی با جریان رو به بالا

این روش یکی از مهم ترین روش های بیولوژیکی و بی هوازی در فرآیند تصفیه فاضلاب صنعتی می باشد. در این روش، راکتور مورد استفاده از نوع راکتوری پیشرفته است که در آن بستری از دانه های آلی به عنوان پرکننده عمل می کند. هنگامی که پساب وارد مخزن می شود، مایع از ناحیه هضم می گذرد، که ناحیه ای است که مایع جامد شده را جدا می کند.

جامدات جدا شده از محل نشستن هنگامی که مایع به عنوان پساب خارج می شود، به ناحیه بستر متحرک بازگردانده می شوند. مواد آلی بر پایه زیست توده است و گازهای حاصل از انجماد زباله ها در اتاقک گاز جمع آوری می شوند.

مهم

این روش بازدهی بین 75 تا 85 درصد دارد، بنابراین در برابر آلودگی بالا از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است، زیرا با استفاده از آن می توان بار گروه های زیر مانند یونیت هوازی را تا حد زیادی کاهش داد و در سطح بسیار پایینی قرار داد. قیمت

  • گل تولید شده در این روش بسیار کمتر از روش هوازی است
  • به دلیل سیستم بی هوازی و عدم نیاز به هوادهی، مصرف انرژی این سیستم بسیار کم است.
  • اثربخشی این روش به دمای اطراف راکتور بستگی دارد.

تصفیه بیولوژیکی فاضلاب

تصفیه فاضلاب به روش UABR

این فرآیند به عنوان رشد ثابت یا رشد معلق طبقه‌بندی می‌شود. راکتور بافل بی‌هوازی یکی از سیستم‌هایی است که بر روی یک محیط یا بستر به‌عنوان پایه‌ای برای تشکیل یا رشد یک میکروارگانیسم استفاده می‌شود. در این راکتور پس از عبور از بافل ها در اثر واکنش بیولوژیکی بی هوازی فاضلاب کاهش می یابد.

تصفیه بیولوژیکی فاضلاب

پدال دست ضد عفونی کننده

قیمت این دستگاه فقط صد و پنجاه هزار دلار است. این دستگاه دارای مخزن 5 لیتری زیرین است و با هر بار پر شدن مخزن حداقل 3000 بار می توان آن را به صورت دستی تعویض کرد.

شستن دستها

مزایای خاص این فرآیند عبارتند از:

  • این سیستم لجن کمتری تولید می کند
  • زمان نگهداری مواد جامد زیاد است
  • بخش برای قرار دادن جامدات طراحی شده است

ترکیب بی هوازی – هوازی

پساب صنعتی (به صنعتی که در فرآیند حاوی مواد شیمیایی و سمی است در هر صورت این مواد وارد فاضلاب می شود) معمولاً به دلیل وجود مواد شیمیایی و سمی به تنهایی با کمک روش های هوازی (گل فعال و غیره) نیست. تمیزکاری. به همین دلیل استفاده از روش های بی هوازی به تنهایی نمی تواند سطوح بالایی از تصفیه را برای ما فراهم کند و به اصطلاح تصفیه ناقص رخ می دهد. اما با ترکیب سیستم های بی هوازی و هوازی می توان این آب کثیف را به طور موثری تصفیه کرد.

دلیل ترکیب این دو روش این است که باکتری های بی هوازی در برابر سموم و مواد شیمیایی (البته میزان سموم و مواد شیمیایی باید حد قابل قبولی داشته باشد) از باکتری های هوازی مقاومت بیشتری دارند و می توانند مواد شیمیایی و سموم را از هم جدا کنند. از سوی دیگر، باکتری های هوازی در معرض سموم و مواد شیمیایی قرار دارند و اگر بزرگ باشند و برای مدت طولانی در معرض آن قرار گیرند، می میرند.

زمانی که مواد شیمیایی و سموم موجود در فاضلاب توسط باکتری های بی هوازی کاهش یا حذف شود، وارد سیستم هوازی شده و تصفیه بیولوژیکی کاملی دارد و آماده دفع در محیط می شود.

منبع :

منبع در سایت تصفیه فاضلاب به روش بیولوژیکی | atie-energy.com

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا