بازرگانی

دفع پساب در فرایند تصفیه فاضلاب – تصفیه فاضلاب – atie-energy

آخرین مرحله تصفیه فاضلاب

آخرین مرحله در فرآیند تصفیه پساب ، دفع پساب است. پس از تصفیه ، آب باقیمانده مجدداً مورد استفاده قرار می گیرد یا در محیط آزاد می شود و از این طریق دوباره وارد چرخه آب می شود. بنابراین ، دفع پساب مرحله مهمی در روند تصفیه پساب است.

در چه مواردی از فاضلاب تصفیه شده استفاده می شود؟

برای اهداف کشاورزی استفاده کنید

یکی از بخشهایی که بیشترین مصرف آب را دارد ، کشاورزی است. پساب های تصفیه شده می توانند با رعایت استانداردهای زیست محیطی در کشاورزی استفاده شوند. در حال حاضر ، یکی از بزرگترین کاربردهای فاضلاب در جهان ، کشاورزی است.

تغذیه سفره های زیرزمینی

که با تزریق مستقیم به سفره های زیرزمینی یا غیر مستقیم از طریق حوضچه های توزیع پساب انجام می شود.

آبیاری فضای سبز

این شامل پارک های آبیاری و فضای سبز اطراف خانه ها ، دفاتر و مناطق تجاری و صنعتی است. این مناطق به دلیل گستردگی منطقه به طور کلی آب قابل توجهی مصرف می کنند. در شهرها این کار را معمولاً شهرداری ها انجام می دهند.

استفاده های تفریحی

که شامل ایجاد دریاچه های مصنوعی ، برای سرگرمی و سرگرمی و غیره است.

استفاده غیر شهری برای آشامیدن

استفاده از پساب تصفیه شده برای مصارف شهری و آشامیدنی بسیار رایج نیست ، اما می توان از آن برای مواردی مانند فلاش تانک ، تهویه مطبوع ، محوطه های نظافت ، راهروها و … استفاده کرد.

بانکهای خصوصی

مانند استفاده در مزارع پرورش ماهی ، یا مزارع پرورش دام ، یا مزارع پرورش دام و طیور ، که در این صورت طراحی باید به روشی دقیق و علمی انجام شود و استانداردهای مورد نظر نیز رعایت شود ، تا به سلامتی انسان آسیب نرساند.

در صنایع مورد استفاده قرار می گیرد

که می تواند به عنوان آب ورودی در خط تولید صنعتی ، یا برای شستشو ، یا برای خنک سازی در برج های خنک کننده استفاده شود.

تخلیه پساب ها به محیط زیست

که در یکی از آبهای گیرنده (مانند رودخانه و دریا) انجام می شود.

دلیل روند افزایشی در تصفیه فاضلاب

اما امروزه ، به دلیل مشکل کمبود آب در سراسر جهان و عمدتا در ایران ، که در منطقه کم آب جهان واقع شده است ، در فرآیندهای تصفیه پساب ، تمایل به بازیابی پساب ها و استفاده مجدد از آنها در ابتدای مسیر افزایش یافته است. رشد جمعیت امروزه نیاز به جایگزینی منابع جدید آب را به چالشی جدی برای بشر تبدیل کرده است. با توجه به پیشرفت تکنولوژی ، عمدتا در صنعت تصفیه پساب ، پساب های تولید شده در تصفیه پساب های صنعتی ، انسانی و بهداشتی می توانند برای استفاده مجدد آماده شوند.

تصفیه فاضلاب آتیه انرژی

بدین منظور شرکت آتیه انرژی تلاش با استفاده از کادر فنی متخصص در زمینه تصفیه آب و فاضلاب ، انواع مختلف بسته بندی تصفیه فاضلاب را با استفاده از روشهای جدید تصفیه فاضلاب طراحی ، تولید و اجرا نمود. آژانس ها ، سازمان ها و صنایع مختلف می توانند از بسته بندی تولیدی این شرکت برای تصفیه پساب تولید شده در منطقه خود و استفاده مجدد از پساب حاصل استفاده کنند.

منبع :
https://atie-energy.com/%D8%AF%D9%81%D8%B9-%D9%BE%D8%B3%D8%A7%D8%A8-%D8%AF%D8%B1-%D9%81%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AF-%D8%AA%D8%B5%D9%81%DB%8C%D9%87-%D9%81%D8%A7%D8%B6%D9%84%D8%A7%D8%A8-%D8%AA%D8%B5%D9%81%DB%8C%D9%87/
تاریخ انتشار :
2020-09-20 21:08:12

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا