بازرگانی

آشنایی با نقشه پانل خنک کننده الکتریکی + مدار کنترل مبرد و تجهیزات الکتریکی آن

نمودار چیلر تابلو برق
مطابق نمودار کولر تابلو روشن است که روند توزیع و انتقال جریان به قسمتهای مختلف تجهیزات قابل مشاهده است. به طور کلی ، تابلو برق یکی از مهمترین قطعات در ساختار سیستم خنک کننده مبرد است. کنترل و مدیریت تجهیزات یکی از مهمترین وظایف رادیاتورهای برقی است.
در این راستا باید اشاره کرد که به دلیل وجود تابلو ، حفاظت از جان انسان ، جلوگیری از آتش سوزی و کاهش خطرات احتمالی به خوبی حاصل شده است. علاوه بر این ، تابلو می تواند به خوبی از ساختار و اجزای خنک کننده در برابر نوسانات و اضافه بارهای الکتریکی محافظت کند.
به طور کلی ، صفحات محافظ و فیوزها در صفحات برقی کولر برای دستیابی به توزیع صحیح برق و مصرف بهینه و مجاز مجاز استفاده می شود. وقتی جریان از حد نرمال و نرمال فراتر رود ، دستگاه واکنش نشان داده و برای جلوگیری از آسیب دیدگی ، برق را قطع می کند.

اجزای نصب شده روی برد پاور سیستم به دو قسمت معمولی تقسیم می شوند: اجزای مدار قدرت و اجزای مدار کنترل.

با نمودار صفحه خنک کننده الکتریکی آشنا هستید
1- مونتاژ مدار فرمان
اجزای مدار فرمان بسیار مهم هستند. این قسمت امکان توزیع بهینه جریان بین کاربران دستگاه را فراهم می کند. قطعات و لوازم جانبی مختلفی در صفحه کنترل تابلوی برق نصب شده است.

لاستیک اتومبیل: یکی از اجزای موجود در مدار فرمان خنک کننده میله اتصال است که وظیفه توزیع و توزیع جریان از سوی سوئیچ به کاربر را بر عهده دارد. این قطعات معمولاً از آلیاژهای مس با کیفیت بالا طراحی و ساخته می شوند. هادی های الکتریکی که برای چندین مدار تحت یک نقش مشترک اتصال کار می کنند ، هادی نامیده می شوند.
سوئیچ ورودی: این یکی از منابع اصلی تغذیه برد توزیع در رادیاتور است. از طریق ورودی تماس و کلید اصلی ، جریان مورد نیاز برای کارکرد و کارکرد کولر به سایر قسمتهای سیستم منتقل می شود.
قطع کمپرسور: به کلید مغناطیسی که به عنوان پلی بین مدار قدرت و مدار فرمان عمل می کند کمپرسور یا کنتاکتور گفته می شود. بنابراین ، اگر فرمانی برای کنترل کمپرسور به کنترل کننده ارسال شود ، اتصال امکان انتقال جریان به کمپرسور را فراهم می کند.
کلید ورودی کمپرسور: در این رابطه باید توجه داشت که در چرخه کار کولر فشار ، مصرف برق مجموعه کمپرسور بیشترین است. از سوئیچ اختصاصی برای محافظت از این قسمت مهم در برابر اتصال کوتاه و نوسانات برق استفاده می شود. این کلیدها به عنوان محافظ حرارتی و محافظ جریان مغناطیسی روی صفحه های الکتریکی تجهیزات عمل می کنند.

2- تجهیزات برقی

فیوزها: از جمله اجزای الکتریکی موجود در نمودار کولر تابلو برق می توان به فیوزها اشاره کرد. سوپاپ ها می توانند از تجهیزات الکتریکی در برابر نوسانات ، اضافه بارها و اتصال کوتاه محافظت کنند.
رله حرارتی: بیشتر کمپرسورهای دو فلزی یا رله های حرارتی بعد از هادی نصب و کار می کنند. عملکرد اصلی این قطعه حفاظت و نگهداری کمپرسور برای جلوگیری از سرریز گرما است.
زمان رله: تایمر یا رله تایمر قسمت الکتریکی دیگری از برد قدرت خنک کننده است که می تواند توان ورودی را به دو ترمینال مختلف در یک زمان خاص منتقل کند.عملکرد و عملکرد موتور از کاربردهای مهم این بخش است.
PLC: PLC یا تجهیزات کنترلی به روشهای مختلف هوشمند و سنتی در ساختار تهویه مطبوع طراحی شده است. در این بخش ، دستورالعمل ها و دستورالعمل های لازم برای کارکرد و کنترل اجزای مهم خنک کننده (مانند فن های کندانسور و کمپرسورها) ارسال می شود.

مهمترین وظیفه خنک سازی صفحه کلید است
تعادل و توزیع کافی برق و بهترین مصرف انرژی ممکن است یکی از مهمترین وظایف صفحات برقی تجهیزات برودتی باشد. بسیاری از مصرف کنندگان وجود دارند که برای کارکرد صحیح به منبع تغذیه متعادل نیاز دارند. تابلو برق به طور منظم برق را به تمام مصرف کنندگان مبرد توزیع می کند.

لازم به ذکر است که ارتقا safety ایمنی و امنیت برای محافظت از جان کاربران و محافظت از کاربران برق یکی دیگر از وظایف مهم تابلوی برق سیستم تهویه رادیاتور است.

به دلیل نوسانات و اضافه بار الکتریکی یا افزایش و افت ولتاژ ، می تواند منجر به حوادث خطرناک و خطرناکی مانند آتش سوزی شود.
با مشاوره رایگان از متخصصان مرکز دات کام تماس بگیرید و برای دریافت بهترین مشاوره خرید با شماره تلفن زیر تماس بگیرید
1021-3
05313

منبع:
https://tasisat.com/chiller-electrical-panel-map/
تاریخ انتشار :
2021-05-03 10:00:23.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا