دنیای وب

محاسبه مسافت و زمان رانندگی با استفاده از Microsoft Excel و MapPoint

از توابع سفارشی مایکروسافت اکسل می توان برای انجام کارهای مختلف مربوط به آدرس و اطلاعات مبتنی بر کد پستی مانند وارد کردن اطلاعات جمعیتی ، بررسی صحت آدرس و حتی شناسایی کدهای پستی در شعاع استفاده کرد. برخی از این موارد در مقاله EzineArticle “استفاده از Microsoft Excel برای مدیریت لیست های پستی” توسط همکار من ، یان رابرتز مورد بحث قرار گرفته است. توابع سفارشی ، که به آنها توابع تعریف شده توسط کاربر (UDF) نیز گفته می شود ، محاسبات یا وظایف پیچیده ای را انجام می دهند و درست مانند توابع استاندارد اکسل SUM ، AVERAGE ، LOOKUP و غیره در فرمول های سلول استفاده می شوند. در این مقاله بررسی خواهیم کرد که چگونه می توان از توابع سفارشی برای محاسبه مسافت رانندگی و زمان رانندگی بین آدرسهای ذکر شده در صفحه کار اکسل نیز استفاده کرد.

فرض کنید شما در اکسل لیست هایی دارید که نیاز به تجزیه و تحلیل بر اساس مسافت رانندگی ، زمان رانندگی یا هر دو دارند. چنین تحلیلی می تواند اهداف مختلفی را پشتیبانی کند – تخمین هزینه حمل و نقل برای تجارت شما ، بهبود روش های خدمات تحویل و حتی کمک به برنامه ریزی تماس های فروش. شما احتمالاً با خدمات نقشه برداری مبتنی بر اینترنت مانند MapQuest یا Google Maps آشنا هستید که نقاط شروع و پایان را برای دریافت مسیرهای رانندگی ، مسافت پیموده شده و زمان تخمینی رانندگی وارد می کنید. این برای یک جفت آدرس به خوبی کار می کند ، اما برای مجموعه داده های بزرگتر یک رویکرد خودکار مورد نیاز است.

یک تابع اختصاصی که همراه با نرم افزار نقشه برداری مانند Microsoft MapPoint کار می کند می تواند مسافت یا زمان رانندگی را برای تنظیمات مختلف مسیر (مانند کمترین مسافت یا سریعترین زمان رانندگی) محاسبه کرده و نتیجه را به صورت خودکار به صفحه کار اکسل شما برگرداند. نیازی به یادگیری یک برنامه جدید نیست ، زیرا همه تعاملات با MapPoint در پس زمینه انجام می شود. شما فقط در محیط آشنا اکسل کار می کنید. به عنوان مثال ، برای محاسبه زمان رانندگی بین آدرس های ذکر شده در صفحه کاربر A1 و B1 ، فقط فرمول عملکرد سفارشی مناسب را وارد کنید (به عنوان مثال در سلول C1 ذکر شده است) که به صورت زیر خواهد بود: “= عملکرد سفارشی (A1 ، B1)” . اگر چندین جفت آدرس در ستون A و B دارید ، فقط فرمول مورد نظر را کپی و جایگذاری کنید در ستون C – با این روش می توانید مسافت یا زمان رانندگی را به معنای واقعی کلمه هزاران آدرس آدرس ، بدون دایرکتوری وقت گیر ورودی مورد نیاز برای برنامه ها ، بدست آورید. نقشه برداری مدل.

این نوع کار همچنین می تواند مسیرها را با توقف های خاص در طول مسیر محاسبه کند ، به عنوان مثال یک مسیر تحویل واقعی شبیه سازی کند. در این حالت ، به سادگی آدرس ها را مطابق ترتیب آنها در مسیر ، در قالب یک تابع سفارشی مانند “= CustomFunction (عنوان 1 ، عنوان 2 ، عنوان 3 و غیره)” لیست کنید. برای بهینه سازی مسیر ، می توانید ترتیب عنوان را تغییر دهید تا تأثیر آن را بر مسافت یا زمان رانندگی ببینید.

در مواردی که آدرس های دقیق در دسترس نیستند ، مشاغل سفارشی همچنین می توانند زمان یا مسافت رانندگی را با استفاده از آدرس های عمومی بیشتر بر اساس نام خیابان ، شهر یا کد پستی بازگردانند. محاسبه مسیر از مرکز جغرافیایی آدرس مشخص شده استفاده می کند. انواع آدرس ها نیازی به سازگاری در قالب یک عملکرد منحصر به فرد ندارند. نمونه هایی از آدرسهای معتبر عبارتند از: “20015” “لوئیزویل ، KY” “خیابان واشنگتن 02121”.

به طور خلاصه ، این یک نمونه عالی از چگونگی استفاده توابع سفارشی در اکسل از قدرت برنامه های دیگر مانند Microsoft MapPoint است ، در حالی که به کاربر اجازه می دهد در محیط آشنا اکسل کار کند. از بررسی صحت لیست های پستی گرفته تا محاسبه مسافت و زمان رانندگی ، به راحتی می توان فهمید که چگونه توابع سفارشی می توانند ابزاری ارزشمند برای تجزیه و تحلیل اطلاعات آدرس در Excel باشند.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا