[ad_1]
بیایید نگاهی به دو کمپین فرضی بیندازیم تا نحوه کار فناوری های Long Tail را برای SEO و SEM توضیح دهیم.
AdWords: Long Tail در AdWords راهی عالی برای بدست آوردن عملکرد خوب کمپین و کاهش هزینه ها است. ایده اصلی دستیابی به همان تعداد ترافیک استفاده از کلمات بیشتر و کاهش هزینه ها است. این مفهوم به بهترین وجه با دو مثال توضیح داده شده است.
بیایید بگوییم وظیفه شما تهیه یک کمپین سفر است که هر ماه به برخی از نتایج نیاز دارد. اولین مثال می تواند یک کمپین بدون Long Tail و مثال دوم با Long Tail باشد.
1) یک کمپین بدون دم بلند. منطق ساده هر تبلیغ دهنده این است که کلمه کلیدی سفر ستون فقرات کار او است. فرض کنید این کلمه کلیدی در هر ماه حدود 500000 بازدید داشته باشد و هر کلیک هزینه بالاتری داشته باشد پس رقابت زیادی دارد. با فرض اینکه شما برای سه شغل اول 50/2 هزینه داشته باشید. این بدان معناست که شما با هزینه 1250500 دلار هدف خواهید بود.
2) کمپین دم بلند. با در نظر گرفتن تفاوت هزینه زیادی که در گوگل بین کلمات کلیدی مورد نیاز و کم بازدید وجود دارد بیایید از آنها استفاده کنیم.
در کمپین Long Tail من این کلمات کلیدی پیش فرض را با نتایج زیر جستجو خواهم کرد:
سفرهای روزانه ===> 0.50 سنت ==> 12500 بازدید
سفرهای تعطیلات ===> 0.60 سنت ==> 16000 بازدید
تورهای کایاکینگ ==> 0.10 سنت ==> 5540 بازدید
سفرهای رویایی ==> 0.20 سنت ==> 6500 بازدید
تورهای قایقرانی ==> 0.20 سنت ==> 6500 بازدید
تعداد بازدید: 47040
هزینه متوسط: 0.32 دلار
هزینه کمپین: 15052.80 دلار
در این وضعیت فرضی به وضوح می بینید که طولانی شدن دنباله کلمات کلیدی با عملکرد پایین در مقایسه با کلمات خوب قرار می گیرد نتیجه عملکرد بهتری خواهد داشت. هرچه دم طولانی تر باشد عملکرد آن بهتر است. این وضعیت را با یک کمپین 30 کلمه ای منظم تصور کنید در مقایسه با همان موقعیت با کلمه کلیدی 700/800 دم طولانی تفاوت بسیار زیاد است. اگرچه تئوری دم طولانی می تواند تا حدودی منسجم به نظر برسد تعداد کمی از کاربران (به استثنای افرادی که تلاش کرده اند) از آن استفاده می کنند.
در سئو منطق پیروی از آن یکسان است به غیر از این واقعیت که هزینه ای برای کلمه کلیدی ندارید. اگر شما مجبورید ماهانه تعداد بازدید مشخصی را برآورده کنید بهترین کار این است که به کلمه کلیدی با بیشترین بازدید ماهانه مراجعه نکنید. از آنجا که رقابت بالایی خواهد داشت و تنظیم آن زمان طولانی تری خواهد داشت.
بهترین کار این است که روی سه یا چهار کلمه کلیدی با بازدید کمتر و موقعیت سریع تمرکز کنید اما اگر با هم ترکیب شوند به اندازه کلمه کلیدی داغ حمل می شوند
[ad_2]