برترین های کسب و کاردنیای وب

استخراج کلمات ایده آل در وب سایت

امروزه کسب‌وکارهای اینترنتی بعد از خود برای شروع بهینه‌سازی و شان نیازمند استراتژی محتوای قدرتمند و اصولی هستند. اولین و مهم‌ترین قدم برای پیاده‌سازی این استراتژی پیدا کردن کلمات کلیدی سایت است. در این مقاله شما را با بهترین ابزارهای پیدا کردن کلمه کلیدی وب‌سایت در سال ۲۰۲۰ و سئو در کرج آشنا خواهیم کرد.

اساس عملکرد سئو بر پایه کلمات کلیدی جستجو شده است. در مرحله بعدی فاکتورهایی مانند بهینه‌سازی صفحات، باکیفیت، تجربه کاربر از سایت (UX)، قصد و هدف کاربر و چندین فاکتور دیگر اهمیت دارند. کلمات کلیدی که شما برای سایت انتخاب می‌نمایید برای موفقیت سایت در بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) از اهمیت بسزایی برخوردار می‌باشد. انتخاب کلمات کلیدی صحیح و مناسب همیشه آسان نیست.

برای اینکه متوجه شوید یک کلمه کلیدی برای شما مفید است نیاز به اطلاعات زیادی دارید. اگر با ابزار پیدا کردن کلمه کلیدی آشنایی ندارید. در ادامه برای کمک به شما جهت درک بهتر اصول اولیه درباره آن توضیح خواهیم داد. اهمیت پیدا کردن کلمات کلیدی با استفاده از ابزارهای مختلف به‌حدی است که تاکنون بسیاری از شرکت‌ها هزاران دلار برای جستجوی کلمات کلیدی سایت‌شان سرمایه گذاری می‌کنند. خوشبختانه ابزارهای زیادی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید با کدامیک از کلمات کلیدی بهترین کار را برای استراتژی وب‌سایت خود انجام دهید.

اغلب دو نوع ابزار تحقیق کلمات کلیدی وجود دارد:

  1. جستجوی کلمه کلیدی مادر: از گروه “مادر کلید واژه‌ها” برای پیدا کردن کلید واژه سودمند استفاده کنید. به طور مثال، گروه مادر: کفش و کلید واژه‌های سودمند : کفش مردانه، کفش زنانه، کفش بچه‌گانه و…
  2. جستجوی کلمات کلیدی رقابتی: پیدا کردن کلمات کلیدی که به سایت‌های دیگر کمک می‌کند تا ترافیک را مدیریت کنند.

پیدا کردن کلمات کلیدی که رقابت بر روی آن زیاد است (کلمات رقابتی) موثرتر می‌باشد زیرا هدف تحقیق درباره کلید واژه‌ها یافتن کلمات کلیدی سودآور است. حال تنها چیزی که باید انجام دهید ایجاد یک صفحه می‌باشد که کلمات کلیدی که یافته‌ایم را در آن قرار دهیم و از مزایای آن‌ها استفاده کنیم. در این راهنما هر دو نوع کلمات کلیدی را پوشش داده‌ایم. اکثر این ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی با دریافت هزینه کار می‌کنند و فقط تعداد کمی از آن‌ها رایگان می‌باشد. فهرستی از ابزارهای ذکر شده در زیر آمده است:

  • Google Keyword Planner
  • SEMRUSH (این لینک با پرداخت مبلغ 199 دلار کار می‌کند)
  • Ahrefs (برای 7 روز پرداخت مبلغ 7 دلار)
  • LongTailPro
  • KWFinder
  • SpyFU
  • SERPStat

بهترین ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی برای سئو در سال ۲۰۱۹:

۲. SEMRUSH

ساده‌ترین ابزار یافتن کلمات کلیدی برای یک وبلاگ‌نویس SEMRUSH می‌باشد. برخلاف سایر ابزارهایی که در آن شما نیاز به اضافه‌کردن گروه کلیدواژه مادر، برای شروع تحقیقات خود دارید، (فقط باید URL خود را اضافه کنید یا URL رقیب‌تان را وارد نمایید)، سپس تمام کلمات کلیدی که برای آن سایت رتبه‌بندی شده را نشان می‌دهد. این باعث می‌شود که شما کلمات کلیدی هم خانواده طولانی‌تر و کوتاه‌تر کلیدواژه‌ی موردنظرتان را انتخاب نمایید.

به طور مثال :

کلیدواژه مادر:

برای دسترسی به ابزار SEMRUSH به این لینک مراجعه کنید.

۵. KWfinder

اگر شما به دنبال یک ابزار کاملا اختصاصی برای جستجوی کلمات کلیدی هستید KWFinder برای شما بهترین گزینه می‌باشد. این ابزار با رشد بسیار سریع در زمینه سئو به تازگی به بازار پیوسته است. KWFinder به شما کمک می‌کند کلمات کلیدی را جهت هدایت هدفمند ترافیک پیدا کنید. با استفاده از سوالات مبتنی بر جستجوی کلمات کلیدی، شما می‌توانید به سرعت کلمات کلیدی دلخواه را بیابید. KWFinder هم پلن‌های رایگان و هم پلن‌های هزینه‌دار را به شما پیشنهاد می‌دهد. برای بیشتر کاربران پلن اولیه (پلنی که باید برای آن هزینه بپردازید) مناسب‌تر می‌باشد. با این حال برای دیدن اثربخشی ابزار KWFinder از حساب رایگان استفاده نمایید.

برای دسترسی به ابزار KWFinder به این لینک مراجعه کنید.

۶. SpyFu

SpyFu یکی از بهترین محصولات نرم‌افزاری سئو وب سایت در بازار می‌باشد. اگر شما برای آنالیز سایت خود در تلاش هستید و می‌خواهید از رقبای خود پیشی بگیرید این ابزار بسیار مفید و کاربردی است.

مواردی که لازم است درباره SpyFu بدانید:

کاربردها

SpyFu برای دو دلیل مهم بسیار مفید است.

  • افزایش دانش شما از شناخت کلمات کلیدی هدف و پلت فرم‌های کلمات کلیدی رقابتی seo
  • کشف بازارهای نوظهور و یا بازارهایی که هنوز به آن ورود نشده است.

خصوصیات

SpyFu چندین ماژول دارد.

  • ماژول مقایسه وب‌سایت‌ها
  • ماژول تاریخچه کلید واژه
  • ماژول تاریخچه
  • ماژول کلمات کلیدی مرتبط

محدودیت‌ها

هزینه‌ها

پیشنهادات SpyFu به دو صورت، طرح قیمت‌گذاری اولیه و طرح آژانس می‌باشد.

طرح‌های اولیه

79 دلار و 99 دلار در ماه (اگر یک دوره یکساله خرید نمایید بیش از 40% تخفیف می‌گیرید)

طرح آژانس

999 دلار در ماه می‌باشد. SpyFu یک محصول جامع سئو است. می‌تواند جهت تحقیق در خصوص رقبا و همچنین پیدا کردن بازارهای جدید بسیار مفید باشد.

برای دسترسی به ابزار SpyFu به این لینک مراجعه کنید.

  • میزان جستجو یا ترافیک جستجو (Search volume)
  • رقابت

هزینه به ازاپادکست صوتی

15 ابزار رایگان یافتن کلمات کلیدی در این مقاله معرفی شده است که توسط آنها می توانید کلمات کلیدی مناسب را برای محتوای وب سایت خود انتخاب نمایید.

پیدا کردن کلمات جدید و ارزشمند یکی از قسمتهای سخت در بهینه سازی محتوا برای موتور های جستجو است.در بسیاری از موارد وب سایت ها درباره محصولات خود و کسب و کارشان توضیحاتی را ارائه می نمایند ولی افرادی که به دنبال این محصولات هستند در موتورهای جستجو بدنبال کلمات دیگری جهت رسیدن به این محصولات تلاش می کنند، از این رو انتخاب کلمات کلیدی مناسب شانس بسیار زیادی جهت ظاهر شدن در صفحه نتایج موتورهای جستجو هنگام جستجوی مشتریان به همراه خواهد داشت.

ابزار جستجوی کلمات کلیدی یکی از کاربردی ترین مواردی است که باید برای تنظیمات سئوی خود استفاده کنید. اگر می خواهید توجه افراد را به محصولات و خدماتی که ارائه می دهید جلب کنید، باید بدانید که آن ها به دنبال چه کلمات کلیدی هستند و آن ها را به محتوای خود اضافه کنید. ابزار جستجوی کلمات کلیدی می توانند به شما در شناسایی فرصت های عمیق تر کلمات کلیدی و همچنین کارهایی که می توانید برای محتوای خود انجام دهید تا رتبه ی آن را افزایش دهید، کمک کند. ابزار جستجوی کلمات کلیدی چیزی است که هر متخصص سئو باید از آن استفاده کند.

چه تازه شروع کرده باشید و چه در این زمینه حرفه ای باشید، باید از نوع ابزارها بهره ببرید. انجام درست تحقیق در مورد کلمات کلیدی، چیزی است که در آینده به تلاش های سئوی شما کمک بسیاری می کند. در ادامه با ما همراه باشید تا با برخی از بهترین ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی آشنا شوید. کلمات کلیدی عباراتی هستند که در یک سایت هدف قرار داده می شوند تا موتورهای جستجو بر اساس آنها وب سایت شما را رتبه بندی نمایند. هدف کلی این است که مخاطب در هنگام جستجو بتواند به سایت شما برسد.

گوگل بر اساس الگوریتم های خود که دائما در حال آپدیت آنها است از میان میلیاردها صفحه بر اساس کلمات کلیدی آنها را دسته بندی نموده و در اختیار مخاطبین قرار می دهد.

یکی از بهترین جاهایی که شما می توانید از کلمات کلیدی استفاده نمایید عبارتند از:

  • عنوان صفحه
  • آدرس صفحه
  • بدنه محتوا
  • توضیحات متا
  • عناوین تصاویر

چرا کلمات کلیدی برای سئو اهمیت دارد؟

کلمات کلیدی باعث می شود هنگامی که مخاطب به دنبال اطلاعاتی از کسب و کار شما است، در نتایج جستجو نمایش داده شود.

انتخاب کلمات کلیدی بسیار مهم است چرا که باعث شده بفهمیم که مخاطب ما چگونه بصورت آنلاین جستجو نموده که بر اساس آن بتوانیم کلمات کلیدی مناسب برای محتوای خود تولید نماییم.

تحقیق کلمات کلیدی اولین گام برای انتخاب کلمات کلیدی است که می تواند کاربران را به سمت سایت ما جذب نماید. پس بیایید ابتدا با انواع کلمات کلیدی آشنا شوید.

انواع کلمات کلیدی به چند دسته تقسیم می شوند؟

کلمات کلیدی بصورت کلی به سه دسته تقسیم بندی می شود:

این کلمات کلیدی اصطلاحا دم کوتاه بوده که دارای یک یا دو کلمه هستند. آنها هیچ اصلاح کننده ای ندارند و به جای یک موضوع خاص، یک موضوع گسترده را توصیف می کنند. مثل کلمه: خرید موبایل

افرادی که از این کلمات استفاده می کنند در مرحله کشف یک موضوع هستند. تعین هدف جستجو برای این کلمات بسیار سخت است و همچنین این کلمات از رقابت بالایی برخوردار هستند.

این کلمات که به کلمات کلیدی دم متوسط نیز شناخته می شوند دارای کلیدی واژگانی بین دو تا سه کلمه هستند. آنها عبارات خاص تری هستند و حجم جستجوی بالاتری دارند و نسبت به کلمات کلیدی اصلی رقابت کمتری دارند. مزیت هدف قرار دادن این کلمات این است که می توانند ترافیک واجد شرایط بهتری را به سمت سایت هدایت نموده و از نرخ تبدیل بالاتری برخوردار هستند. مثل: کلمه: خرید موبایل سامسونگ.

از آنجایی که گوگل مرتبط ترین محتوا را برای مطابقت عبارت جستجو نمایش می دهد، کلمات کلیدی دم متوسط، نتایج مرتبط کمتری نسبت به کلمات کلیدی دم کوتاه دارند. بنابراین شما وب سایت های کمتری برای رقابت دارید.

این کلمات به کلمات دم بلند نیز شناخته می شوند که دارای چهار یا بیشتر کلمه هستند و یک موضوع خاص را توصیف می کنند. معمولا کم رقابت ترین نواع کلمات کلیدی بوده و دارای رتبه بندی آسان تری هستند. با این وجود این کلمات از میزان جستجوی کمتری در ماه برخوردار هستند و ممکن است در ماه ترافیک زیادی برای سایت شما ایجاد نکنند. مثل کلمه: خرید موبایل سامسونگ در شهر تهران

در قسمت زیر 15 ابزار رایگان جهت یافتن کلمات کلیدی معرفی شده است که توسط آنها می توانید کلمات کلیدی مناسب را برای محتوای وب سایت خود انتخاب نمایید.

این ابزار هوشمند کلمات کلیدی که توسط گوگل به جستجو کنندگان پیشنهاد می شود را ارائه می دهد در شکل زیر تصویر نمونه ای از جستجو و پیشنهاد آن توسط گوگل آمده است:

ابزار Free Keyword Tools پیشنهاد کلمات توسط گوگل را بهمراه 100 کلمه کلیدی دیگر در ارتباط با کلمات کلیدی که شما وارد نموده اید را در اختیار شما قرار می دهد.

این ابزار خیلی شبیه ابزار Übersuggest است با این تفاوت که کلمات پیشنهادی YouTube و Bing و ترکیبی از آنها را نیز ارائه می دهد.

این ابزار دارای قابلیت های زیادی است و بصورت حرفه ای توسط یک شرکت در U.K پیاده سازی شده است.

این ابزار دارای یک پایگاه داده بوده که بیش از چند میلیارد کلمه کلیدی بهمراه تعداد دفعاتی که جستجو شده اند را شامل می شود. این ابزار همچنین دارای این قابلیت است که تعداد دفعاتی که این کلمات کلیدی در هر ماه جستجو شده اند را در اختیار شما قرار دهد.

غول جستجو ممکن است Google Trends را به عنوان ابزار جستجوی کلمات کلیدی طراحی نکرده باشد، اما برای بسیاری از متخصصان سئو این دقیقاً همان چیزی است که می خواهند. برخلاف سایر ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی که تا کنون در مورد آن ها صحبت کرده ایم، Google Trends در واقع کلمات کلیدی را برای شما پیشنهاد نمی کند؛ در عوض، علاقه قبلی و فعلی کاربران گوگل را به عبارت یا موضوع جستجوی انتخابی شما نشان می دهد! Google Trends، بینش بسیار ارزشمندی در مورد کلمه کلیدی یا موضوعی که می خواهید را به شما می دهد.

هنگامی که Keyword Surfer را به کروم اضافه کردید (از فوریه 2022 با هیچ مرورگر دیگری سازگار نیست)، تنها کاری که باید انجام دهید این است که جستجوی گوگل را انجام دهید تا آن را در عمل ببینید. این ابزار جستجوی کلمات کلیدی، فوراً مجموعه ای از ایده های کلیدواژه (به همراه درصد شباهت و حجم کلی آن ها) و نمودارهای همبستگی از صفحات برتر را به شما نشان می دهد، بنابراین می توانید دقیقاً ببینید رقابت چگونه است.

به عبارت دیگر، شما باید بدانید که مردم چگونه به دنبال محصولات، خدمات یا اطلاعاتی هستند که شما ارائه می‌دهید، تا به راحتی شما را پیدا کنند. در غیر این صورت، آنها وارد وب سایت های دیگر می شوند. با پیاده سازی سئوی کلمات کلیدی سایت شما بالاتر از رقبای قرارمی گیرد.

به همین دلیل است که تهیه لیستی از کلمات کلیدی یکی از اولین و مهمترین مراحل در هر طرح بهینه سازی موتور جستجو است. کلمات کلیدی و سئو مستقیماً در هنگام اجرای یک کمپین بازاریابی جستجو به هم مرتبط هستند.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا