دنیای وب

مطالعه موردی Cadbury

“شکلات” تنها چیزی است که هرکسی از یک کودک خردسال تا یک مرد 100 ساله مصرف می کند و طنزآمیز ترین کالایی است که انتظار می رود توسط خودش به بازار عرضه شود. چه کسی او را جدی می گیرد؟

Cadbury هند ، آنها از بازاریابی فیس بوک به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی خود برای تبلیغ “شیر لبنیات” استفاده کرده اند ، مارک تجاری که سعی می کند غرفه دسر نهایی را پس از صرف شام با شعار – “Khaney ke baad like (kuch) metha hojayey” بگیرد.

داستان Cadbury هند

Cadbury با ورود به بازار هند در سال 1948 ، یک برند معروف و بسیار محبوب است که متعلق به Mondelez International است. کادبری به دلیل داشتن محصولات با کیفیت و روشهای فراموش نشدنی برای برقراری ارتباط با مصرف کنندگان ، در صدر بازار شکلاتهای هند قرار دارد.

هدف تجاری Cadbury است

این برند شیرینی سازی می خواست تاثیری را که فیس بوک در دو ماهه کمپین “badhti dosti ke naam” خود نشان می دهد ، نشان دهد که مردم با ایجاد دوستی در لبنان Cadbury ، دوستی برقرار می کنند.

استراتژی کادبری

Cadbury از بازاریابی فیس بوک خود برای ساختن بالای 30 تبلیغات تلویزیونی 30 ثانیه ای که ایجاد کرده اند با این بازی دوتایی زیبا saas-bahu (محافظ داماد) استفاده کرده و از مارک تجاری خود “شیر لبنیات” به عنوان ابزاری برای ایجاد دوستی و روابط استفاده می کند.

بیشتر ما متأهلیم ، قطعاً در حال درک زیبایی و رمز و راز ارتباطی هستیم که این زوج به زندگی ما می آورند ، بنابراین این مفهوم جالب برای به اشتراک گذاشتن چیز خوب برای کشف ، پلی است که در سطح احساسی به مخاطب وصل می شود.

برای قرار دادن خود به عنوان راهی برای توسعه روابط دوستی مردم هند ، کادبوری یک کمپین متقابل دو ماهه از جمله کانالهای دیجیتالی و سنتی را ترتیب داده است.

این مارک تبلیغاتی 30 ثانیه ای در تلویزیون ایجاد کرد که مادر و همسر در هنگام به اشتراک گذاشتن یک نوار شکلات در خیابان می رقصیدند و آنرا به عنوان تبلیغ ویدیویی در فیس بوک اجرا می کردند.

نتایج:

با استفاده از “دسترسی و فرکانس” به عنوان پارامترهای فیس بوک ، Cadbury هند طرفداران خود را تشویق به ارسال این کمپین و به اشتراک گذاری این کمپین با دوستان خود نمود.

آنها می توانند به دست آورند:

• 5.8٪ سطح آگاهی ذهنی را افزایش می دهد

• 5.1٪ افزایش توجه برند به فیس بوک

• 5.7٪ افزایش دسترسی به تلویزیون

8.1٪ افزایش بیننده را با بینندگان تلویزیون لایت

• 2.8 in در آگاهی خودکار افزایش می یابد

• تأثیر 10 برابر در هزینه تبلیغات در فیس بوک

Crisis Worms Crisis 2003 (مطالعه موردی)

در سال 2003 ، یک بحران در Cadbury رخ داد که “کرم” در شیر لبنی Cadbury پیدا شد که به شدت مورد توجه قرار گرفت زیرا کودکان مصرف کننده اصلی شیر لبنیات بودند.

استدلال های زیادی بین مدیریت Cadbury و خرده فروشان در مورد اینکه چه کسی مسئول این تصادف بوده است ، وجود دارد.

در حالی که دولت کادبری ادعا می کرد که در پایان کار احتمال آسیب دیدن وجود ندارد بلکه فقط در شرایط نامناسب نگهداری در فروشگاه های خرده فروشی ، خرده فروشان استدلال می کنند که کرم ها را نمی توان در انبارهای شکلات در انبار حفر کرد و فقط باید بخشی از فرایند تولید باشد.

شیر کادری با کرم شیر

این بحران ، همانطور که در فستیوال جشنواره اتفاق افتاد ، به جای اضافه کردن 15 درصد فروش در طول جشنواره ، که 30 درصد فروش برای شرکت بود ، 30 درصد از فروش را از کتابهای Cadbury قطع کرد.

برای اطمینان از اعتماد به نفس مشتری ، Cadbury دو کار را یکجا انجام داده است:

1- راه اندازی بسته بندی جدید “خلوص آب بندی شده” و سرمایه گذاری آن تا حدود کرایه 15 روپیه در یک دستگاه بسته بندی وارداتی به گونه ای که فضای موجود در بسته برای اطمینان از عدم وقوع چنین حوادثی در ژانویه 2004 باشد.

2. به عنوان سفیر نام تجاری به “Amitabh Bacchan” گسترش یافت تا مشتریان را از تغییر بسته بندی آگاه سازد و به آنها قول داد که دوباره می توانند کادبری را بگیرند.

با استفاده از این رویکرد دو جانبه ، کادبری توانست:

1. رسانه ها و عموم مردم را متقاعد كنيد كه فرآيند ساخت كاملاً بي خطر بوده و علت آسيب ديدن آن فقط به دليل شرايط نگهداري و با معرفي بسته بندي جديد است كه در آينده از آن اجتناب مي شود.

2. با ارائه سفیر برند معتبر و قابل اعتماد در سراسر هند ، اعتماد به نفس مشتریان را بازیابی کنید.

3. فروش هایی را که از ابتدای بحران از دست داده اید بازیابی کنید.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا