روش گندزدایی در تصفیه فاضلاب – آتیه انرژی

چندین روش ضد عفونی در تصفیه فاضلاب وجود دارد که در زیر ذکر شده است. اشعه ماوراlet بنفش کلرید ازن برم

شرح روشهای گندزدایی در تصفیه فاضلاب

ضد عفونی در تصفیه فاضلاب با کلرید برم:

کلرید برومید یک ماده شیمیایی خطرناک و خورنده است که در ضد عفونی کننده تصفیه فاضلاب استفاده می شود. بنابراین ، حمل و نقل و ذخیره سازی و کار آن در تصفیه فاضلاب نیاز به مراقبت ویژه دارد. با این حال ، میزان تبخیر این ماده نسبت به کلر در گندزدایی در تصفیه فاضلاب کمتر است و بنابراین ، به اندازه کلر خطرناک نیست. برخلاف برم مایع ، کلرید برم اثر خورنده نسبتاً کمی روی فولاد دارد. به همین دلیل ، می توان از همان مخازن و لوله های مورد استفاده برای کلر برای کلرید برم در گندزدایی تصفیه فاضلاب استفاده کرد. همان مخازن و لوله های مورد استفاده برای گندزدایی در تصفیه فاضلاب کلر به طور کلی می توانند برای کلسیم لانس بروماید استفاده شوند. کلرید برم معمولاً به صورت مایع در سیلندرها ، کامیون های مخزن دار یا پ 3000 مخزن حمل می شود. استفاده از کلرید برومید برای گندزدایی در تصفیه فاضلاب محدود است.

از کلرید برم برای ضد عفونی در تصفیه فاضلاب به عنوان گاز مایع استفاده می شود. منبع کلرید برومید با نیتروژن تحت فشار مصنوعی قرار گرفته و مایع را تحت فشار مداوم در فیدر به داخل منبع تخلیه می کند. فیدر مایع کلرید بروماید ، کلرید مایع را به درون جریانی از آب رقیق شده وارد می کند و محلول کلرید برم حاصله به فاضلاب تخلیه می شود. شکل نمودار یک سیستم معمولی را برای استفاده از کلروبروماید در ضد عفونی کننده تصفیه فاضلاب نشان می دهد. مقدار کلرید برم باقیمانده در مخزن به سرعت کاهش می یابد. بنابراین ، کلرید برم باید در محل ورود به فاضلاب به خوبی با فاضلاب مخلوط شود. اگر از اندازه گیری باقی مانده کلرید برومید برای تنظیم میزان تغذیه شما برای آب باقیمانده استفاده شده است. لوله نمونه برداری باید در جایی قرار گیرد که نمونه نمونه برداری وضعیت تصفیه فاضلاب را نشان دهد که حدود 5 دقیقه با کلرید برم در تماس بوده است.

ضد عفونی در تصفیه فاضلاب ازن:

غلظت ازن تولید شده از هوا یا اکسیژن خالص به قدری کم است که بازده انتقال آن به فاز مایع از نظر اقتصادی در تصفیه پساب با ازن قابل توجه است. به همین دلیل ، عموماً از یک اتاق تماس بسیار عمیق و پوشیده استفاده می شود. ازن به طور کلی به صورت حباب های کوچک از قسمتهای پایین محفظه تماس آزاد می شود. این عمل فاضلاب را با ازن تصفیه می کند و حداکثر انتقال و استفاده ازن را به دست می آورد. یک سیستم آزاد سازی ازن که به خوبی طراحی شده باشد باید به طور معمول حداکثر 90٪ ازن را پمپ کند. برای تخلیه اوزن که اکسیژن خالص است و می تواند به مولد ازن بازگردد ، باید گازهای خروجی تولید شود.

ضد عفونی در تصفیه فاضلاب با اشعه ماوراlet بنفش uv:

هیچ ماده شیمیایی در ضد عفونی کننده تصفیه فاضلاب با اشعه ماورا بنفش استفاده نمی شود ، بنابراین این روش می تواند در بین روش های خوب و رایج به ایمن ترین روش استفاده شود و نامگذاری شود در حال حاضر ، روش استفاده از اشعه ماورا بنفش برای گندزدایی تصفیه فاضلاب به طور کامل آزمایش نشده است. در برخی از پالایشگاه ها رسوباتی در سطح لوله های کوارتز که لامپ های فرابنفش در آن قرار دارند تشکیل می شود. تشکیل این رسوب باعث کاهش کارایی و قابلیت اطمینان سیستم می شود. متأسفانه پاک کننده های مکانیکی فعلی یا سیستم های تصفیه صدا به اندازه کافی کارآمد نیستند تا بتوانند کارایی لامپهای UV را در سطح مطلوب حفظ کنند.

منبع :
https://atie-energy.com/%D8%B1%D9%88%D8%B4-%DA%AF%D9%86%D8%AF%D8%B2%D8%AF%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D8%B5%D9%81%DB%8C%D9%87-%D9%81%D8%A7%D8%B6%D9%84%D8%A7%D8%A8-%D8%A2%D8%AA%DB%8C%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%B1%DA%98/
تاریخ انتشار :
2020-09-20 22:12:10

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا