صنعت و تجارت

تکنیک های مدیریت فاضلاب

تکنیک های مدیریت فاضلاب

شاید امروزه در بسیاری از زمینه ها اصطلاح مدیریت پساب را داشته باشید. مدتی است که علاقه مندان به محیط زیست و سایر نهادهای مسئول اجتماعی بر این مفهوم تأکید دارند. همانطور که از نام آن پیداست ، این فرایندی است که در آن فاضلاب از م establishسسات تجاری و مسکونی و همه منابع به کیفیت خوب آب منتقل می شود. به طور خلاصه ، این فرایندی است که در آن مجدداً از آب استفاده می شود تا از محیط زیست در برابر اثرات سو of آب خطرناک محافظت کند. هنگامی که یک متخصص در این زمینه را انتخاب می کنید ، جدیدترین فن آوری های این فرآیند به شما معرفی می شود تا بتوانید از پساب زباله خداحافظی به محیط زیست پسندترین شکل ممکن استفاده کنید. در اینجا چند تکنیک جدید وجود دارد که امروزه توسط اکثر تصفیه خانه های صنعت در این فرآیند استفاده می شود.

1 معرفی جریان الکتریکی به آب

اگر به دنبال یک روش مقرون به صرفه ، کم نظم و در عین حال ابتکاری برای تمیز کردن پساب هستید ، این گزینه مناسب شماست. روند قرار گرفتن در معرض آب در برابر جریان الکتریکی به عنوان Electrocoagulation شناخته می شود. هنگامی که جریان از طریق فاضلاب عبور می کند ، آلاینده های موجود در آن (n انواع اشکال – محلول و غیر محلول) به طور جداگانه از بین می روند تا آب شفاف و درخشان را پشت سر بگذارند.

2 اسمز معکوس

این یکی از م mostثرترین روشهای درمانی است به ویژه هنگامی که آب از باطله های صنعتی با آب پر می شود. این روندی است که به لطف غشایی نیمه تراوا که در بالای آن قرار می گیرد ، انواع مولکول ها و مواد شیمیایی از آب خارج می شوند. به این ترتیب ذرات بزرگ به طور موثری در این فرآیند حذف می شوند. به عبارت دیگر ، این فرآیند به عنوان فرآیند فیلتراسیون غشایی نیز شناخته می شود.

3 درمان های طبیعی

اگر به دنبال روش کاملاً طبیعی استفاده مجدد از پساب هستید ، می توانید برای برخی از فرایندهای موثر و فاقد مواد شیمیایی مانند تخلیه فیتول و تالاب با ارائه دهنده خدمات خود تماس بگیرید. Phytodepuration فرایندی است که در آن فاضلاب به طور طبیعی تصفیه می شود. آب زباله در حوضچه هایی که پر از گیاهان آبزی است ریخته می شود. این گیاهان منابع کافی برای پاکسازی آب به طور طبیعی تولید می کنند. تالاب کاری فرآیندی است که در آن فاضلاب در حوضه هایی که به عنوان تالاب شناخته می شوند جمع آوری می شود و با کمک فرآیندهای مختلف به طور طبیعی تمیز می شود.

4 تبادل یونها

این یک فرایند جدید است که در آن فاضلاب هنگام تبادل یونها بین الکترولیت ها یا بین یک الکترولیت و یک کمپلکس تمیز می شود. وقتی آب آلوده این تبادل یونی را احساس کند ، به سرعت پاک می شود ، زیرا مواد شیمیایی جداگانه از بین می روند.

5 تقطیر

این احتمالاً یکی از قدیمی ترین تکنیک هایی است که در تصفیه فاضلاب استفاده می شود. در این فرآیند ، آب به ترکیبی از مایعات جوشانده شده در نقاط مختلف وارد می شود ، به طوری که تغییرات لازم را ایجاد می کند و آلاینده ها را از آب جدا می کند تا کیفیت آب حاصل از آن درجه یک باشد و برای اهداف مختلف مورد استفاده مجدد قرار گیرد. این فرآیند برای فاضلاب انواع منابع – فرآیندهای کشاورزی ، ساختمانهای صنعتی و تجاری قابل استفاده است. گرچه این یک فرآیند شیمیایی است ، اما بیشتر شامل فرآیند دستی است و کاملا طبیعی در نظر گرفته می شود. بنابراین ، به عنوان یک فرایند دوستدار محیط زیست نیز در نظر گرفته می شود.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا