برترین های کسب و کارخانواده

تعویض کویل پاد

قبل از اینکه بخواهید در مورد تعویض تصمیم بگیرید بهتر است مطمئن شوید که زمان مناسب آن رسیده یا نه ؟ چرا که بسیاری از تازه کار ها بارها و بارها کویل خود را پیش از اینکه نیاز باشد تعویض می کنند و در دراز مدت هزینه ای که بابت این کار پرداخت می کنند به شدت زیاد می شود. از آنجایی که ممکن است افراد بسیاری تازه شروع به ویپینگ کرده باشند و در این زمینه اطلاعات نداشته باشد در این مقاله تصمیم گرفتیم شما را با برخی از علائمی که در تعیین زمان تعویض کویل موثر هستند آشنا کنیم و روش تعویض کویل را به شما آموزش بدهیم.

چه زمانی باید کویل دستگاه را تعویض کنیم؟

۴ علامت وجود دارد که نشان دهنده رسیدن زمان عوض کردن کویل هستند.

  1. کاهش حجم بخار:
    ممکن است متوجه شوید هر چه زمان می گذرد مقدار کلود یا بخاری که در هر کام تولید می شود نسبت به قبل کمتر و کمتر می شود.
  2. احساس طعم سوختگی:

    شایع ترین علائم برای سوختن کویل و تعویض، طعم سوختگی است. در واقع بعد از مدتی در هر بار ویپینگ طعم سوختگی بدی گلوی شما را اذیت می کند. عطر و طعم سوختگی فارغ از جویسی که استفاده می کنید دلیلی واضح برای رسیدن موقع تعویض کویل است.

  3. تفاوت طعم :
    درست است که طعم سوختگی واضح ترین دلیل برای تعویض کویل ویپ است ولی در بعضی مواقع این طعم حس نمی شود و طعم جویس آن چیزی که انتظار می رود نمی باشد. ممکن است زمانی هم که می خواهید طعم جویس تان را تغییر دهید باز هم طعم جویس قبلی را در کام های خود حس کنید.
  4. ریزش جویس:

    اکثر دستگاه ها کمی ریزش دارند اما وقتی این میزان افزایش پیدا میکند مشخص می شود که زمان آن رسیده کویل تان را تعویض کنید.

چطور کویل ویپ را تعویض کنیم؟

  • مرحله اول – کویل را در معرض دید قرار بدهید
    ابتدا اتومایزر را از بدنه دستگاه جدا کنید. سپس قسمت بالای تانک دستگاه را از پایین آن جدا کنید و تا مخزن باز شده و کویل در معرض دید شما قرار بگیرد.
  • مرحله دوم – تانک دستگاه را خالی کنید
    اگر داخل مخزن جویس قرار دارد آن را تخلیه کنید با یک دستمال کاغذی داخل تانک را تمیز کنید. بهتر است این جویس را دور بریزید چون پیشنهاد می شود برای راه اندازی کویل جدید از جویس مانده استفاده نشود. در این مرحله می توانید تانک و ویپ تان را هم تمیز کنید.
  • مرحله سوم – کویل را جدا کنید
    کویل قطعه پنبه ای و فلزی است که در مرکز مخزن اتومایزر قرار دارد که با عنوان هِد اتومایزر نیز شناخته می شود. بسته به نوع دستگاه شما کویل می تواند به قسمت بالا یا پایین تانک تان متصل باشد. یک دستمال کاغذی بردارید و کویل را در جهت خلاف عقربه های ساعت بپیچانید تا از تانک جدا شود. کار تمام است و می توانید کویل جدید را جایگزین کنید! به همین سادگی ?

نتیجه گیری

بعضی از افراد ترجیح می دهند با تمیز کردن کویل این مشکل را برطرف کنند. توجه داشته باشید اگر به سوختگی کویل توجه نکنید بخش های دیگر ویپ نیز دچار مشکل می شوند. زمان تعویض کویل ویپ علاوه بر مواردی که در بالا با آن ها آشنا شدید به مواردی مثل ولتاژ، تعداد دفعاتی که در یک روز از دستگاه کام میگیرید و حتی نوع جویسی که از آن استفاده می کنید وابسته است.
کویل و یا کارتریج دستگاه های ویپینگ چه ویپ و چه یک قطعه مصرفی است و بطور میانگین با مصرف روزانه نیم الی یک ساعت باید حدودا هر سه تا چهار هفته یکبار تعویض شود. خوشبختانه تعویض کویل دستگاه در عین ساده بودن اصلا هم زمان بر نیست. پس از آنجایی که تعویض کویل کار بسیار ساده ای است و اصلا هم زمانی از شما نمی گیرد پیشنهاد می کنیم در صورت نیاز حتما آن را تعویض کنید. بخش دیدگاه ها پل ارتباطی مستقیمی بین ما و شماست از این رو اگر سوالی در زمینه روش تعویض کویل دستگاه تان داشتید می توانید برای ما بنویسید تا کارشناسان بشما پاسخ بدهند.

مقالات مرتبط : افرادی که از دستگاه‌های ویپینگ استفاده می‌کنند، حتما با اجزای اصلی آن آشنایی دارند. کویل یکی از قطعات داخلی دستگاه ویپ و الکترواسموک‌ها بوده و درون کارتریج قرار می‌گیرد. کویل‌ها معمولا قابل تعویض هستند و زمانی که دچار سوختگی و آسیب شوند، باید نسبت به تعویض آنها اقدام کرد. در صورتی که کویل ویپ سالم نباشد، نمی‌توان یک ویپینگ موفق داشت. برای همین افراد ویپر باید نسبت به سالم بودن کویل آگاهی داشته و در صورت بروز نشانه‌های سوختگی نسبت به تعویض آن اقدام کنند. در ادامه به بررسی چند نشانه مهم که بیانگر نیاز به هستند، خواهیم پرداخت.

آشنایی بیشتر با کویل

برای ویپینگ باید بگوییم که کویل‌ها از مهمترین قطعات ویپ هستند و نقششان به قدری مهم است که به آنها لقب قلب ویپ داده‌اند. کویل‌ها از دو جزء اصلی یعنی المنت یا سیم پیچ و کوتون یا پنبه نسوز ساخته می‌شوند. وظیفه کوتون جذب کردن مایع ویپ درون مخزن کارتریج و وظیفه المنت ایجاد حرارت جهت تبدیل مایع ویپ به بخار است. پس همانطور که متوجه شدید کویل‌ وظیفه تبخیر مایع ویپ (جویس یا سالت نیکوتین) را بر عهده داشته که این عمل در حقیقت اصلی‌ترین کار دستگاه‌های ویپ است. تمام کویل‌ها دارای مقاومت خاصی هستند که مقدارشان بستگی به تعداد سیم‌هایی که به دور المنت پیچیده شده‌ است دارد. هر چقدر به دور المنت سیم‌های بیشتری پیچیده شده باشد، یعنی مقاومت کویل بیشتر است. در صورتی که بخواهید از مقدار مقاومت کویل دستگاه ویپ خود مطلع شوید، می‌توانید مقدار عددی که کنار نماد Ω درج شده است را بررسی کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از یک اهم متر مقدار دقیق مقاومت کویل دستگاه را بدست آورید. به کویل‌هایی که مقاومت کمتر از 1.0 داشته باشند، ساب اهم گفته می‌شود.

حال که با کویل ویپ و ساختار آن آشنا شدید، بهتر است نشانه‌های زمان تعویض کویل دستگاه را نیز بشناسید. زمانی که کویل دچار سوختگی می‌شود، طعم نامطلوبی در ویپینگ ایجاد شده که علاوه بر حس بد، باعث به خطر افتادن سلامتی نیز خواهد شد. برای همین بهتر است به نشانه‌های سوختن کویل توجه داشته باشید و در زمان مناسب برای تعویض آن اقدام کنید. در ادامه به بررسی نشانه‌های زمان مناسب برای تعویض کویل دستگاه می‌پردازیم.

1- احساس طعم سوختگی در هنگام ویپینگ

یکی از مهمترین و آشکارترین نشانه‌های تعویض کویل ویپ، احساس طعم سوختگی نامطلوب در حین ویپینگ است. زمانی که در حین ویپینگ حس سوختگی را در دهان و گلوی خود احساس کنید، یعنی کویل ویپ دچار سوختگی شده و باید نسبت به تعویض آن اقدام کرد. البته ممکن است برخی از ویپرهای جدید خیلی زود متوجه این امر نشوند و با کویل سوخته به ویپینگ خود ادامه دهند. با این حال هر زمانی که طعم ویپینگتان از حالت عادی خارج شد، بهتر است کویل دستگاه را بررسی کرده و در صورت سوخته بودن کوتون کویل، آن را عوض کنید. زمانی که پنبه یا کوتون کویل می‌سوزد، دیگر قادر به جذب مایع ویپ نبوده و حرارت المنت تنها باعث سوخته شدن بیشتر پنبه می‌شود. همین امر سبب ایجاد حس سوختگی در زمان کامگیری از دستگاه ویپ می‌شود.

2- ایجاد جرم در ویپ و کویل

بیشتر افراد ویپر شاهد جرم‌های زیادی در خود هستند. علائمی که باعث جرم گرفتگی در دستگاه ویپ می‌شوند متعدد هستند و هر زمانی که شاهد جرم در دستگاه خود بودید، باید علت آن را بررسی کنید. جرم‌ها به تدریج وارد جویس مخزن شده و فرد ناخواسته بخشی از آنها را وارد بدن خود می‌کند. برای همین هر زمانی که احساس کردید کویل قادر به تبخیر جویس نبوده و یا صدای غیر عادی در حین کامگیری شنیده می‌شود، باید کویل دستگاه را بررسی کنید. در ابتدا می‌توانید کویل را تمیز کرده و در صورتی که این علائم ادامه داشت، اقدام به تعویض کویل دستگاه ویپ کنید. جرمگیری زیاد نشانگر سوختن کویل ویپ بوده و باید به آن توجه زیادی داشت.

3- کاهش حجم بخار تولید شده

یکی دیگر از نشانه‌های ملموس سوختگی کویل، کاهش حجم دود و بخار تولید شده دستگاه است. زمانی که یک کویل جدید را در دستگاه قرار دهید، شاهد حجم بخار زیادی از آن خواهید بود. اما ممکن است پس از مدتی استفاده از دستگاه، حجم بخار کم شده و همانند روزهای اولیه بخار زیادی تولید نشود. کاهش حجم بخار تولید شده نشانگر آسیب و یا سوختگی کویل دستگاه است. برای همین بهتر است در این هنگام به بررسی کویل دستگاه بپردازید و در صورت نیاز، نسبت به تعویض کویل ویپ اقدام کنید.

4- طعم‌رسانی ضعیف و نامطلوب

علامت دیگری که نشانه سوختن کویل و زمان تعویض آن است، تغییر در طعم و کاهش طعم‌رسانی است. اگر در هنگام ویپینگ طعم جویس مورد علاقتان تغییر کرده و یا نسبت به روزهای قبل طعم‌رسانی ضعیفی داشته باشد، به احتمال زیاد کویل شما آسیب دیده است. البته به جز سوختن کویل، دلایل دیگری نیز باعث تغییر در طعم جویس می‌شوند. با این وجود بهتر است کویل خود را بررسی کرده و از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید.

5- تغییر ظاهر کویل

علاوه بر مشکلاتی که در حین ویپینگ احساس می‌شود، ایجاد تیرگی و سیاهی و یا هر تغییر ظاهری دیگر در کویل نشانگر آسیب دیدن آن است. برای همین اگر متوجه تغییر شکل کویل و رنگ سیاه آن شدید، یعنی کویل دچار آسیب شده است. برای بررسی کویل می‌توانید یک چراغ قوه را روی کویل و بخش پنبه آن بگیرید و ظاهر آن را بررسی کنید. اگر شاهد پوسته‌های سیاه رنگ بر روی coil و یا کوتون آن بودید، یعنی کویل دچار سوختگی شده است. این لکه‌های تیره سبب طعم بد و نامطلوب و نارسایی گرمایش خواهند شد.

دلایل سوختن کویل دستگاه

برای بسیاری از ویپرها این سوال مطرح است که چه علائمی باعث سوختن کویل می‌شود؟ زمانی که با علائم سوختن کویل ویپ آشنا باشید، می‌توانید از بروز سوختن و آسیب دیدن آن جلوگیری کنید. در ادامه به مهمترین علائم سوختن کویل در ویپ و اشاره می‌کنیم.

  • نبود جویس کافی در مخزن

بدیهی است زمانی که مخزن کارتریج از جویس خالی باشد، پنبه کویل خشک خواهد شد. برای همین زمانی که دکمه فایر دستگاه فشرده شده و فرد شروع به کامگیری نماید، پنبه دچار سوختگی شده و از بین خواهد رفت. در این زمان فرد باید کویل دستگاه را تعویض کرده و از یک کویل جدید استفاده نماید.

  • اقدام به کامگیری زود از دستگاه

یکی از نکاتی که پس از ریختن جویس درون دستگاه باید در نظر داشته باشید، کمی مکث پس از پر شدن مخزن دستگاه است. بهتر است پس از ریختن جویس حدود 10 الی 15 دقیقه صبر کرده و سپس شروع به کامگیری نمایید. دلیل این امر این است که اگر خیلی سریع شروع به کامگیری نمایید، کویل فرصت کافی برای آغشته شدن به جویس را نداشته و خشک خواهد ماند. در نتیجه کویل آسیب دیده و نیاز به تعویض پیدا می‌کند.

تعمیر کویل سوخته پاد | تعمیر کویل سوخته ویپ

  • نگه داشتن بیش از حد دکمه فایر

در صورتی که دکمه فایر دستگاه ویپ را در هر کامگیری به مدت زیادی فشار دهید، از عمر کویلتان کاسته خواهد شد. برای همین همواره به این نکته توجه داشته باشید و از نگه داشتن طولانی مدت دکمه فایر خودداری کنید.

  • کامگیری از دستگاه خارج از توان کویل

همانطور که گفته شد هر کویلی دارای مقاومت و توان خاصی است که در حین ویپینگ باید به آن توجه شود. در صورتی که در زمان کامگیری توان را بیش از حد توان خروجی کویل تنظیم کنید، کویل زودتر از زمان معمول از بین خواهد رفت.

چند نکته برای جلوگیری از سوختن کویل

  1. سعی کنید از جویس‌های خیلی شیرین استفاده نکنید. این جویس‌ها به کویل آسیب وارد کرده و باعث تعویض زودرس آن خواهند شد.
    2. در هر بار کامگیری کمی توقف کرده و سپس به کامگیری جدید بپردازید.
    3. برای آغشته شدن کویل به جویس، می‌توانید چند قطره جویس را بر روی کوتون بریزید. در این زمان جذب جویس توسط کویل بیشتر خواهد شد.
    4. ولتاژ دستگاه را روی مقدار کم قرار دهید تا به آن فشار زیادی وارد نشود. در صورتی که مدت زیادی از دستگاه در ولتاژ بالا استفاده کنید، کویل زمان لازم برای جذب مجدد جویس را نداشته و دچار سوختگی خواهد شد.
    5. مخزن دستگاه را به حدی کافی پر کنید تا در حین کامگیری با کمبود جویس مواجه نشوید. همانطور که گفتیم نبود جویس در مخزن از علل سوختن کویل ویپ است. برای همین اگر تانک دستگاه همیشه از مقدار مناسبی جویس برخوردار باشد، دچار مشکلی در این زمینه نخواهید شد.

جمع بندی

همانطور که گفتیم کویل قلب ویپ بوده و عملکرد دستگاه ویپ، به سالم بودن آن بستگی دارد. برای همین اگر در حین ویپینگ نشانه‌هایی از سوختگی در آن مشاهده شود، باید خیلی زود نسبت به تعویض آن اقدام کرد. در این مطلب به بررسی 5 نشانه اصلی که بیانگر هستند پرداختیم. این 5 نشانه عبارت بودن از: احساس طعم سوختگی در ویپینگ، مشاهده جرم بر روی کویل و ویپ، کاهش حجم بخار تولید شده، طعم‌رسانی ضعیف و نامطلوب و تغییر ظاهری کویل. هر زمانی که یکی از این علائم را در حین ویپینگ احساس کردید، کویل دستگاه را بررسی کنید و در صورت نیاز اقدام به تعویض آن نمایید.

جهت خرید پاد یکبار مصرف ارزان با ما تماس بگیرید

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا