دنیای وب

مطالعه موردی موسیقی خلاق در کلرادو قسمت 2

تجزیه و تحلیل مرحله

تجزیه و تحلیل STEP از موسیقی خلاق کلرادو با هدف تحلیل کلیه عوامل محیطی تجارت موسیقی در شرکت درگیر است. این عوامل در گروههای سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و فناوری قرار می گیرند (پیرس ، رابینسون ، 2000).

عوامل سیاسی که بطور کلی در تجارت موسیقی و به ویژه CCM تأثیر می گذارد: ثبات سیاسی شدید در ایالات متحده. موارد نظارتی و حقوقی مربوط به مشاغل موسیقی از جمله قوانین حق چاپ برای محافظت از حق چاپ در مورد نوشتن و ضبط موسیقی و قوانین مربوط به حق چاپ که به موضوع تبلیغ و توزیع مجازی اینترنت می پردازد ، مانند قانون ضبط صدا خانگی (1992) ، غیر سرقت الکترونیکی ( NET (قانون) (1997) ، “قانون ضبط حق دیجیتال برای ضبط صدا (DPRSRA) 1995” ، قانون کپی رایت مواد دیجیتال هزاره جدید ، “قانون در انتظار: قانون رقابت موسیقی آنلاین و محافظت از پهنای باند مصرف کننده و تلویزیون دیجیتال (CBDTPA) ) سایر مقررات زیست محیطی و الزامات استخدامی روی CCM تجاری تأثیر نمی گذارد. در مورد سیاست های مالیاتی ، در سال 2000 ، از کل درآمد 216،614.05 $ ، شرکت مجبور به پرداخت 4،744.97 دلار مالیات بود که درصد بالایی ندارد و تقریباً در حدود 2 درصد از کل درآمد را به شکل به طور کلی ، لازم به ذکر است که عوامل سیاسی بویژه صنعت ضبط موسیقی و CCM مطلوب هستند.

عوامل اقتصادی شامل شاخص های کلان اقتصادی است که می تواند صنعت ضبط موسیقی را تحت تأثیر قرار دهد. در اینجا نیز ، عوامل کلان اقتصادی مانند رشد اقتصادی ، نرخ بهره و تورم برای CCM مطلوب است. اقتصاد ایالات متحده از سال 1995 به طور مداوم در حال رشد بوده است. CPI در سال 1997 ، 1998 کاهش یافته است. نرخ بیکاری به تدریج از 1995 تا 2000 کاهش یافته است.

عوامل اجتماعی ، که جنبه های جمعیتی و فرهنگی محیط خارج از صنعت ضبط موسیقی را پوشش می دهد ، نرخ رشد جمعیت ، توزیع سنی و نگرش حامل است. رشد جمعیت در ایالات متحده ثابت است و توزیع سن به نفع صنعت ضبط موسیقی است. لازم به ذکر است که برای صنعت موسیقی به طور کلی ، نوجوانان 20 ساله جزء اساسی مشتری ها هستند ، اما CCM درصدد جذب افراد بین 40 تا 60 سال است. از این رو ، سهم زیادی از جمعیت آمریکا در این بازار هدف متناسب است.

پیشرفت های فن آوری در ضبط موسیقی ، تبلیغ و توزیع اثرات بسیاری در صنعت ضبط دارد. یکی از جنبه های مشکل این است که نوازندگان دیگر برای ایجاد یا توزیع محصولات خود به برچسب های اصلی ضبط اعتماد ندارند. (Viljoen & Dann، 2000) نرم افزار CD جایگزین CD از سال 1998 محبوب تر شده است. در فضا ، صوتی سنتی می تواند 12 تا 15 آهنگ صوتی داشته باشد. برنامه MP3 می تواند تقریباً 150 آهنگ را ذخیره کند. “حرکت به سمت MP3 به عنوان یک قالب جدید برای جایگزینی سی دی ها به عنوان آلبوم های وینیل جایگزین عجیب پخش کننده های قابل حمل جدید MP3 ، وارد بازار شده است. برخی از آنها کمتر از سونی Discmans سنتی” (Viljoen & Dann 2000 ، صفحه 173). از طرف دیگر ، فناوریهای جدید دیجیتالی که در اواخر قرن بیستم پدید آمده اند ، نه تنها روند ضبط موسیقی را تسهیل می کنند ، بلکه این امر را نیز بسیار ارزان تر می کنند ، و این امکان را برای بسیاری از شرکتها فراهم می کند که منابع محدودی به بازار داشته باشند. بنابراین ، اگر در دهه 1980 یک استودیوی ضبط حرفه ای با تمام تجهیزات ضبط ، مشغول کار روی ناقل های وینیل یا نوار باشد ، چندین میلیون دلار هزینه داشت و به این ترتیب اتاق 5 یا 6 شرکت بزرگ ضبط را در اختیار داشت ، در سال 2000 ، یک استودیوی ضبط حرفه ای با هزینه 5000 دلار قابل اجرا بود. فقط کلیه تجهیزات و دستگاه ها به دلیل تحولات جهانی فناوری ، برای یک هنرمند متوسط ​​یا تاجر بسیار مقرون به صرفه تر هستند.

تجزیه و تحلیل SWOT

نقطه قدرت

* مزایای هزینه با فناوری جدید ناشی از انقلاب دیجیتال. مونتاژ استودیو نه تنها با تمام تجهیزات و سخت افزارهای لازم ارزان تر است ، بلکه سوزاندن سی دی ، ذخیره سازی و حمل و نقل نیز ارزان تر است. کم هزینه تولید و تکثیر (کپی کردن 500 سی دی از 1.90 دلار تا 3.63 دلار است و هزینه کپی کردن 2000 سی دی در حدود یک دلار در هر سی دی است) و حمل و نقل و ذخیره سازی باعث می شود محصول نهایی ارزانتر و مقرون به صرفه تر برای مشتریان باشد ، بنابراین دامنه و دامنه بازار هدف را گسترش می دهید.

* قرار دادن CCM در موقعیت ممتاز بازار. CCM یک شرکت ضبط کوچک ، متخصص در موسیقی کلاسیک و سنتی است.

* افزایش مشتری و وفاداری مشتری در گروه هدف. رشد پایه مشتری به دلیل گسترش خطوط تولید (4 خط تولید جدید در حال حاضر هر سال ظاهر می شود) ، و پوشش جغرافیایی شنوندگان.

* خدمات خوب مشتری از طریق تماس مستقیم بین دارن و طرفداران وی نشان داده می شود.

نقاط ضعف

* هیچ چشم انداز استراتژیک روشنی: CCM به یک چشم انداز بلند مدت نیاز دارد که شامل همه حوزه های تجارت ، از بازاریابی و مدیریت گرفته تا توزیع و منابع انسانی است. این شرکت در حال حاضر برای توسعه استراتژیک بیشتر با معضل روبرو شده است ، که این امر در جهت ارتقاء یا توسعه شرکت رجیستری یا تبلیغ و توزیع فعالانه تر محصولات از طریق قابلیت های شرکت های دیگر است (این شرکت در حال حاضر توسط مدیریت خود به عنوان یک هدف بالقوه برای کسب یا سرمایه گذاری در نظر گرفته شده است).

* نقص های رقابتی: CCM به دلیل سطح فعلی فروش قادر به ورود به بازار خرده فروشی نیست. رقبا ، مانند مارک های اصلی ، از این مزیت برخوردار هستند ، زیرا قدرت و نفوذ قابل توجهی در بازار دارند. این شرکت ها می توانند برای پخش موسیقی خود در رادیو تاریخ تعیین کنند و مذاکره در مورد قراردادهای بزرگ با توزیع کنندگان و خرده فروشی ها انجام دهند و بدین ترتیب جذابیت گسترده تری داشته باشند.

* کانال های توزیع محدود: در حال حاضر شرکت به شدت به منابع توزیع مانند فروش مستقیم متکی است ، که شامل فروش مهمانی ، توزیع مراکز خرید و فروش برگشتی (800 شماره سفارش و پردازش سفارش وب سایت و درخواست نامه) است. این کانال ها منبع اصلی سود برای شرکت هستند. با این حال ، برای گسترش پایگاه مصرف کننده ، این شرکت باید کانال های توزیع رسمی مانند فروش از طریق شبکه های توزیع موسیقی سنتی و سایر موارد را بدست آورد.

* CCM فاقد منابع مالی برای جستجوی فرصت های جدید است. سود ضعیف است ، به این معنی که ممکن است فرصتهای جدید محقق نشود و ممکن است پیشرفت های طولانی مدت به دلیل هزینه های اولیه ارائه نشود. برای عقد قرارداد با عمده پوسترها ، که دسترسی به توزیع محصولات سنتی این شرکت را در اختیار شما قرار می دهد ، این شرکت باید سالانه حداقل 15000 نسخه از محصولات خود را بفروشد. از طرف دیگر ، بدون داشتن کانال های توزیع سنتی خوب ، گرفتن رقم فروش بالا غیرممکن است.

* CCM به دلیل قرار گرفتن در معرض محدود ، شرکت های بزرگتری را از دست می دهد. CCM در حال حاضر به عنوان مستقل و مارک های اصلی به مخاطبان جهانی یا ملی نمی رسد. CCM باید دسترسی خود را گسترش داده و مشتری خود را گسترش دهد.

فرصت ها

* خدمت به گروههای بیشتری از مشتریان با گسترش همکاری با سایر هنرمندان و گسترش آواشناسی و سایر خطوط تولید با استراتژیهای جدید بازاریابی.

* اینترنت با گسترش تجارت الکترونیکی و راه اندازی پرونده های MP3.

* گسترش فروش در سراسر کشور.

* برای دستیابی به یک مشتری گسترده تر ، کانال های توزیع سنتی را بدست آورید

* توسعه فن آوری های جدید برای همگام با نیروهای محرک صنعت.

* انتشار آثار با دیگر هنرمندان ثابت شد که معمول است. یک راهکار می تواند جمع آوری آهنگ ها (مانند صدا درمانی) در استودیو و فروش دیسک های کامل با تخفیف مجدد برای مجریان در زادگاهشان باشد. این روش هزینه های پیش فرض را پوشش می دهد و به بازیکنان انگیزه مالی برای پرداخت محصول می دهد.

* فروش را به مناطق غیر سنتی مانند عروسی ، موسیقی خرید و غیره هدایت کنید.

تهدیدها

* افزایش تعداد ورودی های جدید و رشد سایر نام های کوچکتر به دلیل انقلاب دیجیتال. علاوه بر این ، مارک های اصلی یا برچسب های مستقل می توانند تصمیم بگیرند که وارد بازارهای محلی CCM شوند و سعی کنند برچسب های کوچکتر از بازار خارج شوند.

* فروش خود را برای جایگزین کردن محصولاتی مانند mp3 یا بارگیری اینترنت از دست دهید

* آسیب پذیری در برابر نیروهای محرک صنعت به دلیل موقعیت ضعیف CCM در صنعت آن ، با توجه به این واقعیت که این شرکت بخش کوچکی از بازار را اشغال می کند و در درجه اول به دلیل کم بودن هزینه های ثبت دیجیتال سودآور است.

الگوی رقابت برای پنج قدرت

مدل رقابت مایکل پورتر (پورتر ، 1980) ، اگر در صنعت ضبط موسیقی مورد استفاده قرار گیرد ، شامل مؤلفه های زیر است: رقابت بین فروشندگان موسیقی ثبت شده (رقابت برای موقعیت بهتر بازار و مزیت رقابتی). هنرمندان و سایر تهیه کنندگان موسیقی تولید کنندگان یا فروشندگان موسیقی ضبط شده؛ توزیع کنندگان ، خرده فروشان و مشتریان شخصی موسیقی؛ فشار رقابتی ایجاد شده توسط گزینه های دیگر برای ضبط موسیقی به سمت دستیابی به مشتری. و تهدید شرکت کنندگان جدید برای صنعت موسیقی ضبط شده.

شاید ، قوی ترین نیروی رقابتی متعلق به عاملی مانند رقابت بین تولید کنندگان و فروشندگان محصولات موسیقی باشد. صنعت ضبط موسیقی دارای 4 بخش است که به روشنی قابل شناسایی است: استودیوهای بزرگ ضبط ، پوسترهای مستقل ، برچسب دقیق و برچسب غرور.

شرکت های بزرگ ، یا کلاس اول ، تعداد زیادی از هنرمندان تحت قرارداد ، حداکثر 100 مورد ، تخصص در انواع مختلف موسیقی – راک ، حومه شهر ، جاز ، کلاسیک ، سنتی و غیره را دارند و آنها کانال های توزیع رسمی و معتبر ملی و بین المللی دارند. نمونه هایی از این شرکت ها شامل کلمبیا ، سونی موزیک ، EMI ، GMG ، برادران وارنر ، آتلانتیک رکوردز و سایر موارد است. در حقیقت ، این شرکت ها تعداد زیادی ندارند و تجهیزات ضبط تا حدودی گران هستند ، حتی کمتر از یک میلیون دلار هم نیستند ، زیرا این استودیو ها موسیقی را با آنالوگ ، نه دیجیتال ضبط می کنند و به این ترتیب ، به جای صوتی صحیح دیجیتال ، صدای سه بعدی ، اشباع و غنی را دریافت می کنند. معمولی

برندهای مستقل دارای 10-100 هنرمند تحت قرارداد هستند ، تمرکز خود را بر روی ضبط یک یا دو سبک اصلی موسیقی می گذارند و کانال های توزیع محلی یا اغلب منطقه ای دارند. نمونه هایی از افراد مستقل عبارتند از: Octave Higher ، Metal Blade Records ، Rhino Records ، WAR ، Windhan Hill ، Soundings of the Planet. این شرکت ها از شرکت های شماره یک بیشمار هستند و می توانند از تجهیزات آنالوگ و همچنین دیجیتال استفاده کنند. به طور کلی ، پوسترهای مستقل به دنبال رشد هستند تا بزرگتر شوند ، اما برای این کار شما می توانید مبلغ زیادی سرمایه گذاری کنید تا تجهیزات خود را بهبود بخشید.

Microlabels کمتر از 10 هنرمند قرارداد دارد و بیشتر روی سبک موسیقی خاص آنها تمرکز دارد. این برنامه شامل کارمندان و کارگردانان جوان است که نقش اصلی هنرمند را در استودیو بازی می کنند. میکروابلل ها به ندرت دارای یک سیستم توزیع رسمی هستند و به فروش مستقیم مستقیم به توده ها ، عمده فروشی ها و خرده فروشان تخصصی متکی هستند. در بازار ایالات متحده ، کارتهای میکرو با Etherian ، Evol Egg Nart ، Cuneiform Records ، CCM و تعداد زیادی دیگر ارائه می شود. به طور کلی ، این شرکت ها به دلیل کم هزینه بودن ضبط دیجیتال به دلیل رقابت زنده می مانند.

برچسب های Vanity چهارمین ، نهایی و تخصصی ترین بخش صنعت ضبط موسیقی است. این توسط هنرمندان مستقل برای ثبت نام و فروش محصولات خود تأسیس شده است. نمونه هایی از برچسب های غرور عبارتند از: Bob Culbertson ، Watson and Company ، Lao Tizer ، Esteban Ramirez و موارد دیگر. (Darren and Win، 2003). در حال حاضر ، CCM تعیین دقیقی است که درصدد تبدیل آن به برچسب مستقل است.

در درجه اول ، رقابت بین رقبا براساس محبوبیت مجری و آهنگهای ضبط شده توسط شرکتهای آنها صورت می گیرد. استودیوهای ضبط برای جذب هنرمندان امیدوار برای امضای قرارداد با آنها ، به شدت رقابت می کنند. اگر آهنگ ها یا هنرمندان بسیار محبوب هستند ، قیمت یکی از عوامل ثانویه است که ممکن است بر رقابت تأثیر بگذارد. اما اگر هنرمند کمتر شناخته شده باشد یا آهنگهای ضبط شده خیلی متداول نباشند ، قیمت به عنوان یک عامل رقابتی و استراتژیک نقش دارد. در فرآیند توزیع رقبا ، دسترسی ویژه به کانال های توزیع موسیقی سنتی ، مانند خرده فروشان موسیقی ، فروشگاه های بزرگ زنجیره ای ، فروشگاه های ضبط مستقل و توزیع کنندگان اینترنت مانند Amazon.com از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این روش ها برای فروش سی دی های هنرمندان به دور از فروش مستقیم در نمایش های خود بسیار مهم هستند. همچنین یکی دیگر از عواملی که به شدت بر فروش سی دی تأثیر می گذارد تبلیغات آهنگ ، رادیو و تبلیغات است.

برای CCM ، رقابت مهمترین منبع فشار رقابتی است. رقابت شدید تولیدکنندگان و فروشندگان موسیقی رقیب را می توان با این واقعیت توضیح داد که هنرمندان CCM در مقایسه با هنرمندان لیبل درجه یک و مستقل برای مخاطبان گسترده ناشناخته اند.

در مقابل ، تهدید رقابتی برای ورود جدید ، ضعیف ترین نیروی رقابتی است که بین ضعیف و متوسط ​​قرار گرفته است. موانع ورود برای تولیدکنندگان جدید موسیقی ضبط شده زیاد نیست ، به خصوص کسانی که بخش محدودی از بازار را هدف قرار می دهند و از فناوری ضبط دیجیتالی ارزان استفاده می کنند. CCM می تواند درخشان ترین نمونه چنین ورودی را ارائه دهد. این فناوری ضبط ارزان دیجیتال اکنون می تواند با بیش از 5000 دلار ترکیب نشود. فناوری های گران قیمت آنالوگ همچنان صدها هزار یا حتی میلیون ها دلار هزینه دارند. فناوری ای که شرکت از آن استفاده می کند به طور خودکار منابع و رتبه خود را در صنعت ضبط موسیقی تعیین می کند. علاوه بر هزینه تجهیزات ، موضوع اصلی رقابت برای تازه واردان سهم بازار و حجم فروش خواهد بود. گردش مالی بزرگ به نوبه خود به توانایی تازه واردان در جذب هنرمندان و خواننده های مشهور ، مشهور یا مشهور و مشهور بستگی دارد که آهنگ های آنها می توانند به اوج طرح های شهرت برسند. با توجه به اینکه پیش از این همه هنرمندان مشهور با استودیوهای بزرگ ضبط قرارداد بسته اند ، این یک مانع بزرگ برای ورود جدید است. اشکال مهم دیگر درآمد کانال توزیع بزرگ است. به طور کلی ، مراکز بزرگ توزیع و خرده فروشان CD موسیقی علاقه مند به فروش موسیقی هنرمندان مشهور هستند که تمایلی به قبول محصولات هنرمندان نسبتاً ناشناخته ندارند. برای CCM ، خطر ورود جدید خیلی قوی نیست زیرا شرکت بخش باریکی از بازار را هدف قرار می دهد. اما اگر تازه وارد از همان تکنیک های ثبت نام و کانال های توزیع استفاده کند و همان موقعیت را در بازار هدف قرار دهد ، ممکن است حقیقت به موضوعی از اهمیت ویژه تبدیل شود.

رقابت در بین محصولات جایگزین را می توان یک نیروی رقابتی متوسط ​​در صنعت موسیقی دانست. این محصولات جایگزین در قالب فراهم کردن امکان گوش دادن به موسیقی با استفاده از وسایل دیگر مانند CD مانند رادیو ، کانال های تلویزیونی کابلی ، کنسرت های زنده ، کافه های محلی یا کلوپ های شبانه با برنامه های زنده یا موسیقی ضبط شده و اینترنت در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد. اینترنت تاکنون به مهمترین و قدرتمندترین گزینه برای خرید سی دی های سنتی تبدیل شده است ، زیرا موسیقی ارائه شده در وب اغلب ارزان تر یا کاملاً رایگان و با کیفیت پایین تر از فرمت .wma برای سی دی ها نیست. بنابراین ، برای تعداد معینی از افراد ، این روش ها به عنوان گزینه های مؤثر کار می کنند ، اما برای دوستداران موسیقی خرید CD رسمی الزامی است. در مورد موسیقی خلاق کلرادو ، مردم می توانند از اجرای کنسرت های زنده این هنرمندان لذت ببرند و تصمیم بگیرند سی دی های خود را خریداری نکنند. بنابراین ، از نظر CCM ، این می تواند به عنوان یک نیروی رقابتی نسبتاً مهم تلقی شود.

نیروهای باقیمانده قدرت چانه زنی عرضه کنندگان ، قدرت چانه زنی خریداران و روابط تعاونی فروشنده است که هر دو نیرو رقابتی قوی هستند.

اولین قدرت چانه زنی با تهیه کنندگان به محبوبیت و شهرت هنرمندان بستگی دارد. کسانی که محبوب هستند و ضبط های آنها به خوبی فروخته می شود ، قدرت چانه زنی قوی دارند ، می توانند از میان بسیاری از استودیوهای ضبط انتخاب کنند. CCM در برچسب های ضبط شده برای هنرمندان بدنام تخصص دارد ، بنابراین قدرت چانه زنی ضعیفی دارد ، زیرا هنرمندان شرکت کننده در CCM گزینه های زیادی برای ضبط استودیو و توزیع CD ندارند.

قدرت مذاکره خریداران و روابط تعاونی بین خریدار و فروشنده یک نیروی رقابتی بسیار قوی است. توزیع کنندگان عمده سی دی های موسیقی ضبط شده به فروشگاه های موسیقی پیشرو و سایر خرده فروشان موسیقی ، این توزیع کنندگان پیشرو تقریباً 40،000 نسخه سی دی را ذخیره می کنند و در برنامه کاری 60-90 کار می کنند که بازگرداندن کامل سرمایه گذاری ها را برای نسخه های فروخته نشده حفظ می کند. به اصطلاح “یک مرحله ای” توزیع کننده هایی هستند که محصولاتی را به فروشگاه های موسیقی مستقل در مقادیر کمتری و اغلب با انتخاب محدود ژانرها ارائه می دهند. به طور کلی ، این توزیع کنندگان ترجیح می دهند با CD های ذخیره شده از هنرمندان بسیار مشهور یا حداقل هنرمندان مشهور سر و کار داشته باشند و اغلب علاقه ای به مراجعه به توزیع سی دی از هنرمندان ناشناخته ندارند. بنابراین CCM برای بدست آوردن توزیع مناسب و مناسب ، به خصوص در فروش محصولات خود توسط فروشگاه های موسیقی مانند سام گودی ، Tower Records ، Border Books و Music و Barnes و Noble با مشکلات زیادی روبرو است.

همچنین ، با گوش دادن به موسیقی توسط مردم ، نقش مهمی در فرایند توزیع ایفا می کند ، بنابراین آنها تمایل بیشتری برای خرید سی دی دارند. این شامل پخش موسیقی در ایستگاه های رادیویی و کانال های موسیقی تلویزیونی از جمله موسیقی متن فیلم است. تا زمانی که هنرمندان CCM آنقدر مشهور شوند که آنها را در فروشگاه های خرده فروشی موسیقی سفارش دهند ، شانس شرکت برای گرفتن نمایندگی عالی توسط توزیع کنندگان عمده CD. مدیر شرکت ، Darren Scansson ، به تنهایی با برخی از خرده فروشان تماس گرفت و فهمید که توزیع سی دی های وی در خرده فروشان منطقه محلی وی بسیار طولانی و بیش از حد سخت طول می کشد. افرادی که او برای مقابله با این مشکل استخدام کرده بودند نیز خوش شانس نبودند. CCM تجربه فروش CD را از طریق توزیع کننده یک مرحله ای دارد ، اما به دلیل رمزگذاری بالای توزیع کننده بر روی سی دی های CCM موفقیت چندانی حاصل نشده است. در درازمدت ، دارن قصد دارد خطوط تولید خود مانند Darren Curtis Scanson ، موسیقی شمع و سایر هنرمندان را به اندازه کافی محبوب کند تا سی دی های خود را از طریق فروشگاه های بزرگ موسیقی پخش کند. اما امروزه بخش عمده فروش CCM ناشی از فروش مستقیم مانند فروش مهمانی ، توزیع مراکز خرید ، سفارشات اینترنتی و پستی و تلفن از سی دی برای نوازندگان است.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا