بازرگانی

تصفیه فاضلاب به روش چربی گیر فاضلاب

تعلیق عملکردی است که برای جداسازی ذرات جامد یا مایعات در فاز مایع برای حذف آلاینده ها از تصفیه فاضلاب استفاده می شود. بسیاری از پساب های صنعتی حاوی مقادیر زیادی چربی، روغن و مواد شناور هستند که برای تمیز کردن فاضلاب باید مراقب آنها بود.

تخلیه این نوع آب های آلوده مانعی برای چاه ها و آلودگی منابع آب زیرزمینی ایجاد می کند. با توجه به جرم کم و چربی و روغن سبک، اعتبار استفاده از روش چربی زدایی برای تصفیه فاضلاب به روش شناورسازی وجود دارد.

چربی گیر ثقلی برای تصفیه فاضلاب صنعتی

این مدل های روغن گیر دفن شده اند. برای حذف چربی از آشپزخانه از روش حذف جاذبه در پروژه های تصفیه آب کثیف استفاده می شود.

تصفیه فاضلاب با روش های تصفیه فاضلاب

تصفیه فاضلاب صنعتی به روش API

با جداسازی روغن، روغن آزاد روی سطح شناور می شود و سپس ناپدید می شود. موقعیت مانند نگه داشتن زباله است، با این تفاوت که یخ و زباله ها سبک تر از آب هستند که به سطح مایع می آیند.

تصفیه فاضلاب با روش های تصفیه فاضلاب

پدال تمیز کردن دست

هزینه تجهیزات فقط صد و دویست میلیون است. این دستگاه دارای مخزن 5 لیتری زیرین بوده و با هر بار پر شدن حداقل 3000 بار مخزن قابل تعویض به صورت دستی می باشد.

شستن دستها

طراحی جداسازی ثقلی بر اساس مقررات موسسه نفت آمریکا (API) برای تصفیه فاضلاب بر اساس جداسازی تمام لجن‌های نفت آزاد بیشتر از 0.015 سانتی‌متر.

تصفیه فاضلاب صنعتی به روش CPI

در این مدل جداسازی چربی و گریس روی صفحه موج مارپیچی انجام می شود. جداسازی صفحه برای جداسازی لجن بزرگتر از 0.600 سانتی متر با بالاترین راندمان طراحی شده است. در عمل ثابت شده است که جداسازی ذرات 0.600 سانتی متر است، به ویژه برای محصولات با غلظت های بدون روغن غیر امولسیون شده زیر 10 میلی گرم در لیتر. مدل جداسازی روغن در حالت cpi می تواند با دست یا با کفگیر روی باریک انجام شود.

تصفیه فاضلاب صنعتی به روش DAF

در سیستم DF، هوا در آب کثیف با چند اتمسفر فشار حل می شود، سپس فشار به فشار اتمسفر کاهش می یابد. در نتیجه، حباب‌های کوچک هوا از محلول آزاد شده روی سطح استخر جریان می‌یابند و ذرات سبک مانند روغن و گریس را به بالای سرب می‌رسانند که قبل از ورود به جریان توسط بیل روی زمین از مواد منعقدکننده جمع‌آوری می‌شود. منطقه فلوتاسیون تزریق بسته فلوکولاتور مخزن انعقاد و پوسته پوسته شدن.

تصفیه فاضلاب به روش DOF

مدل dof یکی دیگر از روش های رایج استخراج گاز در صنایع مختلف مغز است. روش DOF تا حدودی شبیه به روش DAF است با این تفاوت که در روش DOF به جای اکسیژن محلول، ازن در آب کثیف در بسیاری از اتمسفرها حل می شود و سپس با کاهش فشار در فشار اتمسفر، مقدار کمی وجود دارد. حباب های چربی در آب کثیف تشکیل می شود. به سطح آب کثیف منتقل می شود تا به این ترتیب چربی ها و روغن های موجود در آب کثیف از بین بروند.

منبع :

منبع در سایت تصفیه فاضلاب به روش چربی گیر فاضلاب | atie-energy.com

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا