بازرگانی

چگونگی پیدایش علم تصفیه فاضلاب

یکی از محصولات نامطلوب توسعه جوامع بشری تولید فاضلاب است که باید برای حفاظت از محیط زیست به طور مناسب مدیریت شود. برای این منظور ، علم تصفیه فاضلاب شکل گرفت. هدف از تصفیه پساب استفاده از مجموعه ای از روش ها و فرآیندهای تصفیه برای کاهش آلودگی پساب ها است ، به طوری که پساب حاصل از فرآیند تصفیه با خیال راحت در محیط دفع می شود (دفع پساب ها) ، یا از آن استفاده مجدد می شود . (بازیابی پساب).

موارد استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب

اگر حجم فاضلاب تولیدی کم باشد ، از یک بسته تصفیه فاضلاب برای تصفیه فاضلاب استفاده می شود. بسته های تصفیه فاضلاب واحدهای تصفیه کوچک هستند که به صورت پیش ساخته و از پیش مهندسی شده ، با ظرفیت کم طراحی و ساخته می شوند و سپس با کامیون به محل نصب منتقل می شوند. قطعات مختلف این بسته ها در کارگاه ساخته می شود و سپس مونتاژ نهایی قطعات در کارگاه یا محل نصب (بسته به اندازه بسته بندی) انجام می شود.

هرچه حجم فاضلاب تولید شده بیشتر باشد ، ساخت بسته در ازای ساخت تصفیه خانه از صرفه اقتصادی بیشتری برخوردار خواهد بود ، بنابراین استفاده از بسته تصفیه فاضلاب برای فاضلاب با دبی بالا کاملاً غیر اقتصادی است (مانند فاضلاب شهری) . مخالفش هم درست است. این بدان معنی است که ، برای فاضلاب کم حجم ، ساخت یک تصفیه خانه هزینه ها را بسیار افزایش می دهد. به طور معمول ، اگر حجم فاضلاب تولیدی کمتر از 500 متر مکعب در روز باشد ، استفاده از یک بسته تصفیه فاضلاب توصیه می شود ، اما در حجم بیش از 500 متر مکعب در روز ، ساخت یک تصفیه خانه فاضلاب توصیه می شود. رفتار.

استفاده از بسته بندی تصفیه فاضلاب از دهه 1960 معمول بوده و به دلیل کمبود منابع آب در کره زمین و افزایش آلودگی محیط زیست ، استفاده از این بسته بندی ها هر روز بیشتر شده است. از آنجا که این بسته ها به صورت کم حجم طراحی شده اند ، فضای کمتری را اشغال می کنند و مقرون به صرفه تر هستند. سرعت ساخت ، نصب و راه اندازی این بسته ها از ویژگی های خوب این سیستم ها است. علاوه بر این ، استفاده از این بسته ها آسان است و به نیروی کار کمی احتیاج دارند. از نظر نوع فاضلاب تولیدی ، بسته های تصفیه فاضلاب به دو دسته بسته های تصفیه فاضلاب بهداشتی و انسانی و بسته های تصفیه فاضلاب صنعتی تقسیم می شوند.

مقایسه بسته های تصفیه فاضلاب انسانی و بهداشتی و بسته های تصفیه فاضلاب صنعتی

بسته های تصفیه فاضلاب بهداشتی و انسانی برای مناطق مسکونی ، شهرها ، مجتمع های تجاری و اداری ، مدارس و … طراحی و ساخته می شوند ، در حالی که بسته های تصفیه فاضلاب صنعتی برای فاضلاب صنعتی در مراکز مختلف صنعتی طراحی شده اند. و تولید ، از جمله کارگاه ها ، کارخانه ها ، نیروگاه ها و غیره. طراحی و ساخته شده است. بدیهی است که فاضلاب بهداشتی تولید شده توسط پرسنل در صنایع مختلف یکی از اولین دسته های فاضلاب (فاضلاب بهداشتی و انسانی) است.

روش های تصفیه فاضلاب در بسته بندی تصفیه بسیار متنوع است. بسته به منبع تولید فاضلاب ، روش تصفیه مناسب انتخاب می شود. مواد بسته بندی تصفیه فاضلاب نیز یکی از پارامترهای مهم تصمیم گیری در پروژه است. این بسته ها از مواد مختلفی (فلز ، بتن ، پلی اتیلن) ​​ساخته شده اند. بسته به شرایط آب و هوایی و محیطی ، هزینه ، فضای موجود برای نصب تجهیزات و نوع بسته بندی تعیین می شود. از آنجا که مشکل آب در ایران یک مشکل جدی است ، استفاده از بسته تصفیه فاضلاب برای مناطق و صنایع مختلف کشور توصیه می شود. برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید

منبع :
https://atie-energy.com/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%DA%AF%DB%8C-%D9%BE%DB%8C%D8%AF%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%B9%D9%84%D9%85-%D8%AA%D8%B5%D9%81%DB%8C%D9%87-%D9%81%D8%A7%D8%B6%D9%84%D8%A7%D8%A8/
تاریخ انتشار :
2020-09-20 12:39:02

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا