دنیای وب

موضوعات استراتژیک موفق تجارت الکترونیکی

1 ارائه شده

تجارت الکترونیکی عصر فناوری اطلاعات یک دکترین تجاری نبود ، دستیابی به طلا و فتح اراضی جدید برای عصر کشف بود. مانند مقدمه یک قایق بزرگ ماهیگیری ، خود را به کلیه علایق و عناصر دیگر جامعه جلب می کند و اکتشافات و تغییرات جدیدی را در پی آن خواهد گذاشت. شبکه های گسترده جهان از طریق فیبر نوری ، ماهواره ها و ارتباطات بی سیم یک جامعه جهانی جدید و یک بازار جهانی جدید ایجاد می کنند که در آن اکثر کشورها باید شرکت کنند. از قضا اینكه هویت گروه های كوچك ، اجتماعات منزوی و منافع اقلیت را تقویت می كند و آنها را به سمت ارزان تر شدن فعالیت های اقتصادی و اجتماعی سوق می دهد و فرصت های آنها را گسترش می دهد. مهمتر از همه ، این امکان را برای شرکت های کوچک فراهم می کند تا با شرکت های چند ملیتی رقابت کنند و مصرف کنندگان را قادر می سازند دقیقاً آنچه را که لازم دارند ، در جهان جستجو کنند.

تجارت الکترونیکی در اصل به معنای استفاده از شبکه ها (اینترنت) برای انجام کلیه فعالیت های مربوط به اداره و کار یک تجارت است: خرید و فروش محصولات و خدمات ، فناوری و جستجوی شرکا ، معامله با همتایان ، انتخاب مناسب ترین وسیله حمل و نقل و بیمه ، عملکرد بانکی از معاملات ، پرداخت ، صورتحساب و برقراری ارتباط با فروشندگان شرکت ها ، دریافت سفارش و هر فعالیت دیگری که برای تجارت لازم است.

این شرکت قادر خواهد بود کاتالوگ کاملی از محصولات و خدمات خود را در اینترنت منتشر کند ، که می تواند دائماً برای معرفی محصولات جدید یا به روز شده ، که یک نمایش بزرگ مجازی از مشتریان بالقوه ، راهی برای برقراری ارتباط با مشتریان ایجاد می کند ، و یک راه برای برقراری ارتباط با مشتریان و از این طریق ، پیشنهاد خود را مطابق با نیازهای خود تنظیم کند ؛ در همان زمان ، او به بازارهای مجازی دسترسی پیدا می کند که بتواند آنچه را که نیاز دارد خریداری کند.

از طریق سیستم های یکپارچه که در حال توسعه است ، یک شرکت برای خرید و فروش با سایر شرکت های مستقر در هر نقطه جهان تماس خواهد گرفت ، و محصولات و خدماتی را انتخاب می کند که به بهترین وجه نیازهای خود را از یک شبکه عظیم دریافت کند. درست است که این انقلاب همه ما را شامل می شود.

2. تجارت (B2B)

تجارت الکترونیکی بین شرکت ها به معنای شرکت هایی است که یکدیگر را بصورت آنلاین خرید و فروش می کنند. این فرایند خرید و فروش محصولات واسطه را خودکار و ساده می کند. به روزرسانی قابل اطمینان تر از داده های تجاری را ارائه می دهد. B2B اطلاعات محصول را در سطح جهانی در دسترس می کند و در زمان واقعی به روز می کند. بنابراین ، سازمان خرید می تواند از مقدار زیادی از اطلاعات مربوط به محصول بهره مند شود. [3]

حال باید بدانیم اشخاص تجارت الکترونیکی B2B و نگرانی های آنها:

  • شرکت فروش: از دیدگاه مدیریت بازاریابی.
  • شرکت خرید: از منظر مدیریت خرید.
  • کارگزار آنلاین: ارائه دهنده خدمات کارگزار شخص ثالث (دامنه سرویس را می توان گسترش داد تا شامل تحقق درخواست شود).
  • مسلم: چه کسی باید JIT را تحویل دهد (تحویل به موقع)
  • بستر شبکه: مانند اینترنت ، اینترانت ، اکسترانت.
  • پروتکل ها و ارتباطات: مانند EDI و خرید مقایسه ای ، احتمالاً با استفاده از عوامل نرم افزاری.
  • سیستم اطلاعات باطن: ممکن است با استفاده از یک اینترانت و یک سیستم ERP پیاده سازی شود.

تجارت الکترونیکی بین شرکت ها بدان معنی است که فروشندگان و خریداران شرکت های بازرگانی هستند. این برنامه طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی را پوشش می دهد که یک سازمان یا مشاغل را قادر می سازد ارتباط الکترونیکی با توزیع کنندگان ، فروشندگان ، تأمین کنندگان و سایر شرکا برقرار کنند. برنامه های B2B به شرکت ها امکان دسترسی به انواع زیر را می دهد:

  1. محصول: مشخصات ، قیمت ها و تاریخچه فروش.
  2. مشتری: تاریخچه فروش و پیش بینی.
  3. تأمین کننده: خطوط تولید ، زمان سرب ، شرایط و ضوابط فروش.
  4. فرایند محصول: قابلیت ها ، تعهدات و برنامه های محصول.
  5. حمل و نقل: حمل ، زمان سرب ، هزینه.
  6. موجودی: سطح موجودی ، هزینه حمل و نقل و مکان.
  7. Supply Chain Alliance: مخاطبین اصلی ، نقش ها و مسئولیت های شریک زندگی و برنامه ها.
  8. رقیب: محک ، ارائه محصول رقابتی و سهم بازار.
  9. فروش و بازاریابی: نقطه فروش (POS) ، تبلیغات.
  10. فرآیند و عملکرد زنجیره تأمین: توضیحات فرآیند ، معیارهای عملکرد و کیفیت ، زمان تحویل و رضایت مشتری.

2.1 چگونه می توانید بهترین نتیجه را کسب کنید

مردم همیشه می خواهند بهترین شلیک در زندگی داشته باشند. برای رسیدن به بازده سالم سرمایه گذاری خود ، باید زمان تحویل و طعم برخی از استراتژی ها را اضافه کنید. این استراتژی باید شامل بازاریابی مناسب ، مدیریت کانال ، فناوری جامد ، شرکای استراتژیک و محصولات عالی باشد. بیایید نگاهی به هریک از آنها بیندازیم.

2.1.1 زمان تحویل (JIT)

در چنین شرایطی (JIT) ، مواد تحویل و قطعات به موقع ضروری است. با تجارت الکترونیکی تضمین تحویل JIT بسیار امکان پذیر است. تحویل به موقع می تواند از طریق تلاش هماهنگ بین ارائه دهنده خدمات و سیاست موجودی تأمین کننده حاصل شود.

تحویل اکسپرس لزوماً به معنای تحویل JIT نیست ، بلکه سیستم تحویل اکسپرس ستون فقرات تحویل JIT است. برای یک محیط تجارت الکترونیکی بین شرکت ها ، تأیید قبل از تاریخ تحویل در مرحله قرارداد بسیار مهم است. [5][15]

2.1.2 استراتژی هایی را به تجارت خود اضافه کنید

2.1.2.1 بازاریابی مستقیم

در سازمانهای تجاری معمولی ، خرید تصمیم گیری ، به ویژه برای محصولاتی که ارزش آنها بیش از چند هزار دلار باشد ، توسط گروهی از افراد انجام می شود. در نتیجه ، بازاریاب های مستقیم به حدی نیاز دارند که برنامه های آنها به مناطق مختلف شغلی و حتی ممکن است حتی در سطوح مختلف در یک منطقه شغلی برسد.

در هر سازمانی خریداران و تأثیرات بسیاری وجود دارد که در تصمیم خرید نقش دارند. ممکن است شما به طور منطقی هدف اصلی خود را بدانید ، اما یک هدف ثانویه می تواند به همان اندازه مهم رسیدن به آن مهم باشد. ممکن است شما در سه حوزه اصلی اداری (مدیریت شغلی ، مدیریت مالی و مدیریت عمومی) به خریداران و تأثیر گذاران مشاغل دسترسی داشته باشید و این کار را در سطح متوسط ​​تا مدیریت ارشد و همچنین سطح فنی انجام دهید. برای این کار ، شرکت ها به یک لیست دقیق ایمیل احتیاج دارند که می تواند با مشاهده وب سایت های شرکت و بررسی گزارش های سالانه و سایر اسناد عمومی تهیه شود.

2.1.2.2 روابط بازاریابی

خریداران مشاغل همیشه وقتی برای فروش محصولات آماده هستند ، برای خرید محصولات یا خدمات آماده نیستند. عواملی که شما نمی توانید آنها را کنترل کنید ، مانند فرآیند بودجه بندی شرکت ها ، نیاز به مصوبات اضافی یا مراحل تهیه ، ممکن است تأثیر مستقیمی در برنامه های خرید داشته باشند. ممکن است علاقه غیررسمی به محصول وجود داشته باشد اما نیاز فوری وجود ندارد.

یک بازاریاب مستقیم و بین شرکت مستقیم ، این عدم قطعیت را با اطمینان از برنامه ارتباط منظم و مداوم (که اغلب به آن برنامه پیوستگی گفته می شود) جبران می کند ، بطور دوره ای در مقابل مشتریان بالقوه قرار می دهد. این کار از طریق ایمیل مستقیم و با قرار دادن اطلاعات در وب سایت قابل انجام است.

2.1.2.3 بازاریابی آنلاین

بسیاری از استراتژی های بالقوه بازاریابی را می توان در بازاریابی تجارت الکترونیکی B2B استفاده کرد. این استراتژی ها را می توان در پنج دسته زیر طبقه بندی کرد:

  1. با استفاده از اینترنت منجر به تولید و واجد شرایط بودن شوید.
  2. برای تبلیغ محصولات و خدمات از رویدادهای اینترنتی استفاده کنید.
  3. اجرای سریع فوری آنلاین.
  4. سفارش آنلاین
  5. ارتباط مشتری با اینترنت را تقویت کنید.

2.1.2.4 مدیریت کانال

اولین مؤلفه ، بازاریابی مداوم یا مدیریت کانال است. آزمایش واقعی اجرای موفقیت آمیز تجارت الکترونیکی این است که چقدر از اینترنت برای دستیابی ، حفظ و نگهداری مشتریان مناسب استفاده می کند. انتخاب محصولات و خدماتی که از طریق هر کانال ارائه می شود نیز یک تصمیم مهم است.

تجارت الکترونیکی در چندین کانال فروش از جمله بازارهای مستقیم و غیرمستقیم و بازارهای الکترونیکی فعالیت می کند. انتخاب کدام بازارها برای استفاده به عنوان کانال فروش یک تصمیم مهم است.

علاوه بر بازارها ، استفاده از کانالهای فروش غیرمستقیم نیز زمینه ای برای فروش مواد منفجره است. فعال کردن شرکای فروش شما برای میزبانی فروشگاه ها و پایگاه داده های موجودی و تحقق سیستم های آنها می تواند کارآیی را در رشد آنها و تجارت شما ایجاد کند. همچنین می توانید با “فعال کردن الکترونیکی” کل فرآیند تجارت از درخواست اولیه نقل قول تا سفارش تحقق تا صورتحساب و پرداخت به صورت خودکار ، روابط تجاری مستقیم خود را با فروشندگان استراتژیک دنبال کنید.

این کانال ها وضعیتی را ایجاد می کنند که بستر فروش جانبی باید از طریق راهبردهای فروش چند کانال در تجارت الکترونیکی درگیر شود – که ما را به مؤلفه بعدی استراتژی شما سوق می دهد: فناوری.

2.1.2.5 فناوری

ابزارهای استاندارد در این زمینه غالباً به فروشنده امکان می دهند کاتالوگ ها و محتوا مربوط به محصول را یک بار تهیه و مدیریت کند و از آنها در تمام کانال های فروش چند کانال استفاده کند. ابزارها و قابلیتهای پیشرفته به شما امکان می دهند وب سایتهای مشتری پسند را توسعه داده و با ایجاد وفاداری مشتری ، مشتریان مکرر را به دست آورید. جلوی فروش تجارت الکترونیک بخش مهمی از موفقیت B2B است ، زیرا سیستم های جدید وب را به سیستم های موجود شما متصل می کند. هفته 24 ساعته بازار آنلاین بدان معنی است که تجارت الکترونیکی شما باید دائما در دسترس باشد. زیرساخت IT باید عملکرد ، قابلیت اطمینان ، امنیت و یکپارچگی بیشتری را نسبت به محیط کسب و کار فراهم کند. علاوه بر این ، سیستمهای متمرکز که میزبان بانکهای اطلاعاتی و سیستمهای ERP هستند که بر روی سیستمهای مدیریتی کار می کنند باید یکپارچه با موتور تجارت الکترونیکی درآیند تا سطح خدماتی را که مشتریان انتظار دارند و به مقرون به صرفه ای که تجارت الکترونیکی B2B ارائه می دهد ، بدست آورند. انتخاب سیستم عاملهای تجارت الکترونیکی انعطاف پذیر و ادغام یک سیستم با تجربه در کل فرآیند تجارت یک ضرورت موفقیت است.

2.1.2.6 شرکاء

مانند انتخاب اینترنت به عنوان کانال فروش ، انتخاب شرکای مناسب از جمله شریک زندگی یکپارچه سازی که تجربه کمک به حرکت سریع در کل فرایند تجارت الکترونیکی را دارد نیز مهم است. ما باید بپذیریم که هرگونه انتقال به تجارت الکترونیکی مربوط به پیشرفت تدریجی نیست بلکه یک مهندسی مجدد اساسی برای فعالیتهای کلیدی تجارت است.

2.1.2.7 محصولات

با قرار گرفتن در وب ، می توانیم به طور موثری و کارآمد با مشتریان خود برخورد کنیم 24 * 7. بلکه رقبا نیز می توانند. زنده ماندن و موفقیت در تجارت الکترونیکی چیزی بیش از ساختن یک فروشگاه اینترنتی به آن نیاز دارد. [5]

3. مشاغل مصرف کننده (B2C)

در حالی که اصطلاح تجارت الکترونیکی به کلیه معاملات آنلاین اشاره دارد ، B2C به معنای “تجارت مصرف کننده” است و برای هر تجارت یا سازمانی که محصولات یا خدمات خود را به صورت آنلاین و برای استفاده شخصی خود به فروش می رساند ، اعمال می شود.

در اواخر دهه 1990 ، dot-comics – که به سرعت در اندازه و سرمایه در بازار بدست می آمدند – تهدیدی برای کارهای سنتی آجر و ملات محسوب می شد. از بسیاری جهات ، به نظر می رسید که این کمیک های نقطه بازنویسی قوانین کسب و کار را انجام می دهند – آنها مشتریانی داشتند که هزینه ای برای نگهداری فروشگاه های فیزیکی ، موجودی اندک ، دسترسی نامحدود به سرمایه و نگرانی اندکی در مورد سود واقعی ندارند. ایده این بود که بعدا خیلی سریع و نگران سود باشید. یک ایده مشترک به طور خودکار به ذهن شما خطور می کند: “یاد بگیرید که در طول مدفوع شنا کنید و گردش کنید. از انواع مشتریانی که در حال حاضر در آن هستید بیاموزید. این یک بازار کوچک است – با آن بازی کنید ؛ یاد بگیرید که در این بازار تجارت کنید ، یاد بگیرید که چگونه ریسک را ارزیابی کنید. اگر می توانید این کار را به خوبی انجام دهید ، پس خطرات افزایش خواهد یافت و در مکانهایی کار می کنند که ممکن است دیگران نتوانند موفق شوند. “

3.1 چالش های اصلی تجارت الکترونیکی B2C چیست؟

  • مرورگرانی را برای خرید چیزها دریافت کنید – یک سایت تجارت الکترونیکی نمی تواند به تنهایی در ترافیک زندگی کند. رسیدن به بازدید کنندگان سایت تنها نیمی از نبرد است. این امر تعیین می کند که در صورت برنده شدن چیزی خریداری می کنید یا نه. برخی از راه های افزایش نرخ تبدیل سازمان و مصرف کنندگان شما شامل بهبود تحرک ، ساده کردن روند پرداخت (مانند پرداخت یک مرحله ای و به راحتی جایگزین رمزهای عبور) و ارسال ایمیل با پیشنهادات ویژه است.
  • ایجاد وفاداری مشتری – با وجود بسیاری از وب سایت ها ، چگونه می توانید یک رابطه قوی با مشتری برقرار کنید؟ در اینجا چند نکته آورده شده است:
    1. تمرکز بر شخصی سازی: طیف گسترده ای از بسته های نرم افزاری برای کمک به سایت های تجارت الکترونیکی در ایجاد فروشگاه های منحصر به فرد با هدف قرار دادن مشتریان خاص در دسترس هستند.
    2. یک برنامه خدمات آسان برای مشتری ایجاد کنید. فقط ارائه یک آدرس ایمیل می تواند برای مشتریانی که سؤال دارند ناامید کننده باشد. گپ زنده یا حداقل شماره تلفن کمک می کند.
    3. روی آسان کردن سایت خود متمرکز شوید.
  • دستاورد – تجارت الکترونیکی تمرکز بر رضایت مشتری و تحویل مشتری را افزایش داده است. شرکتها برای اطمینان از تحویل به موقع باید سیستمهای لجستیکی خود را بهبود بخشند. ارائه رضایت فوری به مشتریان هنوز آسان است ، اما عملیات موفقیت آمیز تجارت الکترونیکی B2C نشان می دهد که سردردهای دستیابی با افزایش تمرکز و سرمایه گذاری در زنجیره تأمین و فناوریهای لجستیکی قابل کاهش هستند. [5]

3.2 شش کلید موفقیت در تجارت الکترونیکی B2C

بنابراین ، در حقیقت گرفتن یک مصرف کننده الکترونیک و دستیابی به فروش بیمه آنلاین چه چیزی لازم است؟ بر اساس مصاحبه های بیمه ای و فناوری با هردو پذیرندگان اولیه و تحلیلگران صنعت ، شش عامل موفقیت اصلی وجود دارد:

  1. ارزیابی استراتژیک / ارزیابی نیازهای مشتری
    اهداف شما به عنوان یک شرکت چیست؟ مشتری های شما کی هستند؟ نیازهای آنها چیست؟ این ممکن است سوالات اساسی به نظر برسد ، اما شرکت های بیمه و تحلیلگران ادعا می کنند که حضور این شرکت در اینترنت باید منعکس کننده این اطلاعات باشد.

  2. یک وب سایت پایدار ، هدفمند و پایدار ایجاد کنید

    سهولت استفاده و عملکرد سایت برخی از اصلی ترین عواملی است که شرکت های بیمه هنگام تدوین استراتژی های تجارت الکترونیکی B2C باید در نظر بگیرند. شرکت های بیمه نیز هنگام تهیه طرح های B2C باید از همه مؤلفه های مختلف خود آگاه باشند. وب می تواند به مخاطبان مختلفی برسد و هیچکدام نباید نادیده گرفته شوند. یک وب سایت خوب با مصرف کنندگان و همچنین شرکای تجاری ، نمایندگان ، تأمین کنندگان و فروشندگان ارتباط برقرار خواهد کرد.

    یکی دیگر از عوامل موفقیت چسبندگی یا موفقیت وب سایت در جذب و حفظ بازدید کنندگان جدید و بازگشت است. تبدیل سایت به پورتال اطلاعات بیشتر با فیدهای خبری در زمان واقعی و همزمان با به روزرسانی مطالب و همگام سازی ، به بازگرداندن مشتریان کمک می کند.

  3. ادغام

    اینترنت یک بستر مستقل یا متوسط ​​نیست. برای اینکه یک کانال خدمات مؤثر و توزیع باشد ، باید با سیستم های برگشتی میراث ، سیستم های نمایندگی ، مراکز تماس ، ابتکارات بازاریابی ، قیمت گذاری و سیستم های تحریریه ترکیب شود. اینترنت به سادگی کانال دیگری برای ارتباط با مشتری است و ادغام با سایر کارکردهای خدمات مشتری قطعاً اولویت شماره یک است.

  4. نوآوری در زمان واقعی با استفاده از برنامه های وب و معاملات

    برنامه های کاربردی B2C بصورت آنلاین از نسبتاً اساسی مانند به روزرسانی اطلاعات خط‌مشی گرفته تا کل مانند نقل قول مقایسه و ارسال ادعاهای الکترونیکی متغیر است. صرف نظر از مشاغل مشخصی که شرکت قصد دارد به وب سایت خود بیفزاید ، باید پاسخگوی نیاز مصرف کننده الکترونیکی باشد. این بدان معنی است که وب سایت ها باید رضایت فوری داشته باشند.

  5. شراکت

    اگرچه شرکت های بیمه باید در شروع مشارکت های آنلاین انتخابی باشند ، اما چنین موافقت نامه ها این پتانسیل را دارند که دسترسی به بازار را گسترش داده و ویژگی هایی را با روشی نسبتاً کم اضافه کنند. طبق مطالعه جدیدی که توسط گروه گارتنر انجام شده ، 46 درصد از بیمه گران فعال وب با بانکها همکاری دارند ، 30 درصد با سایر شرکتهای بیمه و 22 درصد مشارکت با شرکتهای سرمایه گذاری دارند. مشارکت با درگاههای بیمه قابلیت سهمیه بندی قابل مقایسه ای را ارائه می دهد و ممکن است باعث ایجاد مشاغل شود.

  6. برای ادامه یادگیری ابزارها را در جای خود قرار دهید

    مصرف کننده الکترونیکی یک هدف متحرک است. سرمایه گذار همیشه باید بگوید که او همچنان در حال پخش است و همیشه اطلاعات را از تمام کانال های خود ضبط می کند. آنها باید روی گروه ها تمرکز کنند ، از بررسی های شخص ثالث استفاده کنند و از متخصصین رابط کاربری استفاده کنند. “این روند تکراری است: شما فقط یادگیری را ادامه می دهید.” [5]

4- ادغام زیرساخت ها

در این دنیای وب فعال شده ، مشتریان حاکم هستند. توانایی ارائه سفارشی سازی جامع به یک واقعیت عملی تبدیل شده است. برای برطرف کردن سریع این شرایط ، زمان انتشار یک برنامه جدید یا به طور قابل توجهی بهبود یافته در حال کاهش است. این برنامه ها باید ساخته شوند تا قابل استفاده ، انعطاف پذیر ، باز و قابل ارتقا باشد و در همه سیستم عامل ها در دسترس باشد و همه این ویژگی های دشوار باید با کمترین هزینه به دست بیایند.

جایگزینی برنامه قدیمی سیستم پرهزینه است ، بنابراین ذکر شده است که مردم شروع به جمع آوری اطلاعات از منابع مختلف و ادغام آن برای گردش روان اطلاعات ، تقاضا برای برقراری ارتباط با طیف گسترده ای از دستگاه های تلفن همراه و فقدان مهارت و دانش می کنند که با کاهش نیاز به زمان استقرار همراه است.

این فناوری های ادغام نرم افزار با انجام موارد زیر هزینه های توسعه و استقرار را کاهش می دهند:

  • یک کد اتصال و ادغام فراهم کنید تا توسعه دهندگان برنامه بتوانند روی منطق تجارت ارزش افزوده متمرکز شوند.
  • ایجاد یک بستر استاندارد برای ایجاد ، استقرار و مدیریت برنامه های توزیع شده.
  • کاهش مهارت های IT مورد نیاز برای تحقق الزامات چالش برانگیز شرکت؛
  • ارائه ابزارهای توسعه سریع برنامه برای حذف رمزنگاری سفارشی و ساده سازی ادغام. و
  • امکان استفاده مجدد از اجزای ادغام در بسیاری از پروژه ها.

4.1 آنچه برای ادغام لازم است

  1. الزامات

    تعریف الزامات سنتی بر اساس شغل مورد نظر منجر به تعریف بر اساس زمان استقرار و توانایی ادغام فن آوری های آینده می شود. الزامات زیرساخت های جدیدی در حال ظهور هستند که اهمیت بیشتری به مأموریت برنامه ریزی مسیر مهاجرت به فناوری های جدیدتر می بخشند.

  2. انتخاب فناوری

    برای رسیدن به بهترین نتیجه ، همیشه باید فناوری صحیح را انتخاب کنید. فناوری باید به گونه ای باشد که راه حل یکپارچه معیارهای زیر را داشته باشد: مقیاس پذیری و استفاده مجدد ، انعطاف پذیری ، کارآیی ، قابلیت همکاری ، وسعت ، مقرون به صرفه بودن ، سهولت نگهداری ، سهولت استقرار ، کارایی ، سهولت مدیریت ، قابل قبول بودن صنعت ، ادغام شرکت و نوآوری در فن آوری . [1]

4.2 مزایای ادغام

مشخص شده است که کاربران نهایی پس از اتمام به روش های مختلفی سود می برند

پروژه ادغام. مزایای بدست آمده از این قرار است:

  1. یک پلت فرم توسعه ساده و کامل ،
  2. استقلال سکو ،
  3. توسعه شبکه آگاه و پلت فرم زمان اجرا ،
  4. اینترانت ، اکسترانت ، و اینترنت یکپارچه فنی
  5. مدیریت مرکزی برای انتشار نرم افزارهای جدید ،
  6. دسترسی آسان به منابع IT در سازمان ،
  7. یک مؤلفه رابط کاربری غنی و با عملکرد بالا ،
  8. یک مدل امنیتی ساده و قوی. [1]

5- مسائل امنیتی

امنیت یک مشکل اساسی در توسعه تجارت الکترونیکی است زیرا شاید این مهمترین دلیل عدم تمایل مردم به خرید چیزهایی در اینترنت باشد. خرید آنلاین به شماره کارت اعتباری و سایر اطلاعات شخصی شما نیاز دارد. اما آیا شماره کارت اعتباری خود را از طریق هوا پخش می کنید؟ به نظر می رسد بسیار متناقض است. بنابراین ، امنیت شرکت ها برای سایت دشوار است تا مردم بتوانند به طور کامل به آنها اعتماد کنند.

5.1 امنیت به چه معناست؟

هر چه محیط ، کاغذ یا الکترونیکی باشد ، تامین امنیت آن لزوماً به معنای جلوگیری از آن است

  • تخریب اطلاعات و
  • در دسترس بودن اطلاعات غیر مجاز.

5.2 مسائل امنیتی

در نتیجه ، مسائلی که در رابطه با تأمین معاملات الکترونیکی با آنها روبرو هستیم عبارتند از:

  • رازداری
  • تمامیت
  • دسترسی
  • اصالت / شهرت
  • شنیداری

رازداری:

اطلاعات باید از چشمان هراس آور در برابر کاربران داخلی و هکرهای خارجی محافظت نشود و در هنگام انتقال از طریق شبکه های ارتباطی از طریق غیر قابل درک آنها برای مهاجم ، از آن جلوگیری شود. محتوا باید به روشی تبدیل شود که توسط کسی که اطلاعات تبدیل را نمی شناسد قابل رمزگشایی باشد.

تمامیت:

هنگام بازیابی یا دریافت در انتهای دیگر شبکه ارتباطی ، اطلاعات باید دقیقاً همانطور که در آن ذخیره شده بود ، نمایان شوند. باید ایجاد هشدار در مورد هر گونه اصلاح ، اضافه یا حذف محتوای اصلی باشد. تمنع النزاهة أيضًا المعلومات “إعادة التشغيل” ، أي يتم إنشاء نسخة جديدة من البيانات أو إعادة إرسالها باستخدام ميزات التفويض للرسالة الأصلية السابقة. مطلوب آليات مناسبة لضمان محتوى الرسالة من طرف إلى آخر ومصادقة النسخ.

التوفر:

يجب أن تكون المعلومات التي يتم تخزينها أو نقلها عبر شبكات الاتصالات متاحة كلما لزم الأمر وإلى أي مدى حسب الرغبة في قيود الوقت المحددة مسبقًا. تعتبر أخطاء الشبكة وانقطاع التيار الكهربائي والأخطاء التشغيلية وأخطاء برامج التطبيق ومشكلات الأجهزة والفيروسات بعض أسباب عدم توفر المعلومات. آليات تنفيذ التدابير المضادة لهذه التهديدات متوفرة ولكنها خارج نطاق أمن الرسائل من طرف إلى طرف لتنفيذ التجارة الإلكترونية.

أصالة:

يجب أن يكون من الممكن لأي شخص أو كائن من التنكر كشخص أو كائن آخر. عند تلقي رسالة ، يجب أن يكون من الممكن التحقق من أنها قد أرسلت بالفعل من قبل الشخص أو الكائن الذي يدعي أنه المنشئ. وبالمثل ، يجب أن يكون من الممكن التأكد من إرسال الرسالة إلى الشخص أو الكائن المقصود لها. وهذا يعني الحاجة إلى تحديد موثوق به لمنشئ البيانات ومتلقيها.

عدم السمعة:

بعد إرسال / تفويض رسالة ، يجب ألا يتمكن المرسل ، في وقت لاحق ، من رفض القيام بذلك. وبالمثل ، يجب ألا يتمكن مستلم الرسالة من رفض الاستلام في تاريخ لاحق. لذلك ، يجب أن يكون من الممكن ربط إشعارات الرسالة مع أصولها.

قابلية التدقيق ؛

يجب تسجيل بيانات المراجعة بطريقة تلبي جميع متطلبات السرية والنزاهة المحددة.[2]

5.3 الحلول الأمنية

  • التشفير هو التقنية الأكثر استخدامًا لتطبيق الحلول التقنية لمشاكل الأمان المذكورة أعلاه. ويشمل التشفير – عملية جعل المعلومات غير مفهومة للقارئ غير المصرح به وفك التشفير – حجز التشفير لجعل المعلومات قابلة للقراءة مرة أخرى. يستخدم التشفير التقليدي رمزًا سريًا أو مفتاحًا لتشفير المعلومات. يستخدم جهاز الاستقبال نفس المفتاح السري لفك تشفير المعلومات.[14]
  • كلمة المرور هي الآلية الأكثر استخدامًا لمصادقة الأشخاص. من المتوقع أن يعرف المالك كلمات المرور فقط. يقع العبء على المالك للحفاظ على سرية كلمة المرور.
  • يمكن استخدام التوقيع الرقمي ليس فقط للتحقق من صحة الرسالة وهوية المرسل المطالب بها ، ولكن أيضًا للتحقق من سلامة الرسالة. ومع ذلك ، يجب ألا يتمكن المستلم من استخدام التوقيع الرقمي المستلم “لتوقيع” الرسائل نيابةً عن المرسل الأصلي. هنا يتم تشفير الرسالة باستخدام مفتاح المرسل الخاص لإنشاء “التوقيع”. يتم بعد ذلك إرسال الرسالة إلى الوجهة مع هذا التوقيع. يقوم المستلم بفك تشفير التوقيع باستخدام المفتاح العام للمرسل ، وإذا كانت النتيجة تتطابق مع نسخة الرسالة المستلمة ، فيمكن للمستلم التأكد من أن الرسالة قد تم إرسالها من قبل المنشئ المطالب به وأن الرسالة لم يتم تعديلها أثناء الإرسال ، حيث فقط المنشئ يمتلك مفتاح التشفير المطابق. إنه نظام تشفير رئيسي.
  • يمكن الحصول على حل أكثر فعالية باستخدام جهاز المصادقة البيومترية ، مثل ماسح بصمات الأصابع ، في المحفظة الإلكترونية.
  • البطاقة الذكية شبيهة ببطاقات الائتمان باستثناء أنها تحتوي على شرائح مضمنة فيها. يمكن استخدام هذه البطاقات لتخزين القيمة وحمل معلومات المصادقة.

6. الخلاصة

يؤدي وضع سيناريو السوق المتغير إلى الضغط على رجال الأعمال لتكييف استراتيجيات جديدة وذكية للوصول إلى قمة النجاح. أصبحت الاختراعات الجديدة بسرعة جزءًا من البنية التحتية لتكنولوجيا المعلومات. ولكن للحصول على تعليقات فعالة ، نحتاج إلى نهج فريق متعدد الوظائف يتكون من رجال الأعمال الذين يمكنهم تحديد متطلبات الأعمال ومتطلبات التكنولوجيا ومعايير النجاح بشكل صحيح. يمكن للأشخاص تقليل المخاطر ووقت النشر من خلال مراعاة العوامل الموضحة أعلاه.

7 – المراجع

  1. Aberdeen Group، Inc. “تكامل البنية التحتية للأعمال الإلكترونية: المناهج العملية” ، ورقة بيضاء تنفيذية ، بوسطن ، ماساتشوستس 02108 ، الولايات المتحدة الأمريكية ، نوفمبر 2001
  2. Kamlesh K. Bajaj and Debjani Nag، “E-Commerce: The المتطورة of Business،” Tata-McGrawHill، 1999
  3. إفرايم توربان ، جاي لي ، ديفيد كينغ ، مايكل مايكل تشونغ ، “التجارة الإلكترونية – منظور إداري” ، بيرسون للتعليم آسيا ، 2001
  4. رافي كالاكوتا وأندرو ب.وينستون ، “حدود التجارة الإلكترونية” ، أديسون ويسلي ، 2001
  5. Susmita Das، Malabika Dinda، Sudipa Batabyal، Sangeeta Mishra، “A Study on Asparities of of E-Commerce Paradigms with One Design Design”، B.Tech. (بمرتبة الشرف) أطروحة ، معهد Haldia للتكنولوجيا (جامعة Vidyasagar) ، 2002
  6. Simon S. Y. Shim و Vishnu S. Pendyala و Meera Sundaram و Jerry Z. Gao، “Business to Business E-Commerce Frameworks،” Computer، IEEE Computer Society، Volume 33، Number 10، October 2000.
  7. وينلي وانج ، زولتان هيدفيجي ، أندرو د. بيلي جونيور ، وأندرو ب. وينستون ، “تصميم العمليات الإلكترونية وضمانها باستخدام التحقق من النموذج” ، الكمبيوتر ، IEEE Computer Society ، المجلد 33 ، العدد 10 ، أكتوبر 2000
  8. Tim Ebringer و Peter Thorne و Yuliang Zheng ، “المصادقة الطفيلية لحماية محفظتك الإلكترونية” ، كمبيوتر ، IEEE Computer Scciety ، المجلد 33 ، العدد 10 ، أكتوبر 2000
  9. Abhijit Chaudhury و Debasish Mallick و H.Raghav Rao ، “Web Channels in E-Commerce”، Communications of the ACM، Volume 44، Number 1، January 2001
  10. تيد بيكر ، “تقييم تأثير التقنيات الجديدة على الديمقراطية” ، اتصالات ACM ، المجلد 44 ، العدد 1 ، يناير 2001
  11. جو موهين وجوليا جليدين ، “قضية التصويت عبر الإنترنت” ، اتصالات ACM ، المجلد 44 ، العدد 1 ، يناير 2001
  12. Deborah M. philips and hans A. von Spakovsky، “Gauging the Risks of Internet Elections،” Communications of the ACM، Volume 44، Number 1، January 2001
  13. لانس ج. هوفمان ولوري كرانور ، المحررين الضيوف ، “التصويت على الإنترنت للموظفين العموميين” Communications of the ACM ، المجلد 44 ، العدد 1 ، يناير 2001
  14. Andrew S. Tanenbaum ، “شبكات الكمبيوتر” ، الإصدار الثالث ، برنتيس هول
  15. Debajyoti Mukhopadhyay و Sangeeta Mishra ، “كيفية مواجهة تحديات إدارة التجارة الإلكترونية بنجاح ،” Journal of the Calcutta Management Association ، المجلد السابع ، العدد 2: أغسطس 2002
نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا